Б3 смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу

Техническа и сервизна информация за Passat
Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот Zlatina » Нед 04 дек 2011 10:50


за да не плагиатствам порови във форума за този проблем-преден лагер.Аз смених рейка но тропането остана.Някъде четох,че когато се смачка лагера гайката остава хлабава.Просто не виждам как иначе ще се разхлаби.От там може да ти се получи и малък луфт и тропане.Моето май ще излезе или шарнир или също лагер,въпреки че майсторите нищо не откриха.




Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Нед 04 дек 2011 12:46


И аз не знам как се е разхлабила, при положение че тази гайка се стряга много здраво, с тръба :screwy . Става въпрос за левия лагер, а при мен тропането е от дясно, т.е си е точно от накрайника. Това с гайката го открих случайно, като си слагах зимните гуми, като вдигнах лявото колето и то играеше и то стабилно. Първо помислих че лагера е заминал, даже си бях намерил цяла главина с лагер от някъде и като тръгнах да я сменям взех 30 ключа да отвивам гайката и тя тръгна да се върти на ръка, направо изпаднах в :horror: . Като я затегнах както си трябва всичко се оправи, но от тогава лагера почна леко да се обажда. Явно като съм го карал с разхлабена гайка се е поразбил


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот zfa159 » Нед 04 дек 2011 22:34


Обикновено се развиват,когато се пипа по предницата и се сложи старата гайка,иначе си има две сплескани места на гайката,които са нещо като контри и пречат да се развие самичка.Лагера и да се сплеска,няма да охлаби гайката,защото тя стиска посредством карето двете вътрешни черупки на лагера една към друга,които са стоманени и няма как да се смачкат (при бой с чук се цепят на две, но не се мачкат въобще).
:beer


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Вто 06 дек 2011 18:04


Намерих си лагера за волана, от Ауто плюс ето го http://genov2.snimka.bg/automobiles/lag ... 7.25775880 , 9 лв само че той така ли трябва да играе, или като се сложи си идва на място


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот Zlatina » Сря 07 дек 2011 9:42


zfa159 написа:Обикновено се развиват,когато се пипа по предницата и се сложи старата гайка,иначе си има две сплескани места на гайката,които са нещо като контри и пречат да се развие самичка.Лагера и да се сплеска,няма да охлаби гайката,защото тя стиска посредством карето двете вътрешни черупки на лагера една към друга,които са стоманени и няма как да се смачкат (при бой с чук се цепят на две, но не се мачкат въобще).
:beer


viewtopic.php?f=59&t=86572 обърни внимание на бележкта на Tinko,не знам прав ли е или не но и никой не го е поправил,ако не е.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот zfa159 » Сря 07 дек 2011 21:00


Ами това е друг ефект,който е описан в темата,тогава лагера блокира т.е. сачмите спират да се въртят и вътрешните черупки започват да лагеруват в самата главина или в леглото на шенкела (понеже площта на глаината е по-малка,за това обикновено там) и започват да износват главината.Тогава вече ще се охлаби гайката,но ще се види,че е имало износване на главината (най-малкото хлопа в новия лагер :) ).Иначе дори сачмите и сепаратора да станат на сол,гайката няма да се саморазвие,защото се е счупил лагера (освен гореописания частен случай).За сметка на това пък,ако гайката се саморазвие поради някаква причина,лагера си заминава за нула време.
:beer


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Сря 07 дек 2011 21:31


zfa159 написа:Ами това е друг ефект,който е описан в темата,тогава лагера блокира т.е. сачмите спират да се въртят и вътрешните черупки започват да лагеруват в самата главина или в леглото на шенкела (понеже площта на глаината е по-малка,за това обикновено там) и започват да износват главината.Тогава вече ще се охлаби гайката,но ще се види,че е имало износване на главината (най-малкото хлопа в новия лагер :) ).Иначе дори сачмите и сепаратора да станат на сол,гайката няма да се саморазвие,защото се е счупил лагера (освен гореописания частен случай).За сметка на това пък,ако гайката се саморазвие поради някаква причина,лагера си заминава за нула време.
:beer

При мен най-вероятно така е станало. Но за сега мисля така да карам докато лагера не почне да вие зверски та да не се търпи :Mr Green Fun


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот zfa159 » Съб 10 дек 2011 14:24


Стига да не блокира,не е проблем,а лошото е,че ако блокира,ще трябва да смениш цялата главина,защото ще превърти в нея (както е описал колегата).Главина чисто нова за Голф 3 е 50-тина лв,за Пасат едва ли е много по-скъпа де,ама за какво трябва да се сменя :)
Започнал ли е да вие стабилно и да трака,сменяй го,няма да изкара много :)
:beer


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Съб 10 дек 2011 18:19


Не съм го чул да трака, то и не знам точно какъв е звука, мислех че лагерите могат само да вият :mrgreen: . Под тракане да би да имаш в предвид пукане все едно от пренатегнат лагер. Честно казано и сега бих го сменил но като знам че трудно се избива от главината а и в това студено време ми се захваща. А главина става ли сложа втора употреба


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот bachest » Съб 10 дек 2011 19:22


Колега, относно луфта на волата, в това горното лагерче е гадния проблем. Предполагам си видял, че като смени долното (синьото), ефекта от процедурата клони към нула. Горното е касуловано и е голяма разправия да се сменя. Обаче аз си оправих проблема по следния начин - лагерчето не е стоманено. От месинг ли е, от бронз ли е, незнам, но от удар с чук се деформира. Така, че взимаш тъпа отвертка или тъп секач и с чука го точкуваш лагера на 7-8 позиции, за да уплътни, така както си е на мястото, без да вадиш, кормилния прът. Поне при мен става от първия път. След като си сложих волана, като го размърдам - няма луфт.


orlinivanov
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 21 юли 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3

Мнениеот orlinivanov » Съб 17 дек 2011 0:29


този лагер го смених на моя B4.при мен имаше голям луфт.продава се заедно с цялата конзола на клемореда(без него).и 2та лагера ги имаха в ауто+.благодаря на zfa159 за описанието на процедурата.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Вто 31 яну 2012 17:00


Здравейте колеги,
малко ъпдейт по темата. Понеже ми се наложи да свалям главата на двигателя заради изгоряла гарнитура и се отвори доста място в коша, реших че сега е момента за това нещо. Ще опиша точно какво съм направил за да сваля накрайника, пък дано това да е от полза на някой. Първо си надигнах маншона на карето за да мога да развия болта който го държи към рейката. Маншона беше в окаяно състояние, някой го беше рязал с нож, може би за да провери състоянието на карето, незнам. Ето го и него
Picture 092.jpg

Равиването на този болт е най-трудната част, ако маншона е зле, болта клеясва, също клеясва и в шлиците. Ща щастие при мен излезна лесно от шлиците, понеже рейката беше сменяна преди 1-2 години. После легнах отдолу и първо свалих ей тая ху*ня
Picture 091.jpg

идея си нямам за какво служи, и ладите имат същото на предния мост, може би е някакъв баланс, незнам, но пречи за свалянето на рейтата, тъй че го свалих. После си развих рейката от 4-те болта (развих го отдолу, горе държах контра) после развих и вътрешните накрайници от външните. За свалянето на самата рейка трябват двама човека, аз поне сам не успях да я сваля, изкарахме я от към дясното колело, като преди това бях го свалил. Да добавя че скобите които хващат рейтака към гредата се запъват на доста места при ваденето и за това ги свалих с една щанга. И така рейката вече е свалена, накрайника се развива с ключ 32, контра гайката с 27.
Изненада ме че маншона беше в добро състояние а като го свалиш от него изтече вода
Picture 090.jpg

и заради това е заминал накрайника
Взех този от голфа, имат малка разлика в дължината, и там където се завива за рейката е в външна резба а моята е вътрешна, т.е не ми върши работа
Да обобщя, за мен най-лесния начин за смяна на въпросния накрайник е като се свали рейтата. Цялата работа отнема 1-2 часа. Успех

Забравих да спомена за луфта който имах във волана. Аз си мислех че ще е разбито карето, някой коляги казаха че може да е от долния лагер на волана, и като разбрах от къде е направо умрях от яд - беше се разхлабил болта (който се завива с шестограм) горе на конзолата, направо се въртеше на ръка, и от там идваше целия луфт. Карето (т.е те са две карета) си беше ОК, оня пластмасовия лагер и той беше добре

П.П разбрах че някъде пълнели въпросните накрайници с пластмаса срещу цената от 8-10 лв, но ме ми се струва надежден този вариант ..


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу Б3

Мнениеот genov1 » Чет 02 фев 2012 11:12


Колеги ударих на камак с този маншон на карето на волана - никъде не мога да го открия. В Ауто плюс, Ауто хит и косер го нямат, вече незнам къде да търся, май ще слагам стария ..


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 985
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил: Passat B3 Arriva-Variant-Vw T4
Двигател: ABS 1993-AAB 1996
Местоположение: Сливница/Благоевград/София

Re: Смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу Б3

Мнениеот plamen000000 » Чет 02 фев 2012 11:27


Колега дай някакъв телефон за връзка, да измислиме нещо за въпросния лагер.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу Б3

Мнениеот Danny boy » Чет 02 фев 2012 22:36


genov1 написа:Колеги ударих на камак с този маншон на карето на волана - никъде не мога да го открия. В Ауто плюс, Ауто хит и косер го нямат, вече незнам къде да търся, май ще слагам стария ..

всяка автоморга ще ти го продаде.Пасати във форума на части бол.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 200 госта