За ксенона

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот Mishonti » Пон 06 фев 2017 9:27


И аз съм на мнение, че афтърмаркет ксенона трябва да се забрани. Тия евтини китайци нерегулирани като почнат да ме заслепяват направо .. :scare3
Иначе отсрещни автомобили със заводски ксенони не ми пречат.




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот bobocamaro » Пон 06 фев 2017 9:48


Инжектор, дай и т'ва стрелбище да добавиме за забрана. Пълен ташак
Изображение
няма такава селения втора, в пъти по ме дразни от твойте ксенони. :confused


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19138
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот stefan4o » Пон 06 фев 2017 9:53


Мда и аз малко така не се кефя на тоя вид мигачи... Не знам как ги измислиха и каква им е идеята така да светят като дискотека :eek Може да има скрит замисъл, който да не знам :eek


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2017 10:07


Andonov написа: Ксенон на фар без лупа трябва да е наказуемо.

Има доста автомобили с фабричен ксенон на фарове без лупа.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19138
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот stefan4o » Пон 06 фев 2017 10:10


Колко доста са, Доне? Рено Лагуна 2002, първите Е-класи от 1996-1997, Хонда Акорд пак някъде 2003, за други не се сещам... май имаше и някакво Волво, ама не помня модела. Това са все модели на по над 10 лазарника :th_up Въпреки това, техните рефлектори са изчислени за ксенонова лампа, а не като някои дето ги слагат на коли с рефлектор за халогенна.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот Andonov » Пон 06 фев 2017 10:16


Точно това визирах,. Всичко що не е оригинално под ножа.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2017 10:20


stefan4o написа: Въпреки това, техните рефлектори са изчислени за ксенонова лампа, а не като някои дето ги слагат на коли с рефлектор за халогенна.

:th_up

civic 08' , s-class w140, s-class w220 от първите и още доста камиони, бусове, но не това е темата...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2017 10:23


Andonov написа:Точно това визирах,. Всичко що не е оригинално под ножа.

И това не е правилно, трябва да може при проверка да се замерят фаровете и който не е в норми да получава предписание да ги оправи и да мине повторно ГТП в срок от 30 дни примерно.
Мога да заложа, че процента фабрични фарове извън норма ще е по-голям от този на допълнително монтираните афтърмаркет ксенони.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот Andonov » Пон 06 фев 2017 10:41


Аз пък мога да ти кажа че нито един автърмаркет ксенон няма да покрие нормите. Никой не може да ме убеди че такива ксенони не заслепяват (освен ако не са забити в земята)
Да не говорим че за ксенонова крушка се изисква задължително миещо.
Така че аз спирам да споря в тази тема, защото всеки с китайски ксенон ще се мъчи да убеждава как светят безпроблемно ако са "настроени". Няма как да са настроени след като рефлектора не е произведен за такава светлина.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот 777 » Пон 06 фев 2017 10:48


То и дневните светлини е крайно време да бъдат отменени, но току виж покрай Тръмп и други промени настъпи нормализиране на мисленето и в България.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2017 10:56


Andonov написа:Аз пък мога да ти кажа че нито един автърмаркет ксенон няма да покрие нормите. Никой не може да ме убеди че такива ксенони не заслепяват (освен ако не са забити в земята)
Да не говорим че за ксенонова крушка се изисква задължително миещо.
Така че аз спирам да споря в тази тема, защото всеки с китайски ксенон ще се мъчи да убеждава как светят безпроблемно ако са "настроени". Няма как да са настроени след като рефлектора не е произведен за такава светлина.


не спорим, елементарна физика , светлинен сноп, фокусно разстояние, източника на светлнина може да бъде и светулка стига всичко да отговаря


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19138
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот stefan4o » Пон 06 фев 2017 12:45


DoH_KuXoT написа:
не спорим, елементарна физика , светлинен сноп, фокусно разстояние, източника на светлнина може да бъде и светулка стига всичко да отговаря

Искаш да кажеш, че лупата във фара е еднаква, само крушката отзад е различна ли? Малко ме съмнява. :gruebel


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 фев 2017 13:01


golfmk1 написа:След като са го одобрили проверяващи фирми и е одобрено значи не пречи на останалите водачи.За автърмаркета съм напълно за да се забрани.

Независимо дали е фабрично или не, отраженията на ксеноновите лампи в бял цвят заслепяват и облъчват като електрожен. Аз съм за тотална забрана на всички бели лампи, независимо от вида им, като изключително пълна забрана на ксенона и всички led лампи, които светят в бяло.
Другото е - уж заводски халогени и дълги не могат да работят заедно и халогени не трябва да се пускат, когато мъгла няма, а масово се прави. Аз ли само спазвам закона с обикновени фарове, а другите имат право да облъчват?


golfmk1
Low rider
Мнения: 5548
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: За ксенона

Мнениеот golfmk1 » Пон 06 фев 2017 13:42


Кой точно го интересува ти какво мислиш :rolleyes


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против(!) ксенона?!

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 фев 2017 13:56


stefan4o написа:
DoH_KuXoT написа:
не спорим, елементарна физика , светлинен сноп, фокусно разстояние, източника на светлнина може да бъде и светулка стига всичко да отговаря

Искаш да кажеш, че лупата във фара е еднаква, само крушката отзад е различна ли? Малко ме съмнява. :gruebel

мога да дам пример с фар на Passat B5.5 който има вариант с лупа с H7 и вариант с би-ксенон с D2S
Рефлекторната част и лупата са идентични и като размери и като релеф на отразителната повърхност. Дори засенчващата ламарина е с еднакви размери, като единствената разлика, е че на би-ксенон фар-а е подвижна и пада напред при дълги в хоризонтално положение за да "пусне" целия сноп светлина напред.
Аз съм с лупа от биксенонов фар донор, в обикновен фар , на която не съм вързал захранването на бобината за пластината, защото моите бяха с изпадна хром от рефлектора.
С китайски ксенон съм H7, но съм си правил експеримент да ползвам оригиналната крушка D2S с оригинален баласт , но е много голям и нямаше къде да го прибера. Китайските ми са слим и са във фара.
И още нещо , фокусното разстояние на H7 и D2S, D2R, D1S, D1R, D3R e еднакво. Или по просто казано нажежаемата жичка на крушка H7 и газовата капсула на ксенон крушка от споменатите е на едно и също разстояние от основата на крушката.
Много пъти съм го писал, китайски ксенон не означава заслепяване само по себе си. Заслепява всички настроен зле фар, всеки мръсен фар, всеки повреден фар.
Ако се вложи мисъл и при наличие на елементарни познания по физика след калибриране на фаровете на стационарен стенд за настройка на светлини никога няма да Ви присветнат , че заслепявате насрещно движещите се, ще виждате добре и на мокро и на сухо.
Вече въпрос на предпочитание, е дали да караш с ксенон, при който може да се заиграеш с цветни температури, чисто естетически изглежда по-добре и при правилно подбран цвят да виждате малко по-добре на дъжд.
п.с. и не на последно място, ксенона не е просто крушка която слагаш на колата и става ден пред теб. Ако слагате ксенон, защото нямате хубави фарове е по-добре първо да видите как са настроени фаровете, в какво състояние са рефлекторите и стъклата, ако имате всички необходими условия може да сложите ксенон, за да стане удоволствието пълно. Нямате ли ги, ксенона няма да направи магия и ще ви псуват всички... :beer



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: К.Одаджийски и 61 госта