Ел. стъкла-механизъм/Пасат Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Ел. стъкла-механизъм/Пасат Б4

Мнениеот K22 » Сря 23 авг 2006 15:16


При закупуване на Пасата имах само едно работещо ел.стъкло.Механиката ми беше здрава-проблемите бяха само в ел.часта-лоши спойки и един клеясал ротор.
Разглобих и снимах стъклоповдигача на предна врата на Пасат.
Изображение
Това е блока: моторче +кутия с електроника+червячен редуктор
Изображение
След развиването на болтчетата, капачето на кутията излиза комплект с платката. Следва силово изваждане на платката.Куплунга е капсалован със смола-трябва остър нож и яко дърпане.
Изображение
Така извадена платката се проверява за студени спойки и се оправя от специалист по електроника!
Моторчето се проверява като му се подава 12В от акумулатор, след изваждане капачето с платката. Ако не тръгне се разглобява и отремонтира.
Пробата дали механизма е изправен преди монтиране, се прави след сглобяване на блока и свързване към куплунга останал във вратата.
Задни врати.Подобно блокче има и във задните врати, но там се използва ролка с въже.При тях обаче кутията с електрониката за ел. управление е на куплунг и може да се извади и ремонтира без да се сваля целия механизъм!По същия начин се изважда платката и се презапояват лошите спойки, като тук платката не беше лакирана.
mod edit: vaskoto1

Последна промяна от K22 на Вто 22 май 2007 7:57, променено общо 1 път.




optimi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот optimi » Вто 29 авг 2006 20:39


Просто да кажа едно голямо благодаря :applause:

От 9 месеца десния джам ми е с изкуствен интелект-отваря се когато си иска ,
не слуша бутоните когато си иска прави ми напук на командите горе и долу.
Пощръклях от разглобяване сглобяване и прозвъняване,
презапоих студени спойки по де що имаше платки вкл. двете аларми
и вече бях решил че зимата ша му спирам тока и ето че имало платка и в моторчето.

Утре го почвам с големата отверка :) и дано да се оправи вече,
още веднъж Мерси.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6375
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Вто 29 авг 2006 21:57


optimi написа:Просто да кажа едно голямо благодаря :applause:

От 9 месеца десния джам ми е с изкуствен интелект-отваря се когато си иска ,
не слуша бутоните когато си иска прави ми напук на командите горе и долу.
Пощръклях от разглобяване сглобяване и прозвъняване,
презапоих студени спойки по де що имаше платки вкл. двете аларми
и вече бях решил че зимата ша му спирам тока и ето че имало платка и в моторчето.

Утре го почвам с големата отверка :) и дано да се оправи вече,
още веднъж Мерси.

колега това за десния прозорец ми го прави и на мен но то нее от моторчето май.По точно си виж ключето на лява врата или снопа с кабелите на лява врата.Ако си ги гледал О'к.Този сноп н алява врата се отвива и е на букса,там се окислява и прави проблем.Пробаи и виж ако си го правил дерзай с отверката.Успех


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6375
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Вто 29 авг 2006 22:02


Калояне извинявай за въпроса но на мен точно това моторче ми трябва с управлението,знаеш ли от къде мога да намеря,но найстина да има -да се продава.Много ми трябва що то левият ми прозорец не се движи.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 30 авг 2006 7:51


Има ги като нови-350лева.Иначе с твоето трябва обикаляне по моргите, но няма гаранция че като тръгне след монтаж пак след 2-3 дни да почне да откача.
За това първо се проверяват кабелите, след това ключета на вратите, след това при извадена платка се подава напрежение на моторчето- ако не тръгне (може само да е блокирало)се почиства след разглобяване, Платката трябва да се накисне в коресилин за да падне лака и презапоят всички спойки, сглобява се, и се прави проба след включване на куплунга във вратата, ако механизма се движи нормално се монтира за постояно на вратата, ако не търсиш ново :o

Пак повтарям платката се вади много трудно от кутийката-(направена е неразглобяема) с изрязване на смолата с остър нож и много :!: внимателно дърпане


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6375
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Сря 30 авг 2006 20:00


kaloyan22 написа:Има ги като нови-350лева.Иначе с твоето трябва обикаляне по моргите, но няма гаранция че като тръгне след монтаж пак след 2-3 дни да почне да откача.
За това първо се проверяват кабелите, след това ключета на вратите, след това при извадена платка се подава напрежение на моторчето- ако не тръгне (може само да е блокирало)се почиства след разглобяване, Платката трябва да се накисне в коресилин за да падне лака и презапоят всички спойки, сглобява се, и се прави проба след включване на куплунга във вратата, ако механизма се движи нормално се монтира за постояно на вратата, ако не търсиш ново :o

Пак повтарям платката се вади много трудно от кутийката-(направена е неразглобяема) с изрязване на смолата с остър нож и много :!: внимателно дърпане

Човече на мето муторче му няма четките до колкото разбраь от един майстор.Така че трябва ново,а то върви с модула.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 08 сеп 2006 8:11


Хиляди благодарности на-My.Ако ви трябва интилигентен, добросъвестен и старателен специалист по електроника -обърнете се към него. Диагнозата и лечението на платката са негова заслуга.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Нед 10 сеп 2006 13:09


а кои е My, че искам да ми погледне и моето предно дясно ел.стъкло.
Интересното е, че при мен както стъклото си седи само си се дига , или наведнъж или на пресекулки.И като се затвори се 4ува още няколко пъти как релето щрака.Това го прави само нагоре.
Няколко пъти щрака щрака така като е вдигнато и спира.След време(месец) спря да се дига, когато го сваля.Захапваше от 30-тия път да ре4ем.Та спрях да го свалям.
Преди седмица бях при един майсотр - Пламен Маджаров мисля се казваше.Намира се то4но до хотела Дианабад.
Свали той механизма.Изряза платката отзад където за релетата-не му се рискуваше да маха платката - щото както каза калоян22 е капсулована.Отпои двете релета - едното си беше перфект(това което изглежда е за надолу), на другото оба4е контактите бяха доста нагоряли.Из4исти той вси4ко както си му е реда.Оба4е като го сложихме пак няколко пъти самоволно по4на да се дига.
И аз му казах 4е релето е нагоряло щото нещо го кара да се включва ама майстора нищо не каза :roll: - и сега пак си го прави.Ама гледам като по4не да се дига да натисна за надолу да не му дам постоянно да щрака. :roll: майстори......кво да ви кажа
Та ако може този My да помогне - отивам при него....


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 10 сеп 2006 17:22


Та ако може този My да помогне - отивам при него....

Ти ще видиш, като започне не само да ти вдига и сваля, ами и разпечата 10 страници на ремонтираната машинка :lol: :lol: :lol: защото Му разбира и от тези работи ( не е лично впеатлението, просто чета из форума )
сори за оффтопика ама .... :)


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6375
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Нед 10 сеп 2006 17:24


juve написа:
Та ако може този My да помогне - отивам при него....

Ти ще видиш, като започне не само да ти вдига и сваля, ами и разпечата 10 страници на ремонтираната машинка :lol: :lol: :lol: защото Му разбира и от тези работи ( не е лично впеатлението, просто чета из форума )
сори за оффтопика ама .... :)

Колега дай някъкав линк на МУ,че май сме доста с тези ел.стъкла където сме закъса ли.


batsande
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 28 май 2006 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batsande » Нед 10 сеп 2006 22:34


Така и така сме в темата и преди време си купих пасат в4 и не работеха предна и задна лява машинка.При купуването реших че са само бутоните но след като свалих корите се оказа че самите машинки
заедно с моторчетата просто липсват.Стоят си само буксите и те са от големите тоест са от тези на снимките по горе и понеже работя в фирма вносител на авточасти и до момента не е внасян такъв механизъм си го поръчах с специална поръчка на Magnet Marelli на доста добра цена само че не знам дали ще дойде в вид който беше в каталога с моторчето или с моторчето и платката. Та въпроса ми е следния дали е разглобяемо моторчето от платката или и двете заедно от машинката.Защото се чудя дали нема да ми изпратят само машинката без моторче и платка.

Последна промяна от batsande на Вто 14 авг 2007 16:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 11 сеп 2006 8:11


Момчета, Му е от Плевен, но и сами може да се справите-получих това л.с. от optimi:

Здрасти.
Днес се захванах да го оправям и доста зор видях .
Направи ми впечатление че куплунга от снопа за управление беше клеясал леко (измих го с Меглио )и съответно някои от крачетата на машинката бяха гряли-съдя за това по потъмнялата смола около тях.
Следва проблем с намирането на подходящия лимбус за отвиване на капачето на контролера .но си купих след като строших две отверки
Учудващо капака не беше залепен и проблем остана само изрязването на смолата и изпилването на щифтовете което ме докара до нервен срив.
Тва с коресилина е много гадна отровна и прецизна задача отне ми около час.
накрая се отегчих и взех телената четка на кучето която се оказа отличен помощник.
Презапоих всичко мисля че поне 7 студени спойки .
Не мога да съм категоричен че съм решил проблема щото то се случва когато си иска но утре ще покарам и ако се е оправило ще пиша в темата искренно се надявам да е готово ама...


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 887
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Пон 11 сеп 2006 19:41


Извинявам се за късното включване, но съм пропуснал темата в навалицата. :oops:
Всеки който може да прави хубави спойки би могъл да се пробва. Съвета ми е да ги повтаряте след измиването с коресилина щото при kaloyan22 някой вече се беше намесвал и видях голям зор с чистенето. Отделно, че и самия лак скрива добре лошите спойки. Успех


optimi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот optimi » Сря 13 сеп 2006 8:48


kaloyan22 написа:Момчета, Му е от Плевен, но и сами може да се справите-получих това л.с. от optimi:

Здрасти.
Днес се захванах да го оправям и доста зор видях .
Направи ми впечатление че куплунга от снопа за управление беше клеясал леко (измих го с Меглио )и съответно някои от крачетата на машинката бяха гряли-съдя за това по потъмнялата смола около тях.
Следва проблем с намирането на подходящия лимбус за отвиване на капачето на контролера .но си купих след като строших две отверки
Учудващо капака не беше залепен и проблем остана само изрязването на смолата и изпилването на щифтовете което ме докара до нервен срив.
Тва с коресилина е много гадна отровна и прецизна задача отне ми около час.
накрая се отегчих и взех телената четка на кучето която се оказа отличен помощник.
Презапоих всичко мисля че поне 7 студени спойки .
Не мога да съм категоричен че съм решил проблема щото то се случва когато си иска но утре ще покарам и ако се е оправило ще пиша в темата искренно се надявам да е готово ама...


Резултатът е работещ джам .
Само не забравяйте да си го нивелирате добре за да не се товари моторчето от излишно триене при усукване или заклинване в релсата-
това би довело до ново греене и пак проблем.
От долната страна на платката има писти по ръба и ако я вадите с отверка рискувате да ги прекъснете ,
аз ползвах щипка от коолер за АМД/сокет А/ увита с изолирбанд .
В края на платката има три пластини които си почистете с клечка за зъби.
Кисненето с коресилин да се разбира -напоен парцал върху лака щото има доста неща които ще си заминат при буквалното потапяне на платката.
Бира за Калоян :beer


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 887
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Сря 13 сеп 2006 21:53


Киснах го буквално. Отрязах една тубичка от препарат и удавих платката вътре. Нищо от елементите по нея не се разтваря от коресилина. Ако ви е страх, дайте на някой който не е от плашливите. :D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], hi4umir4uu и 59 госта