Колеги да ви разкажа на бързо!Преди време по уреда на таблото ми се пускаше перката на 70градуса,но един ден свалях двата датчика (на фланеца който излиза от двигателя -син и черен)но счупих единия ,и ги смених след това и двата!ОТ тогава почна да ми показва по табло че перката чак на 110 градуса се пуска..!
Първо помислих че ми е заминал долу датчика в радиатора... купих нов пак същата работа!
След това реших пак да смена този който ми отчита по него на таблото смених го с на един приятел от колата и оп- пак на 110 градуса ми се пуска перката..!
Иначе си охлажда до 85градуса,но защо чак на 110 се пуска...
Някой ако може да ми даде акъл моля да ми пише ;(.....
Пасат б3 защо колата ми загрява до 110 градуса
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
Защото не си ползвал търсачката... Затова!
Ето ти един пример...
Ето ти един пример...
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
Перката ти включва на 110, защото не ти работи първата скорост на вентилатора (около 95), а направо тръгва втора на на 105 градуса.
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
- Контакти:
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
Ако си сложил датчик с друга стойност на съпротивлението ще ти се измени и показанието и при мен е така като смених таблото явно има значение. сега ми показва с 10-15 градуса повече ако ти работи вентилатора няма страшно карай си спокойно!
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
По принцип щом не ти е изхвърлило водата не се плаши.
Значи моят държи зимата до 95 а в жегите м/ду 90 и 105.А извън градът не достига до 90.Зимата ми се скапа датчика на радиатора и не ми пускаше 2 степен.Тогава стигна до 110 но реагирах на време и не можах да я прегрея.
Значи не се знае кой датчик е бил за твоята кола,тоя който си свалил или който си сложил.Аз лично съм срещал 3 черни за стрелката.Може и преди да ти е показвал грешно.Моят съвет е да си замериш температурата на главата и да ги сравниш с тази на таблото.Има мултицети които мерят температура на повърхнос.
Иначе по каталог
термостат-85
1 степен 95
2 степен 105
Значи моят държи зимата до 95 а в жегите м/ду 90 и 105.А извън градът не достига до 90.Зимата ми се скапа датчика на радиатора и не ми пускаше 2 степен.Тогава стигна до 110 но реагирах на време и не можах да я прегрея.
Значи не се знае кой датчик е бил за твоята кола,тоя който си свалил или който си сложил.Аз лично съм срещал 3 черни за стрелката.Може и преди да ти е показвал грешно.Моят съвет е да си замериш температурата на главата и да ги сравниш с тази на таблото.Има мултицети които мерят температура на повърхнос.
Иначе по каталог
термостат-85
1 степен 95
2 степен 105
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
работят ми и двете скорости на перката ,аз съм ги пробвал с кабел на буксата!Но си мисля че може от термостата да отваря по късно и от там докато завърти водата да се бавят нещатата... утре ще сменя и термостата с такъв който отваря на по студено ..
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
По принцип ако не си си чистил радиатора (външно) е хубаво да го направиш.Аз го чистих в вторник и изтече доста мръсотия.Иначе
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=112639&hilit=+%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+zfa
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=54835&hilit=%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=112639&hilit=+%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+zfa
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=54835&hilit=%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
Абе на теб отговора ти е във въпроса. Сменяш двата датчика, от които единия е за таблото, и опа веднага показва повече - "проблема" ти е ясен. Ако беше попрочел в хилядите теми за температури, щеше да си мярнал, че има голям зор с намирането на читави такива датчици, понеже 50-100 ома да имат отклонение в съпротивлението и на таблото това може да са 10-20 градуса грешка. И така, земаш един мултицет с термодвойка и мериш в казана до около 80-85 градуса (после почва да извира) и сравняваш с таблото. Ако има разлика, коригираш с едно съпротивление 50-100-200ома, точната стойност в твоя случай и за твоето табло подбираш на принципа проба-грешка, докато докараш правилни показания - съпротивлението връзваш последователно, т.е. режеш едната жица на датчика и между двата края го закачаш. Ако не ти се занимава или ти се струва селско, отиваш с колата пред магазина и почваш да сменяш датчици докато попаднеш на свестен. Другия за компа не е толкова чак важен, понеже него след 50 градуса спира да го бръсне, така че и да показва 10 градуса повече просто по-рано ще спре да обогатява, което няма да се отрази кой знае колко. Също така грешката в датчика може да е чак при и над 90 градуса и това трудно ще го измериш, понеже около 90 почва антифриза да излиза от казана и тр. да затвориш, при показание 110 градуса просто имери съпротивлението на датчика и кажи тука колко е да погледнем в книжката колко тр. да е или сам си намери таблицата по другите теми. Доста често проблема е и в самото табло, така че ако датчика показва вярно и температурата е 90 градуса пък вътер показва 110 нямаш много опции освен корекция със съпротивление. Аз Джетата така си я карах 2 години, а в началото бая се шашках като теб, кво ли не смених
Успех и не се шашкай.
П.С. 1 уточнение, ако показва по-малко на таблото, а не повече, съпротивлението се вързва паралелно, т.е. между двете жици. За датчик с 4 жици, това е въшност 2-та датчика в 1 корпус и подхода е същия.
Успех и не се шашкай.
П.С. 1 уточнение, ако показва по-малко на таблото, а не повече, съпротивлението се вързва паралелно, т.е. между двете жици. За датчик с 4 жици, това е въшност 2-та датчика в 1 корпус и подхода е същия.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
Много хитро и правилно колега.
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
И аз вече смених датчик за перката,датчик за таблото и термостат смених и несе оправи Явно е от самото табло,но това не мога да го оправя аз,трябва някой ел.техник да я премери и сложи каквото трябва
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
Е кво толкова не можеш, да идеш до Комет и да си купиш една шепа съпротивления за 50ст (от 50-200 ома от маломощните), да срежеш една жица с ножицата, да и оголиш двата края със запалката, да усучеш около двата края на съпротивлението и да гледаш таблото кво ще покаже, според мен не е нищо сложно
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
заеби тая работа ... не ги слушаи, това е сериозно отклонение + - 5 градуса айде как е да е ама това са си 20 градуса.
Какво ще направиш пусни си колата на празен ход да поработи докато загрее и включи перката заеби какво ти показва на таблото , намери къде ти е съпротивлението на вентилатора за ниската степен на охлаждане, при мен е отгоре точно върху вентилатора , вижда се един спираловидно навит реотан , фани едни клещи или тел и когато перката се включи просто шунтирай съпротивлението , ако перката започне да се движи по бързо значи датчика ти работи и ти е включил ниската степен на вентилатора (защото мен ме съмнява че именно той не ти включва) ако като шунтираш съпротивлението нямаш никаква промяна във звука на перката на вентилатора значи ти е включило директно втората степен и тогава показанието на таблото значи че ти е вярно а просто датчика с ниското ниво на температура не бачка ...
Ако нищо до тук не е така тоест бачкат си датчиците и степените а показанието на температура е повисоко отново както казваш и то доста , земи един мултицет с термо двойка може и от тия китайските боклуци за по 15 лв и допри термодвоиката до корпуса на двигателя непосредствено близо до датчиците които си сменял , гледай да има хубав термичен контакт и виж каква е температурата ,бъди сигурен че показанието е вярно и го свери с таблото разликата трябва да е не повече от 5 градуса ама това зависи от контакта който си направил имаи предвид че ти гониш 90 градуса да включва перката а не 110 , ако датчиците бачкат а температурите са избягали , просто са ти дали кофти датчици за друг модел може би , на самия датчик може да пише дори температурата за която е погледни и това , на някой датчици има цветни пръстени в зависимост от цвета се определя и температурата на която работи виж да не са ти объркали датчиците , хубаво е такива части да пазаруваш що годе оригинални купи си ги от unitrade
Какво ще направиш пусни си колата на празен ход да поработи докато загрее и включи перката заеби какво ти показва на таблото , намери къде ти е съпротивлението на вентилатора за ниската степен на охлаждане, при мен е отгоре точно върху вентилатора , вижда се един спираловидно навит реотан , фани едни клещи или тел и когато перката се включи просто шунтирай съпротивлението , ако перката започне да се движи по бързо значи датчика ти работи и ти е включил ниската степен на вентилатора (защото мен ме съмнява че именно той не ти включва) ако като шунтираш съпротивлението нямаш никаква промяна във звука на перката на вентилатора значи ти е включило директно втората степен и тогава показанието на таблото значи че ти е вярно а просто датчика с ниското ниво на температура не бачка ...
Ако нищо до тук не е така тоест бачкат си датчиците и степените а показанието на температура е повисоко отново както казваш и то доста , земи един мултицет с термо двойка може и от тия китайските боклуци за по 15 лв и допри термодвоиката до корпуса на двигателя непосредствено близо до датчиците които си сменял , гледай да има хубав термичен контакт и виж каква е температурата ,бъди сигурен че показанието е вярно и го свери с таблото разликата трябва да е не повече от 5 градуса ама това зависи от контакта който си направил имаи предвид че ти гониш 90 градуса да включва перката а не 110 , ако датчиците бачкат а температурите са избягали , просто са ти дали кофти датчици за друг модел може би , на самия датчик може да пише дори температурата за която е погледни и това , на някой датчици има цветни пръстени в зависимост от цвета се определя и температурата на която работи виж да не са ти объркали датчиците , хубаво е такива части да пазаруваш що годе оригинални купи си ги от unitrade
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
То като ги чаткаш нещата е лесно колеги ама момчето ако не разбира си е прав.По-добре да не пипаш където не знаеш какво става.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
абе пичове това са датчици за температура и трябва да са с висока точност именно за това струват 30 40 лв парчето дори и ментаците ... било нормално 20 градуса отклонение вие луди ли сте това са над 20 процента грешка , допустимото максимално отклонение на сондата на китайските термо двойки за които пишете е 5 процената я помислете малко .....
значи че нещо друго не е наред (може да са хиляди неща) най лесното обяснение е че датчика просто е за друг модел кола , не е същия който на него му трябва а не че отчита грешно , стойността на съпротивлението е за друг модел кола (отчитане)
значи че нещо друго не е наред (може да са хиляди неща) най лесното обяснение е че датчика просто е за друг модел кола , не е същия който на него му трябва а не че отчита грешно , стойността на съпротивлението е за друг модел кола (отчитане)
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3
Кое струва 40 лв бе Иване? 17лв струва двоен датчик Тръктек в Еврото. А датчиците са всъшност едни термо-съпротивления и не са изобщо "с висока точност", именно там е проблема, дори в книжката на колата пише за еди си колко градуса 200-250 ома примерно - 50 ома толеранс е нормално, т.е са казали от завода. Като поомекне пружината на стрелката вътре и като се позацапат краката на стабилизатора на 10в дали 20 иначе нормални ома по-малко или повече няма да я бутнат стрелката нагоре с 10-20 градуса, хм? Според мен ще я бутнат и още как. Подразни ме това "не ги слушай" дето си почнал с него, явно толкоз си прочел кво сме писали, а именно да си провери наистина ли загрява колата на толкова с мултицет, същото което и ти си написал между впрочем. ОТ там насетне естествено че корекция със съпротивление е workaround ама то и стрелката вътре се калибрира пак баш с един тример, къде е разликата освен че така е по-лесно, хм ?
Айде със здраве.
Айде със здраве.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MaDHaCkEr и 201 госта