Здравейте колеги!Най-накрая мога да се похваля,че от днес вече имам нова водна помпа в пасатчето
За чисто нова с корпус 50лв. и 35 лв. за смяната+18лв.за антифириз=103 лв,та спестих 47 лв.
Благодаря на всички още веднъж,желая ви много поводи за радост и дано не ни предават пасатите!
Останете със здраве!
Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Нещо ново ли има колега което не е споделено, та избутваш темата!?
- toni_tv
- Мнения: 172
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 21:43
- Автомобил: Passat B5 syncro
- Двигател: ADR
- Местоположение: Белоградчик
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
И аз вчера смених моята помпа на Вентото /колата е без климатик/ че старата протече а беше на 1 година. Нова помпа Metelli - 41 лв. работа - 40 лв. Като гледам писаното тук цената е нормална. Е вярно миналата година смяната ми беше -20 лв.
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Здравейте, четох темата и имам малко въпроси.
Става въпрос за Пасат 1,9 тди 90 коня.
Пасата е на бабалъка. Мисля да му спестя някой лев от майстори. Технически грамотен съм, но имам друга марка кола.....та:
Трябва да сменя водната помпа. Махнал съм генератора и стойката му. Развил съм болтовете М6 на предния капак на самата помпа....Но явно трябва да махам голямото тяло на помпата. Иначе трябва да пипам по ангренажа....а там съм в неведение
Въпроса ми е:
Това въпросното тяло на помпата кои болтове го държат-само тези четирите, които държат стойката на генератора ли?
Ако махна това тяло, нали няма да отворя нещо друго освен охладителната уредба
Благодарен ще съм ако отговорите!
Става въпрос за Пасат 1,9 тди 90 коня.
Пасата е на бабалъка. Мисля да му спестя някой лев от майстори. Технически грамотен съм, но имам друга марка кола.....та:
Трябва да сменя водната помпа. Махнал съм генератора и стойката му. Развил съм болтовете М6 на предния капак на самата помпа....Но явно трябва да махам голямото тяло на помпата. Иначе трябва да пипам по ангренажа....а там съм в неведение
Въпроса ми е:
Това въпросното тяло на помпата кои болтове го държат-само тези четирите, които държат стойката на генератора ли?
Ако махна това тяло, нали няма да отворя нещо друго освен охладителната уредба
Благодарен ще съм ако отговорите!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Не знам дали имаш приблизителна представа колко модели са 1.9 моторите, ама не са малко
Че са и на 3 поколения автомобили...
Това е картинката на В4 (1993-1996)
Дано ти е от полза
Че са и на 3 поколения автомобили...
Това е картинката на В4 (1993-1996)
Дано ти е от полза
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Да, всъщност само тия 4 болта държат помпата към блока. Принципно можеш и да свалиш само частта с перката, не се пипа нищо по ангренажа, но там са 6 или 7 болтчета, от които гаранцията е, че поне 2 ще се скъсат, та пак ще трябва да свалиш тялото. Моят съвет е да си купиш цялата помпа и да я смениш директно, дори и един нов термостат ще е удобно да сложиш
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
При бензиновите мотори е по– лесно , но при дизела за да свалиш цялата помпа ,може би ще трябва да демонтираш гнп–то. Аз карах джета 1. 6 д и само две болтчета не успях да скъсам при свалянето на капака на водната помпа. При следващата операция се наложи да свалям гнп защото има болтчета отдолу и няма бъркане. При тди дано е по– различно ,но се съмнявам.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Имама три мотора 1.6д, и на трите съм свалял водна помпа. Зависи каква е стоиката на алтернатора на нея са тези болтчета за в.помпа заради които се налага сваляне на гнп. Иначе с добър инстромент може да се бръкне и да се отвият без сваляне на гнп,но трудно. Така е при 1.6д, при 1.9 трябва да е подобно.
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Благодаря на всички. Махнах генератора, тялото на помпата се държеше на 4 болта. Не съм разкачал маркучи. Само понадигнах тялото и развих всички болчета на същинската помпа. Развиха се всичките. Смених о-пръстена между тялото на помпата и двигателя. В комплекта имаше и о-пръстен за термостата, но там изобщо не съм пипал.
И пак благодаря.
И пак благодаря.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Браво, извадил си късмет, че са се развили всичките болтчета
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
На болчетата малко масълце преди монтажа на помпата, върши чудеса. Досега съм сменял два пъти турбина на Б3-та за 10 години и нямам нито един скъсан болт, но винаги слагам нови болтове добре омазнени
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Да, колега. Работя в ремонтен цех на завод с химическа среда. На всичко слагам масълце, дори на препечената филия
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Или БУТЕР :)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Ако се сложат и неръждаеми болтчета става още по добре
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Georgiev13, seso86 и 228 госта