Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС - катализатор - Решено!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
На мен ми се случи нещо подобно. Тръгна от климатикаджиите дето не стегнали болта на шайбата долу на коляновия вал (защо изобщо са я пипали е дуг въпрос), но колата отеба центровката тотално щото скъсала зъбчето (как се казваше точно не помня). После скъса и самия болт дето я стяга, ама Glove тогава спомена че бил чел някъде за фабричен дефект по ABS-ите с тоя болт, И наистина беше наполовина стара шупла ако ме разбираш .. та може това да ти е дошло до главата и на тебе ... от там губи ценровка и ...
- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
[quote="zfa159"]Е аз още след обяд разбрах,че този проблем не мога да го сборя сам и съм се отказал.....вече не пробвам и не разглобявам нищо повече а седя и си умувам.
Здравей,
Колегите са прави за клапаните..., но аз си мисля, че щом свещите са мокри и мирише на сурово гориво проблема ще да е в това кой регулира подаването и по колко и кога. Явно ще да е в моното, но едва ли ще е тампона щото се държи по друг начин. Пък няма да цапа свещите ...
Здравей,
Колегите са прави за клапаните..., но аз си мисля, че щом свещите са мокри и мирише на сурово гориво проблема ще да е в това кой регулира подаването и по колко и кога. Явно ще да е в моното, но едва ли ще е тампона щото се държи по друг начин. Пък няма да цапа свещите ...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
По повод коментарите и на двамата :
1.знам,че този болт на коляновия вал не се развива (води се за еднократна употреба и после се сменя както при дизелите) и там не съм го пипал.Това ми мина през акъла и го провери - когато белега на шайбата отпред съвпада с белега на пластмасата буталото е в горна мъртва точка...а и белега отзад на маховика дето е като цепка си отговаря на заводското му местопложение - 6 градуса преди г.м.т....така че няма как да е проблема с шпонката (така се казва) на коляновия вал.А на разпределителния понеже нямаше как да го видя развих колелото и го гледах направо - точно си е.
2.те свещите хубаво са мокри ама това не е гаранция,че всмукателните клапани затварят и уплътняват добре както и изпускателните.Човека,който ми го обесняваше това за клапаните го описа доста точно :
-когато колата изгуби центровка се нарушава качеството на горене на сместа и оттам се отделя страшно много нараг независимо дали е на бензин или на газ като каза че от негов личен опит на газ било по-зле.В резултат на това нагара се отлага на две места - по свещите и по клапаните.Съответно като мериш компресия клапана си е затворил,притиснал е нагара понеже той е фин и компресия има....ама като дойде време и гръмне сместа нагара се разпалва и той (започва да тлее) и издухва през клапаните....това разбира се ме съмнява да се е случило понеже клапаните са чистени и напасвани лятото ама човека каза,че при него (вярно,че е на Лада ама все пак двигател си е) при прескочил ангренаж колата спряла окончателно да се движи след около 1км...а аз минах така 5-6.
-не е невъзмножно да има проблем с моното ама то на газ почти няма общо - стига да не дърпа въздух от някъде другото за газта е практически без значение...е и дроселната клапа да си е на място.Дроселната като гледах си беше там а ако дърпаше въздух нямаше проблема да се задълбочава с всеки ден...не може там,откъдето дърпа въздух да се разширява ежедневно...а и с етера все щеше малко да всмукне от някъде и да се усети....знам ли.
1.знам,че този болт на коляновия вал не се развива (води се за еднократна употреба и после се сменя както при дизелите) и там не съм го пипал.Това ми мина през акъла и го провери - когато белега на шайбата отпред съвпада с белега на пластмасата буталото е в горна мъртва точка...а и белега отзад на маховика дето е като цепка си отговаря на заводското му местопложение - 6 градуса преди г.м.т....така че няма как да е проблема с шпонката (така се казва) на коляновия вал.А на разпределителния понеже нямаше как да го видя развих колелото и го гледах направо - точно си е.
2.те свещите хубаво са мокри ама това не е гаранция,че всмукателните клапани затварят и уплътняват добре както и изпускателните.Човека,който ми го обесняваше това за клапаните го описа доста точно :
-когато колата изгуби центровка се нарушава качеството на горене на сместа и оттам се отделя страшно много нараг независимо дали е на бензин или на газ като каза че от негов личен опит на газ било по-зле.В резултат на това нагара се отлага на две места - по свещите и по клапаните.Съответно като мериш компресия клапана си е затворил,притиснал е нагара понеже той е фин и компресия има....ама като дойде време и гръмне сместа нагара се разпалва и той (започва да тлее) и издухва през клапаните....това разбира се ме съмнява да се е случило понеже клапаните са чистени и напасвани лятото ама човека каза,че при него (вярно,че е на Лада ама все пак двигател си е) при прескочил ангренаж колата спряла окончателно да се движи след около 1км...а аз минах така 5-6.
-не е невъзмножно да има проблем с моното ама то на газ почти няма общо - стига да не дърпа въздух от някъде другото за газта е практически без значение...е и дроселната клапа да си е на място.Дроселната като гледах си беше там а ако дърпаше въздух нямаше проблема да се задълбочава с всеки ден...не може там,откъдето дърпа въздух да се разширява ежедневно...а и с етера все щеше малко да всмукне от някъде и да се усети....знам ли.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
Я, аз пак да питам сериозно! В крайна сметка успя ли да провериш състоянието на катализатора!? Припомням го просто за да не се забрави като вероятност, понеже виждам че работиш навън под открито небе без разни благинки като гараж и канал или подемник.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
Ами проверих го както колегите ме посъветваха - отварям онази тапичка и се мъча да запаля - държи се точно както се държи и като е затворена тапичката - пали на много ниски обороти и мъничко след това изгасва.През тапичката излизат само газове,никакви искри,никакви огньове...а същевременно от ауспуха също излиза пушек (така де къде водни пари,останали от времето,когато работеше на газ,къде миризма на недобре изгорял бензин и тем подобни).Не съм разкачал генерацията от колектора ако за това ме питаш - като помня колко време си играх като правих главата с тези 4-те гайки отдолу под колектора много бързо се отказах.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
Предната зима си спретнах подобен проблем.В един студ човьрках около ТПС-а и без да усетя сьм счупил един от проводниците на ТПС-а.Пали дьржи около 350 об и ако не давах газ гаснеше.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
Дава същите симптоми ама го закачахме на софтуер - щеше да си изпее,че има дерт с ТПС-а според мен.Ако не съм прав нека някой ме поправи.Иначе перих напреженията на куплунга докато си беше включен на място - и двата клона си работеха и вадеха напрежения според нормалното т.е. поне захранването си е там.
- mitacee
- Мнения: 153
- Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
К.Одаджийски написа:Я, аз пак да питам сериозно! В крайна сметка успя ли да провериш състоянието на катализатора!? Припомням го просто за да не се забрави като вероятност, понеже виждам че работиш навън под открито небе без разни благинки като гараж и канал или подемник.
колега и аз се съмнявам в аспуси катализатор то по двигателя не остана нищо да сменяш вече на един приятел така един опел се запуши катализатора и загасна на момента и нямаше палене
- cecko80
- Мнения: 54
- Регистриран на: Чет 15 май 2008 19:36
- Автомобил: PassatB4
- Двигател: ADZ1994
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
Днес ми се случи следното с моя Пасатб4:запалих го сутринта и си работеше без проблем и след като изминах около 3км. колата изгасна и не запали нито на бензин нито на газ.Ток имаше бензин също и не пали и не пали.С баща ми я дръпнахме до сервиза на един познат и се оказа,че някакси имобилайзера сам се е включил и няма изключване/имобилайзера си е фабричен/.След замяната на кутията с имобилайзера с нова /втора употреба/колата си запали.Твойта казваш че пали и работи на около 300 оборота,но просто исках да ти дам някакъв вариянт.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
Ми махах онази тапичка...колкото и малък отвор да е все пак щеше да пооправи малко работата....пък и от ауспуха си пуши и си смърди на мизерия...ако запали двигателя дори на ниските обороти отзад си пуши.
Също пробвах друго - ако се запуши катализатора се създава много голямо налягане в колектора и двигателя е нормално да изгасне....ама в момента,в който тръгва да пригасва махам капачката на тръбичката и оттам не излиза почти нищо.
Най-сигурния тест е да разкача връзката отдолу на колектора с генерацията от 4-те гайки и да пробвам да запаля ама това може да стане след като Ваското я погледне понеже сега е с разглобен ангренаж и няма смисъл да я сглобявам и после да се мъчим пак да я разглобим.Ама отзад си пуши да и се не знае....на предишния ми пасат се е запушвал катализатор ама не беше такава драма - като преседи 2-3 дена си въртя,пали си ама след 10-тина секунди работа гасне сам.А моя седя 10 дни и като тръгнах да го паля директно си запали на 300 оборота и изгасна след известно време сам.И дори веднага да запаля пак пак пали така на 300 оборота и гасне след малко....и така може до безкрай да си пали и гасне.А отзад си пуши мизериите и си мирише на неизгоряло гориво...
Също пробвах друго - ако се запуши катализатора се създава много голямо налягане в колектора и двигателя е нормално да изгасне....ама в момента,в който тръгва да пригасва махам капачката на тръбичката и оттам не излиза почти нищо.
Най-сигурния тест е да разкача връзката отдолу на колектора с генерацията от 4-те гайки и да пробвам да запаля ама това може да стане след като Ваското я погледне понеже сега е с разглобен ангренаж и няма смисъл да я сглобявам и после да се мъчим пак да я разглобим.Ама отзад си пуши да и се не знае....на предишния ми пасат се е запушвал катализатор ама не беше такава драма - като преседи 2-3 дена си въртя,пали си ама след 10-тина секунди работа гасне сам.А моя седя 10 дни и като тръгнах да го паля директно си запали на 300 оборота и изгасна след известно време сам.И дори веднага да запаля пак пак пали така на 300 оборота и гасне след малко....и така може до безкрай да си пали и гасне.А отзад си пуши мизериите и си мирише на неизгоряло гориво...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
cecko80 написа:Днес ми се случи следното с моя Пасатб4:запалих го сутринта и си работеше без проблем и след като изминах около 3км. колата изгасна и не запали нито на бензин нито на газ.Ток имаше бензин също и не пали и не пали.С баща ми я дръпнахме до сервиза на един познат и се оказа,че някакси имобилайзера сам се е включил и няма изключване/имобилайзера си е фабричен/.След замяната на кутията с имобилайзера с нова /втора употреба/колата си запали.Твойта казваш че пали и работи на около 300 оборота,но просто исках да ти дам някакъв вариянт.
Ами за съжаление нямам имобилайзер (имам на алармата ама нарочно не съм го връзвал към колата понеже съм си патил от такава екстра).А и мойта се потроши постъпателно :
-първо спря да вдига над 3000 оборота
-после спря да вдига над 2000 оборота и да няма почти никаква мощност
-същевременно с второто спря да има и стабилен празен ход
-след това започна да пали по-трудно
-след това започна да пали на 300 оборота,да работи някакво известно време и да изгасва самичка
Това в рамикте на около 20-тина минути работа на двигателя и около 4-5км пробег.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
zfa159 написа:Ами за съжаление нямам имобилайзер (имам на алармата ама нарочно не съм го връзвал към колата понеже съм си патил от такава екстра).А и мойта се потроши постъпателно :
-първо спря да вдига над 3000 оборота
-после спря да вдига над 2000 оборота и да няма почти никаква мощност
-същевременно с второто спря да има и стабилен празен ход
-след това започна да пали по-трудно
-след това започна да пали на 300 оборота,да работи някакво известно време и да изгасва самичка
Това в рамикте на около 20-тина минути работа на двигателя и около 4-5км пробег.
Колега разкачи катализатора изцяло на един познат Темпра-та ни побърка 3-дена няма палене и прави гейзер през моното и накрая се оказа запушена генерация признаците бяха същите припуква и изгасва, свещите все едно си ги пуснал в резервоара. Пробвай и този вариант може да ти са запушени гърнетата
Re:
rudoni написа:щом няма данни от диагностиката /грешки/ проблемът е извън кампетенцията на ЕБУ.подобни симптоми насочват към запушен катализатор или замръзнал конденз в ауспуха /характерно за АГУ/ чиста проба тапа .
П.П. Личен опит
rudoni написа:
...подобни симптоми насочват към запушен катализатор или замръзнал конденз в ауспуха /характерно за АГУ/ чиста проба тапа ...
Зе ми го от устата! Или евентуално заскрежен въздушен филтър.
По тоците - погледни капачката отвътре да няма повечко конденз!
e, хайде де !откачи го тоя катализагор . и да видим рецултата .
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
ами нямам как да го откача понеже прибрах колата в гараж (свършва и каското) и ще ходя при нея чак другатас седмица понеже другиден заминавам за няколко дни и няма да съм в София а в момента е с разглобен ангренаж и Васко иска да я види направо така.
За капачката - направо я смених с нова заедно с палеца и свещите.
Въздушния филтър бе сред първите неща,които махнах катос е появи проблема.
За капачката - направо я смених с нова заедно с палеца и свещите.
Въздушния филтър бе сред първите неща,които махнах катос е появи проблема.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
Моите идеи и познания, вече привършиха и ми остава само да пожелая успех и дано запали кокала. Вярвам, че Васил ще го запали и като стане темата е хубава и с доста инфо може да се пусне един линк към нея горе във важната тема FАQ
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта