Аз също съм ЗА, не казвам че е лошо, но се мъчих да стигна до инженерната идея на всичко това. Иначе сега новите коли, със датчици за слънце, и с различни зони са си супер, ама кат земе да дава дефекти и лудница става.
Кой каквото има туй да кара, климатик или климатроник или нито едно от двете, важно е да върви машината
климатроник през зимата-супер е!
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
2/Вчера открих че независимо от околната температура, щом включиш климатроника и при откачен компресор, веднага се завърта вентилатора на радиатора!???Това ме шокира защото излиза че при напълно студен двигател, заради климатроника вентилатора се върти.Моля вижте дали и при вас е така, или имам нещо откачено?
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
така трябва да е.
по принцип климатика знае, че като цъкнеш и го включиш, компресора ще тръгне и ще вдигне налягане/температура, и предварително пуска перката.
макар че при мен това се управлява от датчика за налягане на фреона... т.е перката работи само ако има голямо налягане на фреона след компресора.. чакаи да погледна как беше.
по принцип климатика знае, че като цъкнеш и го включиш, компресора ще тръгне и ще вдигне налягане/температура, и предварително пуска перката.
макар че при мен това се управлява от датчика за налягане на фреона... т.е перката работи само ако има голямо налягане на фреона след компресора.. чакаи да погледна как беше.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Ами какво става с топлинния режим на двигателя?Нали уж първа степен на вентилатора се включва на толкова градуса, втора на толкова....
Между другото преди малко видях някакъв кабел с особенно куплунгче- три пластмасови щипки и в средата щифт, виси отпред вдясно оттдолу под въздушния филтър на нивото на бронята???
Между другото преди малко видях някакъв кабел с особенно куплунгче- три пластмасови щипки и в средата щифт, виси отпред вдясно оттдолу под въздушния филтър на нивото на бронята???
Последна промяна от K22 на Пон 09 окт 2006 14:39, променено общо 1 път.
Не се притеснявай, така е, при включване на компресора, тръгват и вентилаторите. Някой имат управление по високо налягане, и едва когато е необходимо тръгват перките. А топлинния решим на двигателя не зависи от вентилаторите, а от термостата. Термостата си преценява колко вода да пуска през радиатора, за да поддържа топлинния баланс. Ако намериш бушона който пуска климатика, и да провериш дали само климатика е вързан на него. Може би вентилаторите няма да се пускат. Поне може да опиташ. Зависи от начина на свързване и релетата там Опитай и после кажи какво е станало.
Работа на климатроника.
Таблото на моят климатроник е с друг външен вид - "Passat B5", но има също 10 бутона - същите като на поместената снимка (на Vasseto), с изключение на един - при тебе пише "OFF", а при мен - "ECON". Когато натисна този бутон се изключва компресора - в колата се вкарва смес от затоплен през радиатора въздух и незатоплен външен въздух - температурата се регулира автоматично, но на практика не може да се понижи по-ниско от температурата на външния въздух. Между другото в ръководството на колата - на немски - за този бутон пише "Kuhlanlage aus" - не зная немски, но предполагам "Климатик изключен" - така е и в едно руско описание което изтеглих от мрежата.
Колкото до работата на вентилатора на радиатора - при моя модел е отделен радиатор и вентилатор. Забелязал съм, че когато карам не се чува шум от там - т.е. не се върти. Когато се наложи да спра - на светофар например - след около 5 секунди се чува как започва да се върти този вентилатор - прилича на стартиращ рективен самолет (не толкова силно, разбира се).
За изсушаването на стъклата при дъжд - много по ефикасно и бързо става, ако едновременно се включи обдухване с горещ въздух и в същото време е включен и компресора - вероятно въздуха се изсушава по добре от двете функции - чрез изстудяването му се отделя известно количество вода и на така изсушения въздух се намалява относителната влажност допълнително чрез загряване.
Изключване на климатроника въобще се получава, като чрез няколкократно натискане на бутона за намаляне на вентилатора, на дисплея изгасват всички нарисувани символи и знаци и се изписва само едно "OFF" - всичко утихва.
Много дълго стана, но дано не съм досаден!
Благодаря!
Колкото до работата на вентилатора на радиатора - при моя модел е отделен радиатор и вентилатор. Забелязал съм, че когато карам не се чува шум от там - т.е. не се върти. Когато се наложи да спра - на светофар например - след около 5 секунди се чува как започва да се върти този вентилатор - прилича на стартиращ рективен самолет (не толкова силно, разбира се).
За изсушаването на стъклата при дъжд - много по ефикасно и бързо става, ако едновременно се включи обдухване с горещ въздух и в същото време е включен и компресора - вероятно въздуха се изсушава по добре от двете функции - чрез изстудяването му се отделя известно количество вода и на така изсушения въздух се намалява относителната влажност допълнително чрез загряване.
Изключване на климатроника въобще се получава, като чрез няколкократно натискане на бутона за намаляне на вентилатора, на дисплея изгасват всички нарисувани символи и знаци и се изписва само едно "OFF" - всичко утихва.
Много дълго стана, но дано не съм досаден!
Благодаря!
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Само да добавя че при температура на вън под 2-3 градуса компресора не се включва.А при температури от порядъка на 4-10 градуса компресора дърпа много по малка мощност, което се дължи на факта ,че температурата на кондензация не може да се вдигне много а и от там налягането е по ниско и съответно компресора работи на доста по облекчен режим.Така че в преходните сезони че ще работи компресора не ме бърка чак толкова.А относно топленето нямам никакви проблеми ,гол мога да карам .И в заключение ако само ведъж си ползвал климатроник и свикнеш с тази екстра просто никога няма да си купиш примерно друга кола без климатроник.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Vasseto написа:Ако се опита да пусне компресора,задължително пуска вентилатора на ниска степен.Имах някъде и схема защо е така,но сега не мога да я намеря.Опитва се да завърти компресора и след малко проверява какво е налягането.Ако не достигне се отказва.Така че и при мен ще е същото.Реже се един друг кабел и той е на пресостата,така че го лъжеш че няма фреон.Но още не съм го осъществил.
Какво представлява и къде се намира този пресостат?
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Климатроника било голям кеф през зимата.
Работи перфектно и при изключен компресор!При околна температура 10градуса си смесва топъл и студен въздух. Пробвах го на режим вътрешна циркулация и при задададени 22 градуса духа приятно топло. При зададени 30градуса -горещо. Ивропейска работа
След като си смених термостата температурата на антифриза е кове на 95градуса.
Работи перфектно и при изключен компресор!При околна температура 10градуса си смесва топъл и студен въздух. Пробвах го на режим вътрешна циркулация и при задададени 22 градуса духа приятно топло. При зададени 30градуса -горещо. Ивропейска работа
След като си смених термостата температурата на антифриза е кове на 95градуса.
- aminohus
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кубрат
- Контакти:
климатроник
И моя климатроник е същия като на снимката постната от Vasseto.
Искам да знам дали и другите пасати като се даде на контакт и им се въртят двете перки пред радиатора.
Аз докадо дам на контакт и почват да се въртят.
Искам да знам дали и другите пасати като се даде на контакт и им се въртят двете перки пред радиатора.
Аз докадо дам на контакт и почват да се въртят.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: климатроник
ако не ти е вклю4ен климатика не трябваaminohus написа:И моя климатроник е същия като на снимката постната от Vasseto.
Искам да знам дали и другите пасати като се даде на контакт и им се въртят двете перки пред радиатора.
Аз докадо дам на контакт и почват да се въртят.
- aminohus
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кубрат
- Контакти:
Re: климатроник
niks76 написа:ако не ти е вклю4ен климатика не трябваaminohus написа:И моя климатроник е същия като на снимката постната от Vasseto.
Искам да знам дали и другите пасати като се даде на контакт и им се въртят двете перки пред радиатора.
Аз докадо дам на контакт и почват да се въртят.
Изгасен ми е климатроника, OFF на display.
И пак се върти,де не е някое реле да е останало сас залепнал контакт ??? И къде да го търся по принцип?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта