Да попитам, че много противоречиви мнения чух:
Подменяте ли спирачната течност както пише по книгите?
Че на който и майстор да му кажа кaкво възнамерявам - ми казва че по книгите - не било вярно и го пишело само за пари...
А аз преди имах Пасат В4 и докато не му смених спирачната течност, не му се оправиха спирачките, въпреки че нямаше нужда от обезвъздушаване, бях сменил дискове и накладки и всичко друго....
Понеже на Този В5.5, му смених и дисковете и накладките, остана течността. Спира си много добре вече (след като се напасваха накладките към дисковете), но в книжката пише - подмяна на 2 години!
Кажете как практикувате?
Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Последна промяна от krraynov на Вто 17 ное 2015 21:49, променено общо 7 пъти.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Подменям я!Тази година трябва да я сменя пак.При теб според мен е още по-желателно да я сменяш, защото частите по спирачната ти система не са никак евтини (помпи, блока на АБС ).Колата ти все пак е 03' и не знам дали ще усетиш разлика, но според мен я подмени.Имаше графики постнати из форума как спирачната течност поема влага и след 5 години експлоатация картинката е доста зле.Чел съм и мнения за пропадане на педал на спирачката точно в най-непосходящ момент, причинен именно от стара спирачна течност.Проблема е, че влагата, която е поела буквално завира при по-голямо натоварване и се сещаш какво се получава.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Почти във всеки сервиз където се занимават със спирачки и със спирачната система имат уред за мерене на вискозитета на спир.течност. Така че нищо не ти пречи да я провериш преди да решиш дали да я сменяш Аз на моята кола така направих и като я премериха се оказа че е доста зле и веднага я смених. Процедурата ми излезе с тяхна течност около 15-20лв.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Около 60 хиляди с Пасата за около 3 години и половина не съм сменял спирачна течност, нито пък доливал. Колата си спира както когато я купих. Германеца нямам представа кога е сменял този консуматив. Имам желание да я сменя, но знам че един път ръчнм ли в спирачките никога повече няма да спира така, както спира сега.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
К.Одаджийски написа:Около 60 хиляди с Пасата за около 3 години и половина не съм сменял спирачна течност, нито пък доливал. Колата си спира както когато я купих. Германеца нямам представа кога е сменял този консуматив. Имам желание да я сменя, но знам че един път ръчнм ли в спирачките никога повече няма да спира така, както спира сега.
Това всъщност са митове и легенди .Аз поне се видях в чудо със спирачките първо на моя Фиат (Типо) после и със спирачките на джипа на брат ми (Аро).След това и на Пасат-а си играх да сменям течността понеже си сменях спирачните тръбички (бяха поръдясали).
Общо взето се процедира така :
-колата седи без течност възможно най-малко време (отцеди ли се течността започва корозия отвътре на всичко понеже иначе тя пази).
-преглежда се всичко от до т.е. всичките спирачни апарати,помпата,всичко.
-налива си се нова спирачна течност и се обезвъздушава до побъркване.....ефекта е че колата има или по-добри или поне не по-лоши спирачки.
Разбира се ако има нещо дето да не е в ред в този момент излиза на бял свят (при обезвъздушаването почват да текат задните апаратчета,предните се разтичат и те,помпата да попрокапва,повечето снадки и те и т.н.).Затова като се разчасти системата е желателно да се прегледа всичко.
Аз лично съм фен на рециклирането на подобни части от колата (помпа и апаратчета защото си имам доверен майстор и прави нещата по-добре отколкото мога да си ги купя като чисто нови в магазина) понеже наскоро брата се заби в дирек заради "нова" спирачна помпа от магазина.....
Иначе ефект безспорно има от смяната на течност заради няколко неща :
-с времето си променя свойствата (затова и дават някакви години живот макар че баща ми си кара Лада-та вече 20 години с една и съща и не се е оплакал).
-ако често се кара по-екстремно (повече натискане по спирачките,попрегряване на накладките) освен дисковете и накладките се прегряват и спирачните апарати което в 99% от случаите води до завиране на спирачната течност и това и еб**а майката тотално.
Аз лично си правя нещо по спирачките твърде често за да стигам дотам 3 години да я чакам за смяна (я някой маркуч ще се е нацепил,я ще занеса предните апаратчета да им загладят язвичките и т.н.)
Според мен си трябва да си се сменя на определено време понеже все пак си е консуматив и си се изменя с времето...макар че ако нещо си работи е хубаво да не се пипа....ама спирачки са все пак.
Поне така мисля аз
Послепис - забравих да спомена че на повечето места използват един много готин уред,който гарантира че не остава грам въздух в системата което води до подобряване ефективността на спиране (в старата система ако по някаква причина е влезнал малко въздух се е събрал някъде на малко мехурче и се мести ама колкото и да обезвъздушаваш той си седи там и само се мести напред-назад като спираш).Та уреда базира действието си на хидростатичното налягане.Т.е. закачат отгоре на казанчето една специална тапа с щуцер и маркуч,маркуча отива в един цилиндър,тесен ама с голяма височина,пълен догоре със спирачна течност.После отварят 4-те цивки на колелата и течността под собствения си натиск започва да се движи в системата и изпълва всеки обем по пътя си защото е под налягане.В крайна сметка след около минута от всички цифки започва да тече течност.Оставят я да тече докато не стане бистра и плътна (тя си тече бързичко де не е толкова бавно колкото го описах) и тогава затварят цифките.Метода е безотказен и аз лично съм безкрайно доволен от резултата.
Успех!
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
dxd написа:Сменям е редовно на 2г Преди 2 месеца е смених и съм много довлен-старата беше станала на вода то си и личеше
абсолютно
новата спирачна течност е мазна на пипане
старата е като ръждива вода
само това на пръв поглед и допир трябва да накра тия дето смятат спирачнат течност за вечна да се замилслят (ако могат)
- slavi tsvetkov
- Мнения: 933
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
- Автомобил: 2020 VW GOLF TSI GTI PP 245
- Двигател: 2020
- Местоположение: London
- Контакти:
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 273 госта