Мнениеот cecoa1 » Вто 20 авг 2019 21:53
Колкото повече километри минеш преди да долееш, толкова по-точна е сметката.
Казано по-подробно - важно е, за да се смята точно, винаги да пълним до едно и също ниво. По обясними причини, това ниво е до пълен резервоар(само това може да виждаме и да контролираме). Обаче това ниво също зависи от наклона на автомобила, както и някои резервоари имат допълнителен обем, който се запълва различно при малки разлики в наклона на колата. Също така, някои резервоари с такъв допълнителен обем, могат да се допълват изцяло с помощта на клапан за обезвъздушаване, разположен в гърловината за наливане.
Много от по-старите автомобили на VAG, могат при сипване с обезвъздушаване, да съберат от 7-8 до около 30 литра допълнително, над обема на резервоара който се води официално по документи.
Та като цяло, трябва да се пълни до едно и също ниво, което можем да осигурим като зареждаме до горе по един и същи начин, по възможност дори и на една и съща колонка(заради наклона), и след колкото се може повече километри. При повече километри, дори и да има малка неточност в зареденото количество гориво, примерно 0,5-1..та и до 2 литра, за 1000км грешката ще е колкото тази разлика делена на десет, а за 200км ще е делена само на две. Казано просто, за малко километри лесно може да излезе грешен разхода с примерно 0,5 до литър на 100, а за повече километри, примерно 700-1000(за колкото стига резервоара, но най-много до светване на резервата, не е нужно да изгасне, даже е вредно), грешката е до 100-200 грама на сто километра(0,1-0,2/100).