климатроник през зимата-супер е!
Климатроник през зимата
Добре ли е да се кара зимата при минусови температури с включен АЦ компресор за отопление?
Веднага със запалването на двигателя ли да се пуска АЦ?
И препоръчително ли е да е пусната и циркулацията на въздуха?
Знам, че се вдига разхода, но въпросът е дали е безопасно за самия климатик!
Иначе карам само лятото с климатик, а зимата с парно. Но тези дни в 2-3 сайта писаха да се карало и зимата с климатик.
Колата е Г6 1.4 тсй бензин с климатроник, но би трябвало да се отнася за всички автомобили?
Веднага със запалването на двигателя ли да се пуска АЦ?
И препоръчително ли е да е пусната и циркулацията на въздуха?
Знам, че се вдига разхода, но въпросът е дали е безопасно за самия климатик!
Иначе карам само лятото с климатик, а зимата с парно. Но тези дни в 2-3 сайта писаха да се карало и зимата с климатик.
Колата е Г6 1.4 тсй бензин с климатроник, но би трябвало да се отнася за всички автомобили?
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Климатроник през зимата
Под 3°С компресора не тръгва.
По принцип е добре за системата веднъж седмично,при подходящи температури да пускаш компресора да развърти маслото и фреона.
Редактиране: Цитираният автомобил е с постоянно зацепен компресор.
Що съм прочел Голф 4,с 1.6?
По принцип е добре за системата веднъж седмично,при подходящи температури да пускаш компресора да развърти маслото и фреона.
Редактиране: Цитираният автомобил е с постоянно зацепен компресор.
Що съм прочел Голф 4,с 1.6?
Последна промяна от Zdravko Zankov на Нед 13 яну 2019 9:50, променено общо 1 път.
Re: Климатроник през зимата
А редовно ако се кара зимата само на климатик при 5 - 6 градуса!?
И веднага със запалването или да се изчака?
И веднага със запалването или да се изчака?
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Климатроник през зимата
Компресора не топли със сигурност , това не е домашния климатик който обръща посоката на фреона чрез 4-посочния вентил.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Климатроник през зимата
От голф 5 нагоре (за дизела) ако имате ел.нагревател при изключен АС, т.е. включен ECON, подгряването не тръгва и мотора загрява адски бавно.
При бензина не съм запознат имат ли въпросният допълнителен нагревател.
При бензина не съм запознат имат ли въпросният допълнителен нагревател.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Климатроник през зимата
Най-често при дизела, допълнителният отоплител загрява въздуха,постъпващ в купето,а не антифриза!
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Климатроник през зимата
Само така си мислиш. 9г го карам голфа и знам като не работеше за кратко как загряваше, а и който не вервя да натисне ECON и да гледа как загравя през климатронка - 19.2 меню.
п.с. първите модели до 2006г се управляват по CAN, греят и трите нагревателя едновременно като тока се регулира плавно от 77А до 0. След това минават с 3 релета, като логиката е като старите ТДИ-та. Едното за 1 нагревател, второто за 2 нагревателя и двете заедно пускат и трите нагревателя. При тях ВИНАГИ на празен ход работи САМО 1 нагревател, за разлика от по старите. С покачване на оборотите се включват и другите. Така че при тях на място мотора загрява осезаемо по бавно в сравнение със старите по САN.
В меню 20.2 се вижда текущия ток към нагревателя, но само за моделите по CAN. При по-новите няма нищо на този канал, защото управлението не е като самостоятелен модул, а е от моторния компютър - гледа се там.
п.с. първите модели до 2006г се управляват по CAN, греят и трите нагревателя едновременно като тока се регулира плавно от 77А до 0. След това минават с 3 релета, като логиката е като старите ТДИ-та. Едното за 1 нагревател, второто за 2 нагревателя и двете заедно пускат и трите нагревателя. При тях ВИНАГИ на празен ход работи САМО 1 нагревател, за разлика от по старите. С покачване на оборотите се включват и другите. Така че при тях на място мотора загрява осезаемо по бавно в сравнение със старите по САN.
В меню 20.2 се вижда текущия ток към нагревателя, но само за моделите по CAN. При по-новите няма нищо на този канал, защото управлението не е като самостоятелен модул, а е от моторния компютър - гледа се там.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13423
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатроник през зимата
@ Andonov Защо цитираш отживелици . Дизела е вече ненавиждан у Запада.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Климатроник през зимата
Пиша по темата за разлика от теб
-
- Мнения: 1872
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: климатроник през зимата-супер е!
Отживелица бил дизела на запад, не е така, а дори да е така ние живеем в България и аз например си търся дизелова кола пак. Освен това тези, които са си купили искат да си ги ползват и да им е топло в тях, а не студено.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Климатроник през зимата
Andonov написа:Само така си мислиш. 9г го карам голфа и знам като не работеше за кратко как загряваше, а и който не вервя да натисне ECON и да гледа как загравя през климатронка - 19.2 меню.
В меню 20.2 се вижда текущия ток към нагревателя, но само за моделите по CAN. При по-новите няма нищо на този канал, защото управлението не е като самостоятелен модул, а е от моторния компютър - гледа се там.
Чудех се да отворя нова тема да питам за тия канали от допълнителните функции на климатроника, но едно, че не знам баш в кой раздел, второ, че рових бая с търсачката, но има само за по-старите климатроници до Голф 4/Пасат 5/5.5 и подобни... А тоя на Голф 5(и след него), също се ползва в много возила на VAG след 2003-4г, има си и той скрити функции, както за разни данни, така и за самодиагностика и параметриране. Но като цяло не намерих ясна информация по въпроса във Форума, а и търсенето из мрежата изкарва неща от чуждестранни форуми, като пак не е съвсем ясно.
Та най-близкото и най-"прясно", се споменава нещо за тези скрити канали в тази тема, та затова реших тук да питам (пък ако е коментирано може би някой да помогне с намирането).
Казано просто, може ли някой да даде ясна и систематизирана информация около допълнителните функции и на този климатроник? Снимки едва ли трябват, при мен е на Туран (2007г), но е същия по Голф, Пасат, разни Шкоди...вероятно и други.
- Stivi
- Мнения: 8290
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Климатроник през зимата
kris11 написа:@ Andonov Защо цитираш отживелици . Дизела е вече ненавиждан у Запада.
Ненавиждан е защото с финансови санкции за дизелите принуждават хората да си купуват бензини,хибриди и трамваи,а не щото Ханс и Гюнтер са станали еколози и не искат вече да карат "мръсните" дизели
-
- Мнения: 1872
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: климатроник през зимата-супер е!
Някой може ли да сподели за Голф 5 2.0 дизел BMM мотор климатроника ако работи, но не изстудява добре фреона ли трябва да се премери? На VCDS няма грешки, на тест работи всичко. Включва си перките отпред на радиатора и тръбата след компресора се изтудява леко, но не както трябва да бъде, да се изпоти. Знам, че понякога "късат" постоянното зацепване и компресора не се върти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта