B4 ел. схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Пон 13 юни 2011 23:32


Този дехидратор хич не е готин там....като започне да се закъсва предния тампон на двигателя,компресора ще го изтресе...можело е да застане долу на ориг. му място с някаква планчица...ама става малко по-сложно с маркучите :)
За питането на другия колега - принципно ако фреона е точно,не е много нормално да прави така....трябва на около 20-25 градуса,да не си помисля за 2-ра степен на перките,а над 30-тина да се сети за тях.Това много зависи от състоянието на кондензатора - запушени тръбички на питата,задръстена пита от прах и мизерия (едно миене има чудотворен ефект).
Темп. и налягането зависят и от състоянието на ТРВ-то,ако то е блокирало,а често им се случва - вдига много бързо високо налягане и вътре няма добро охлаждане,както ест. това зависи и от дехидратора.При повечето климатици на Vw обаче,налягането се мери след дехидратора (изключение са някои Поло-та) и не може да се хване дали има драма с дехидратора по показанието на високото налягане,трябва да се следи ниското,ама тогава пък не може еднозначно да се каже дали недостигна фреон заради дехидратора или ТРВ-то...тогава се действа по метода на опипването на тръбите :)
Общо взето зависи на каква техника се пълни климатика...вече хващам машините на 4-5 мои колеги в лъжа с около 20%...понеже пълнят 800 грама,а вътре веднага след това има 600,примерно...като я напълня аз,осезаемо работи по-добре.Има значение и фреона,с който се работи - на пазара има китайски,който е по-евтин,ама е менте,съдържа доста пропан-бутан вътре и съответно като грамаж нещата са ок,ама не охлажда добре,няма да казвам какво става при по-стабилен челен удар и как хубаво гори пропан-бутана вътре..ама това е тема на друг разговор.
Иначе при околона температура от 30 градуса,климатика трябва на макс. си степен да вее под 10 градуса вътре,за да се приеме,че всичко му е ок.Ниското налягане показва на каква температура излиза фреона от изпарителя и по-хитрите машини си имат скала и с температурата.Трябва да е около 2 бара,което са около 0 градуса,така изпарителя е на 1-2 градуса и въздуха е на 4-5 при духалката. Съответно ако наляането е под 2 бара,значи има недостиг на фреон към изпарителя - ТРВ,дехидратор,ниско налягане на компресора,малко фреон.Ако пък е над 2 бара,значи има твърде много фреон вътре - ТРВ,лошо охлаждане на кондензатора (тогава държи по-високи налягания на фреона и го набива през ТРВ-то в изпарителя),лошо замускване на ниското от компресора (клапани,сегментии т.н.).Налягането се гледа на 1500-2000 оборота,понеже на п.х. дебита на компресора е слаб (важи за буталните,роторните са друга бира,те не се монтират на по-старите VW-та).
:beer




Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Вто 14 юни 2011 0:08


Дам.. :) знам че не е прелест там дехидратора, ама както казваш ако се скъса тампона на двигателя, да ти кажа май дехидратора ще ми е последното гейле тогава:))

Всъщност сега като се загледам в снимките, колега, ми те доста измамно са излезнали:) Дехидратора е много по далеч от компресора реално, въобще не е толкова близко колкото изглежда на снимките, иначе не бих го монтирал там;) От компресора до дехидратора имам поне 8-10 см разстояние, че ако не и повече, но не по-малко. Всъщност разстоянието е толкова голямо, че ако двигателя се измести толкова, най-вероятно Пасатора ще е после годен само за отпадъците вече mhihi
Това което изглежда измамно близо до дехидратора е динамото, а компресора е много ниско под дехидратора!!
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение
Пък и при монтажа също съблюдавах за това и форсирах двигателя додупка за да видя колко подскача и пак имаше много свободно разстояние.
В общи линии на снимките е излезнало измамно малко разстоянието, а местенцето там е перфектно;) просто трябва да се направи нов маркуч от кондензатора до дехидратора;)

Тогава доста се чудих дали да си го монтирам на оригиналното място, ама както казах и преди мястото си е чист кучи гъз и за това реших да го сложа където е сега, тук поне е лесен за сваляне и наблюдение.
Там където е оригинално под фара не ми се мисли колко псувни трябва да му се ударят преди да успее да го подмени човек.

А и да допълня още нещо. Забелязах че е доста сакато и трудничко навиването на резбите на маркучите към дехидратора, доста трудно захапват правилно резбата. Трябва да кажа че при мен резбите бяха в идеално състояние!!! И имено заради това доста трудно, правилно повеждане на резбите реших да сложа дехидратора там;)

Мерси за съветите и помощта колега!!!
:beer :bowdown :bowdownzfa159

Последна промяна от brad4edat на Вто 14 юни 2011 0:56, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот Mapoka » Вто 14 юни 2011 0:28


zfa159 написа:

:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown

Изясниха ми се доста неща и при следващото ми ходене на климатикаджия, ще знам и аз какво да гледам, за да не се опитват да ме метнат.
Иначе кондензатора е чист външно, някой ден като имам време ще сваля решетката да проверя всички канали ли са еднакво топли.
Тръбата за високото налягане преди кондензатора не се пипа, след него да е някъде 40-50*(ръката търпи), относително също толкова топла е и тръбата към ТРВ-то. Тръбата на ниското е студена до компенсатора, от компенсатора към компресора вече е изпотена (че и самия компресор :mrgreen: )
Може би е съвкупност от няколко проблема, при гасене на климата от време на време се чуват изпискващи звуци от зоната изпарител/ТРВ, но докато не я закарам да ми премерят наляганията, са само догадки.
Още веднъж :bowdown

Последна промяна от Mapoka на Вто 14 юни 2011 7:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Вто 14 юни 2011 7:18


Свали бронята,свали гредата под нея,после смъкни климатичния от водния радиатор и отзад можеш да намериш това (снимката е от моят Пасат)-
Изображение

Ест. то не се вижда колко точно много гняс имаше...ама беше доста :) Това е доста важно за да охлажда добре и антифриза и фреона и има доста голямо значение за добрата работа на климатика.
Щом тръбата на ниското се изпотява,значи нещата са добре,ама не е лошо все пак да се види за какво става дума и как са наляганията и т.н.,за да е ясно всичко :)
За дехидраторчето - щом е далеч,добре,защото този мотор подскача 3-4 см при тръгване дори със здрав тампон...а със скъсан да не говорим (отелепя към 10см в предния край).
Иначе да - резбите са ужасни,а мястото му е един път. Моят за това не е сменен,понеже едната резба се разви,ама втората започва да се замазва и в предвид че знам какво ще се случи,ако я замажа (няма да е първата гайка,която се замазва на дехидратор mhihi ) и какво ще ми струва,го оставих да си живее така...не е за смяна,ама мислех профилактично да го сменя...ама явно не му е писано :)


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Вто 14 юни 2011 11:08


Малиий.. :) яко се е запатосало с мръсотия mhihi ужас.
Аз така на един дехидратор също се опитвах да отвия маркучите, само че там въобще не помръдна да се отвива, беше запекъл страхотно. Нагрявах го с горелка, охлаждах го, почуквах го, абе бая зор видя ама не трепна да се развива.Покрай самия крайчец на резбата се виждаше някакъв бял окис, явно той е заварил резбите една за друга mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Вто 14 юни 2011 12:19


brad4edat написа:Малиий.. :) яко се е запатосало с мръсотия mhihi ужас.
Аз така на един дехидратор също се опитвах да отвия маркучите, само че там въобще не помръдна да се отвива, беше запекъл страхотно. Нагрявах го с горелка, охлаждах го, почуквах го, абе бая зор видя ама не трепна да се развива.Покрай самия крайчец на резбата се виждаше някакъв бял окис, явно той е заварил резбите една за друга mhihi

Е точно за това говоря..няма развиване,поне не цяло.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Вто 14 юни 2011 18:07


Колеги при мен за сега остава само един проблем, неразгадан.
Имам някаква противна миризма от духалките.
Когато работи климатика и е на вътрешна циркулация не мирише.
Когато всмуква отвън се получава тази миризма и то само в началото, после изчезва и когато спра духалките пак замирисва. Свалях филтъра на входа на главния всмукващ въздуховод и че не е цвете за мирисане, не е, но не миришеше на нищо въпреки това!
Конденза от пуснатия климатик тече като река под колата!
Преди да монтирам климатика измих супер старателно изпарителя с препарати и го изплавих.

Съмнява ме че на 2-3 пъти при пуснат климатик, омесвах малко и топъл въздух за да си наглася изходната температура, и се чудя дали не се е полу4ил някакъв конденз под питата на парното. Доколкото си спомням ако там се получи конденз, няма как да се оттече навън, но пък ако е така то би трябвало и зимата да кондензира и мирише, не знам от къде идва тази миризма, какво я предизвиква??


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот bachest » Вто 14 юни 2011 23:00


Когато вадиш бирата от хладилника - шишето се "изпотява", защото околния въздух е по-топъл. Същото е и с изпарителя. Но радиатора на парното да приемем, че е с температура 90 градуса. Как да се получи този конденз? Няма логика.

Иначе и моя замирисва. Но не при тръгване а при спиране. Трябват му няколко минути след това да подуха вентилатора, че да извърти влагата.

Я кажи обаче, как си реализирал механизма - свеж въздух/въздух от купето? Понеже фабрично клапата е пневматична, пък ти показа, че с врътката (демек жилото) я въртиш. Как си го измислил?


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Сря 15 юни 2011 1:00


Ами много лесно го измислих, просто язък че тогава си бях потрошил телефона и нямах с какво да направя хубави снимки.

Циркулацията на въздуха вътре-вън (тоест пневматичната клапа) я правя посредством фабричната си 1/2/3/4 позиционна врътка за степените на моторчето на парното!
Когато врътката е пусната на 1,2,3 или 4-та степен, то въздуха си се засмуква от вън!
Когато искам да циркулира само въздуха в купето и да затворя клапата от вън да не вкарва въздух, то завъртам същия този 4-позиционнен ключ на позиция 0-ла(въртенето е обратно на часовниковата стрелка)!!!
Тук се явява проблем с захранването на моторчето на парното, който съм решил посредством лявия допълително монтиран 3-позиционен ключ. С него пускам принудително моторчето на парното на 1ва и 3та степен ;)

Самото задвижване на въпросната клапа съм направил така:
Натдадах жилото което излиза от фабричния 4-позиционнен ключ за моторчето и го закачих директно за лостчето на клапата (тя си има едно лостченце, отвън на кожуха). Доколкото си спомням чрез едно винтче или болтче, там където се захваща за клапата и въпросното вакумно цилиндърче/помпичка. Става много лесно и бързо, щом поогледате кожуха за парното и климатика ще се сетите веднага;) Получава се страшно надеждно и безотказно, направо е вечно:))) А за още по добра работа на въпросния механизъм, намерих една "точно дълга и елестична" пружинка която да спомага в работата на жилото! Тя също се захваща за лостчето на клапата и съответно другия и край се захваща някъде по корпуса на кожуха, преценява се според пружината. Фактически когато завъртите 4-позиционния ключ на позиция 0-ла(вътрешна циркулация), пружината издърпва клапата и жилото в тази позиция!!!!! Но както казах пружината трябва да се подбере правилно, така че да можете да я преодолеете лесно с врътката и да си обърнете клапата на външно засмукване, без да потрошите самата врътка :screwy
Просто сега не мога да го обясня точно как беше, но когато човек се е захванал с това и частите са пред него ще се досети веднага за какво идва дума! Става много здраво и надеждно! Спестяваш си всякакви излишни тръбички за вакуми, резервоарчета и евентуални ел. проблеми:)

Изображение
Тук климатика е изключен, спира се и се пуска с дясното допълнително копче.
Настроен е обаче на 3-та степен да духа и съответно на вътрешна циркулация.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот Mapoka » Пет 17 юни 2011 16:48


brad4edat написа:когато спра духалките пак замирисва.

bachest написа:Иначе и моя замирисва. Но не при тръгване а при спиране. Трябват му няколко минути след това да подуха вентилатора

Дам, явно това е някакъв "фабричен" дефект, при мен го има абсолютно същото.
Но там май вината си е моя, понеже, като го слагах само отворих кутията, махнах механичните боклуци, но не се сетих да му направя една дезинфекция на изпарителя.

ПП. При вас миризмата докарва ли на мокър мирис леко киселящ, докарващ на стари чорапи?


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Пет 17 юни 2011 17:42


Еми то малко е трудно да се определи на какво мирише, доста странна миризма е.
Прилича като на мухал, ама не мирише баш на мухал и влага, не накиселява и не мирише на чорапи, но пък е доста силна и натрапчива на момент, като колкото и малоумно да звучи всъщото време мирише на това на което казвам че немирише :Mr Green Fun абе луда работа.
Не мога да определя въобще на какво може да се сравни че наподобява миризмата.

Намерих си вчера голямия воден радиатор и тези дни ще го монтирам:) С какво да промия радиатора преди мотажа? Заедно с двете перки го взимам, ще ми станат 2ел.перки и една паразитна :Mr Green Fun


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот bachest » Съб 18 юни 2011 13:09


Mapoka написа:ПП. При вас миризмата докарва ли на мокър мирис леко киселящ, докарващ на стари чорапи?


Това с чорапите е право в десятката - :да:
Преди и аз се бях чудил, защо се получава така? Когато климатика работи, по изпарителя кондензира водата и после се оттича. Т.е. въздуха който влиза в купето се изсушава. При продължително шофиране, човек се "климатизира" на сухия въздух и при рязка промяна (спиране на климатика) му се струва, че въздуха вече е влажен и "тежък" за дишане. Усещането е по-скоро субективно ...но не съм сигурен, може и да греша в разсъжденията.

brad4edat написа:Намерих си вчера голямия воден радиатор и тези дни ще го монтирам:) С какво да промия радиатора преди мотажа? Заедно с двете перки го взимам, ще ми станат 2ел.перки и една паразитна :Mr Green Fun


Ако няма боклуци, според мен, няма смисъл от промиване. Но го измий от вътрешната към външната страна хубаво с пароструйката. Аз ходя на онези където слагаш монетка и миеш минута. Пароструйката е и с някакъв миещ препарат едновременно и се получава супер. Страхотна чернилка пада от радиатора. Когато съединиш кондензатора с водния радиатор, между тях постави уплътняваща лента за прозорци. Лентата се поставя по целия кондензатор. По принцип някога е имало и фабрична лента, но е дунапренена и се продухва с годините. Отдолу под водния радиатор има едни гумени крачета. Не ги пропускай. Също и отгоре не завивай двата болта яко. Тези които крепят радиатора. Завий ги дотолкова, че да усещаш, че радиатора "пружинира" около гумените подложки. Иначе рискуваш да попаднеш в ситуацията - протече ми водния радиатор (пропукват се отстрани по пластмасата).


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Съб 18 юни 2011 20:30


Знам колеги, спокойно :) никога не стягам като гламав:) Винаги си меря силата на завиване а и знам за какво са тези гумички и каква им е ролята:)
Взех радиатора с двете перки, ще им сменя ремака. Радиатора го измих супер с препарат за почистване на ръжди и мазнотии и силна струя с маркуча. Сега го кисна отвътре е бензин, макар че беше пълен с антифриз и не потече грам боклук от него:)
Предната ми сегашна перка ще отпадне че няма да има място сега за нея, а и по добре да дърпа само една перка ток а не две, товари колата яко.

Оставя да намеря горния маркуч за водата от двигателя до радиатора. Колата донор меше 1.6 пълна инжекция, а моята е 1.8 моно и има голяма разлика в горния маркуч:)

Викам двата радиатора да ги вкарам в общ кожух(тунел) така да се каже, посредством една бандажна гума с два пласта плат в нея. Издържа и на масло гумата и на жега. А за лепило мисля да ползвам едно като Хелмевект но на Хенкел, дават го до 110-120" да издържа.
Каква е тази лента за прозорци, може ли снимка някаква?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот bachest » Съб 18 юни 2011 21:20


Обикновена самозалепваща.
Изображение
Гомапласт

Има я в най-различни профили и е евтина. Дали ще бандажираш радиаторите, дали с лентата, за едно и също говорим (...пишим)

А и с тази перка отпред, изобщо не ми харесва. Ако си намеря ще си сложа от VR6-ца, понеже е с три степени. Първа и втора ще си сработват от датчиците. Трета степен ще си я направя с едно ключе да си я пускам. Трета степен е с 450W консумация. Би трябвало да се поразвърта доста. :lol:


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Нед 19 юни 2011 0:17


Аха:) Сетих се каква е тая гумена лента, но не мисля че ще се получи надеждна връзка между радиаторите.
Мисля да ползвам бандажната гума за която писах, тя е широка много и мога да си изрязвам ивици с желана дължина, ще стане перфектно за целта:)

Тези лентички не са достатъчно широки, имам и от полу кръглите и триъгалните.

450w e много голяма консумация на ток, а и самата перка, когато работи на обороти дърпа 8-11A. ток, а когато се развърта стига до 14-15A. Това си е доста голям товар за динамото на колата, то си се и усеща :Mr Green Fun Ако не ти охлажда добре фреоновия радиатор, по добре намери 2-скоростна перка с повечко лопатки или с по дълбоки лопатки и сложи нея, че 450w си е ужас:)))



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта