Здравейте,тези дни сменях дискове,накладки и сп.апарати на задните колелета и установих,че предпазителите на дисковете са тотално ръждясали и изгнили.Дори когато хванах единия по здраво и го размърдах - направо се разпадна.Та реших да сменя и двата предпазитела. Виждам,че за да ги сваля трябва да се свали главината на лагера.Обаче болтпвете са толкова ръждясали и невиждам начин как да ги развия.Знам,че са вътрешен шестограм 8мм. Незнам колко е широчината и дължината на болтовете.Моля,някой който знае размерите на болтовете да ми ги каже.
Ето и едно видео по тази тема:
Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Болтовете са М 10х25 с обикновена резба.
А ако речеш да сваляш и супортите, там болтовете са М10х1.25х20 със ситна резба
А иначе и мен ме чака същото.
А ако речеш да сваляш и супортите, там болтовете са М10х1.25х20 със ситна резба
А иначе и мен ме чака същото.
Последна промяна от drago_tr на Съб 18 авг 2018 18:53, променено общо 3 пъти.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Драго е казал размерът, ето и схема http://www.catcar.info/audivw/?lang=en& ... UwMDIwMTk1 Може да се видят и оригиналните номера.
За отвиването слагаш един бит и бой с големия чук, да размърдаш малко резбата вътре и се отвиват. Ако трябва и малко нагряване би помогнало, ударен инструмент за развиване още по добре
П.С 1,25 си е нормална резба, ситната резба на М10 май е по 1
За отвиването слагаш един бит и бой с големия чук, да размърдаш малко резбата вътре и се отвиват. Ако трябва и малко нагряване би помогнало, ударен инструмент за развиване още по добре
П.С 1,25 си е нормална резба, ситната резба на М10 май е по 1
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Тц, Калчо. М10 е х 1.5.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Съветвам те да си караш така.
Свалиш ли лагера,ще избучи скоро.
Свалиш ли лагера,ще избучи скоро.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Съб 30 авг 2008 15:23
- Автомобил: VW Pasat TDI B 5.5
- Двигател: AVB 2003
- Местоположение: Норвегия
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Благодаря ви за своевременните отгвори.Голямо блъскане ме чака
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Zdravko Zankov написа:Съветвам те да си караш така.
Свалиш ли лагера,ще избучи скоро.
Той цялата главина ще свали, нищо няма да бучи после, макар че и аз ако бях пред същата дилема с един флекс бих поизрязал каквото е останало да стърчи ще карам без каски.
goppa написа:Тц, Калчо. М10 е х 1.5.
Ми не знам, стъпка 1,5 не е ли от 12 диаметър нагоре, дори и на 12 сравнително рядко се среща. Предимпо с едно и половина стъпка са 14 болтове. Сигурно има изключения, ама поне с такова впечатление съм останал
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Размерна редица на метрична резба с нормална стъпка:
1 х 0,25; 1,2 х 0,25; 1,4 х 0,3; 1,7 х 0,35; 2 х 0,4; 2,3 х 04; 2,6 х 0,45; 3 х 0,5; 3,5 х 0,6; 4 х 0,7; 4,5 х 0,75; 5 х 0,8; 5,5 х 0,9; 6 х 1; 7 х 1; 8 х 1,25; 9 х 1,25; 10 х 1,5; 11 х 1,5; 12 х 1,75; 14 х 2; 16 х 2; 18 х 2,5; 20 х 2,5; 22 х 2,5; 24 х 3.
1 х 0,25; 1,2 х 0,25; 1,4 х 0,3; 1,7 х 0,35; 2 х 0,4; 2,3 х 04; 2,6 х 0,45; 3 х 0,5; 3,5 х 0,6; 4 х 0,7; 4,5 х 0,75; 5 х 0,8; 5,5 х 0,9; 6 х 1; 7 х 1; 8 х 1,25; 9 х 1,25; 10 х 1,5; 11 х 1,5; 12 х 1,75; 14 х 2; 16 х 2; 18 х 2,5; 20 х 2,5; 22 х 2,5; 24 х 3.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Тъй като и мен ме чака тази процедура, размерите съм ги взел от ЕТКА-та. И такива болтове съм взел за моята кола. Преди няколко дена се опитах да отвия поне един болт и с него да ходя в магазина но уви, всичко е така клеясало и ръждясало все едно е заварено. Ще трябва електрожен, флекс, горелки и какво ли още не за да се отвият. Аз такива болтове досега не бях срещал никога, които така да ми се опънат. Мъката ще е голяма.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
И аз скоро сменях дискове и като ги видях тея болтове направо се постреснах. Обмислям смята им защото не мога да преценя колко нетно сечение е останало от болта, но да, развиването им ще е голяма разправия.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Накиснете ги във вода 24 часа преди развиването и ще излязат без проблеми. Лагера не е добре да се кисне във вода, но мокър парцал върху болтовете ще свърши работа.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Може ли някой да ми каже с колко Nm се затягат задните супорти съм моста на Passat B5.5 2000г . В книгата по ремонт, пише 95Нм. Одеве почнах да ги стягам, но ми се струва че ако ги навия толкова и болтовете ще превъртят. Все пак болта е М10х1.25х20. Из едни пък други места чета че болт М10 се стяга 45-55Nm.....и сега кое е вярно....не знам.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
Якостен болт 100 мм държи на 10 кг стягане без проблем
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат Б-5.5 Размер на болтовете на главината на задния лагер.
И така, успях да сменя главините, без нагряване но с приличен бой с чука.
Първо по принцип, трябва да се извади датчика на ABS-a, но при мен не стана и извадих само платмасовата контра отзад на датчика и минах директно на болтовете на главината. Болтовете са с имбус 8, който директно превъртя в болта. До нагряване не се стигна. Първо олях всичко много добре с WD-40 и проникващо масло. Накрайника от снимката по долу, го набих яко в средата на болта и с не много голямо усилие болтовете тръгнаха. Трябва да внимавате да стане от раз, защото превърти ли и после става тегаво.
При мен по скоро проблем се оказа, след като свалих главината. Трябваше да изкарам датчика на ABS-а от главината без да го повредя, защото всичко беше клеясало. На снимките се вижда долу как съм отворил главината като консервена кутия за да излезе, така че бъдете внимателни. За да ми е удобно, откачих целия датчик от буксата която се намира под задната седалка и всичко на масата. Като изкарате датчика се почиства всичко хубаво, смазва се, проверява се О-пръстена на датчика и ако трябва се сменя. После всичко се събира обратно. Болтовете на главината се затягат с 63Nm.
Ако искате да сваляте и супортите и ако имбуса 8 пак превърти в болта, пак с инструмента който е долу на снимките, развивате първо долния болт, защото в него може да набиете накрайника. Имате място да замахнете с чука, докато при горния няма. След като го развиете, почуквайки с чука, развъртате целия супорт наляво-надясно да може поне малко да се отхлаби горния болт. Тм мястото е малко, но не е невъзможно да се набие накрайник имбус 8 и се развива лесно. Затягането на тези болтове на супортите, въпреки че по книга пише 90Nm аз ги стегнах на 65Nm. Дори питах и официалния представител на колко се стягат.....и те не можаха да ми кажат , но намерих едни таблици и там си пишеше че тия болтове се затягат на 55-65Nm.
На третата снимка се вужда и какво беше останало от предпазните ламарини.
Това е....ако има въпроси...питайте.
Първо по принцип, трябва да се извади датчика на ABS-a, но при мен не стана и извадих само платмасовата контра отзад на датчика и минах директно на болтовете на главината. Болтовете са с имбус 8, който директно превъртя в болта. До нагряване не се стигна. Първо олях всичко много добре с WD-40 и проникващо масло. Накрайника от снимката по долу, го набих яко в средата на болта и с не много голямо усилие болтовете тръгнаха. Трябва да внимавате да стане от раз, защото превърти ли и после става тегаво.
При мен по скоро проблем се оказа, след като свалих главината. Трябваше да изкарам датчика на ABS-а от главината без да го повредя, защото всичко беше клеясало. На снимките се вижда долу как съм отворил главината като консервена кутия за да излезе, така че бъдете внимателни. За да ми е удобно, откачих целия датчик от буксата която се намира под задната седалка и всичко на масата. Като изкарате датчика се почиства всичко хубаво, смазва се, проверява се О-пръстена на датчика и ако трябва се сменя. После всичко се събира обратно. Болтовете на главината се затягат с 63Nm.
Ако искате да сваляте и супортите и ако имбуса 8 пак превърти в болта, пак с инструмента който е долу на снимките, развивате първо долния болт, защото в него може да набиете накрайника. Имате място да замахнете с чука, докато при горния няма. След като го развиете, почуквайки с чука, развъртате целия супорт наляво-надясно да може поне малко да се отхлаби горния болт. Тм мястото е малко, но не е невъзможно да се набие накрайник имбус 8 и се развива лесно. Затягането на тези болтове на супортите, въпреки че по книга пише 90Nm аз ги стегнах на 65Nm. Дори питах и официалния представител на колко се стягат.....и те не можаха да ми кажат , но намерих едни таблици и там си пишеше че тия болтове се затягат на 55-65Nm.
На третата снимка се вужда и какво беше останало от предпазните ламарини.
Това е....ако има въпроси...питайте.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта