Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Някой кара ли на вода?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот Ivailo » Сря 19 яну 2011 19:10


One написа:
yms написа:
Малко по - нагоре в темата имаше проста сметка - вложено , получено .
Няма как да разграждаш вода на водород и кислород , и енергията получена при изгарянето им , да е равна или по - голяма от вложената , за разграждането им .


говорим за каране на вода, не за разлагане на водород и кислород

а ВОДАТА ГОРИ - въпроса е да се намери (аз съм сигурен че е намерен) катализатора, който да задвижи един път процеса на горене !!!

Айде да се разбереме за кой от двата метода си говорим, щото аз тотално се обърках...




Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3592
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kassel
Контакти:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот icoico » Сря 19 яну 2011 19:22


ted написа:Ицо, отговорих на колегата ktamen, че "изгарянето на гориво извън двигателя" се има предвид, че изгаря в катализатора. С други думи, че неизгорелите газове изгарят в катализатора и затова не се получава "горелка" от ауспуха. Но това съвсем не значи че 90% от горивото изгаря в цилиндрите.

Ами разкачи изпускателната тръба преди катализатора и се опитай да запалиш изгорелите газове :idea: Ако нямате нищо против всеки от спорещите по темата да обяви професията си и какво общо има с двигателите с вътрешно горене?Аз например съм миньор,на работното ми място атмосферата е наситена с изгорели газове въпреки скъпите DPF-системи(около 7000 евро бройката),на денонощие горим около 4-5 тона дизел и сме перманентно под заплаха за спиране на обекта заради критични нива на въглероден окис.Ако някой от вас е сглобил устройство,което икономисва 30 процента гориво и унищожава вредните емисии с голямо удоволствие бих го свързал с хора адски заинтересовани :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3263
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот Tinko » Сря 19 яну 2011 20:18


Всичко до момента в тази тема е пълна боза... Някой от някъде идва и изхвърля мнението си както изхвърля буркана с надутата капачка от мазето си. :applause:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот fox_vt » Сря 19 яну 2011 23:42


Малее отделих малко по малко от час да изчета тая хммм странна тема и реших да хвърля едно мнение и аз както каза колегата над мен mhihi
1- темата е "някой кара ли на вода" нз вие кво разбирате под вода ама аз на водата викам на онуй мокро нещо дето тече от мивката и се бълника на плажа.Водорода е съвсем друго нещо,без значение че го получавате от вода.
2-от цялата тема има едни 80-90% от хората дето приказват ей така наизуст-физичните и химични закони не са случайни.С две думи няма начин да получиш (изключваме всякакъв вид синтез)енергия по голяма от колкото е първоначално.
3- два литра газ е меко казано нищожно количество за стандартен двигател с вътрешно горене-сами си направете сметката 1900см3 е двигателя след един цикъл ще останат 100 грама газ :beat_butt2
4-някой се мъчи да ни учи на закона на Ом после се поправи май че става дума за последователно свързване-на въпросния човек ще кажа само едно-прав си наполовина тока ще падне наполовина но и работата (газа) свършена от клетката ще е наполовина.
5-модулатори разни за регулиране на тока-в темата за енергоспестяващите устрйства има такива-цитат "електромера ще отчита по малко но и печката Лъч ще грее по слабо"
6- не си мислете че не одобрявам идеята за водородното задвижване,напротив но това ще стане на 90% вероятно със зареждане на водород във водороден резервоар в колата,а не със произвеждането му в нея!
7- бъдещето ако е водородно е на колите с горивна клетка и ел мотор,там е най чистото превръщане на енергията в движение и икономично разбира се.ДВГ са прекалено не икономични с много нисък КПД в сравнение с електромоторите за да има бъдеще в тях.


myrshavija
Мнения: 5557
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот myrshavija » Чет 20 яну 2011 6:30


fox_vt написа:...
3- два литра газ е меко казано нищожно количество за стандартен двигател с вътрешно горене-сами си направете сметката 1900см3 е двигателя след един цикъл ще останат 100 грама газ :beat_butt2
...

От цялото ти мнение това най-малко ми хареса. Ако разсъждаваме така, една газова бутилка от 40л ще стигне за 20 "цикъла" на двулитров мотор - това колко метра пробег е? :screwy
Освен това "грама" и "см3" не винаги са сравними мерни единици.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3592
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kassel
Контакти:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот icoico » Чет 20 яну 2011 7:04


myrshavija написа:От цялото ти мнение това най-малко ми хареса. Ако разсъждаваме така, една газова бутилка от 40л ще стигне за 20 "цикъла" на двулитров мотор - това колко метра пробег е? :screwy
Освен това "грама" и "см3" не винаги са сравними мерни единици.

При газовата бутилка говорим за обем втечнен газ,докато при всякаквите бълбукатори - за обем газ с атмосферно налягане :wink: Горе-долу с тази врътка много народ се подвежда по рекламите им...и после едни спорове,едно чудо се почват...С учудване забелязвам, че в уж автомобилен форум масово са неизвестни най-елементарни неща за работата на ДВГ,от сорта на консумация на въздух,функция на катализатора и т.н. или хората,които са в час са се парили от спорове с ННО фенове и сега гледат отстрани сеира на лаици като мен mhihi mhihi


myrshavija
Мнения: 5557
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот myrshavija » Чет 20 яну 2011 8:33


Искам да кажа, че не можем да сравняваме обема на двигателя с обема на резервоара или произвежданото количество гориво. Все пак горивото е много малка част от горивната смес и литър газ след изпарителя не се консумира за два такта на двулитров мотор.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот One » Чет 20 яну 2011 8:48


ISRalien написа:
Айде да се разбереме за кой от двата метода си говорим, щото аз тотално се обърках...


амчи виж заглавието на темата :)
това че пак е отишла на ебем ти страна и се извадиха пишкомерите.....


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот fox_vt » Чет 20 яну 2011 12:32


myrshavija написа:
fox_vt написа:...
3- два литра газ е меко казано нищожно количество за стандартен двигател с вътрешно горене-сами си направете сметката 1900см3 е двигателя след един цикъл ще останат 100 грама газ :beat_butt2
...

От цялото ти мнение това най-малко ми хареса. Ако разсъждаваме така, една газова бутилка от 40л ще стигне за 20 "цикъла" на двулитров мотор - това колко метра пробег е? :screwy
Освен това "грама" и "см3" не винаги са сравними мерни единици.


Тук грешката е моя 100мл газ съм имал предвид,но както и да е.Колегата който има такава уредба каза че докато чака на сфетофар филтърната кутия се пълнела,значи сместа се вкарва там.И понеже двигателя смуче основно от там,нали разбираш че дебита от въздух е голям именно там.Но да не влизаме в излишни спорове който има пари за даване да ги дава.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3592
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kassel
Контакти:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот icoico » Чет 20 яну 2011 19:50


myrshavija написа:Искам да кажа, че не можем да сравняваме обема на двигателя с обема на резервоара или произвежданото количество гориво. Все пак горивото е много малка част от горивната смес и литър газ след изпарителя не се консумира за два такта на двулитров мотор.

Литър газ след изпарителя се консумира приблизително за един оборот на двулитров двигател с атмосферно пълнене.При турбодвигател картинката е още по-плачевна. :wink:Отделен въпрос за колко време газовата уредба подава този литър газ в колекторите,тук да се произнесат газаджиите.При бензинов двигател отношението въздух/гориво е променливо и варира около стойността 14.7/1(измерено в килограми :!:,като обем мисля това са 12 000 литра въздух ) ,за газ нямам информация :wink: Взех си бележка от упрека на колегата Кольо 84 относно сляпото доверие в Гугъла и изрових от мазето учебника си по ДВГ от десети клас :Mr Green Fun В него,оказва се има информация ,повечето от която отдавна съм забравил и е адски трудно откриваема в нета и почти невъзможна за откриване на български език...

One написа:това че пак е отишла на ебем ти страна и се извадиха пишкомерите.....

:?: :?: :shockАко визираш нас опозицията-какво очакваш всъщност?Да стоим отстрани и да цъкаме с език като индианци пред Огнения кон?


myrshavija
Мнения: 5557
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот myrshavija » Пет 21 яну 2011 6:14


Съвсем ме загуби ... как така литър газ се консумира от двулитров двигател за един оборот и веднага след това пишеш, че зависи от това как го подава газовата ... нека като говорим за газ да говорим за горивото газ, а не за горивната смес, при която пак има някакво съотношение газ/въздух и въздухът е по-голямата част. Или греша?


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3592
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kassel
Контакти:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот icoico » Пет 21 яну 2011 10:02


Ами за дебита на пропан-бутан от изпарителя да се произнесе газаджия,нямам идея,иначе двигателят ще изконсумира всичко което му подадеш.Едно четиво относно теорията за недоизгаряне на 40 процента от горивото без бълбукатор(копирано е от нета,ама откъде другаде да го копирам, Коле и Тед?)

СЪСТАВ НА ОТРАБОТИЛИТЕ ГАЗОВЕ В БЕНЗИНОВИТЕ И ДИЗЕЛОВИТЕ ДВГ
Компоненти за
отработените
газове Концентрация,%

Бензинови
двигатели
Азот 74-77
Кислород 0,3-8,0
Водна пара 2,0-5,5
Въглеродни оксиди 0,5-12
Азотни оксиди 0,01-0,8
Серен диоксид ------
Въглеводороди 0,2-3,0
Алдехиди 0-0,2
Сажди,г/м3 0-0,04


Дизелови двигатели
Азот 74-78
Кислород 2,0-18
Водна пара 0,5-9,0
Въглеродни оксиди 0,005-0,4
Азотни оксиди 0,004-0,6
Серен диоксид - 0,002-0,02
Въглеводороди 0,01-0,3
Алдехиди 0,001-0,009
Сажди, г/мз 0,01-1,1 и повече


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот Amorphiss » Сря 26 яну 2011 15:46


Съжалявам ако повтарям някой предишен пост от темата но нямах време да я чета цялата , но съдейки от заглавието дали водата може да се гори : да може но в коли е малко трудно , става номера но е само с профилактична цел , така си чистя горивната камера на голфчето а именно полвиризира се вода пред смукателния колектор увлича се в горивната камера където под влияние на високата Т се разпада на водород и кислород и моемнтално изгаря детонационно поради високата калоричност на водорода и увличайки нагара. Един познат си беше направил някаква система за да подава вода в смукателния колектор на принципа на медецинските системи но ефекта беше почти никакъв защото количеството оползотворена вода е малко тъй като е доста стабилно съединение и се нуждае от много голямо количество топлина за да се разкъсат молекулните връзки.
Друг е момента че водата се гори в промишлените парни котли от устройства наречени кавитатори или икономайзери където водата се подава през дюза под много голямо налягане до горивния факел и усигоряващ икономия до 40% и това не е ново а е описано от братушките в учебниците по котлостроене още през 60-те.
А относно молбата на колегата icoico за професиите аз съм инжинер топлотехник а средното ми образование е ДВГ (това с оглед последващите постове от рода на "ти какъв си и от де разбра")


Потребителски аватар
yms
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот yms » Сря 26 яну 2011 18:32


Amorphiss написа:Съжалявам ако повтарям някой предишен пост от темата но нямах време да я чета цялата , но съдейки от заглавието дали водата може да се гори : да може но в коли е малко трудно , става номера но е само с профилактична цел , така си чистя горивната камера на голфчето а именно полвиризира се вода пред смукателния колектор увлича се в горивната камера където под влияние на високата Т се разпада на водород и кислород и моемнтално изгаря детонационно поради високата калоричност на водорода и увличайки нагара. Един познат си беше направил някаква система за да подава вода в смукателния колектор на принципа на медецинските системи но ефекта беше почти никакъв защото количеството оползотворена вода е малко тъй като е доста стабилно съединение и се нуждае от много голямо количество топлина за да се разкъсат молекулните връзки.
Друг е момента че водата се гори в промишлените парни котли от устройства наречени кавитатори или икономайзери където водата се подава през дюза под много голямо налягане до горивния факел и усигоряващ икономия до 40% и това не е ново а е описано от братушките в учебниците по котлостроене още през 60-те.
А относно молбата на колегата icoico за професиите аз съм инжинер топлотехник а средното ми образование е ДВГ (това с оглед последващите постове от рода на "ти какъв си и от де разбра")

Аз пък съм с професия - ДВГ , котли ........
Я обясни как гори водата .
Това , че си пръснал вода в колекторите , не значи , че е изгоряла в цилиндъра . Заминала е през ауспуха , като водна пара .
Процесът на почистване с вода е известен отдавна . Ползва се масово за миене на турбини и компресори на НЧ и СЧ КДВГ .
Пръскането на вода и пара в котлите се прави по други причини .
Нещо повече , има дори разработки на дизелови двигатели с впръскване на определено количество вода , но не защото водата изгаря в цилиндъра .
Методът на братушките се е прилагал и по корабите . Идеята е да се избегне сепарирането на горивото . Резултатът е нулев . Към това - знаеш ли , до какво води наличието на вода в горивото или водни пари във въздуха , при изгаряне на тежки горива .


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот Amorphiss » Сря 26 яну 2011 19:36


Ами не съм много съгласен че ефекта е нулев защото все още се използва този метод .Съгласен съм че при изгарянето на тежки горива и вода се получава много голямо количество сероводороди но за това си има очистки, а и в момента тежки горива не се използват.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: big_dane, Jorge, powerade и 14 госта