Passat B5.5 1.9 TDI AVF - Смяна ел. перка на климатика?
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Passat B5.5 1.9 TDI AVF - Смяна ел. перка на климатика?
Някой сменял ли е тази перка ,че нещо не се справих със свалянето ,трябва ли да се разкачат радиаторите за да се вкара между тях ?
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
В събота я сменях тая перка ( не аз, маистор), обаче, радиаторите не се свалят. Първо разви болтовете които са достъпни отгоре. После вдигна колата на крик, махна кората под двигателя, от там бръкна зада развие и болтовете от долу и перката излиза. После по обратната процедура зглоби всичко.
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
А бронята и фаровете маха ли ги? За пасат от 2001 нагоре става на въпрос нали ?
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Да, за пассат след 2001 става въпрос Нито фарове, нито брони се свалят. Единствено декоративната кора която е отгоре на мотора,малката предпазна пластмаса на ангренажа(тя беше на щипки) и кората която е под картера се свалят, така имаш достъп до всичко болтове на перката.
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Досетих се как ще стане ,ще опитам като вкарам колата за модовете ,мерси !
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Така на колегите ,които сами се хващат с това начинания специално на дизела 1.9 тази операция без сваляне на радиаторите не става ! Цял ден си играх ,сложи перка от морга ,която ми я беше подарил приятел ,сглобих всичко налях пак антифриза пуснах климатроника................няма никой ,перката си стои като старата мръднах я малко и тогава тръгна...........
1 Въпрос :като купя чисто нова перка и направя всичко отначало ,имам ли гаранция ,че е от нея или не е някой датчик?
2. Въпрос: след като налях антифриза наново и запалих колата да обезвъздуши на таблото почна да мига подгряването заедно със abs-a esp-то и пише engine workshop ,това ще се оправили от само себе си или...?
1 Въпрос :като купя чисто нова перка и направя всичко отначало ,имам ли гаранция ,че е от нея или не е някой датчик?
2. Въпрос: след като налях антифриза наново и запалих колата да обезвъздуши на таблото почна да мига подгряването заедно със abs-a esp-то и пише engine workshop ,това ще се оправили от само себе си или...?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
За 2 не мога да помогна.
За 1 - не е датчик,понеже тя тръгва от едно реле,което я пуска като тръгне компресора на климатика.За да прави така говорим за кофти четки или за изгоряла намотка на ротора и като спре на нея - не тръгва докато не я бутнеш за да я прескочи.
Принципно доста често дефектират перките на В5 и В5.5 и съответните А4-ки.Съответно най-добре да се вземе нова и да се смени.Лично аз купувам и монтирам немски (марката е Vemo ) и установих,че са по-добри от оригиналните .Онзи ден сменях една на Голф 4 и старата (оригинална) беше с доста по-малък диаметър на електромотора и вътре беше доста по-некачествено изпълнена.А си беше с VW шампата и годината на колата т.е. 100% оригиналната.Новата Вемо-вска се оказа с доста по-солиден ел.мотор и доколкото можах да видя доста по-здрав и дебел четкодържател на ел.мотора. А иначе конзолата,на която се монтират беше предвидена да си влиза перката с големия ел.мотор.Странно,но факт.
За 1 - не е датчик,понеже тя тръгва от едно реле,което я пуска като тръгне компресора на климатика.За да прави така говорим за кофти четки или за изгоряла намотка на ротора и като спре на нея - не тръгва докато не я бутнеш за да я прескочи.
Принципно доста често дефектират перките на В5 и В5.5 и съответните А4-ки.Съответно най-добре да се вземе нова и да се смени.Лично аз купувам и монтирам немски (марката е Vemo ) и установих,че са по-добри от оригиналните .Онзи ден сменях една на Голф 4 и старата (оригинална) беше с доста по-малък диаметър на електромотора и вътре беше доста по-некачествено изпълнена.А си беше с VW шампата и годината на колата т.е. 100% оригиналната.Новата Вемо-вска се оказа с доста по-солиден ел.мотор и доколкото можах да видя доста по-здрав и дебел четкодържател на ел.мотора. А иначе конзолата,на която се монтират беше предвидена да си влиза перката с големия ел.мотор.Странно,но факт.
- draior
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 12:01
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 2.2 D4D
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София-Перник
- Контакти:
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
От личен опит: (не ангажирам никого)
Имах такъв проблем с перка на пасат Б5. Свалих перката отворих моторчето видях че 2 от четките са заминали. Не можах да намеря точно такива (неоткриваеми са ) взех малко по големи (10 лв. двете) отнесох ги на жичкаджия взе ми 2 или 5 лв. непомня, за да ми ги изпили малкко и да им запои краищата и вече 2 години работи безотказно. иначе най евтината прка(нова) която намерих беше 151 лв. Ефекта е същия.
п.п. след като сглобих перката я пробвах с кабелче на плюс и минус от акумулатора. Тръгна и я монтирах.
Имах такъв проблем с перка на пасат Б5. Свалих перката отворих моторчето видях че 2 от четките са заминали. Не можах да намеря точно такива (неоткриваеми са ) взех малко по големи (10 лв. двете) отнесох ги на жичкаджия взе ми 2 или 5 лв. непомня, за да ми ги изпили малкко и да им запои краищата и вече 2 години работи безотказно. иначе най евтината прка(нова) която намерих беше 151 лв. Ефекта е същия.
п.п. след като сглобих перката я пробвах с кабелче на плюс и минус от акумулатора. Тръгна и я монтирах.
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Ами то и при мен я пробвах на акумулатор преди да я закача завъртя ,но на колата не иска,трябва да я засиля на пуснат климатроник,че да се сети още преди да я сложа ми бяха ,казали че и да ги сменят тези четки пак много бързо се износвали и най добре било нова,ама тази от моргата така и ми беше без пари ...
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Тя тази перка се крепи на една рапидка и три гнезда в който влиза със завъртане и хич не ми е ясно защо си свалял предницата.
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Защото "тази перка" излиза напред а там са двата радиатора а дори и да излизаше назад има съвсем малко място да се отвият болтовете ,заради ангренажа,ка моли пък да излезе цялата от там колкото до рапидката тя няма как да я завъртя,защото и за нея няма място как да вкарам отверка за долните болтове...
И все пак темата е за съвет относно "engine workshop-а" и това дали да купувам нова перка или да правя от двете стари и допълнителни части ,една ...
И все пак темата е за съвет относно "engine workshop-а" и това дали да купувам нова перка или да правя от двете стари и допълнителни части ,една ...
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Аз я смених за 30 минути без да свалям нищо а ти какво правиш не знам.Вземи си нова за да не ти се налага да я правиш след 1 месец пак.
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Ще ме караш да ти правя клип на разположението на всичко,с AVF ли си ?Ако да тази рапидка при мен не става с въртене видях я отзад ,че е на ушенца ама има и болтове ,които нямат стигане...
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Сега си отговорих на въпрос 2 ,сетих се ,че при махнати стопове го правеше този номер а колата ми е в сервиз цялата разкачена и стоповете и тях ги нямаше ,така че мисля ,че ще се оправи.
Но остава въпроса да си играя ли да карам старата перка при майстори както те самите ме посъветваха да им закарам колата в понеделник или да купя нова
Но остава въпроса да си играя ли да карам старата перка при майстори както те самите ме посъветваха да им закарам колата в понеделник или да купя нова
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Смяна ел.перка на климатика B5.5 avf
Аз лично предпочитам новото, но тук вече си зависи от теб и финансовото ти положение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта