Еко зони София

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот VWGT » Пон 10 юли 2023 18:44


Е, то реално влизането ще е срещу заплащане. Като си на зор караш напряко и после си плащаш глобата.
Камерите в центъра се подменят масово. Вече автоматично следят за пресичане на червен светофар.




thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Еко зони София

Мнениеот thanis » Вто 11 юли 2023 9:04


Пак се връщаме, че забраната (сиреч контрол с глоба) важи за дизели над 20 години и бензини над 30 години. Колко от вас имат толкова стари коли. И колко от вас, които имат стари коли минават точно по Тодор Александров или покрай ЦУМ/Халите като цяло.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Еко зони София

Мнениеот railfan » Вто 11 юли 2023 9:34


Ако може да се вярва на тази статия: https://banker.bg/2022/11/21/ot-1-dekem ... tari-koli/
То, цитирам:

По предварителни данни, през "Малкия ринг" преминават 171 079 превозни средства в рамките на 24 часа, а през "Големия ринг" – 304 911 превозни средства за денонощие.
Изчисленията сочат, че заради забраната ще бъдат ограничени около 38 000 автомобила, които преминават през "Малкия ринг".


Предвид, че изчисленията най-вероятно са правени 2020, някъде там мисля, че се заговори по-активно по темата, то със сигурност бройката ще варира малко повече, но грубо 10%.
Не се посочва обаче, какъв % от тези коли са с местодомуване в малкия ринг.

По-интересно ще стане ако това влезе, за да видим как реално ще се осъществява контрола, както и на следващата година, когато биха отпаднали колите до 2007 края, тогава вече няма да са 10%.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Еко зони София

Мнениеот 777 » Вто 11 юли 2023 10:56


Изчисленията не се знае колко са точни. И по-важното е, че 38000 МПС може да са 10%, но ако нямат DPF или пушат по други причини то спестените вредни газове ще са доста повече от 10%. С тая проста и тенденциозна сметка за 10% излиза, че само се търси повод да се намали броят автомобили, а не да се махнат най-замърсяващите. Може да се окаже, че се махат 10%, а замърсяването спада с 45%. Тогава забраната има ли смисъл или няма?


Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот valka » Пет 14 юли 2023 21:55


thanis написа:Пак се връщаме, че забраната (сиреч контрол с глоба) важи за дизели над 20 години и бензини над 30 години. Колко от вас имат толкова стари коли. И колко от вас, които имат стари коли минават точно по Тодор Александров или покрай ЦУМ/Халите като цяло.


Аз карам 30 годишна, проблем? Минах за седмица и половина около 2000 км до южна България, после и до южното черноморие. Пък като бях там всеки ден на различен плаж, не съм я оставил като един да кеси само пред хотела. Климатика си бачка, ел. стъклата не се предават. Да ви дам снимка на едно Порше Кайен от първите със забита отверка в стъклото като някакво Поло, Голф или Пасат от 90-те. :hahaha Е, една от задните врати ми блокира. Ама и мен да ме отварят, затварят навън на пек и студ 30 години, също ще блокирам.
Като бях в Сандански пърпореха сума ти 80-ки яйце, на Мелник видях една 124 Мерцедес с първа категория, едно супер запазено BMW 3 серия 93-94 г. А едно време се бях залетял да взимам Audi B8 бензин. То к'во стана - мойта стара бангия ме закара и докара обратно, а бензиновите Б8-ци нещо спрях да ги виждам да се движат по улиците. Някои викаха нова Дачийка...Аха, моята служебна стана на 110 000 км и ми се спука казанчето за антифриза. На старата бангия казанчето на 30 години и над 240 000 км, здраво...На новата на 7 години и 2 пъти по-малко км пукнато. Подочух колко струва и някаква помпа на една от другите ни служебни коли, дето се скапвала и под 100 000 км. :weep А като бяхме в Надин, един приятел сваляше един алтернатор. И му викам поне няма да ти кажат 5 бона за еди какъв си ремонт. И минава някакъв пич - като ти кажат 5 бона, ще се радваш, че не са ти казали 10 бона. :aploud4

Карайте си старите коли, с моята в малкия ринг не влизам. По-добре с метро. В големия ринг най-много да ми ограничат Сливница и Данаил Николаев. Чудо Голямо, ще мина през Орландовци и Сухата река или през околовръстното. След март отново през Сливница. :no-no7

Последна промяна от valka на Нед 23 юли 2023 18:36, променено общо 1 път.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Еко зони София

Мнениеот thanis » Пет 21 юли 2023 8:53


Предвижда се и гратисен период, преди да започнат да се налагат санкции. Според Закона за чистотата на атмосферния въздух санкцията за нарушители е 50 лв.

Нарушителите ще се следят със стационарни и мобилни средства, а зоните ще са обхванати и с камери. Те са поставени на всички входно-изходни улици в зоните и ще разпознават регистрационните номера на автомобилите.

Та без промяна в закона, 50 лева изобщо не е чак такава драма на хората, които по супер спешност им се налага да "нарушат" и да влязат. Контрола, като се осъществява с камери, общо взето зависи от обработката на данните, тъй като ако са некадърни и не следят чиповете от ГТП-тата, ще ви дойде глоба след 1 година.

Също така мернах, че въпросните еко зони ще са само зимата, а не целогодишно, но не е потвърдена информация.

Влака си върви и цените на дизелите от 2000- до 2007 ще паднат драстично поне в София, та който иска да си взема такава кола - ще е удобен момент скоро :) Ще стимулира да се разкарат старите дизели от София и да се разпръснат из страната.

Би ми се искало и да се затегне контрола над чип тунинга за левче, защото като те "чипосат" некадърно и след това чадиш като за 5 души. (някой умишлено търсят този ефект). Би ми се искало да се затегне контрола и над смяната на двигатели, а не да си по талон 316-ка пък да си набичил 330д вътре и да си "изхитрил" системата. Би ми се искало да се дава повече внимание и да се организират повече мероприятия за безопасно шофиране. Би ми се искало хората да проумеят, че разликата от 120км/ч и 160км/ч от София до Бургас е 30тина минути максимум, но риска за останалите водачи е драстично по-висок. Би ми се искало да я няма стигмата към мотористите и пистовите мотористи да се сдържат малко повече, тъй като те са основните жертви на пътя. Би ми се искало да не сме в дъното на класации за хубави неща и да сме на върха на класации за лоши неща, ама ... Каквото такова, не пречи да се стремим към по-добро, било то и не оптимално.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Еко зони София

Мнениеот 777 » Пет 21 юли 2023 9:59


Ако разпознават регистрационните номера (което е нормалният начин), тогава защо бяха идиотските лепенки по средата на стъклото с обяснения какъв чип имат и как ще се чете "отгоре"? Лепенката с дупка на категорията можеше да си е на старото място без чип, а системата с камерите си има информация кой какъв е. Аз не разбрах какви мерки са взети всеки потенциален нарушител ясно да вижда къде не може да ходи - и да има предупреждение поне една отбивка по-рано, а не табела тип "Сега ще бъдеш глобен".



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen_gramatikov и 232 госта