Съвет за "Пасат" 4Х4

Техническа и сервизна информация за Passat
motohristo
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 17 яну 2009 8:51
Автомобил:
Двигател:

Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот motohristo » Съб 17 яну 2009 11:36


Здравейте коеги,
моля за малко помощ относно избора ми на кола. В момента карам автомобил, с които нещо не се разбирам :banghead: и съм решил да закупя Пасат. Спрял съм се на B5.5 4 Motion. Дилемата е с какъв мотор да бъде - 1.9тди 110к.с. , 1.9тди 130к.с. или 2.5тди 150к.с.От това, което успях да прочета май най-ми пасва версията с 130к.с. Карам повече в София, а уикендите ходим на ски, заради което ми трябва 4х4. Моля ви за мнения относно разход, поддръжка и всичко което се сетите. Чувал съм, че предницата била слаба и скъпа за ремонт. Предварително ви благодаря. :)




Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот bobich » Съб 17 яну 2009 15:20


К :) :) олега Пасат 5.5 1.9 TDI - 110к.с. няма , всикчи са помпа-дюза 101,115,131,150к.с. за съжаление, защото 110к.с. мотора е най-добрия сред горе изброените. Аз лично карам 110к.с. но е Пасат 4 (В5) много икономичен и достатъчно пъргав бе з да го чипосваш, градско 6-8л. (във Варна), извънградско 4,5-6,5л. зависи колко ти е тежък кракът. Моят не 4х4 а само с предно. Успех в избора.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот sashot » Съб 17 яну 2009 18:02


Карам Б5.5 4 motion 130 кс. помпа-дюза (код на мотора AVF) почти година и над 30К километра. Изключително съм доволен от автомобила. Мощен и пъргав (по пъргавина превъзхожда нетурбинираните бензинки с обем 2 литра, а изпреварването е просто детска игра дори и на 6-та предавка), изключително стабилен на сняг, мокро и сухо (стабилността и управляемостта му, за сметка на пълния привод, са несравнимо по-добри в сравнение с конвенционален автомобил. Разбира се най-добре ще оцениш това, когато тръгнеш на ски по някой заснежен планински път с много и остри завои), много комфортен и лесен за управление, просто "дружелюбен" към водача. Относително икономичен - при спокойно каране на дълъг път с качествено гориво (Ромпетрол) съм стигал до разход 5.7 - 5.8 / 100. Е, разходите му за консумативи не са малки - помпа-дюзата изисква качествено масло спецификация 505.01 и нагоре (аз карам с 507 и сменям на 15 хиляди, по инструкция то трябва да се сменя на 30, но не смея). Замяната на ремъци, ролки и т.н. е доста солена - до 1000 лева, но се прави на над 100К км за моята кола. Пълният привод е чисто механичен тип "торсен", а не с "електронен мозък" - "халдекс", което според някои е сериозно предимство. Фактът, че Ауди продължават да ползват торсена в моделите си е достатъчно красноречив. За разлика от халдекса, торсенът е необслужваем, което също e предимство.

Не споделям мнението на колегата по-горе, че старият двигател 110 к.с. е по-добър. Близък познат има пасат с такъв мотор, така че имам преки впечатления. Бих се радвал, ако се аргументира с какво, според него, старият мотор превъзхожда новия, както и да обясни що е то "Пасат 4 (B5)".

С чип-тунинг моторът AVF може да бъде "усилен" с още около 25% по отношение на мощността и 15-20% по отношение на въртящият момент, така че ако решиш в един момент, че моторът ти е слабичък, можеш да го усилиш. Аз в началото се канех да го правя, но сега май поразмислих.

За 150 к.с. версия на 1.9 TDI съм чел лоши отзиви, но нямам никакви лични впечатления. При всяко положение, трябва да се има предвид, че е "екзотичен", което вероятно означава проблеми с рез. части.
6 цилиндровия 2.5 литров мотор има предимства пред AVF като по-голяма мощност и въртящ момент (последният е стабилен в диапазона 2 - 3 К оборота, докато при 1.9 леко пада, след максимума на около 1900), по-балансираната работа, характерна по принцип за 6-цилиндровите мотори, но точно за тази 150 к.с. версия съм чел не особено добри отзиви по форумите. Изказванията за по-новата модификация, която е 170 или 175 к.с. са като че ли по-добри. Имам приятел, който има от 3-4 години Б5 с точно този 2.5 литров 150 кс. и не е имал проблеми с мотора (колата му вече е на над 300 К км). Доколкото знам, обслужването на 2.5 е по-скъпо от 1.9. Разходът също е по-висок.

Проблемите с предницата, слабото алуминиево окачване и т.н. са по-скоро градски легенди, отколкото истина.

Препоръката ми: ако можеш да си позволиш подобна кола като начална инвестиция и поддръжка - вземай я, няма да съжаляваш. Единствено което трябва да помниш е, че не бива да правиш компромиси с горивото и обслужването. Разбира се последна дума имаш ти, който купуваш и ще караш колата. Използвай златното правило, "седни, покарай и ако усетиш, че това е ТВОЯТА кола - вземай". Разбира се след обстоен преглед и диагностика в доверен сервиз.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот viktoris » Съб 17 яну 2009 22:37


За това с какъв двигател да е , не знам ,колегата е обяснил тук над мен , но за 4х4 знам че няма проблеми голем кеф е като дадеш газ по снега .Когато го купувах много му се притеснявах на това 4х4 но вече е на доста над 300000 км , от които аз съм му направил 150000 и всичко си работи перфектно...по сняг няма спиране... а предницата е същата като и на тези с предно предаване и за този период съм сменил веднъж всичките 4 долни шарнира и накрайниците на рейката но още като го купих от тогава нищо...Но задницата си е по скъпичка...Всичко е различно от пасатите с предно предаване.Дискове пружини амортисьори полуоски ... Имах проблем с едната задна полуоска...бил й скъсан маншона на вътрешното каре и влизало вода и ръждасали шлиците и в един добър ден ми превъртя там дето полуоската влиза във вътрешното каре и колата спря...на 1 на 2 давам газ а тя си стои...та падна едно търсене на тази полуоска че в Фолксваген ми искаха 1200 лева...та скоро си намерих втора употреба много евтино....междувременно си заварих моята с електрожена и още карам с нея де ...вече 80000 км и чакам да се счупи та да сложа другата :D Та си е много важно да са здрави маншоните на каретата...ако го бях сменил щеше да си е всичко на 6...така че купувай щом е пасат 4х4....па и да не е 4х4..пак :lol:


motohristo
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 17 яну 2009 8:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот motohristo » Нед 18 яну 2009 17:59


Благодаря Ви за ценната информация, която ми дадохте. Честно да си призная очаквах да чуя повече негативи за ходовата част, но това само може да ме радва. Стресира ме и високата цена за подмяната на ангренажа, но пък се сменя на доста дълъг период от време, което е добре. Относно качествената поддръжка съм напълно съгласен.
Живи и здрави колеги :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 18:47


Имам преки наблюдения от 130к.с. двигател - колегата е много доволен,няма съществени проблеми както с колата така и с двигателя.Както са закали колегите важно е да е качествено горивото и да не се прави компромис от рез.чсти и консумавтиви.Също така за редницата - за доста км не е пипал нищо макар,че много хора плюят по окачването - както казва колегата ми - не го харесват тези,които го нямат и не знаят какво е.
Иначе за 4х4-то още от В3 си се вгражда и то доста успешно и доколкото знам а и както казват колегите ако се преглежда редовно няма проблеми с него освен по-скъпата поддръжка на задния мост.Доста по-стабилно седи автомобила а разликата в разхода е около литър/литър и малко според много колеги тук във форума.
Предимството на 110к.с. двигателя е само,че обсулжването му е доста по-евтино от на 130к.с. ама не се произвежда след 98-ма или 99-та да беше ама там някде.
Обслужването на 130к.с. наистина си е скъпичко ама.....се прави по-рядко което е също важно понеже при В5 и В5.5 е доста разглобяване (заради надлъжния двигател).
Общо взето 110к.с. бил малко по-динамичен на по-никсите скорости ама при скорост над 100-120км/час не можел да се мери въобще с 131к.с....по мнение на човек,който притежава и двата на еднакво купе на Пасат комби с дребни разлики в оборудването.
За 2.5 съм чувал различни мнения - някои го харесват много,други не.Някои хора казват,че тези двигатели имали ресусрс от около 300 000км след което за нищо не ставали ама споед мен това си е въпрос на поддръжка...все пак този двигател не е нито ефтин нито се вгражда на коли от нисък и среден клас....поддръжката е още по-скъпа и разхода е по-голям....за вървеж не мога да коментирам.
Според мен 1.9 ТДИ 130к.с. (май 131 се води с точност) е най-добрия и оптимален избор за двигател.
Успех!


Потребителски аватар
mopowah
Мнения: 324
Регистриран на: Пон 04 авг 2008 10:19
Автомобил: 2021 VW ID3 Pro Performance Max
Двигател:
Местоположение: DK

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот mopowah » Пон 19 яну 2009 15:10


Според мен 131 к.с. AVF е мотора.
Вече не бих предпочел кола със само предно или задно задвижване, 4х4 е истината.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот sashot » Пон 19 яну 2009 16:21


mopowah написа:Според мен 131 к.с. AVF е мотора.

96 KWt получава се 130.5 кс. На който както му харесва, така да си закръгля. Пък и не мисля, че 1 кс. е от някакво значение.

Вече не бих предпочел кола със само предно или задно задвижване, 4х4 е истината.

Споделям това мнение на 100%


Потребителски аватар
mopowah
Мнения: 324
Регистриран на: Пон 04 авг 2008 10:19
Автомобил: 2021 VW ID3 Pro Performance Max
Двигател:
Местоположение: DK

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот mopowah » Пон 19 яну 2009 16:24


Имах в предвид, че това Е мотора.
4 човека и до дупка пълна с багаж кола + пълен багажник на покрива - 7.5л/100км с гуми 195/65/15 и до 130км/ч, но с прекрасно ускорение дори на 6та.

:006:

Последна промяна от mopowah на Пон 19 яну 2009 23:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lovehunter
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот lovehunter » Пон 19 яну 2009 23:09


Ако си подготвен за нисък разход 2.5 не е за теб, моя е 2.5TDI 132KW 4Motion с автоматична скоростна кутия,17-ки 225/45/17 което предполагам има значение за разхода който ми дава а именно 8/100км извън града ако карам с 100-110 ,с 140-160 10/100км в града ако карам като послушна бабичка 14-15/100км като го понастъпя 20/100км , като сипвам нафта само от OMV.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот zfa159 » Пон 19 яну 2009 23:38


lovehunter написа:Ако си подготвен за нисък разход 2.5 не е за теб, моя е 2.5TDI 132KW 4Motion с автоматична скоростна кутия,17-ки 225/45/17 което предполагам има значение за разхода който ми дава а именно 8/100км извън града ако карам с 100-110 ,с 140-160 10/100км в града ако карам като послушна бабичка 14-15/100км като го понастъпя 20/100км , като сипвам нафта само от OMV.

Кеф цена няма нали знаете :)
Ако колегата си пада по по-спортното шофиране 2.5 е неговия двигател ама разбира се трябва да може и да го поддържа подобаващо - за тези агрегати а и въобще за колите и нещата от живота всеки един компромис от нещо излиза после прескъпо в най-неподходящия момент.
Иначе 1.9 ТДИ 130 (или 131к.с. както и да се каже все едно) според мен е много удачен - добър разход на гориво и нормална поддръжка при подобаваща динамика и поведение на двигателя дори при по-високи скорости.


Потребителски аватар
mopowah
Мнения: 324
Регистриран на: Пон 04 авг 2008 10:19
Автомобил: 2021 VW ID3 Pro Performance Max
Двигател:
Местоположение: DK

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот mopowah » Пон 19 яну 2009 23:38


..но пък какъв ли е кефа с тия 180 коня.. :024:


Потребителски аватар
lovehunter
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот lovehunter » Вто 20 яну 2009 11:25


кеф си е ,затова сега искам да си взема W8 :) особенно изненадани остават на светофарите :) който иска да се покефи я продавам, за да се покефя и аз на W8


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот Чудомир » Вто 20 яну 2009 22:57


На твое място бих прочел малко из нета, преди да скоча на ВеОсмак. Поголовно имат проблем м/у 60000 и 100000 км с (и не само) Steuergehäuse der Nockenwelle и Nockenwellenversteller(не знам как е на БГ туй).

Като за начало можеш да почнеш оттук, не ти трябва немски за да прочетеш за кви цифри при ремонт става въпрос:
http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?t=10267

Забележи как се казва темата и колко страници е дълга.

П.С. В БГ съм виждал само веднъж W8 и той беше качен на пътна помощ, защо ли :P ?


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съвет за "Пасат" 4Х4

Мнениеот icoico » Сря 21 яну 2009 0:12


33 страници-най дългата тема в целия им форум :shock Nockenwellenversteller-ангренажно колело на разпределителния вал,а това-Steuergehäuse der Nockenwelle
мисля че е кожух на вала ама... А осмака е бил на пътна помощ вероятно защото така най-евтино излиза да го придвижваш mhihi



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev, villystyle и 27 госта