хем свещи ,хем заслепяват ... мойте явно са от свещите щото до сега никой насреща не ми е реагирал, ако преча ще ги спра не съм дебил, но явно не пречат. за сметка на това се е случвало да ми присветкат ако съм натоварил колата, но не съм свалил фаровете.
а дали е законно спира да ме интересува в момента в който липсва маркировка или е пълно с дупки. тогава даже се случва да пресичам двойна непрекъсната линия докато заобикалям траповете в асфалта, което май е по-голямо прегрешение ...
като новобранец присветнах на ТИР, който се оказа с два реда халогени отгоре. явно от тогава имам проблеми с очите. Няма смисъл от подобни битки, защото белята може да стане мн бързо.
За карането на халогени и още нещо...
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Ще го превърнем леко в офф.....но за мен.....най-гадните фарове за мъгла са на БМВ и то специално от 3 и 5та серия... някъде до към Е60 - та. Тея кат се " изцъклят" срещу мен съм...аут. Не само намалям, а направо отбивам в не малко случии.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
[quote="VWGT ]
като новобранец присветнах на ТИР, който се оказа с два реда халогени отгоре. явно от тогава имам проблеми с очите. Няма смисъл от подобни битки, защото белята може да стане мн бързо.[/quote]
Една гайка 40 номер върши чудеса.
Остана си светнал,и спрял.
Със пукнато предно стъкло турския тираджия.
като новобранец присветнах на ТИР, който се оказа с два реда халогени отгоре. явно от тогава имам проблеми с очите. Няма смисъл от подобни битки, защото белята може да стане мн бързо.[/quote]
Една гайка 40 номер върши чудеса.
Остана си светнал,и спрял.
Със пукнато предно стъкло турския тираджия.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Stivi написа:Като ползвате фаровете ЗА МЪГЛА за да си подобрите видимостта когато НЯМА МЪГЛА,не се чудете защо други ползват афтърмаркет шитни като LED,ксенон,вдигнати къси и дълги светлини ,заради които ги псувате....просто хората искат и те да си "подобрят видимостта" ,и така стигаме до теми като тази .....
Абе ти виждал ли си как светят фарове за мъгла и как светят всякакви LED мизерии? Или гледаш да се изкажеш. Ако фаровете за мъгла са забранени, то за светене с фалшиви LED трябва да има направо 3 години затвор. Ако трябва ще ти дообясня - с изгасени основни фарове, само с тия за мъгла ще виждаш на 2 метра пред колата и трябва да караш с 30км/ч за по-сигурно. Съответно какво можеш да заслепяваш някого насреща? Ако са ксенонови или други особени крушки е друга работа, но говоря за обикновени халогенни.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
относно фаровете за мъгла ... концепцията (според UK четива) е не ти да виждаш с тях, а да те виждат по-добре насрещните коли, което малко се бие с DRL, който обаче при пуснати фарове се изключва. От друга страна пък според американски четива, е обратното. И разни ченгета се цитират, че дори и да се води забранени, е доспустимо да се ползват.
Не знам дали има особености във фокуса на светлината при едните и при другите. В интерес на истината при моята кола, те определено имат ефект във виждането (бият ниско долу и разширяват зоната, не случайно се ползват и като corner lights), докато в заслепяването до сега не съм установил ситуация да пречат на някого.
Не знам дали има особености във фокуса на светлината при едните и при другите. В интерес на истината при моята кола, те определено имат ефект във виждането (бият ниско долу и разширяват зоната, не случайно се ползват и като corner lights), докато в заслепяването до сега не съм установил ситуация да пречат на някого.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
ами и аз така си мислех, че нещо мешат работата, защото задния фог фар първо е задължителен, второ е точно за да те виждат. Предните са екстра, но като им чета ревютата по темата и за предните го налагат сякаш.
На запад от нас се среща специална маркировка по магистралите при мъгла, която е извън очертанията на стандартната маркировка и точно с фара за мъгла е много по-лесно разпознаваема.
На запад от нас се среща специална маркировка по магистралите при мъгла, която е извън очертанията на стандартната маркировка и точно с фара за мъгла е много по-лесно разпознаваема.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Когато е мокър пътя, фаровете за мъгла се отразяват и заслепяват. Когато караш и срещу теб има кола с 4 вместо 2 светлини окото се напряга повече. Извинения много. Ако пътищата бяха хубави нямаше да ви се налага да ползвате допълнителни лампички. Новия път Плевен-Ловеч е пример за това. Там се кара леко, приятно и без да се напрягаш, заради новия асфалт, ограничителните колчета и хубавата маркировка. Но именно на новия асфалт фаровете за мъгла така приятно се разпростират във всички посоки :)
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
това е добър пример, имал см супърб, при който фаровете за мъгла също са с лупа и са в тялото на основния фар. Та тези фогфарове определено не осветяваха в страни от пътя и е напълно възможно да заслепяват. Предполагам, че и реглажа им е заедно с останалите светлини, т.е. като си вдигнеш късите, бъзикаш и тея за мъглата. Там няма corner light. Но от както карам кола с тази екстра, фаровете за мъгла светят определено по различен начин. Даже дневните светлини са позиционирани на същото място но в отделна секция от фаровете за мъгла. А те точно светят така, че да те виждат, т.е. препдолагат заслепяване и по никакъв начин не са насочени надолу. Т.е. за да ги отделят в отделна секция, явно има разлика в начина на осветяване.
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Въпреки, че и моите светят ниско надолу, пробвал съм да видя какво е усещането в насрещния. Както бе отбелязано по-горе, пречат дори съвсем стандартните балонни крушки за мъгла, в моя случай, тези в бронята на Пасат B7.
Като ме настигне такъв четириок, осъзнавам, че има мъгла и пускам задната усилена светлина...
Като ме настигне такъв четириок, осъзнавам, че има мъгла и пускам задната усилена светлина...
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
ако фаровете ви за мъгла светят ниско долу, а вие се движите да кажем с 80 километра в час, по кой начин те ви помагат?
дали ще видите или не какво има на 2 метра пред колата ви няма абсолютно никакво значение. на такова малко разстояние не можете да спрете, не можете да завиете, единственото което печелите, е че отсрещните ви мразят и полицаите имат повод да ви вземат 20 лева
дали ще видите или не какво има на 2 метра пред колата ви няма абсолютно никакво значение. на такова малко разстояние не можете да спрете, не можете да завиете, единственото което печелите, е че отсрещните ви мразят и полицаите имат повод да ви вземат 20 лева
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
trayanov написа:Когато е мокър пътя, фаровете за мъгла се отразяват и заслепяват. Когато караш и срещу теб има кола с 4 вместо 2 светлини окото се напряга повече.
"Когато" е мокър. Някой казвал ли е, че си пуска фаровете за мъгла когато вали дъжд?
Petrolhead написа:ако фаровете ви за мъгла светят ниско долу, а вие се движите да кажем с 80 километра в час, по кой начин те ви помагат?
дали ще видите или не какво има на 2 метра пред колата ви няма абсолютно никакво значение.
Ако видиш камък или дупка на 3 м пред колата имаш ли шанс да направиш нещо? Покарай малко там където карам аз (с моята кола) и ще разбереш по кой начин ми помагат. Ако не виждам разлика, няма да ги пускам просто ей така.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
то, като има дупки и нямаш маркировка, обикновено караш с доста по-ниска скорост.
не знам защо всички четат между редовете, някой коментирал ли е всекидневно каране с включени халогени?
не знам защо всички четат между редовете, някой коментирал ли е всекидневно каране с включени халогени?
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Petrolhead написа:ако фаровете ви за мъгла светят ниско долу, а вие се движите да кажем с 80 километра в час, по кой начин те ви помагат?
дали ще видите или не какво има на 2 метра пред колата ви няма абсолютно никакво значение. на такова малко разстояние не можете да спрете, не можете да завиете, единственото което печелите, е че отсрещните ви мразят и полицаите имат повод да ви вземат 20 лева
изчерпателен отговор
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
тогава излиза и че употребата на cornering light е незаконна, заслепяваща и тн, защото реално се ползва фог секцията.
http://www.car4play.com/forum/post/index.htm?t=461
дали fog фарове с корнеринг функция са същите, като тези без, и дали реално заслепяват, като другите?
дали законодатеството стриктно следва технологията?
http://www.car4play.com/forum/post/index.htm?t=461
дали fog фарове с корнеринг функция са същите, като тези без, и дали реално заслепяват, като другите?
дали законодатеството стриктно следва технологията?
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
cornering light с 80 няма, свети само у градо до 50 км/ч
фаровете за мъгла помагат само при мъгла, всичко останало е наказуемо от европейското и българското законодателство
фаровете за мъгла помагат само при мъгла, всичко останало е наказуемо от европейското и българското законодателство
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 181 госта