Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС на В4 - РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот pas1.8mi » Нед 17 май 2009 9:21


графитени са и са много финни, тънички, като косъмчета са и сега разбирам защо е трудно да се настрои местоположението му ако бъде разместен ...

Пистите не са толкова тънки-видял си износените места по тях!Продават се нови ТПС-около 100лв!




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот Winner25 » Нед 17 май 2009 19:32


Ето снимка на тпс от голф с аbu мотор
Изображение
Наистина пистите са тънички, но по спомени металната пластина която се движи е широка и се допира до цял сектор с тънки писти. На този се вижда как в единия край пистите са износени, само че снимката не е много ясна, утре на светло ще направя по хубава.
номерата са
9285 отвътре и
3 437 022 отвън


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Пон 18 май 2009 8:13


Колега pas1.8mi , прав си че не са толкова тънки пистите, даже напротив - доста са си широки. Плъзгача който се плъзга по пистите има 4 крачета наредени вертикално, като всяко краче се плъзга на отделна писта.Отделно всяко краче има нещо като 4 зъбчета и точно тези зъбчета, надират, правят пътечки по графита. По тези пътечки съм се подвел за размера на пистите. След като почистих пистите с парцалче и спирт, пътечките които видях по всяка една писта почти изчезнаха, но не и напълно. Може би , невъзможността да се премахнат напълно дирите по графита направени от плъзгача, означава че ТПС-а е за смяна?!
Не мога да разбера следното - струва ми се че графита на пистите , като дълбочина, е дебел поне към 5 мм, което предполага че има доста хляб в него, още повече че за толкова години (13-14 г) плъзгача да е изронил най-много 1 мм. Защо е необходима тогва смяна на ТПС?Да не би повърхностния слой на пистите да е постлан с по твърд графит, а отдолу да е по ронлив и затова сега почистването с парцалче и спирт да има само 2-3 месечен ефект?!
Колега pas1.8mi, къде се продават тези нови ТПС-и?

А ето и снимка на стария ТПС.

Изображение

Сравнявайки го с този на колегата Winner25 и се вижда че имат разлика :(


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот pas1.8mi » Пон 18 май 2009 8:47


viewtopic.php?f=59&t=128793&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD

Има вариант за изместване на ТПС в посока вертикално на долу с 1-2 мм!Така писците ще стъпват върху здрави сектори от пистите(не върху надраните и износени).Това става чрез разпилване на крепежните отвори и отвора за оста на дроселовата клапа!

П.П Графита на пистите не е по-вече от 0.3мм!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Пон 18 май 2009 9:54


Колегата pas1.8mi провери за цената на нов ТПС в това магазинче - 165 лв :( , изключено е да дам толкова пари за тая керлива плочка.
В момента разполагам с друг ТПС заедно с блокчето. Не смея да го махна от блокчето, защото няма да мога да го върна ако не стане.Самия блок има съвсем малки разлики от този който съм в момента.В автоморгата не можаха да ми кажат от какъв мотор е свалено моното.Първата разлика е в разположението на вход/изход на маркучетата за затопляне на въздуха, тези които са зад моното.На моя блок разстоянието между тях е да речем 1-1,5см, а на този от моргата е към 3 см . Другата разлика - към моя блок, непосредствено до самия ТПС, с болтче е застопорена пластинка към която е свързан кабел. Предполагам че това е маса? На другия блок, на същото място няма дупка за такова болтче, както и никъде другаде. Ако това е маса, мисля че ще мога да закрепя пластинката към някое от болтчетата на моторчето за празен ход.
Поради това искам да попитам - сложно ли е разглобяването на моното и смяната на този блок, защото докато не сложа новозакупения, няма как да разбера дали ще стане или не?В сервиза ( това е едновременно автоморга и сервиз ) ми отказаха да го заменят, най-вероятно заради това, че ако не стане, ще трябва да си играят да върнат стария.
Поразгледах няколко файла на руски и струва ми се последователността е следната - 1)откачане на жилото;
2)развиване на 3 болта за да се махне пластмасовия капак който идва от въздушния филтър.
3) Развиване на 4 дълги болта, на които са нанизани плочката с дюзата, плочката за газ (газифициран съм) и долния блок към който е прикрепен ТПС.
4)Ако се наложи - откачане на бензино и газо проводите;
5) Откачване на маркучетата за затопляне на въздуха;
6) След изкарването на долния блок от моното ---> отделяне на моторчето за празен ход от него - 3 болта;

Някаква такава ли трябва да е последователността колеги?Има ли някакви подводни камъни с които е хубаво да се съобразя, или някакви тънкости?


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот nepreklonniq » Пон 18 май 2009 19:13


Няма нищо сложно в разглобяването, стига да запомниш как си е било! :Mr Green Fun И то задължително на изключен акумулатор :bishop
Успех с разглобяването!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Пет 22 май 2009 11:41


Привет на всички!
Смяната на ТПС-а заедно с целия блок към който е закрепен, вече е осъществена.Наистина няма нищо сложно щом и жената ми помага :Mr Green Fun .
Процедурата беше осъществена вчера и резултата е следния: проблемите с високите обороти изчезнаха,поне за сега , но си остана проблема с временното пропадане до около 200-300 оборота, след отпускането на педала на газта ( този проблем си съществуваше и при изключен ТПС ).
В момента оборотите на празен ход, на бензин, са идеални - при загрял двигател не помръдват от 850-900. Струва ми се, че когато съм на бензин проблема с пропадането на оборотите до 200 го няма, но това тепърва ще го наблюдавам за да съм сигурен че е така.
Все още не смея да се радвам за премахването на проблема с високите обороти, защото в един руски форум бях чел, че след смяната на този блок заедно с ТПС, е необходимо настройване на компира, или е необходимо известно време за да се настрои сам към новия ТПС.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Пон 25 май 2009 8:40


След настройка на празния ход от изпарителя и последния проблем с оборотите - тяхното временно пропадане , изчезна.
В момента мотора цъка като часовник и не мога да го позная. Изчезнаха и гадните вибрации по таблото, които бяха в резултат на прекалено ниските обороти на празен ход.
Благодаря на всички които взеха участие по темата :да: :да: :да: !

П.П. Колеги, не подценявайте, не отхвърляйте като причина ТПС-а, когато имате проблеми с оборотите!


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2078
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот vladtod® » Пон 01 юни 2009 12:07


pas1.8mi написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=128793&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD

Има вариант за изместване на ТПС в посока вертикално на долу с 1-2 мм!Така писците ще стъпват върху здрави сектори от пистите(не върху надраните и износени).Това става чрез разпилване на крепежните отвори и отвора за оста на дроселовата клапа!

П.П Графита на пистите не е по-вече от 0.3мм!


Ефект имаше ли? :roll: Пробвах ,има :Mr Green Fun

Последна промяна от vladtod® на Пон 15 юни 2009 12:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС на В4 - РЕШЕНО

Мнениеот doktora » Пон 01 юни 2009 12:39


Сигурно е имало ефект, щом го препоръчва. Ако по този начин плъзгача наистина стъпва върху здрава графитена повърхност, би трябвало да има ефект и то траен.
Някои от пистите са по тясни и на практика изместването не може да е повече от 1 мм вертикално. Поне така беше при стария ми ТПС, който за 2 год беше въртян няколко пъти, за да се търсят здрави участъци.
Моя съвет - не се занимавайте с търсене на здрави участъци,защото ефекта ще е временен, а нервите - редовни.По добре вървете в някоя морга и си вземете ТПС с блока.Смяната може да си я направите сами, не е сложна. Така сменяйки целия блок заедно с ТПС, ще избегнете и разходите за настройването му с компютър, защото се предполгага че е позициониран точно. От там нататък е въпрос на късмет колко здрав потенциометър сте улучили и колко време ще ви изкара.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот ludmil » Пет 15 ное 2019 10:38


doktora написа:Ходя редовно при едно майсторче, което преди 2 години забеляза че имам много ниски обороти на празен ход.Точно тогава отново имах проблем и с задържане на оборотите около 2000 след отпускане на педала. Последва комп диагностика и тогава той констатира че проблемите идват от ТПС-а, отвори го, почисти го и го сложи обратно.И проблема с оборотите изчезна . Още тогава момчето ми каза че пистите са износени и ми препоръча нов ТПС. След 1 год , проблема с оборотите се повтори, последва същата процедура - сваляне, почистване и т.н.Тогава той сериозно ми каза да се замисля за нов ТПС.От последното почистване са минали едвам 4-5 месеца и проблема с оборотите отново се появи , даже бих казал че се задълбочи.
Ако ви послушам, ще отида пак при него, ще направи диагностика, ще почисти ТПС-а, накрая ще ми вземе парите и след няколко месеца ще съм отново със същите проблеми.Затова твърдо съм решил да дам 30 лв за друг ТПС, но въпросът е дали може да се сложи такъв от Пасат В3 или от Голф3. Ще обиколя още 1-2 морги, но много се съмнявам че ще намеря ТПС със същите означения.

Защо морги бе хора, TPS от Китай с доставката е 11 лв. https://www.aliexpress.com/item/4000131213781.html



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 73 госта