Какви лагери да си взема за главините на предните колела?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
xaxobgcc
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 16:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив/София

Какви лагери да си взема за главините на предните колела?

Мнениеот xaxobgcc » Вто 30 май 2006 13:04


Какви лагери да си взема за главините на предните колела? И естествено ако може някакви ориентировъчни цени. Мерси предварително.

ПС: Дали е възможно да си ги монтирам сам?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 май 2006 13:46


Здрасти! Като марка ли питаш, или като размер?Ако е за марка, аз предпоследно си бях взел FAG, но се издъни нещо единия! Изглежда, твърде дълго беше престооял из складовете и беше кородирал вътрешния (аз сменях задни). Така, че.. пробвай по-добре с SKF. Вървят ремонтен комплект, с греста, и всичко необходимо. Ако решиш да е това, обади се тук или на Скайпа, да проверя за наличности и цени.
Монтажа не е особенно сложен, стига да успееш да развиеш държачите на спирачките. Обикновенно болтовете клеясват яко. Иначе не е сложно. Решиш ли да сменяш сам, звънкай, ще обяснявам.
А сигурен ли си, че ти стържат лагерите, а не например, да ти опират накладките?


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 30 май 2006 13:49


за лагера на предната главина ще му трябва преса за читаво вадене и слагане
то и с чук става ама не се препоръчва :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 май 2006 15:45


One написа:за лагера на предната главина ще му трябва преса за читаво вадене и слагане
то и с чук става ама не се препоръчва :)

Абсолютно съм съгласен! Но дали е по-добре да отиде при някой, който ще свърши тази работа пак с чука, само че блъскайки по вътрешната гривна, на всичко отгоре!?!
Че и накрая и пари ще му иска за това, че е скапал и лагерите!?! :banghead: :rocketwhore


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Вто 30 май 2006 17:45


SKF го препоръчвам, но има и по евтини с подобно качество. За предните лагери си трябва преса + дорник! Аз имам преса, но от мързел не съм си направил дорник и за това два пъти вече ходя при Росен в UVE-то. Той ги има и двете :) и знае как да работи с тях.
Лошото е, че си в Пловдив но и там трябва да има някой който разбира кое как се прави.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Вто 30 май 2006 18:06


Избиването не би трябвало да бъде проблем с големия чук. Външната гривна можеш да я избиеш с пробой. вътрешната я пилиш с ъглошлайф да изтънее до към 0,5-1мм за да отпусне и също я избиваш с чук. Набиването е по -сложно. Трябва ти или голямо менгеме или преса. За дорник можеш да използваш външната гривна на стария лагер и други изпровизинати тръбички подложки и т.н според случая вкл. и големи размери вложки за гидория. Импровизирана преса можеш да си направиш като си "сковеш" с електрожена една правоъгълна или квадратна рамка от ячък П-образен винкел и в него поставиш винтов или маслен крик. Като това приспособление ще ти върши и работа при смяна на втулки по носачите и други полезни ремонти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 31 май 2006 21:08


Тъй като става въпрос за лагери FAG, копирам един пост от колегата kris11 (след мое оплакване):

radotom написа:

Стига да няма наранявания по гайката, и главно на резбата, няма никакъв проблем да я ползваш наново. И пак си добре! Аз си взех лагери за задните главини на FAG, уж от официален представител, (Джордеми- Пловдив) и за разлика от друг път, на този комплект му липсваха греста , шплента и капачката на главината! Явно са отишли при някой познат на шефката!



Xa Xa колега лоша реклама за Данчо Харизанов
И още 1 истина няма лагери FAG -- от поне 3 години нямат производство. Или са много стари с изъхнала грес от старост или "някакви" си лагери в опаковка на FAG
Aа не се притеснявай имат лагери още от времето на ГДР и СССР чисто нови.



Та освен това искам да добавя, че въпросния лагер, който смених, беше явно кородирал, защото греста почти цялата си беше още чистичка и беличка , както е фабрично, но при вътрешния лагер беше ръждиво-кафява, а семеринга, който предпазва този лагер от истичане на греста беше перфектен
За Пловдив ми препоръчаха като доставчик фирма Триерра.


Потребителски аватар
redOne
Мнения: 55
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот redOne » Съб 10 юни 2006 1:11


Колега, преса имат в сервиза срещу ВСИ-Пловдив (този с бариерата, близо до светофарите). Май около 2лв. взимат на бройка за избиване. Но спестяват маса време и усилия.

А фирма "Триера" са едни от най-големите доставчици на лагери. И то не само за Пловдив. Офисът им е в старите хали в Кичюк Париж.


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

За лагера

Мнениеот skk » Сря 21 юни 2006 9:50


Не взимай руски не стават за другите не знам ама ако не е менте и френски ще свърши работа. А на тоя дето те съветва да го млатиш с чука му кажи че има много здарве от мене. Сваляш си ам цялата главина (два болат от горе на амортесиора, един на накраиника, един на шарнира, два на спирачния механизам-сваля се цели без да разглобяваш нищо по него, и един на карето разбира се) взимаш глвината носиш я на преса за 5 минути махат единия слагат другия после обратния ред и си готов. Да не забравиш после и диагностика на предница да направиш, че ще започне да ти яде гумата и си готов.


Потребителски аватар
xaxobgcc
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 16:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив/София

Мнениеот xaxobgcc » Сря 21 юни 2006 10:40


Вече смяних лагера на главината с лагер SNR от фирма Триерра. За Trimken казаха, че вече не се произвеждали в Америка.Откачих цялата главина както е написал
skk Пуснато на: Сря Юни 21, 2006 9:50 am Заглавие: За лагера

--------------------------------------------------------------------------------

... Сваляш си ам цялата главина (два болат от горе на амортесиора, един на накраиника, един на шарнира, два на спирачния механизам-сваля се цели без да разглобяваш нищо по него, и един на карето разбира се) взимаш глвината носиш я на преса за 5 минути махат единия слагат другия после обратния ред и си готов. Да не забравиш после и диагностика на предница да направиш, че ще започне да ти яде гумата и си готов.

И сега трябва да ида на стенд. Някой ще ми препоръча ли стенд в Пловдив?


aifos
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 03 авг 2005 18:35
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: 1.9 TDI
Местоположение: Видин

Мнениеот aifos » Сря 21 юни 2006 21:54


къде в София има такава преса,и колко струва?


Потребителски аватар
Nikunata
Мнения: 129
Регистриран на: Пет 06 май 2005 11:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nikunata » Чет 22 юни 2006 7:46


Срещо ВСИ-то,колегата е обяснил къде се намира, момчето на стенда е добро,вече 10-тина години я върши тази работа!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Чет 22 юни 2006 19:18


а може и в някой от сервизите castrol - на Победа около хотел санкт Петербург ( не е точно на улицата) имсе носи славата , че доста усещали нещата и стенда бил добър ( хм , защо пък бил, и моята е правена там - нямам забележки за реглажа) :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 23 юни 2006 8:01


juve написа:а може и в някой от сервизите castrol - на Победа около хотел санкт Петербург ( не е точно на улицата) имсе носи славата , че доста усещали нещата и стенда бил добър ( хм , защо пък бил, и моята е правена там - нямам забележки за реглажа) :)


Намира се на гърба на ЖСК Победа. Стенда наистина е добър, но нали знаете, че той сам не работи! Наистина, това, което ми направиха беше ОК, но май си ги подомързя момчетата да го доискосурят! По-предния път ми бяха направили сходимостта перфектна, сега ми направиха наклона както си трябва, защото скоро сменях предни амортесьори, но не дооправиха сходимостта. При всички случа, обаче, не правят глупости и не оставят опасни нередности, най малкото, дават разпечатка с началното и изходното (след центровката) положение.
Като цяло, доволен! В тяхна защита да кажа, че им се истърсих в 6 привечер, когато си тръгват!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 223 госта