Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот goppa » Пон 23 окт 2017 19:13


А не може ли да си изработи една ей такава джвъчка вместо да се занимава с простотии.
Изображение
Това са два винкела с дупки в краищата, не е спейсшатъл :screwy .




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 23 окт 2017 19:30


С тая джвъчка гопе, не знам, току виж откъснал шпонката. Не е задължително, но е възможно


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот goppa » Пон 23 окт 2017 19:32


Абсолютно невъзможно, Кала. :biggrin

Това е оригиналния инструмент за тази цел:
Изображение

Всяко държане на контра на друго място освен на колелото може да повреди мотора.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот muns61 » Пон 23 окт 2017 19:40


Глупости на търкалета. Този инструмент е за зацепване на ремъка, не за развиване или завиване на болта.
Я кажи какво ще се прецака от развиване и завиване със спирачка, ама аргументирано?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот goppa » Пон 23 окт 2017 20:11


Изображение
Този болт се затяга с 90 Nm+90° , ако не си затягал такъв болт с предписаното усилие пробвай :mhihi . Гарантирам ти, че съединителя ще приплъзне ако си на скорост и спирачка, или ще субориш колата от крика, или ще изрониш зъб на маховика ако държиш с отвертка през отвора отгоре.
А я сега ми се аргументирай как vag3099 ти улеснява зацепването на ремъка? :screwy


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот muns61 » Пон 23 окт 2017 20:50


С дилетанти не споря...
Коректният инструмент се надява върху ангренажното колело, има форма на вътрешно зъбно колело. Стопорите за ангренажа са доста разпространени.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 23 окт 2017 20:57


В интерес на истината аз на моя голф с голямо рамо, на пета и със спирачка, така и не успях да го отвия. С ударен гайковерт става от раз, ама не знам колегата разполага ли с такъв


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот goppa » Пон 23 окт 2017 21:06


Изображение

Ей така :rolleyes държах контра на моето колело.И зора е голям да се развие. А за завиване е още по-голям. Удължавах твърдия върток на гедорето с 80 см тръба и пак ми беше трудно. Усилието е повече от 400Nm.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот ludmil » Вто 24 окт 2017 8:01


muns61 написа:Тъй като съм виждал изкъртен зъб на венеца, не препоръчвам да законтряш на зъбите. Включена пета скорост и натискане на спирачка и се отвива.

да, точно това щях да питам - дали може с натисната спирачка. Отивам да отвивам! :th_up


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот goppa » Вто 24 окт 2017 9:21


ludmil написа: Отивам да отвивам! :th_up

После зaдължително нов болт и стягaне по юредписaнието 90Nm и четвърт оборот, зa дa не пускaш после новa темa зa удaрени клaпaни!
Успех в ремонтa. :th_up


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот ludmil » Съб 28 окт 2017 9:03


Смених я. Държах на 5-та скорост спирачка и съседа отви централния болт.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот goppa » Съб 28 окт 2017 9:42


А как го зави?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот Winner25 » Чет 19 апр 2018 22:32


И на мен ми се налага да сменя семеринга ма лоляновия вал откъм шайбите. Гледах клип в youtube на който след като се развие зъбното колело се отхлабва и картера от едната страна и се сваля една планка на която е семеринга.
Въпроса ми е задължително ли е да я свалям? Не може ли да се смени семеринга, само като се махне зъбното колело? И централния болт с каква резба е? в нормалната посока ли се развива?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот goppa » Чет 19 апр 2018 22:38


Не е задължително да сваляш планката. Болта е с нормална посока на резбата.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3 1.8 90 hp - смяна семеринг на колянов вал?

Мнениеот radotom » Пет 20 апр 2018 8:55


Гоппе, зависи какъв е семеринга :c020
Заводския е нормален, гумен и се вади точно така, както си показал.
Има, обаче, и някакви, дето ги водят 'тефлонови'
Всъщност не знам с какъв материал са, може и тефлон да е, но ми изглеждаше доста по-сигурен.
Та този е излят в планката и се монтира заедно с нея.
Когато първия път отварях 2Е-то и не смених лагерите на паразитния вал, и после, след около 150к км. се наложи да вадя мотора наново, защото показа налягане на маслото 0.4 бара/2000 оборота, реших, че глупости няма да правя и сменям всичко с ново от-до!
Друг е въпроса, че имах и някакво изпотяване с масло точно около тази конзола, де. :icon_lol
И за протокола - смених и конзолата със семерига и от другата страна, защото там пък собственоръчно, с двата си леви крака, бях прее**л резбата на едното болтче за картера :icon_lol
Цени - тук:
viewtopic.php?f=11&t=295909&hilit=%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%8F

Като гледам, споменатото чудо се води Страница блок към картер



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта