Въпреки, че на много места има информация по въпроса, хубаво е да си припомним най-важните неща в подготовката на автомобила за зимата.
1. Масла - убедете се, че маслата, с които са заредени двигателят и скоростната ви кутия отговарят на изискванията на автомобила и на сезона. Задават се по-ниски температури - гъстите масла стават още по-гъсти, често не си вършат работата. Имал съм случаи, когато заради гъсто масло не могат да се сменят предавките.
2. Охаладителна система - добре е да се провери за течове и да се отстранят. За зимата е необходимо тя да е заредена с антифриз. Ако не е нов или не сте сигурни в качествата му, сменете го. Препоръчвам (готов/разреден) Приста ойл (около 2лв. за литър). По-добре разреден, отколкото да си играете с концентрат. Не забравяйте, че концентратът трябва да се разрежда с дестилирана вода (за да не се образува котлен камък), а тя е по 60-70ст. литъра. Остава ви само играчката. Защо е необходимо антифризът да се сменя на всеки 3 години - ами защото той освен охлаждаща, има и смазваща и антикорозионна функции за охладителната система. Както маслото с времето губи част от вискозитета си, така и антифризът! НЕ КАРАЙТЕ само с концентрат - освен, че не охлажда добре през лятото, е и много "силен" и разяжда охладителната система.
3. Спирачна уредба - проверете дисковете, накладките и нивото на спирачната течност, както и да няма течове или напукани маркучи. Знаете, че зимата НЕ СЕ опъва ръчна спирачка, особено ако колата стои на улицата, защото въжето и накладките малко или много са влажни (дори и от конденз), замръзват и залепват здраво!
4. Акумулатор - проверете гъстотата на електролита, нивото му и заредеността. Премерете и зарядният ток на генератора, както и работата на релето. Тези услуги са безплатни при всеки акумулаторджия и стават за 10мин. Аз ползвам MonBat, необслужваем с повишен пусков ток и съм много доволен.
5. Гуми - добре е зимата да се кара със зимни гуми, ама нали не ни стигат парите, може и с всесезонни (нека някои да не ми обясняват, че такива НЯМА, ами да си прочетат литературата на заводите-производители на гуми). Грайфер под 3мм не играе никаква роля на хлъзгаво (желателно е да е поне 5мм)! Освен това, прегледайте да няма пукнатини , да няма "фуски", и да не е много стар каучука, защото при спиране се рони и става като лагерче между гумата и пътя! Добре е да са 4 еднакви гуми, но поне предните 2 е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да са добри и еднакви по размер и шарка. Налягането също трябва да отговаря на предписанията за гумата. Ако са втора ръка - да не са по-стари от 3 години.
6. Парното - трябва да работи! Иначе е много кофти...
7. Ходовата част също е добре да се постегне, за да няма неприятни изненади.
8. Гориво - ако е бензин, няма проблеми! Ако е дизел - карайте с качествена нафта , за да не замръзне някъде по пътя. Някои слагат по малко бензин в нафтата, но не е много препоръчително. Най-важното - имайте винаги достатъчен запас от гориво!!! Дори и да ви се повреди нещо колата на пътя и да не можете сам да се оправите, поне да не умрете от студ (както аз закъсах с един Голф на магистралата. Наложи се да спим цяла нощ в колата. Добре, че имаше нафта, та парното работеше непрекъснато. Иначе да сме умряли от студ!). Ако карате на газ - добре е студена колата да се пали на бензин. Макар че има и много съвременни газови инсталации, които сами преценяват.
9. Запалителна система - проверете кабелите, дистрибутора, бобината, свещите, чукчето (или електронното запалване). На дизели - проверете дали работят всички подгревни свещи, защото лятото може и без тях, но зимата...
10. Оправете си и ръждите. Ако не с друго, поне с една шкурка ги изтъркайте и ги намажете с преобразовател. ПОМАГА!
11. Стартерът и генераторът също трябва да са изрядни!
12. Светлините - също! От 1 ноември трябва да се кара с постоянно включени къси светлини.
13. Много е неприятно да ви замръзне водата в казанчето за чистачките! Затова препоръчвам концентрат за чистачки. В момента в Метро има нелоши и не са скъпи. 1:1 или 2:1 се разрежда в зависимост от температурата.
14. Против замръзване на ключалките пък (много гадно - стоиш на студа и не можеш да си влезеш в колата, а закъсняваш) препоръчвам пак от Метро едно малко шишенце (забравих му името - бяло със сини надписи) за ключалки.
15. А за да не ви залепнат от студа вратите за гумените уплътнения - почистете добре с вода уплътненията, след което ги намажете с течен парафин - има го във всяка аптека и е стотинки...
16. Добре е също така зимата (а и не само) да имате в багажника си здраво въже и кабели за ток (и 5л. тубичка с гориво). Защото ако се наложи да ги ползвате, не само, че трябва да търсите колега да помага, но и той трябва да има такива и желание да ви услужи, иначе шансовете ви да се оправите са доста ниски.
17. Вериги - не тръгвайте на път без тях - може да ви потрябват! Трябва да са съобразени с размера на гумата, да са с добра шарка. Не се карат с повече от 40км/ч, не се качват на бордюри, не се карат по асфалт или паваж - само по сняг - мин. 5-6см!!! Трябва винаги да са максимално ОПЪНАТИ, а не да "дрънкат"! В Метро (отново) има различни модели и са най-изгодни.
18. В багажника също така е желателно да се намират и: лопатка за сняг, стъргалка за стъкла, четка за сняг, тубичка 5л. за гориво (пожелание и шпрей против замръзване на стъклата). Отново всичко се намира в Метро, не е лошо качество и е на добра цена. Не е зле и едно дебело одеало да имате...
19. Новите чистачки определено помагат - 4,80лв. в Метро има едни, доста са добри... Поне аз съм много доволен - кара вече над 2г. без проблем.
20. НАЙ-ВАЖНОТО: НЕ БЪДЕТЕ САМОУВЕРЕНИ, НЕ СЕ НАДЦЕНЯВАЙТЕ И НЕ ПОДЦЕНЯВАЙТЕ ПЪТЯ!!! ТОЙ Е ВАШ ПРИЯТЕЛ И ВАШИЯТ НАЙ-ГОЛЯМ ВРАГ И КОШМАР (особено в БГ)...
21. НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ИСКАМ ДА ВИ ПОМОЛЯ - БЪДЕТЕ ПО-ТОЛЕРАНТНИ НА ПЪТЯ!!! ОСОБЕНО ПРЕЗ ЗИМАТА. НА НИКОГО НЕ Е ЛЕСНО В ТЕЗИ УСЛОВИЯ, НЕЗАВИСИМО КАКВО КАРА. Така че, задържайте нервите и ограничавайте отрицателните емоции на пътя - те са много лош съветник! И не забравяйте, че ако се ядосвате на някой за нещо на пътя, това няма да помогне, а и няма гаранция, че в следващия момент и вие няма да се озовете в такава ситуация. Затова, проявявайте повече разбиране и търпение. Пътят не е състезателна писта, особено през зимата. (Е, по-скоро прилича на пързалка за бобслей, но това е др. тема...).
взето от тук http://tuning.bg/index.php?aid=132
Подготовка и оборудване на колата за зимата
- basketwarrior
- Мнения: 124
- Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
- Автомобил: Passat B5 variant
- Двигател: 1.8T APU
- Местоположение: София,Люлин
Re: Подготовка за зимата
Днес сложих зимните при това на нови джанти. Зимата е хубаво със стоманени джанти и ако сте примерно като моя случай на 16" лятото ,зимата свалете на 15".Лятото съм с 205/55/16 ,зимата 195/65/15. А и с по-тясната гума малко пада разхода на гориво.Аз съм се спрял на Dunlop 4D. Другия вариант беше Goodyear UltraGrip 8. И двете са добри гуми , но Дънлопа би трябвало да е с по-добра возия , а и се прави в Германия този модел, а модела на Goodyear се прави в Полша.На пролет ще слагам Maxxis MA-Z1. Пробвайте моя вариант и мисля ,че няма да съжалявате
Последна промяна от basketwarrior на Вто 18 окт 2011 21:20, променено общо 1 път.
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Подготовка за зимата
Аз днес си направих дет се вика контролен преглед преди сезона-всичко е добре.....но смених антифриза с нов,и си промих системата),сипах ето такъв на BMW 2 бутилки 1:1 та до -40 съм спокоен
вярно скъп е.....ама който иска да кара с антифриз от лев и 50.....аз не рискувам!
вярно скъп е.....ама който иска да кара с антифриз от лев и 50.....аз не рискувам!
Re: Подготовка за зимата
няма какво да се плашите, ако е истински антифриза и за -15 да е направен, като замръзне става на каша и не може да спука нищо. Като запалиш след 10 сек всичко е ок.
Разбира се това не означава да го правите нарочно на -15, просто да се има предвид, че белята не е голяма. И не го правете за -40 или -60, защото е прекалено гъст /пак казвам, качествения антифриз, моя е един такъв гъст като боза е почти неразреден, а това забавя циркулацията/
Разбира се това не означава да го правите нарочно на -15, просто да се има предвид, че белята не е голяма. И не го правете за -40 или -60, защото е прекалено гъст /пак казвам, качествения антифриз, моя е един такъв гъст като боза е почти неразреден, а това забавя циркулацията/
- zelkata_ok1_
- Мнения: 322
- Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Подготовка за зимата
VW вече предлага антифриз G13 според човека в порше софия изток може да караме с него 20 години без да се сменя или долива (ако няма теч де)
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Подготовка за зимата
Това с парафина миналата година го правих и едната врата пак беше залепила.. Добре че беше задната..
- Rad3v
- Мнения: 520
- Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:41
- Автомобил: Vw Golf 4 TDI
- Двигател: ARL 2000g
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Подготовка за зимата
И аз се подготвих за зимата с http://prikachi.com/images.php?images/587/5512587N.jpg На бащата му изпадна на добра цена, а и аз си продадах колата и така, сега съм готов вече за снеговете
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Подготовка за зимата
Аз мисля да се подготвям с една лопата в багажника(освен другите работи), първо мислех да си купувам една крива лопата и да и отрежа дръжката, ама много селско изпълнение ми се струва . И като се поразтърсих попаднах на ето тази лопатка http://www.ple-er.com/admin/upload/products/310497.jpg , ама се чудя дали няма да е някакво детско изпълнение това , в смисъл да е прекалено малко и да се окаже лопатка за деца за пясък . Някой да е виждал такава подобна на живо и да даде мнения дали би свършила работа за откопаване на закъсала кола (не говоря за такава зарината в 2 метра пряспа от снегорин).
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Подготовка за зимата
Виждал съм такива (или поне доста приличащи - по снимката е трудно да се ориентирам за размера) в Практикер, Брикулаж и др. Компактни са, стават за багажника дори и на Голф и вършат работа колкото да разчистиш около гумите, за да се измъкнеш или да се докопаш до тях за да сложиш веригите ако се налага.
Ако е голяма пряспа (от снегорин) също става, ама има да копаш като пернишки миньор (чак до пролетта)
Ако е голяма пряспа (от снегорин) също става, ама има да копаш като пернишки миньор (чак до пролетта)
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Подготовка за зимата
Тази няма да ти свърши кой знае каква работа, защо?
Отпред не е остра. А тя трябва да е остра за да се разчисти леда, който си направил като стъкло от боксуване. Отделно трябва да е и доста здрава.
Решението е. На всяка сергия за стара военна екипировка има. Има два модела руски и немски. Аз като един русофил си взех преди 3-4г. руска за 10 лв. Полирах и лакирах дръжката, подострих лопата и стана като едно малко бижу. Секъл съм дърва с нея, забивал съм я къде ли не, за риба редовно ми върши работа, доста коли е спасила и т.н
Отпред не е остра. А тя трябва да е остра за да се разчисти леда, който си направил като стъкло от боксуване. Отделно трябва да е и доста здрава.
Решението е. На всяка сергия за стара военна екипировка има. Има два модела руски и немски. Аз като един русофил си взех преди 3-4г. руска за 10 лв. Полирах и лакирах дръжката, подострих лопата и стана като едно малко бижу. Секъл съм дърва с нея, забивал съм я къде ли не, за риба редовно ми върши работа, доста коли е спасила и т.н
Последна промяна от Гергин на Нед 10 ное 2013 18:10, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen__st и 224 госта