Какви лагери да си взема за главините на предните колела? И естествено ако може някакви ориентировъчни цени. Мерси предварително.
ПС: Дали е възможно да си ги монтирам сам?
Какви лагери да си взема за главините на предните колела?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Здрасти! Като марка ли питаш, или като размер?Ако е за марка, аз предпоследно си бях взел FAG, но се издъни нещо единия! Изглежда, твърде дълго беше престооял из складовете и беше кородирал вътрешния (аз сменях задни). Така, че.. пробвай по-добре с SKF. Вървят ремонтен комплект, с греста, и всичко необходимо. Ако решиш да е това, обади се тук или на Скайпа, да проверя за наличности и цени.
Монтажа не е особенно сложен, стига да успееш да развиеш държачите на спирачките. Обикновенно болтовете клеясват яко. Иначе не е сложно. Решиш ли да сменяш сам, звънкай, ще обяснявам.
А сигурен ли си, че ти стържат лагерите, а не например, да ти опират накладките?
Монтажа не е особенно сложен, стига да успееш да развиеш държачите на спирачките. Обикновенно болтовете клеясват яко. Иначе не е сложно. Решиш ли да сменяш сам, звънкай, ще обяснявам.
А сигурен ли си, че ти стържат лагерите, а не например, да ти опират накладките?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
One написа:за лагера на предната главина ще му трябва преса за читаво вадене и слагане
то и с чук става ама не се препоръчва
Абсолютно съм съгласен! Но дали е по-добре да отиде при някой, който ще свърши тази работа пак с чука, само че блъскайки по вътрешната гривна, на всичко отгоре!?!
Че и накрая и пари ще му иска за това, че е скапал и лагерите!?!
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
SKF го препоръчвам, но има и по евтини с подобно качество. За предните лагери си трябва преса + дорник! Аз имам преса, но от мързел не съм си направил дорник и за това два пъти вече ходя при Росен в UVE-то. Той ги има и двете и знае как да работи с тях.
Лошото е, че си в Пловдив но и там трябва да има някой който разбира кое как се прави.
Лошото е, че си в Пловдив но и там трябва да има някой който разбира кое как се прави.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Избиването не би трябвало да бъде проблем с големия чук. Външната гривна можеш да я избиеш с пробой. вътрешната я пилиш с ъглошлайф да изтънее до към 0,5-1мм за да отпусне и също я избиваш с чук. Набиването е по -сложно. Трябва ти или голямо менгеме или преса. За дорник можеш да използваш външната гривна на стария лагер и други изпровизинати тръбички подложки и т.н според случая вкл. и големи размери вложки за гидория. Импровизирана преса можеш да си направиш като си "сковеш" с електрожена една правоъгълна или квадратна рамка от ячък П-образен винкел и в него поставиш винтов или маслен крик. Като това приспособление ще ти върши и работа при смяна на втулки по носачите и други полезни ремонти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Тъй като става въпрос за лагери FAG, копирам един пост от колегата kris11 (след мое оплакване):
radotom написа:
Стига да няма наранявания по гайката, и главно на резбата, няма никакъв проблем да я ползваш наново. И пак си добре! Аз си взех лагери за задните главини на FAG, уж от официален представител, (Джордеми- Пловдив) и за разлика от друг път, на този комплект му липсваха греста , шплента и капачката на главината! Явно са отишли при някой познат на шефката!
Xa Xa колега лоша реклама за Данчо Харизанов
И още 1 истина няма лагери FAG -- от поне 3 години нямат производство. Или са много стари с изъхнала грес от старост или "някакви" си лагери в опаковка на FAG
Aа не се притеснявай имат лагери още от времето на ГДР и СССР чисто нови.
Та освен това искам да добавя, че въпросния лагер, който смених, беше явно кородирал, защото греста почти цялата си беше още чистичка и беличка , както е фабрично, но при вътрешния лагер беше ръждиво-кафява, а семеринга, който предпазва този лагер от истичане на греста беше перфектен
За Пловдив ми препоръчаха като доставчик фирма Триерра.
radotom написа:
Стига да няма наранявания по гайката, и главно на резбата, няма никакъв проблем да я ползваш наново. И пак си добре! Аз си взех лагери за задните главини на FAG, уж от официален представител, (Джордеми- Пловдив) и за разлика от друг път, на този комплект му липсваха греста , шплента и капачката на главината! Явно са отишли при някой познат на шефката!
Xa Xa колега лоша реклама за Данчо Харизанов
И още 1 истина няма лагери FAG -- от поне 3 години нямат производство. Или са много стари с изъхнала грес от старост или "някакви" си лагери в опаковка на FAG
Aа не се притеснявай имат лагери още от времето на ГДР и СССР чисто нови.
Та освен това искам да добавя, че въпросния лагер, който смених, беше явно кородирал, защото греста почти цялата си беше още чистичка и беличка , както е фабрично, но при вътрешния лагер беше ръждиво-кафява, а семеринга, който предпазва този лагер от истичане на греста беше перфектен
За Пловдив ми препоръчаха като доставчик фирма Триерра.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За лагера
Не взимай руски не стават за другите не знам ама ако не е менте и френски ще свърши работа. А на тоя дето те съветва да го млатиш с чука му кажи че има много здарве от мене. Сваляш си ам цялата главина (два болат от горе на амортесиора, един на накраиника, един на шарнира, два на спирачния механизам-сваля се цели без да разглобяваш нищо по него, и един на карето разбира се) взимаш глвината носиш я на преса за 5 минути махат единия слагат другия после обратния ред и си готов. Да не забравиш после и диагностика на предница да направиш, че ще започне да ти яде гумата и си готов.
- xaxobgcc
- Мнения: 217
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 16:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив/София
Вече смяних лагера на главината с лагер SNR от фирма Триерра. За Trimken казаха, че вече не се произвеждали в Америка.Откачих цялата главина както е написал
И сега трябва да ида на стенд. Някой ще ми препоръча ли стенд в Пловдив?
skk Пуснато на: Сря Юни 21, 2006 9:50 am Заглавие: За лагера
--------------------------------------------------------------------------------
... Сваляш си ам цялата главина (два болат от горе на амортесиора, един на накраиника, един на шарнира, два на спирачния механизам-сваля се цели без да разглобяваш нищо по него, и един на карето разбира се) взимаш глвината носиш я на преса за 5 минути махат единия слагат другия после обратния ред и си готов. Да не забравиш после и диагностика на предница да направиш, че ще започне да ти яде гумата и си готов.
И сега трябва да ида на стенд. Някой ще ми препоръча ли стенд в Пловдив?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
juve написа:а може и в някой от сервизите castrol - на Победа около хотел санкт Петербург ( не е точно на улицата) имсе носи славата , че доста усещали нещата и стенда бил добър ( хм , защо пък бил, и моята е правена там - нямам забележки за реглажа)
Намира се на гърба на ЖСК Победа. Стенда наистина е добър, но нали знаете, че той сам не работи! Наистина, това, което ми направиха беше ОК, но май си ги подомързя момчетата да го доискосурят! По-предния път ми бяха направили сходимостта перфектна, сега ми направиха наклона както си трябва, защото скоро сменях предни амортесьори, но не дооправиха сходимостта. При всички случа, обаче, не правят глупости и не оставят опасни нередности, най малкото, дават разпечатка с началното и изходното (след центровката) положение.
Като цяло, доволен! В тяхна защита да кажа, че им се истърсих в 6 привечер, когато си тръгват!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 223 госта