Б3 смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Б3 смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу

Мнениеот genov1 » Вто 29 ное 2011 20:13


Здравейте колеги,
нещо изведнъж много взе да тропа предницата на пасата, дали щото лятото карах с по-напомпани гуми, даже беше се развила и централната гайка на едното колело :!: . Както е да е, по същество, вдигнах цялата предница във въздуха, почнах да вътря волана (не аз де, аз лежах отдолу) и луфт имаше между десния накрайник който влиза в рейката и самата рейка. Ясно е че накрайника е дал фира. Ходих в една автоморга и намерих един накрайник който изглеждаше добре, поне нямаше луфт в ябълката, само че пича ми каза че тва бил левия накрайник, имало разлика в резбата. След това се сетих че един приятел има хидравлична рейка от Голф 3 (моята е механична) и реших все пак да сравня накрайниците и се оказаха еднакви, поне на мен ми приличат, и двата са по 14 мм и нещо диаметър и си изглеждат точно 1:1. Другото нещо което ми направи впечатление е, понеже и на другата рейка десния накрайник се оказа разбит но левия си е ОК, че неговия ляв и моя десен са с еднаква резба, незнам защо там ми казаха че резбите се различават. Затова реших да сваля направо моя накрайник да ги сравним и да съм сигурен. Отидох на един канал, гледах от тук от там, почесвах се и не мода да вдяна как да го сваля това чудо, т.е да го отвия от рейката. Дори и маншона не можах да разбера как да сваля. На много кофти място е завряно. И понеже си миля че и карето на волана е заминало (волана играе във всички страни и тропа яко като мина през дупка) мисля да сваля направо рейката и да си развия на спокойно накрайника.
Та въпроса ми е, вие как мислите, дали така ще е по-лесно, щото аз поне друг начин не виждам, така ще ми е по-лесно и да избия карето на волана (то е набито на шлици до колкото знам). Също така ако може да ме ориентирате за марка и колко струва долу-горе това каре ще съм много благодарен

Последна промяна от genov1 на Вто 31 яну 2012 16:29, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот пинко » Вто 29 ное 2011 20:55


за карето на волана,не е карето а пластмасово лагерче от него идва голямо тропане и волана мърда на всякъде 9лв,
Прикачени файлове
Изображение0500.jpg


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Вто 29 ное 2011 21:08


хм, ако е само от този лагер е добре. Аз си мислях че карето е заминало понеже волана играе буквално във всички посоки, дори и по оста напред назад. Преди тропаше леко волана, но лятото смянях клеморед и тогава видях че този горния лагер който е на конзолата се е поразбил, само че той не може да се сменя и си карам с него. Обаче след това тропането се увеличи доста. А той как се сменя, откача се кормилния прът долу от карето, мисля че един болт има, и се вади целия кормилен прът така ли. И той къде лагерува този лагер


Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот пинко » Вто 29 ное 2011 21:18


лагерува тук вътре
Прикачени файлове
Изображение0489.jpg


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Вто 29 ное 2011 21:34


ОК мерси колега, ще го сменя да видим как ще е. А въпросът за рейката си остава :Mr Green Fun


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот boi4eto » Вто 29 ное 2011 21:55


Виж си баланса на предните гуми, важно е!


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Вто 29 ное 2011 22:08


Добре са и зимните и летните, вдигал съм я и на трупчета с и без джантите не тресе


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот muns61 » Сря 30 ное 2011 16:01


Сменя се на място, ала никак не е лесно, иска специален ключ. Свалянето на рейката също не е от на-приятните занимания, но ти го препоръчвам. Хем ще я разглобиш и смажеш, хем ще стегнеш накрайника както трябва.
Успех!


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 985
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил: Passat B3 Arriva-Variant-Vw T4
Двигател: ABS 1993-AAB 1996
Местоположение: Сливница/Благоевград/София

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот plamen000000 » Сря 30 ное 2011 16:43


Даже за рейката в София има няколко места където рециклират (сервизират)оригиналната рейка, сменяваш си пластмасовия лагер на волана и забравяш за проблема за години напред, процедурата по рециклиране на рейката става за 3-4 часа и по спомен струва около 40-50 лв.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Сря 30 ное 2011 17:19


Рейката съм я сменял миналата година, добре е няма луфтове и не затяга, но мога да я отворя, не бях се замислял за това, стига да няма нещо сложно, тъкмо ще я гресирам. В началото бях пробвал да въртя онова болче с ключ 10, но естествено резултат нямаше


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот zfa159 » Чет 01 дек 2011 20:56


Маншона се сваля сравнително лесно,слагането му е гадно (заради тръбичката между двата маншона).Като се свали маншона,се вижда ябълката на вътрешния накрайник и се вижда дали е сменяем или не.Има два вида рейки при В3 и В4 - едните са със сменяем вътрешен накрайник,другите са с несменяем вътрешен накрайник.Ако е сменяем,се развива с ключ от сорта на 29 или 30 беше...или 32 да беше...там някъде,като се бърка между носача и магарето (тегаво е,ама става,не помня дали беше точно между носача и магарето,ама като се огледа,се вижда един възможен начин за бъркане с ключ до там.
:beer


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Пет 02 дек 2011 7:57


Незнам аз като гледах ми се струва невъзможно да бръкна там, поне с този ключ който имам (с 32 се развива). Другия вариант е да си направя някакъв ключ, но при положение че и маншона се слага трудно май ще е по-лесно, поне на мен, да сваля рейката.
Не знаех че има такива рейки на които не може да се сваля накрайника. Мен ме е яд че не си запазих старата рейка, на нея и двата накрайника бяха здрави

П.П търсих този синия лагер за волана но никъде не го открих, даже не са чували за него maikomila


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот zfa159 » Пет 02 дек 2011 19:56


Намери Ауто + или Елит Кар,те го имат.Ако видиш зор,ще ти кажа и оригиналния номер на лагера,да си го искаш директно по номера.
За рейката - по-лесно е да свалиш носачите,ако не можеш да се добереш до накрайника.При свален носач съм 200% убеден,че може да се бръкне и да се развие,защото съм сменял на моят предишен Пасат левия накрайник (развивах и десния),само че си бях свалил носачите за тампони така или иначе.
:beer


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот Zlatina » Съб 03 дек 2011 18:38


разхлабената гака на оста ме навежда на мисълта да си смени първо лагера.....


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Нед 04 дек 2011 8:04


Покрай разхлабването на гайката лагера започна леко да вие, но почти не се усеща за това за сега така ще карам



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта