В събота ми светна индикацията за накладки - жълтото кръгче, и на борд компютъра ми изписа нещо от сорта на "guaranzioni freni". Погледнах накладките през джантите и установих това което вече знаех , а именно, че предните накладки имат много, а задните са на ръба. Викам си окей - от задните ще да е. Купих едни нови Ате и отивам да ми ги монтират... да ама се оказа, че задните накладки ваобще нямат датчик, съответно и след смяната им лампата не загасна.
Видимо предните накладки имат доста живот в тях - над 10000км, така че според мен вариантите остават два... айде три - или да се е прецакал някой датчик, или самия датчик да е много навън в накладката и да прави контакт доста преди самата накладка да е свършила или вътрешните накладки да са заминали (тях не съм ги поглеждал, но ме съмнява чак толкова неравноверно да се трият)
Някой ако е имал подобен случай да сподели опит, че доста ме дразни тая жълтра лампа по средата на таблото, а пък не ми се сменят здрави накладки...
П.С. Поне останах доволен от факта, че задните накладки, които смених най-вероятно бяха тези с които колата е излезнала от завода, което значи че не е 500000км... примерно
Кога светва индикацията за накладки? - пасат Б5.5
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
- toschomacher
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Принципа на накладките е следния:
Проводник преминава през феродото на накладката и след достигане на определена дебелина, този проводник се прекъсва при притискане на накладката към диска и така се прекъсва вверигата. При прекъсната верига светва индикацията и се изписва, че накладките са за смяна. Много често веригата се прекъсва и от към страната на куплунга за накладките. Проверката дали всичко е наред с веригата се прави като се разкачи куплунга и се даде накъсо. Ако изгаснат алармите, значи всичко работи нормално и накладките наистина са за смяна, ако не - значи трябва да се отстрани прекъсването.
Проводник преминава през феродото на накладката и след достигане на определена дебелина, този проводник се прекъсва при притискане на накладката към диска и така се прекъсва вверигата. При прекъсната верига светва индикацията и се изписва, че накладките са за смяна. Много често веригата се прекъсва и от към страната на куплунга за накладките. Проверката дали всичко е наред с веригата се прави като се разкачи куплунга и се даде накъсо. Ако изгаснат алармите, значи всичко работи нормално и накладките наистина са за смяна, ако не - значи трябва да се отстрани прекъсването.
- тръба
- Мнения: 1656
- Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Лично съм чупил феродото на накладката (уж имаше бая) и изведнъж застрърга на метал. Останах без спирачки по надолнище.Петър Петров написа:Колега, ако мислиш, че накладките ще се изтрият почти до метал и тогава ще светне много се лъжеш, доста преди да стигне до метал светват и понеже у наше село немаме пари и за да не ти свети лампата се изключва датчика, а това за счупването на феродото са пълни глупусти, ша ме извинявате...
Петър Петров написа:Колега, ако мислиш, че накладките ще се изтрият почти до метал и тогава ще светне много се лъжеш, доста преди да стигне до метал светват и понеже у наше село немаме пари и за да не ти свети лампата се изключва датчика, а това за счупването на феродото са пълни глупусти, ша ме извинявате...
Ако това е отправено към мен, да ти отговоря.
Накладки сменях точно преди 2 месеца, и феродото беше не повече от 3мм, което спрямо това което пише в книгите си е почти на метал, колата е Б5.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
тръба написа:Лично съм чупил феродото на накладката (уж имаше бая) и изведнъж застрърга на метал. Останах без спирачки по надолнище.Петър Петров написа:Колега, ако мислиш, че накладките ще се изтрият почти до метал и тогава ще светне много се лъжеш, доста преди да стигне до метал светват и понеже у наше село немаме пари и за да не ти свети лампата се изключва датчика, а това за счупването на феродото са пълни глупусти, ша ме извинявате...
Колега, не искам да се заяждам с никой, особено пък с човек когото хич не познавам, но ако по нанадолнище не спускаш на скорост а само на спирачки и с чисто ново феродо да си пак може да имаш проблеми, причината - феродото се прегрява, става много твърдо и се пука, поздрави
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
bobidi написа:Петър Петров написа:Колега, ако мислиш, че накладките ще се изтрият почти до метал и тогава ще светне много се лъжеш, доста преди да стигне до метал светват и понеже у наше село немаме пари и за да не ти свети лампата се изключва датчика, а това за счупването на феродото са пълни глупусти, ша ме извинявате...
Ако това е отправено към мен, да ти отговоря.
Накладки сменях точно преди 2 месеца, и феродото беше не повече от 3мм, което спрямо това което пише в книгите си е почти на метал, колата е Б5.
Колега, при такава дебелина си е напълно нормално да ги смениш
- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги тази дискусия ми прилича малко от рода на 10л. бензин ли да си сипя или 30л?Дали е останало 5мм. феродо или 6мм.,каква е разликата-накладките вече са си за смяна,дали ще ги смениш сега или след 1000км.каква е разликата.Те са вече достатъчно изпечени,така,че продължавайки да ги използваш според мен поемаш излишни рискове,все пак говорим за консуматив от порядъка на 80-100лв.,а не някакъв сложен ремонт свързан с по-вече пари,че да го отлагаш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 187 госта