Б3 смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
за да не плагиатствам порови във форума за този проблем-преден лагер.Аз смених рейка но тропането остана.Някъде четох,че когато се смачка лагера гайката остава хлабава.Просто не виждам как иначе ще се разхлаби.От там може да ти се получи и малък луфт и тропане.Моето май ще излезе или шарнир или също лагер,въпреки че майсторите нищо не откриха.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
И аз не знам как се е разхлабила, при положение че тази гайка се стряга много здраво, с тръба . Става въпрос за левия лагер, а при мен тропането е от дясно, т.е си е точно от накрайника. Това с гайката го открих случайно, като си слагах зимните гуми, като вдигнах лявото колето и то играеше и то стабилно. Първо помислих че лагера е заминал, даже си бях намерил цяла главина с лагер от някъде и като тръгнах да я сменям взех 30 ключа да отвивам гайката и тя тръгна да се върти на ръка, направо изпаднах в . Като я затегнах както си трябва всичко се оправи, но от тогава лагера почна леко да се обажда. Явно като съм го карал с разхлабена гайка се е поразбил
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Обикновено се развиват,когато се пипа по предницата и се сложи старата гайка,иначе си има две сплескани места на гайката,които са нещо като контри и пречат да се развие самичка.Лагера и да се сплеска,няма да охлаби гайката,защото тя стиска посредством карето двете вътрешни черупки на лагера една към друга,които са стоманени и няма как да се смачкат (при бой с чук се цепят на две, но не се мачкат въобще).
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Намерих си лагера за волана, от Ауто плюс ето го http://genov2.snimka.bg/automobiles/lag ... 7.25775880 , 9 лв само че той така ли трябва да играе, или като се сложи си идва на място
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
zfa159 написа:Обикновено се развиват,когато се пипа по предницата и се сложи старата гайка,иначе си има две сплескани места на гайката,които са нещо като контри и пречат да се развие самичка.Лагера и да се сплеска,няма да охлаби гайката,защото тя стиска посредством карето двете вътрешни черупки на лагера една към друга,които са стоманени и няма как да се смачкат (при бой с чук се цепят на две, но не се мачкат въобще).
viewtopic.php?f=59&t=86572 обърни внимание на бележкта на Tinko,не знам прав ли е или не но и никой не го е поправил,ако не е.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Ами това е друг ефект,който е описан в темата,тогава лагера блокира т.е. сачмите спират да се въртят и вътрешните черупки започват да лагеруват в самата главина или в леглото на шенкела (понеже площта на глаината е по-малка,за това обикновено там) и започват да износват главината.Тогава вече ще се охлаби гайката,но ще се види,че е имало износване на главината (най-малкото хлопа в новия лагер ).Иначе дори сачмите и сепаратора да станат на сол,гайката няма да се саморазвие,защото се е счупил лагера (освен гореописания частен случай).За сметка на това пък,ако гайката се саморазвие поради някаква причина,лагера си заминава за нула време.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
zfa159 написа:Ами това е друг ефект,който е описан в темата,тогава лагера блокира т.е. сачмите спират да се въртят и вътрешните черупки започват да лагеруват в самата главина или в леглото на шенкела (понеже площта на глаината е по-малка,за това обикновено там) и започват да износват главината.Тогава вече ще се охлаби гайката,но ще се види,че е имало износване на главината (най-малкото хлопа в новия лагер ).Иначе дори сачмите и сепаратора да станат на сол,гайката няма да се саморазвие,защото се е счупил лагера (освен гореописания частен случай).За сметка на това пък,ако гайката се саморазвие поради някаква причина,лагера си заминава за нула време.
При мен най-вероятно така е станало. Но за сега мисля така да карам докато лагера не почне да вие зверски та да не се търпи
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Стига да не блокира,не е проблем,а лошото е,че ако блокира,ще трябва да смениш цялата главина,защото ще превърти в нея (както е описал колегата).Главина чисто нова за Голф 3 е 50-тина лв,за Пасат едва ли е много по-скъпа де,ама за какво трябва да се сменя
Започнал ли е да вие стабилно и да трака,сменяй го,няма да изкара много
Започнал ли е да вие стабилно и да трака,сменяй го,няма да изкара много
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Не съм го чул да трака, то и не знам точно какъв е звука, мислех че лагерите могат само да вият . Под тракане да би да имаш в предвид пукане все едно от пренатегнат лагер. Честно казано и сега бих го сменил но като знам че трудно се избива от главината а и в това студено време ми се захваща. А главина става ли сложа втора употреба
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Колега, относно луфта на волата, в това горното лагерче е гадния проблем. Предполагам си видял, че като смени долното (синьото), ефекта от процедурата клони към нула. Горното е касуловано и е голяма разправия да се сменя. Обаче аз си оправих проблема по следния начин - лагерчето не е стоманено. От месинг ли е, от бронз ли е, незнам, но от удар с чук се деформира. Така, че взимаш тъпа отвертка или тъп секач и с чука го точкуваш лагера на 7-8 позиции, за да уплътни, така както си е на мястото, без да вадиш, кормилния прът. Поне при мен става от първия път. След като си сложих волана, като го размърдам - няма луфт.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 21 юли 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
този лагер го смених на моя B4.при мен имаше голям луфт.продава се заедно с цялата конзола на клемореда(без него).и 2та лагера ги имаха в ауто+.благодаря на zfa159 за описанието на процедурата.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу Б3
Здравейте колеги,
малко ъпдейт по темата. Понеже ми се наложи да свалям главата на двигателя заради изгоряла гарнитура и се отвори доста място в коша, реших че сега е момента за това нещо. Ще опиша точно какво съм направил за да сваля накрайника, пък дано това да е от полза на някой. Първо си надигнах маншона на карето за да мога да развия болта който го държи към рейката. Маншона беше в окаяно състояние, някой го беше рязал с нож, може би за да провери състоянието на карето, незнам. Ето го и него
Равиването на този болт е най-трудната част, ако маншона е зле, болта клеясва, също клеясва и в шлиците. Ща щастие при мен излезна лесно от шлиците, понеже рейката беше сменяна преди 1-2 години. После легнах отдолу и първо свалих ей тая ху*ня
идея си нямам за какво служи, и ладите имат същото на предния мост, може би е някакъв баланс, незнам, но пречи за свалянето на рейтата, тъй че го свалих. После си развих рейката от 4-те болта (развих го отдолу, горе държах контра) после развих и вътрешните накрайници от външните. За свалянето на самата рейка трябват двама човека, аз поне сам не успях да я сваля, изкарахме я от към дясното колело, като преди това бях го свалил. Да добавя че скобите които хващат рейтака към гредата се запъват на доста места при ваденето и за това ги свалих с една щанга. И така рейката вече е свалена, накрайника се развива с ключ 32, контра гайката с 27.
Изненада ме че маншона беше в добро състояние а като го свалиш от него изтече вода
и заради това е заминал накрайника
Взех този от голфа, имат малка разлика в дължината, и там където се завива за рейката е в външна резба а моята е вътрешна, т.е не ми върши работа
Да обобщя, за мен най-лесния начин за смяна на въпросния накрайник е като се свали рейтата. Цялата работа отнема 1-2 часа. Успех
Забравих да спомена за луфта който имах във волана. Аз си мислех че ще е разбито карето, някой коляги казаха че може да е от долния лагер на волана, и като разбрах от къде е направо умрях от яд - беше се разхлабил болта (който се завива с шестограм) горе на конзолата, направо се въртеше на ръка, и от там идваше целия луфт. Карето (т.е те са две карета) си беше ОК, оня пластмасовия лагер и той беше добре
П.П разбрах че някъде пълнели въпросните накрайници с пластмаса срещу цената от 8-10 лв, но ме ми се струва надежден този вариант ..
малко ъпдейт по темата. Понеже ми се наложи да свалям главата на двигателя заради изгоряла гарнитура и се отвори доста място в коша, реших че сега е момента за това нещо. Ще опиша точно какво съм направил за да сваля накрайника, пък дано това да е от полза на някой. Първо си надигнах маншона на карето за да мога да развия болта който го държи към рейката. Маншона беше в окаяно състояние, някой го беше рязал с нож, може би за да провери състоянието на карето, незнам. Ето го и него
Равиването на този болт е най-трудната част, ако маншона е зле, болта клеясва, също клеясва и в шлиците. Ща щастие при мен излезна лесно от шлиците, понеже рейката беше сменяна преди 1-2 години. После легнах отдолу и първо свалих ей тая ху*ня
идея си нямам за какво служи, и ладите имат същото на предния мост, може би е някакъв баланс, незнам, но пречи за свалянето на рейтата, тъй че го свалих. После си развих рейката от 4-те болта (развих го отдолу, горе държах контра) после развих и вътрешните накрайници от външните. За свалянето на самата рейка трябват двама човека, аз поне сам не успях да я сваля, изкарахме я от към дясното колело, като преди това бях го свалил. Да добавя че скобите които хващат рейтака към гредата се запъват на доста места при ваденето и за това ги свалих с една щанга. И така рейката вече е свалена, накрайника се развива с ключ 32, контра гайката с 27.
Изненада ме че маншона беше в добро състояние а като го свалиш от него изтече вода
и заради това е заминал накрайника
Взех този от голфа, имат малка разлика в дължината, и там където се завива за рейката е в външна резба а моята е вътрешна, т.е не ми върши работа
Да обобщя, за мен най-лесния начин за смяна на въпросния накрайник е като се свали рейтата. Цялата работа отнема 1-2 часа. Успех
Забравих да спомена за луфта който имах във волана. Аз си мислех че ще е разбито карето, някой коляги казаха че може да е от долния лагер на волана, и като разбрах от къде е направо умрях от яд - беше се разхлабил болта (който се завива с шестограм) горе на конзолата, направо се въртеше на ръка, и от там идваше целия луфт. Карето (т.е те са две карета) си беше ОК, оня пластмасовия лагер и той беше добре
П.П разбрах че някъде пълнели въпросните накрайници с пластмаса срещу цената от 8-10 лв, но ме ми се струва надежден този вариант ..
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу Б3
Колеги ударих на камак с този маншон на карето на волана - никъде не мога да го открия. В Ауто плюс, Ауто хит и косер го нямат, вече незнам къде да търся, май ще слагам стария ..
- plamen000000
- Мнения: 985
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил: Passat B3 Arriva-Variant-Vw T4
- Двигател: ABS 1993-AAB 1996
- Местоположение: Сливница/Благоевград/София
Re: Смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу Б3
Колега дай някакъв телефон за връзка, да измислиме нещо за въпросния лагер.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу Б3
genov1 написа:Колеги ударих на камак с този маншон на карето на волана - никъде не мога да го открия. В Ауто плюс, Ауто хит и косер го нямат, вече незнам къде да търся, май ще слагам стария ..
всяка автоморга ще ти го продаде.Пасати във форума на части бол.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 200 госта