Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
- Alex83
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 26 окт 2015 11:50
- Автомобил: VW Passat B55 TDI 131
- Двигател: Чиптунинг AVF 170
Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
При мен се появиха грешки 4F7, 4F9 и 25b. Днес забелязах, че дисплея на климатроника мига за 15-на секунди с всички символи по него и после си тръгва нормално. Отидох в сервиз и напълниха системата с фреон и ново масло, започна да духа доста по-студено. Зарадвах се, че съм оправил проблема. Няколко часа по късно паля и забелязвам, че дисплея на климатроника пак мига. Пуснах му самодиагностика и ми изкара горепосочените грешки. Какво точно означават тези грешки и трябва ли да се сваля таблото за да се оправят? Къде мога да намеря части ако са се прецакали? :(
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
Тези грешки са за клапата топло/студено, клапата за нагоре/надолу и клапата за свеж въздух. Изтрий ги, във файла пише как, покарай малко и виж дали ще се появят пак.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
Колеги да ви кажа, моторчето за клапа топло студено може да се свали без да се сваля таблото.
Понеже ми пишеше постоянно грешка за тази клапа, реших да видя дали няма да мога да го сваля. Понеже имам опит от предната ми кола (Ланча Либра) и съм си изработил от преди гаечно ключе 5,5 мм от ламаринка, та и сега ми влезе в употреба.
Сваля се жабката и се вижда моторчето от долу. При мен е с червено лостче(предполагам че и при другите е така), а до него има още едно със синьо лостче, но то е за разпределението на въздуха.
Та с помоща на камъче 5,5 от гедеорето и саморъчно направеното гаечно ключе 5,5 се развиват трите винтчета и моторчето се измъква и му се откачва лостчето.
При мен проблема беше в потенциометъра. На живи данни стойностите му в един момент ставаха нула.
Разглобих моторчето и извадих потенциометъра. Боднах мултицета и установих, че около средата на хода му наистина стойностите за момент пропадат. Самия потенциометър е 5 килоома. Понеже ми беше свършил контактния спрей и беше неделя взех от жената спирт и го залях целия, като в същото време го въртях.
След това отново с мултицета вече стойностите се променяха плавано без пропадания.
Сглобих всичко по обратния ред и вече нямаше грешка в тази клапа(но пък имам за друга с която ще се занимавам друг път).
В последствие поразчетох в нета и видях че един руснак е разглобил самия потенциометър и го е почистил с тампонче и спирт.
Та идеята ми е сега да си взема моторчета от морга и да се пробвам да разглобя потенциометъра и да го изчистя, но пък не ми е ясно ако сменя моторчето с друго как с Vag Com да му направя адаптацията после.
Ако знае някой нека да опише процедурата стъпка по стъпка.
Понеже ми пишеше постоянно грешка за тази клапа, реших да видя дали няма да мога да го сваля. Понеже имам опит от предната ми кола (Ланча Либра) и съм си изработил от преди гаечно ключе 5,5 мм от ламаринка, та и сега ми влезе в употреба.
Сваля се жабката и се вижда моторчето от долу. При мен е с червено лостче(предполагам че и при другите е така), а до него има още едно със синьо лостче, но то е за разпределението на въздуха.
Та с помоща на камъче 5,5 от гедеорето и саморъчно направеното гаечно ключе 5,5 се развиват трите винтчета и моторчето се измъква и му се откачва лостчето.
При мен проблема беше в потенциометъра. На живи данни стойностите му в един момент ставаха нула.
Разглобих моторчето и извадих потенциометъра. Боднах мултицета и установих, че около средата на хода му наистина стойностите за момент пропадат. Самия потенциометър е 5 килоома. Понеже ми беше свършил контактния спрей и беше неделя взех от жената спирт и го залях целия, като в същото време го въртях.
След това отново с мултицета вече стойностите се променяха плавано без пропадания.
Сглобих всичко по обратния ред и вече нямаше грешка в тази клапа(но пък имам за друга с която ще се занимавам друг път).
В последствие поразчетох в нета и видях че един руснак е разглобил самия потенциометър и го е почистил с тампонче и спирт.
Та идеята ми е сега да си взема моторчета от морга и да се пробвам да разглобя потенциометъра и да го изчистя, но пък не ми е ясно ако сменя моторчето с друго как с Vag Com да му направя адаптацията после.
Ако знае някой нека да опише процедурата стъпка по стъпка.
Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
Колеги, здравейте. Нов съм както във форума, така и с пасата. А именно б5.5 2001 1.9тди 4 моушън. Предварително се извинявам за въпроса, но тъй като не разбирам много може ли някой по- вещ да ми обясни къде се намира дренажа на климатика и по какъв начин е удачно да го отпуша. Освен, че се сваля жабката, друго не знам. Как изглежда този дренаж и т.н. Благодаря предварително на отзовалите се.
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
Колеги някой знае ли 4-ти канал от диагностичните кодове, а именно Exterior Temperature - Delayed, на кой датчик отговаря, понеже при мен явно прави проблем. Показва нереални стойности и в резултат на това климатроника, работи когато си поиска ? Днес при 30 градуса външна температура, на 4-ти канал показваше -2,3 градуса и съответно компресора не се включваше. После от само себе си стана 28 градуса и всичко си работеше перфетно.
- malak_petko
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 9:42
- Автомобил: Vw Pasat 1998 TDI 1.9
- Двигател: AFN
- Местоположение: haskovo
Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
колеги сменям всички моторчета на клапите без сваляне на таблото. Научих се на моята кола,след това направих още три коли.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
Може ли да споделите как става?
- malak_petko
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 9:42
- Автомобил: Vw Pasat 1998 TDI 1.9
- Двигател: AFN
- Местоположение: haskovo
Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник
Взех от една морга свалена кутия на парното със моторчетата видях как се демонтират и монтират и започна сагата.За близо 8 часа успях да ги сменя!Характерното тук е че при стартиране на климатроника автоматично изтри грешките от конзолата на климатроника.Но въпреки всичко с ваг кома ги адаптирах.Останаха много доволни хората,както и аз.Много псуване и нерви но става!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта