Здравейте колеги,
нещо изведнъж много взе да тропа предницата на пасата, дали щото лятото карах с по-напомпани гуми, даже беше се развила и централната гайка на едното колело . Както е да е, по същество, вдигнах цялата предница във въздуха, почнах да вътря волана (не аз де, аз лежах отдолу) и луфт имаше между десния накрайник който влиза в рейката и самата рейка. Ясно е че накрайника е дал фира. Ходих в една автоморга и намерих един накрайник който изглеждаше добре, поне нямаше луфт в ябълката, само че пича ми каза че тва бил левия накрайник, имало разлика в резбата. След това се сетих че един приятел има хидравлична рейка от Голф 3 (моята е механична) и реших все пак да сравня накрайниците и се оказаха еднакви, поне на мен ми приличат, и двата са по 14 мм и нещо диаметър и си изглеждат точно 1:1. Другото нещо което ми направи впечатление е, понеже и на другата рейка десния накрайник се оказа разбит но левия си е ОК, че неговия ляв и моя десен са с еднаква резба, незнам защо там ми казаха че резбите се различават. Затова реших да сваля направо моя накрайник да ги сравним и да съм сигурен. Отидох на един канал, гледах от тук от там, почесвах се и не мода да вдяна как да го сваля това чудо, т.е да го отвия от рейката. Дори и маншона не можах да разбера как да сваля. На много кофти място е завряно. И понеже си миля че и карето на волана е заминало (волана играе във всички страни и тропа яко като мина през дупка) мисля да сваля направо рейката и да си развия на спокойно накрайника.
Та въпроса ми е, вие как мислите, дали така ще е по-лесно, щото аз поне друг начин не виждам, така ще ми е по-лесно и да избия карето на волана (то е набито на шлици до колкото знам). Също така ако може да ме ориентирате за марка и колко струва долу-горе това каре ще съм много благодарен
Б3 смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Б3 смяна на вътрешен накрайник .. или рейката долу
Последна промяна от genov1 на Вто 31 яну 2012 16:29, променено общо 1 път.
- пинко
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
- Автомобил: passat b4
- Двигател: 1.8 abs 1994
- Местоположение: софия
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
за карето на волана,не е карето а пластмасово лагерче от него идва голямо тропане и волана мърда на всякъде 9лв,
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
хм, ако е само от този лагер е добре. Аз си мислях че карето е заминало понеже волана играе буквално във всички посоки, дори и по оста напред назад. Преди тропаше леко волана, но лятото смянях клеморед и тогава видях че този горния лагер който е на конзолата се е поразбил, само че той не може да се сменя и си карам с него. Обаче след това тропането се увеличи доста. А той как се сменя, откача се кормилния прът долу от карето, мисля че един болт има, и се вади целия кормилен прът така ли. И той къде лагерува този лагер
- пинко
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
- Автомобил: passat b4
- Двигател: 1.8 abs 1994
- Местоположение: софия
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
лагерува тук вътре
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
ОК мерси колега, ще го сменя да видим как ще е. А въпросът за рейката си остава
-
- Мнения: 1518
- Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чипровци
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Виж си баланса на предните гуми, важно е!
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Добре са и зимните и летните, вдигал съм я и на трупчета с и без джантите не тресе
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Сменя се на място, ала никак не е лесно, иска специален ключ. Свалянето на рейката също не е от на-приятните занимания, но ти го препоръчвам. Хем ще я разглобиш и смажеш, хем ще стегнеш накрайника както трябва.
Успех!
Успех!
- plamen000000
- Мнения: 985
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил: Passat B3 Arriva-Variant-Vw T4
- Двигател: ABS 1993-AAB 1996
- Местоположение: Сливница/Благоевград/София
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Даже за рейката в София има няколко места където рециклират (сервизират)оригиналната рейка, сменяваш си пластмасовия лагер на волана и забравяш за проблема за години напред, процедурата по рециклиране на рейката става за 3-4 часа и по спомен струва около 40-50 лв.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Рейката съм я сменял миналата година, добре е няма луфтове и не затяга, но мога да я отворя, не бях се замислял за това, стига да няма нещо сложно, тъкмо ще я гресирам. В началото бях пробвал да въртя онова болче с ключ 10, но естествено резултат нямаше
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Маншона се сваля сравнително лесно,слагането му е гадно (заради тръбичката между двата маншона).Като се свали маншона,се вижда ябълката на вътрешния накрайник и се вижда дали е сменяем или не.Има два вида рейки при В3 и В4 - едните са със сменяем вътрешен накрайник,другите са с несменяем вътрешен накрайник.Ако е сменяем,се развива с ключ от сорта на 29 или 30 беше...или 32 да беше...там някъде,като се бърка между носача и магарето (тегаво е,ама става,не помня дали беше точно между носача и магарето,ама като се огледа,се вижда един възможен начин за бъркане с ключ до там.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Незнам аз като гледах ми се струва невъзможно да бръкна там, поне с този ключ който имам (с 32 се развива). Другия вариант е да си направя някакъв ключ, но при положение че и маншона се слага трудно май ще е по-лесно, поне на мен, да сваля рейката.
Не знаех че има такива рейки на които не може да се сваля накрайника. Мен ме е яд че не си запазих старата рейка, на нея и двата накрайника бяха здрави
П.П търсих този синия лагер за волана но никъде не го открих, даже не са чували за него
Не знаех че има такива рейки на които не може да се сваля накрайника. Мен ме е яд че не си запазих старата рейка, на нея и двата накрайника бяха здрави
П.П търсих този синия лагер за волана но никъде не го открих, даже не са чували за него
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Намери Ауто + или Елит Кар,те го имат.Ако видиш зор,ще ти кажа и оригиналния номер на лагера,да си го искаш директно по номера.
За рейката - по-лесно е да свалиш носачите,ако не можеш да се добереш до накрайника.При свален носач съм 200% убеден,че може да се бръкне и да се развие,защото съм сменял на моят предишен Пасат левия накрайник (развивах и десния),само че си бях свалил носачите за тампони така или иначе.
За рейката - по-лесно е да свалиш носачите,ако не можеш да се добереш до накрайника.При свален носач съм 200% убеден,че може да се бръкне и да се развие,защото съм сменял на моят предишен Пасат левия накрайник (развивах и десния),само че си бях свалил носачите за тампони така или иначе.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
разхлабената гака на оста ме навежда на мисълта да си смени първо лагера.....
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на вътр.накрайник и каре волан, или рейката долу Б3
Покрай разхлабването на гайката лагера започна леко да вие, но почти не се усеща за това за сега така ще карам
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта