За ксенона
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За ксенона
И първо при офталмолог.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: За ксенона
golfmk1 написа:Кой точно го интересува ти какво мислиш
Същото може да се каже за всеки един. Явно малко караш извънградско да видиш в какво се щревръща през нощта карането, като изскочат тия с включени фарове и халогени за мъгла едновременно или ксенон, който свети бяло и дава отблясъди навсякъде.
- vili_gti
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
- Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Sofia
Re: За или против(!) ксенона?!
инжектопляктор написа:golfmk1 написа:След като са го одобрили проверяващи фирми и е одобрено значи не пречи на останалите водачи.За автърмаркета съм напълно за да се забрани.
Независимо дали е фабрично или не, отраженията на ксеноновите лампи в бял цвят заслепяват и облъчват като електрожен. Аз съм за тотална забрана на всички бели лампи, независимо от вида им, като изключително пълна забрана на ксенона и всички led лампи, които светят в бяло.
Другото е - уж заводски халогени и дълги не могат да работят заедно и халогени не трябва да се пускат, когато мъгла няма, а масово се прави. Аз ли само спазвам закона с обикновени фарове, а другите имат право да облъчват?
Защо мислиш че тези които са бели заслепяват, ако сложим лампи с по-висока температура на същия фар по-малко ли ще е заслепяването? Не допускаш ли че проблема идва от някъде другаде?
Относно халогените не мислиш ли че всички заслепяват или правиш разлика между тези които стоково светят с дългите и тези които се пускат отделно от тях както е на повечето коли?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: За или против(!) ксенона?!
vili_gti написа:Относно халогените не мислиш ли че всички заслепяват или правиш разлика между тези които стоково светят с дългите и тези които се пускат отделно от тях както е на повечето коли?
Всяка една кола, която виждам с халогени за мъгла в бронята - задължително халогените трябва да им светят с фаровете. Да пуснат още по 1 жица от инсталацията, да ми пържат очите не със 110W, a с 220W. Нали на тях им е светло. А лампи с по-ниска цветна температура по-малко заслепяват очите.
Забелязал съм, че ЗЛЕ регулирани фарове с халогенни крушки по-малко пържат очите от LED или ксенонови бели светлини.
DoH_KuXoT написа:Много пъти съм го писал, китайски ксенон не означава заслепяване само по себе си. Заслепява всички настроен зле фар, всеки мръсен фар, всеки повреден фар.
Няма никакво значение как са регулирани фаровете. Както и да ги регулираш, денивелацията и неравностите на пътния терен превръщат ксеноновите фарове при всяка неравност в електрожен насочен към очите ти.
Коли с адаптивни светлини има единици.
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: За ксенона
инжектопляктор написа:golfmk1 написа:Кой точно го интересува ти какво мислиш
Същото може да се каже за всеки един. Явно малко караш извънградско да видиш в какво се щревръща през нощта карането, като изскочат тия с включени фарове и халогени за мъгла едновременно или ксенон, който свети бяло и дава отблясъди навсякъде.
Пожелавам ти да направиш половината километри които имам за целия ти живот.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: За или против(!) ксенона?!
инжектопляктор написа:Няма никакво значение как са регулирани фаровете. Както и да ги регулираш, денивелацията и неравностите на пътния терен превръщат ксеноновите фарове при всяка неравност в електрожен насочен към очите ти.
Коли с адаптивни светлини има единици.
Единици при ВАГ. При МБ, БМВ и др. са от много години (от '98г) на коли със стандартно оборудване.
Re: За ксенона
тук имате известно право въпреки, че ксенон е един вид екстра, адаптивни (по височина) светлини е друга екстра, адаптивни (завиващи) трета екстра , които благоприятстват еднакво и на обикновени светлини с нажежаема жичка и не е коректно да се използват като плюс или минус за ксенона, защото са независими фактори.
Затова LED светлините от последно поколение разполагат с нивелиране нагоре/надолу, в завой + "умно" включване/изключване на отделни секции за да може да светят максимално добре , в същото време да заслепяват минимално, но там отиваме в едни други производствени години и суми които не са присъщи за хора по форумите в масовия случай.
Затова LED светлините от последно поколение разполагат с нивелиране нагоре/надолу, в завой + "умно" включване/изключване на отделни секции за да може да светят максимално добре , в същото време да заслепяват минимално, но там отиваме в едни други производствени години и суми които не са присъщи за хора по форумите в масовия случай.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: За или против(!) ксенона?!
инжектопляктор написа:...Няма никакво значение как са регулирани фаровете. Както и да ги регулираш, денивелацията и неравностите на пътния терен превръщат ксеноновите фарове при всяка неравност в електрожен насочен към очите ти.
Коли с адаптивни светлини има единици.
Всеки заводски ксенон, произведен за Европа има автоматична система за нивелация на фаровете. И работи много прилично, докато не изпрегне някой от датчиците. В смисъл по неравностите работи. А когато опреш до денивелацията...тогава и обикновените фарове си заслепяват напълно добре Напоследък повече от китайските ксенони ме мори модата да се кара нощем с включени фарове за мъгла и допълнително накачени дневни ламби
Последна промяна от icoico на Пон 06 фев 2017 16:29, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: За или против(!) ксенона?!
DoH_KuXoT написа: Много пъти съм го писал, китайски ксенон не означава заслепяване само по себе си. Заслепява всички настроен зле фар, всеки мръсен фар, всеки повреден фар.
Значи викаш ако на рефлекторен фар в идеално състояние и настроен с машина за 10 000лв му боднеш едно ксенонче всичко е ток и жица ......вЕрвай ми,същия шит си е като 25 годишен опел с матирала пластмаса на фар а
Re: За или против(!) ксенона?!
Stivi написа:DoH_KuXoT написа: Много пъти съм го писал, китайски ксенон не означава заслепяване само по себе си. Заслепява всички настроен зле фар, всеки мръсен фар, всеки повреден фар.
Значи викаш ако на рефлекторен фар в идеално състояние и настроен с машина за 10 000лв му боднеш едно ксенонче всичко е ток и жица ......вЕрвай ми,същия шит си е като 25 годишен опел с матирала пластмаса на фар а
не виждам да съм "викал" нещо подобно
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: За ксенона
Нерегулираните фарове заслепяват повече от всички видове фарове. Това е моето мнение. Докато няма закон всеки може си кара с квото пожелае. Аз лично и на 3те коли съм с ксенон. Мн рядко някой моралист да ми присветне. Фаровете са ми регулирани на пункта на гтп. Харесва ми как светят. Не съм ги въртял
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: За ксенона
Това, че не ти присветкат не значи нищо, колега. Аз например при никакви обстоятелства не присветкам с флаша на никой пред мен.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: За ксенона
tomata написа:... Докато няма закон всеки може си кара с квото пожелае...
То закон има, но никой не еб@в@ да го спазва. До степен такава, че почти никой не знае дето имало закон
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: За ксенона
tomata написа: Мн рядко някой моралист да ми присветне.
И за къв у... да ти присвятквам,да си на дълги да ги изключиш,ама ти си с електрожен...нищо не може се направи
- vili_gti
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
- Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Sofia
Re: За или против(!) ксенона?!
инжектопляктор написа:vili_gti написа:Относно халогените не мислиш ли че всички заслепяват или правиш разлика между тези които стоково светят с дългите и тези които се пускат отделно от тях както е на повечето коли?
Всяка една кола, която виждам с халогени за мъгла в бронята - задължително халогените трябва да им светят с фаровете. Да пуснат още по 1 жица от инсталацията, да ми пържат очите не със 110W, a с 220W. Нали на тях им е светло. А лампи с по-ниска цветна температура по-малко заслепяват очите.
Забелязал съм, че ЗЛЕ регулирани фарове с халогенни крушки по-малко пържат очите от LED или ксенонови бели светлини.DoH_KuXoT написа:Много пъти съм го писал, китайски ксенон не означава заслепяване само по себе си. Заслепява всички настроен зле фар, всеки мръсен фар, всеки повреден фар.
Няма никакво значение как са регулирани фаровете. Както и да ги регулираш, денивелацията и неравностите на пътния терен превръщат ксеноновите фарове при всяка неравност в електрожен насочен към очите ти.
Коли с адаптивни светлини има единици.
Според теб кое повече дразни?
А) нерегулиран фар с халогена крушка
Б) регулиран на стенд с ксенон 4300К
Аз съм за отговор А)
Ако искаш да направим една анкета и да гласуваме. Съгласен ли си?
Цял свят кара с ксенон ти сега се опитваш да ни върнеш по комунистическо време.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 246 госта