Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот zfa159 » Чет 04 окт 2012 21:19


mhihi
Сваляш жабката и отдолу ти е вентилатора.Можеш да си го чоплиш без проблем.При някои пречи десния еърбег и трябва и него да свалиш,за да излезе вентилатора,но може,не е невъзможно.Внимавай с жабката,че много се чупят.
Дренажа - излиза точно като на В4,само че е по-засукано.Рядко сезапушва самата тръба от горе до долу,а вътре отвора в самото климатично тяло.Тръбата надолу е поне 8мм в диаметър,а горе на тялото е 3мм и едно боклуче да спре там и си готов. Отпушването е следното - сваля се жабката,сваля се вентилатора.После махаш кечето,което е на пода от дясно (пасажерското).Ще видиш една пластмасова глупост,която е като фуния и излиза от тялото на климатика.Тя се крепи на 3 бр. пластмасови гайки 10-ки и трябва да ги развиеш и да я свалиш нея.После от нея надолу ще видиш,че продължава гумен маркуч,него тртябва много хубаво да почистиш с вода и въздух под налягане.След това бъркаш в клиамтичното тяло с нещо тъничко,за да отпушиш въпросния тънък отвор на тялото.След това събираш всичко и наливаш през дупката за вентилатора поне 1л вода и гледаш дали отдолу тече добре. Ако не си разбрал за какво говоря,потърси някой,който се занимава с климатици и ти е наблизо.Ако си разбира от работата,ще ти го направи за 20-30лв и час време.
:beer




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот kossis » Пет 05 окт 2012 8:24


Мерси бате :да: . Кво да ти кажа, на Б3 Пасат и на Б4 Ауди таман по 2 пъти разглобяване на цялото парно за ремонт на клапи и на Аудито - моторчета на климатроника- стругар за зъбни колела. Се ще се оправя с поредната немска щуротия. Тука поне клапите не са идиотски.
Кондензната траба я видях нещо като овална елипса и върху нея имаше частично застъпване на заводската изолация и се стичаше между нея и ламарината на купето, точно над катализатора. Взе едно дълго тънко железце и я наръчках надолу тая изолация да се поосвободи тоя отвор по добре.
За сега няма запушване и тече и не смърди на гад. Теста с наливане на вода през вентилатора е наи добър ! :!:

Аирбега как се маха ? :?: - до сега не съм махал, знам че се откача акумулатора. Но другото не е ясно.
Значи и кичето се дърпа на пода :?:
Какво се чупи на тая жабка? :?: На Б4 Аудито се махаше малко по трудно.
Вентилатора на шлиц завъртане ли е или с завити крепежи :?: - и двата вида срещнах.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот kossis » Съб 06 окт 2012 18:52


Защо когато е по топло в колата и на дисплея кагато дам на контакт почва да мигат некви много символи и след малко тръгва нормално и работи по зададените параметри.
Това дали е добре ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот zfa159 » Нед 07 окт 2012 14:01


Не е добре,това е сигнализация за грешка.Щом го прави само на топло време,значи вероятно няма фреон системата и когато иска да охлажда,не може и бие грешка за това,че няма фреон.Може да е и темп.датчик.
Ето тук пише как се прави самодиагностика,действай :
Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
(83.58 KиБ) Свален 1101 пъти

Виж какви грешки дава и ми ги прати, да ти кажа какво да я правиш :)
:beer

По другата тема - за бег-а няма за какво да махаш акумулатора,само не трябва да я даваш на контакт без бег,защото иначе ще запише грешка и трябва с ВАГ-ком да я чистиш (разкачането на акумулатора не помага за тази грешка,понеже се води система за сигурност и се чисти само софтуерно).Бег-а се сваля лесно - болтчета и една букса,нищо особено.Огледай го и ще видиш как става.Жабката и тя се сваля лесно,просто има един момент там,да се завърти малко настрани,като я сваляш,за да не счупиш плафончето,което е в жабката.Вентилатора е на винтове,развиваш и вадиш :) При 5.5 до колкото си спомням,имаше в жабката едно ключе за пускане и спиране на десния бег,то също трябва да се откачи (сваляш жабката,изваждаш малко напред,отзад на това има букса,откачаш я и вадиш жабката навън).
:beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот kossis » Пон 08 окт 2012 10:34


Мерси
Като купих колата, тия в автокъщата са наливали фреон, ама сигурно не са гледали с машина и маслото.
Ел. Перката работи на 1 и 2 скоруст в зависимост от жегата и налягането в системата.
Мерих Температурата оня ден когато беше външната около 30 на духалките излизаше на лоу около 5 градуса на ниски обороти.

В това ръководство пише, че трябва да искарва около 3 градуса в големите жеги.
Виждам, че може да се чисти грешката.
А дали тая гершка е била, щото е бил с малко фреон и след като са го напълнили е останала ?

Ще направя една диагностика и да видим. Ще ти ги пратя. Клапите и другите бутони бачкат.

Написъл си, че аирбега има некво ключе в жабката да се гаси - аз ли да го гася или при демонтаж да се гаси от него ?
Аирбега- защо казват, че може да думне ако го разкачаш докъто акуто е закачено ? :?:
В жабката има само едно залюжче за да духа студ ако искам да хладя нещо.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот kossis » Пон 08 окт 2012 12:49


Бате, бате голема техника е тва бе !!!

The system ther is only one mistaken.

497F- fresh air blower - Аз го гадая като филтър купе мръсен. Ама го смени още веднага него. Самия вентилатор си работи добре !
Изчистих грешката и излезнах от сервизния.
Дали правилно съм я разбрал ситуацията ?
Какво е тип на грешката 0х25 ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот zfa159 » Пон 08 окт 2012 22:47


Спрял е вентилатора някога,поради някаква причина.Може да са го откачали при някой ремонт и някой да я е дал на контакт и да е записало,че няма вентилатор.Винаги се гледат грешките,после се трият и след време се проверява пак,за да е сигурно,че грешката съществува и в момента,а не е някоя стара.Вентилатора може да работи само привидно и реално да спира в даден момент,без да го усещаш (имат такъв навик),след което да си тръгва пак сам.
За бег-а - ключето е ако возиш дете на предната седалка,за да не го изтърбушиш,ако гръмне бег-а (четете си книгите на колите,щото си пише,че еърбеците са и доста опасни,когато не се ползват както трябва). Затова можеш да спреш десния бег временно от там (при почти всички В5.5 ,които съм виждал,го е имало).
Може да думне и винаги има такава опасност,защото той работи със захранване и съответно може да дойде от някъде някое паразитно напрежение и да се взриви.Ама този риск го има и при закачен и при разкачен акумулатор и принципно няма значение...Ако се притесняваш,откачи го,това не вреди :)
:beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот kossis » Вто 09 окт 2012 7:47


Вентилатора си врътка за сега. Аз точно така направих- проверих на връщане за грешката- немаше никой. :да:
От Контролера ли спира тоя вентилато, ако е шашав ?
На Б3 нагаряше буксата в тъпия резистор- но аз го убедих, че трябва да работи !

Ей човек аз и без да чета упътването, знам, че има такива копчетарии, за деца ако се возят и, че като думне може да ти строши носа- то си е пиро-патрон !

Са, обаче къде е това копче, щото аз не го откривам ? :beer


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот dancing_niki » Вто 09 окт 2012 9:18


Изображение


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот kossis » Вто 09 окт 2012 10:14


Немам такова животно, а бег имам. на Пежо 306 е некво такова, ама това иска спец. ключ.

Да питам извън темата малко пак за грешки.
Ще сменя дебитомера щото показа на ваг кома че има грешка. После трябва ли да се чисти. И ако не се изчисти ще окаже ли влияние на работата на мотора ?

И още едно нещо дето ме дразни и е супер тъпо направено- на фаровете има едни гумени капути, аз ги сложа те излизат от вибрациите. Няма ръб или грапаво да се захванат там. Със свински опашки ли с какво да ги застопоря тия дивотии ? :screwy То буксата стърчи и ги опъва допълнително !


Потребителски аватар
mladk0
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 13 май 2012 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот mladk0 » Сря 17 окт 2012 10:55


Колегата с проблема на климатроника ще ти препоръчам, тъй като и при мен духа леко при OFF.пускаш на екон на 1 черта вентилатора и после натискаш копчето за затваряне на струята или так както е точно не зная.
т.е. онази завъртяна стрелка и после даваш пак OFF.принципно съм карал много коли и всяка си има такова копче,което обаче можеш да натиснеш дори когато климатика и духалките са спряни..
много странно на пасата защо при ОФФ не можеш да се активиза бутона за затваряне на въздушната струя отвън.
принципно го ползват хората като има отвън дим или гадна миризма да не влиза в купето..


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот kossis » Чет 18 окт 2012 7:52


Рецирколация е копчето, колега.
И зависи дали е електрическо или вакуумно задвижването на клапата и от самия модул на климата, как ще работи и кога.


Потребителски аватар
angelov.id
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 20 окт 2008 17:25
Автомобил: turan
Двигател: dizel 2007
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот angelov.id » Нед 21 окт 2012 20:18


Здравейте колеги!
Проблемът ми е , че на климатроника ми се получи едно бучене и се оказа от една червена кутиика на която са закачени вакумни маркучета. Какъв може да е проблема, дали тази машинария се е прецакала или проблема е някъде другаде.Предварително ви благодаря


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот gancho » Сря 25 сеп 2013 18:05


Колеги,има ли самодиагностика на климатроника на Ауди А3?
на Голф и Пассат от тези години има удоббен нагледен файл,дали има такъв и за А3?
извинявам се,но да не отварям друга тема.
:beer


trv
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 171
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 21:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот trv » Сря 14 май 2014 17:35


Искам да питам за дренажа на климатика при Пасат 5,5. Прави ми впечатление че леко има капки вода по гумената стелка под пасажерското място когато работи климатика и трупа конденз. Когато погледна при двигателя и там капе от дренажната тръбичка въпросният конденз.
Тоест има дрениране, но може и да не е достатъчно.

Може ли пластмасата около изпарителя да се поти и от нея да се стича водата която виждам или имам частично запушване на кондензната тръбичка.

Видях че колегата горе е обяснил как се чисти този дренаж, но понеже ме мързи за сега и не съм сигурен 100% че е запушена и конденза е от преливане на кутията на изпарителя,
та може ли да се ручка с тел или жило отдолу под мотора и да се отпуши тая канализация така по просто ????



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта