климатроник през зимата-супер е!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

климатроник през зимата-супер е!

Мнениеот K22 » Пон 28 авг 2006 12:33


Моя климатроник е фабричен , обааче и на топло и на студено компресора си се върти !?!?
Какво правите вие-да изключа ли кабела на компресора- не мога да си вкарам свеж въздух без да се върти компресора, а ме е страх нещо да не се прецака електрониката?
Няма проблем за климатроника ако се прекъсне захранването на съединителя на компресора.Просто се разединява куплунгчето.Добър специалист ми каза да го пускам от време на време за малко, щото иначе маслото се утаява и има опасност през лятото ако го пусна изведнъж под пълно натоварване компресора да блокира!
2/Вчера открих че независимо от околната температура, щом включиш климатроника и при откачен компресор, веднага се завърта вентилатора на радиатора!???Това ме шокира защото излиза че при напълно студен двигател, заради климатроника вентилатора се върти.Моля вижте дали и при вас е така или имам нещо откачено?

Последна промяна от K22 на Сря 22 ное 2006 10:53, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пон 28 авг 2006 12:50


Нищо няма да изключваш!
Ако искаш да духа топло без да работи компресора, си пускаш икономичния режим.
Иначе си оставяш компресора да се върти - нищо няма да му стане. Зимата се включва доста рядко.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 28 авг 2006 12:58


Нямам икономичен режим!!!Днес на място запалих студена колата, пуснах на максимално топло и тръбите истинаха, което е абсолютно безмислено!?


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 786
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот KGL » Пон 28 авг 2006 16:06


Има копче на климатроника на което пише "ECON" - това ти е икономичния режим.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Пон 28 авг 2006 16:39


KGL написа:Има копче на климатроника на което пише "ECON" - това ти е икономичния режим.


Слушай колегата KGL, но внимавай ако цъкаш много по копчета, понякога се изключва "ECON", на мен например при влючване на изсушаването на стъклата.

P.S. Топлото на климатроника идва пак от топлината на двигателя, а не от компресора.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 28 авг 2006 19:22


Нека да внеса едно уточнение май досега само 12 пъти съм го писал, но..... много е полезно компресора да се пуска периодично през зимата, за да може маслозапълнените уплътнителни канали да не се изпразнят и да започне пропуск на фреон.... не , че е задължително, ама не е лощо поне 1 път на 6- 7 дена да има кратко "разбъркване на маслото " ... :lol:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 30 авг 2006 7:39


Значи моя модел няма копче ЕКОН!! Имам автоматичен режим 18-28 градуса и LO и HI- с изключени регулировки
за най студено и най топло.
Питам някой правил ли е схема за изключване на компресора вътре от купето-безмислено е компресора да лапа от мощноста на колата в хладно или студено време :roll:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 04 окт 2006 8:29


Няма проблем за климатроника ако се прекъсне захранването на съединителя на компресора.Просто се разединява куплунгчето.Добър специалист ми каза да го пускам от време на време за малко, щото иначе маслото се утаява и има опасност през лятото ако го пусна изведнъж под пълно натоварване компресора да блокира!


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Сря 04 окт 2006 23:54


Още не мога да си обясня как така когато няма нужда от студ в купето (през зимата), а водача иска да му е топло и си пусне топлото, компресора продължава да се върти. Излиза че компресора се върти постоянно, ами какво става с произведения студ, в такъв случай. Не ви ли става студено в колата като работи компресора. Или може би въздуха минава през други клапи, и не минава през изпарителя? Хубу обяснение, а как мислите какво ще стане тогава с изпарителя? Аз съм сигурен че ще стане една голяма ледена буца :) Значи не е това отговора. Ако някой знае каква е тая фатка, докато караш зиме и лете да се върти компресора на климатроника, без да спира, моля нека да осветли тука нещата в тая тема. Само да не виждам писанки, че климатика топлел на колата, че много смешно ми става. Това е гооолям абсурд, няма такова животно още, климатик на кола да се прай да топли, след като изгаряш толкова много бензин, и топлината я изхвърляш чрез радиатора на двиг. в околната среда. И плюс това климатика би ти вдигнал разхода :)
Когато казвам че се върти компресора имам предвид, вала му вътре се върти и си помпи нормално. Щото понякога хората казват, абе върти се, ама то се върти само шайбичката му, а вала е в покой.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 05 окт 2006 0:15


Явно в Канада нямат климатици.

Ще дам пример с моя климатроник без копче "EKON".Искам не искам климатроника си има програма дето я изпълнява ако колата е престояла повече от 20 мин.Като запяля и включва климатика за да обере конденза по предното стъкло.И работи так няколко минути.Все още не съм разбрал колко минути работи.
Климатроника е този:
Изображение

Със стрелка е отбелязано копчето за Целзий или Фаренхаид.

Последна промяна от Vasseto на Чет 05 окт 2006 8:10, променено общо 1 път.


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Чет 05 окт 2006 2:44


Тука съм съгласен, за осушаване на предното стъкло, и моята кола го има това. Но така реално ти си караш на климатик, който ти осушава стъклото. Аз да си призная никак не съм доволен от туй нещо. Веднъж реших да го пусна и да го пробвам, понеже валеше дъжд и стъклата се запотиха. Веднага се осуши предното стъкло, и същевременно с това се преохлади още повече. А на мен ми стана студено, и спрях климатика, и моментално, ама толкова бързо отново се запоти стъклото. Е това е тъпо, да го охлаждаш за да го осушаваш. Пределно ми е ясно, че идеята е да се обдухва със сух въздух, ама нещо не ми допада заради гореспоменатите причини. Предпочитам да си пусна леко топло, а ако е студено времето горещия въздух е много по-подходящ.
Цитирал си думите ми, но не в подходящата ситуация, говорех за отопление на купето с термопомпа (хладилен цикъл дето му казваме - климатика да топли ). За това бяха думите ми "Това е абсурд". За осушаване на предно стъкло работи, но аз обясних недостатъка, виж на задното стъкло е по-добре, пускаш му реотана и си бомба :)
А в Канада само да спомена има климатици навсякъде във всяка дупка и офис. Просто не съм си представял че толкова много може да бъде климатизирано и с вентилации всичко тука. Тука съм срещал климатици по покривите на по 30-35 години. Така че ще бъда абсолютно точен че в България климатизацията не е разпространена, друг е въпроса че има много по-нови технологии, и нови продукти. Тука сега едва излизат на мода инверторите, които в България са си на мода от преди няколко години.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 05 окт 2006 7:40


provigo написа:Още не мога да си обясня как така когато няма нужда от студ в купето (през зимата), а водача иска да му е топло и си пусне топлото, компресора продължава да се върти... Ако някой знае каква е тая фатка, докато караш зиме и лете да се върти компресора на климатроника, без да спира, моля нека да осветли тука нещата в тая тема.

Обяснението е много просто, макар че за нашите стандарти решението да е неразумно.Белите хора искат да имат климатроник през всички сезони на годината!
Значи и през лятото и през зимата хората са ти дали възможност да поддържаш избраната от теб температура в купето . За целта са направили система от автоматични клапи които смесват топъл и студен въздух от охладителя. Така че, ако през хладното време си си задал 22 градуса и температурата в купето започне да ти се повишава се отварят клапите които пускат студа и т. н.
Единственото решение е да си изключваме компресора и ако някой знае как ,да можем да си изключваме ръчно вентилатора на купето без да се затваря централната клапа.


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Чет 05 окт 2006 14:07


Да, правилно е това, климатроника е система за комфорт. И съм сигурен че смесва въздух, за да го подава в купето с по-близка до желаната температура. Само не разбирам още, когато навън е 10 или 5 градуса, и ти си сложил на 22, системата отваря клапата за горещ въздух от двиг. за да стопли. В следващия момент когато вече започва да постига желаната температура, системата притваря клапата, и евентуално пуска хладен, пресен външен въздух. Понеже навън е 10 градуса казахме. Ето това е според мен логиката, и най-правилното решение. Защо да включва климатика? На това нещо, тука му казват "економайзер", в смисъл при нужда от охлаждане, и студен външен въздух, се отварят клапи, които подават външен въздух с температура 10-15 градуса. Ако е повече от 15 градуса, тия клапи не сработват, и си тръгва компресора. Само да кажа че това дето описах не е при автомобилите, но принципа е ясен.
Според мен едва ли има влагометър, или нещо подобно, за поддръжка в колата на определена влажност.
Абе както и да е, може да има нещо недоизкосурено, знам ли, то няма нищо съвършено. Или просто това да е решението на инженерите :)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8293
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 05 окт 2006 19:04


Като чета всичко това си мисля че направо съм си късметлия дето голфа е с обикновен климатик а не с тази "натрапена" глезотия климатроник :wink: Той ще ми казва кога да духа и как -ай сиктир от тука бе :lol:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 06 окт 2006 0:08


Stivi написа:.... :wink: Той ще ми казва кога да духа и как -ай сиктир от тука бе :lol:



Точно това ме кефи и за това търсих кола с климатроник за да не мисля за температурата.


П.С. Мързела е двигател на човечеството.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 224 госта