двигателя 2Е и компютъра му
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: Вто 22 юни 2004 18:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
двигателя 2Е и компютъра му
Та гледам по форумите,не само тук а и другаде,че като прекъснеш эахранването на колата демек като свалиш една от клемите на акумулатора и компютъра се нулирвал,колата почва да върви иэвесно време по добре и викам чакай да опитам,свалих плюсовата клема на акумулатора на вечерта и на сутринта е сложих и мога да кажа че ефект май има но повече психически върху мен отколкото на колата но все пак я потхванах и така на няколко пъти вечерта е правих таэи процедура и реших да прекъсна тока само на компа с едно реле а не да свалям клемата щот ми омраэна,вэимам едно реле 30А и един ключ с който да прекъсвам тока на релето гат ми е кеф и остана най лесното да видя с мултицета къде са эахранващите жици на компа ама останах иэненадан като видях че такива няма,ток при спряно положение в компа няма,което ме наведе на мисълта,че от свалянето на клемите на акумулатора е било беэпулеэно,эащото като эагася двигатела и ток няма никъде по буксата на компа което эначи че със всяко гасене той сам се чисти....някой ако е мерил нека сподели ще ми е много интересно какво е при него.......
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
При моите опити да направя нещо за триене на паметта на ECU-то, стигнах до извода, че при всеки вид мотор е различно.
Пример:
Из сайтовете на братушките намерих схема за зануляване на комп-а при К-жетроник чрез зануляване на една от клемите за диагностика - е СУПЕР, няма сваляне на акумулатора, няма чакане, всичко става за 5-10 сек. Е да ама добре че замерих първо какво има на тази букса при мен (Моно мотроник, съответно друг комп),а там са си чисти 12В и с ключ и без. Е познай колко е приятно като ги сожиш на маса ...
На БМВ пък имат батерия за поддръжка на стойностите в ECU-то и зануляването им става само през буксата за диагностика и ваденето на клема на акумълатора не играе никаква роля.
Така че освен някой от по-акълиите да ти каже как е при DIGIFANT 2E или рови при братушките (междувременно ако откриеш и вариант като за мен ще има Beer Drunk Guin в промишлени количества)
Пример:
Из сайтовете на братушките намерих схема за зануляване на комп-а при К-жетроник чрез зануляване на една от клемите за диагностика - е СУПЕР, няма сваляне на акумулатора, няма чакане, всичко става за 5-10 сек. Е да ама добре че замерих първо какво има на тази букса при мен (Моно мотроник, съответно друг комп),а там са си чисти 12В и с ключ и без. Е познай колко е приятно като ги сожиш на маса ...
На БМВ пък имат батерия за поддръжка на стойностите в ECU-то и зануляването им става само през буксата за диагностика и ваденето на клема на акумълатора не играе никаква роля.
Така че освен някой от по-акълиите да ти каже как е при DIGIFANT 2E или рови при братушките (междувременно ако откриеш и вариант като за мен ще има Beer Drunk Guin в промишлени количества)
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: Вто 22 юни 2004 18:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
opipva4a написа:правилно си забелязал
затова съм чувал, че се затваря веригата, като клемите се допират
а и еку-та (VW) си изчистват грешките сами (което е различно от натрупване на грешки)
при теб какъв е проблема
Нямам проблем исках само да пробвам,эащото все хубави работи слушам,на кой му почнала да върви колата повече на друг му дала икономия.....
- opipva4a
- Палячо
- Мнения: 1347
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
...
тц, няма начин само от едно нулиране
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: Вто 22 юни 2004 18:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Абе и аэ така си мислех ама ако наистина ги прай теэи грешки и променя нещо по впръскването и оп повишен раэход,особено като се кара и на гаэ,абе на мен ми се вижда нещо нормално само си мисля че не открих никакво эахранване на компа и ми идва на акъла че може да върти нещо по маса обаче като съм откачил буксата как да го меря пущиното,трябва да му отварям кутията и тогава да меря вътре на включена букса...
DIGIFANT 2E написа:..защото все хубави работи слушам,на кой му почнала да върви колата повече на друг му дала икономия.....
... доколкото занам, има някакъв преиод на "самообучение" на компютъра като е чисто нов или нулиран. И ако наистина е така, поради времето и стареенето на наякой датчици, може и да има такъв момент, че компютъра да не реагира правилно.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Krasi написа:С 2 думи - самообучението на ECU се състои в това че то се самонастройва за оптимална работа спрямо показанията на датчиците /тъй като те стареят и е възможно да променят параметрите си в определени толеранси. Извън тези толеранси ECU не ги възприема за изправни и индикира някаква грешка/. Самонастройването/инициализацията/ се правят по определен алгоритъм след като е махан акумулатора за повече от 15-20 мин. Т.Е. в ECU имаш енергозависима памет
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Може би все пак има значение
След като си купих колата веднага и сложих газ - за икономия . Това за икономията - друг път, тук иде реч за компа. Та реших да я изпробвам колко може да вдигне. На магистралата от Пловдив докарах докъм 170 на газ и не искаше повече. Реших , че тъй като бензина е по калоричен мога да изтискам още някой и друг километър. Бях паднал някъде докъм 100 и превключих на бензин. Едвам стигна до 140. Мъчих я към десетина километра и в момента в който превключих на газ - пак стигна 170. Човека който ми слага уредбата каза , че това се дължи именно на компа който се е приспособил за работа на газ. Необходимо било или да го нулирам ( с изключване на клема от акомулатора) или да покарам 50 - 60 километра на бензин и тогава имало шанс да се регулира сам. После в един сервиз ми сложиха реле което прекъсвало захранването към компа след всяко вадене на ключа и по този начин го нулирало. Не мога да кажа за ефекта обаче тъй като не съм пробвал от тогава колко ще вдигне на бензин , а междувременно ми регулираха и газовата уредба така , че не мога да хвана ефекта и чрез промяна на разхода.
- Rado
- Мнения: 144
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Как ги обсаждате тия работи незнам ама маи сте на зат доста с инфото односмо компа
Васко засрами се бе човек
Опипвач това от тебе не го очзаквах
1 Компа има един постоянен минус
2 Има и + постоянен ама при тебе е прекаснат Мога да ти кажа веднага защо ама даи лично.....
3 Има и + ам при контакт
Ако не си сигурен в нещо не го тварди
Васко засрами се бе човек
Опипвач това от тебе не го очзаквах
1 Компа има един постоянен минус
2 Има и + постоянен ама при тебе е прекаснат Мога да ти кажа веднага защо ама даи лично.....
3 Има и + ам при контакт
Ако не си сигурен в нещо не го тварди