Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Bundy
Мнения: 535
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот Bundy » Вто 06 мар 2012 0:06


В събота пътувайки си пускам климатроника на 22 или 23 не помня(На ECON) и работеше повече от добре(духше топло). След извстно време ми стана топло и го изключих като на дисплея пишеше OFF,само че от въздуховодите продължаваше да духа доста неконфортно и се наложи да ги затворя всичките,за да не се усеща? Доста странно... Някакво решение на този проблем?

Другият проблем е,че на следващия ден като се връщах,отново пускайки климатроника на 25 и ECON не искаше да духа топло,а духаше направо хладно. Зададох 26 градуса и сякаш задуха топло. Върнах на 25 и пак хладно... И повече не можах да се справя. Автомобилът беше нормално загрял(на 90 градуса)
По принцип знам,че зимно време на парно трябва да е на ECON и 24-25 градуса или колкото му е комфортно на човек. Да не би да има и още нещо което не знам? Мога да си сменям позицииите(в краката,на стъклото,или към тялото) или трябва да са в определено положение?
Аз ли нещо не мога да го пусна тоя климатроник или е другаде проблемът? Ще съм благодарен ако някой обясни как точно да го пускам на топло. Лятно време е на AUTO и си духа супер,ама това топло не ще и не ще...

Последна промяна от dobrin на Чет 26 сеп 2013 7:53, променено общо 1 път.
Причина: Коригирано заглавие.




delux3
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот delux3 » Вто 06 мар 2012 0:43


Забелязъл съм ,че когато духа към тялото и го изключа продължава да духа съвсем леко както го описваш ти.Може да го спреш когато го изключиш да не духа към тялото и тогава да дадеш OFF и спира.


Потребителски аватар
Bundy
Мнения: 535
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот Bundy » Вто 06 мар 2012 1:10


Ще го пробвам! Благодаря за съвета колега! Нещо по вт :banana рия въпрос?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот zfa159 » Вто 06 мар 2012 9:22


Пускаш му една самодиагностика и гледаш какво ще ти каже.Не е зле и диагностика с ВАГ-ком.Имат два основи проблема :
-клапата за вътрешна циркулация,тя отговаря и за това да затвори въздушния поток,когато се спре климатроника или да го притвори,когато колата се движи с висока скорост.Това е едно от първите неща,които спират да работят на В5 и В5.5 и е причината да вее през въздуховодите,след като е спрян климатроника.
-по проблем 2,възоможно е да си заминава ел. моторчето на клапата за температурата и да прави такива неща,възможно е и да не мери вярно вътрешния темп. датчик,както и още други неща,но за това вече трябва прецизна диагностика.
И друг път съм писал и пак ще го напиша - климатроникът е предвиден да работи винаги,не случайно няма копче OFF,както е при по-старите.Самата система е така измислена,че да не я спираш,доакто колата се движи или работи на място.Ако всичко работи добре,при зададена температура от 20 или 22 градуса,трябва да си поддържа тях и понятието "стана ми много горещо" не може да съществува,но дори да стане така,не го спираш,намаляваш си градусите или го пускаш на Ауто,защото може вътре в купето да е 35 градуса и да не може да насмогне да поддържа 20-22 градуса,без да работи компресора и да охлажда постъпващия въздух.Това няма отношение с двата ти проблема,просто информативно казвам каква е идеята на системата като замисъл и как е проектирана да се ползва.
:beer


Потребителски аватар
Bundy
Мнения: 535
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот Bundy » Вто 06 мар 2012 9:38


zfa159 написа:Пускаш му една самодиагностика и гледаш какво ще ти каже.Не е зле и диагностика с ВАГ-ком.Имат два основи проблема :
-клапата за вътрешна циркулация,тя отговаря и за това да затвори въздушния поток,когато се спре климатроника или да го притвори,когато колата се движи с висока скорост.Това е едно от първите неща,които спират да работят на В5 и В5.5 и е причината да вее през въздуховодите,след като е спрян климатроника.
-по проблем 2,възоможно е да си заминава ел. моторчето на клапата за температурата и да прави такива неща,възможно е и да не мери вярно вътрешния темп. датчик,както и още други неща,но за това вече трябва прецизна диагностика.
И друг път съм писал и пак ще го напиша - климатроникът е предвиден да работи винаги,не случайно няма копче OFF,както е при по-старите.Самата система е така измислена,че да не я спираш,доакто колата се движи или работи на място.Ако всичко работи добре,при зададена температура от 20 или 22 градуса,трябва да си поддържа тях и понятието "стана ми много горещо" не може да съществува,но дори да стане така,не го спираш,намаляваш си градусите или го пускаш на Ауто,защото може вътре в купето да е 35 градуса и да не може да насмогне да поддържа 20-22 градуса,без да работи компресора и да охлажда постъпващия въздух.Това няма отношение с двата ти проблема,просто информативно казвам каква е идеята на системата като замисъл и как е проектирана да се ползва.
:beer


Колега,благодаря за отговорът. Искам да попитам,за проблем 1 ако се окаже,че е тази клапа,за какъв ремонт иде реч?
По проблем 2 като каза "ел.моторче" преди една година ми се запотяваше предното стъко въпреки климатроника и сменяха някава част,която я наричаха "ел. моторче" Това същото ли е или за някакво 2-ро става въпрос?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот zfa159 » Вто 06 мар 2012 11:04


Запотяването на стъклата се свързва с проблем 1 по принцип :) и с ел. моторчето,което е за тази клапа,вероятно него са сменяли.
Сумарно са 4 ел. моторчета по климатроника и всяко е за конкретно нещо.Общо взето засмяна на което и да е,се сваля таблото и се източва фреона,понеже няма достъп (само за това за вътрешната циркулация,при някои от В5 и някои от В5.5 може да се сваля на място),моторчето като ново е от 150 до 250лв оригинално (цената зависи от това за кое конкретно моторче става дума).Трудът за тази работа варира между 150 и 200лв (+ пипането по фреона).
:beer


Потребителски аватар
Bundy
Мнения: 535
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот Bundy » Вто 06 мар 2012 11:35


Значи затова майстора миналия път ми каза "оставяш колата и си тръгваш,че ако видиш на какво ще заприлича ще плачеш" :D

Това горе долу си го уточних...ами нещо за проблем две или как правилно да пускам само топлото зимно време... и има ли и там някакъв проблем,така както съм го описал,или не ми е ясно как д а го пускам?


kaloyan8510
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 21:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот kaloyan8510 » Вто 06 мар 2012 21:16


Съжалявам за ОФФ-Топик-а, ама някой може ли да ми обясно ECON какъв режим е? Какво представлява?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

Мнениеот Теодор » Вто 06 мар 2012 21:30


    kaloyan8510 написа:Съжалявам за ОФФ-Топик-а, ама някой може ли да ми обясно ECON какъв режим е? Какво представлява?

    viewtopic.php?f=6&t=253847&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B8%D0%BC+ECON


    Потребителски аватар
    zfa159
    Мнения: 7882
    Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
    Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
    Двигател:
    Местоположение: София
    Контакти:

    Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

    Мнениеот zfa159 » Пет 09 мар 2012 2:48


    Добре,пак ще го дъвча,то се е видяло :)
    Режимите,при които климатроника си смята сам и си регулира температурата са два - Ауто и Екон.
    Ауто :
    Когато е в режим Ауто,компресора работи през 99% от времето,без значение дали се налага да се охлажда въздуха или не.Пример - температурата навън е 15 или дори 20 градуса,в купето е 18 градуса,а искаме да е 20 градуса или пък 22.Тогава реално погледнато не е нужно компресора да работи,защото външния въздух не е по-топъл от зададения и зададения не е по-студен от моментната температура вътре в купето няма за какво да се охлажда допълнително.Да ама не,системата е с цел комфорт и компресора охлажда въздуха,който влиза до температура около 3-4 градуса,после отоплителния радиатор си го загрява до дадена температура и така вътре поддържа примерно 20 или 22.това си има своята цел и не е да ви бърка в джоба - при охлаждането на въздуха,огромна част от влагата в него,кондензира по питата на изпарителя под формата на водни капки и тама въздуха става доста сух,което е голяма благодат при отпотяването на прозорците при дъжд.Точно с тази цел,при пускане на климатроника да вее на стъклото,автоматично тръгва и компресора. Както става ясно,Ауто е удачно да се ползва при лошо време (дъжд),за да не се потят стъклата и когато вътре в купето искаме да е по-студено,от колкото е навън (т.е. трябва охладителна мощност).
    Екон :
    Екон представлява Ауто без компресор,заради което и се казва Екон (икономично).Когато навън е 10,15 или 20 градуса,а вътре искаме да е 20 или 22,при условие,че вътре в момента не е повече от 20 или 22,не ни е нужно въздуха да се охлажда до 3-4 градуса и после да се загрява отново,както е на Ауто (ако не вали,както поясних).Тогава Екон е перфектния режим,защото реално компресора не върти (той яде 10-15 конски сили и поне литър гориво отгоре) и климатроника пак си поддържа зададената температура.Лятно време,късно вечер,е доста добра екстра,защото е хладно навън и не трябва охладителна мощност.
    При температура навън,под +3 градуса (+5 или +7,според версията на контролера на климатроника),Ауто и Екон работят по един и същи начин,защото така или иначе компресора не тръгва (защото гореспоменатия конденз на -20 ще замръзне и ще спре да минава въздух през питата на радиатора т.е. ще спре въздушния поток,който прави вентилатора).Също така спира да работи и екстрата за тръгване на компресора при пускане на климатроника,да вее на предното стъкло.Това не за всички е така,някои В5 и В5.5 имат възможността компресора да тръгне за някакво време дори на -10,при пускане да вее на предното стъкло.Това зависи от версията на контролера,но съм попадал на такива - като го пуснеш на предното стъкло,тръгва,работи 1 минута и спра,след което не тръгва повече в следващите 2-3-5 минути,точно с цел да не обледи питата на изпарителя.

    За разглобяването :
    Изображение
    :beer


    Потребителски аватар
    debo71
    Мнения: 62
    Регистриран на: Чет 14 апр 2011 14:23
    Автомобил: Passat B5.5
    Двигател: 1.9 TDI AVF 2002
    Местоположение: Варна

    Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

    Мнениеот debo71 » Пет 09 мар 2012 11:14


    Мерси колега за подробното инфо. :bowdown Както винаги до сега не пестиш време да образоваш нас невежите. :applause: Жив и здрав. :beer


    Потребителски аватар
    aRcIs
    Мнения: 47
    Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 18:43
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Стара Загора

    Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

    Мнениеот aRcIs » Нед 11 мар 2012 13:45


    Добре де с това съм съгласен, но какво се получава като е изключен както бутона AUTO така и ECON. Някъде го бях чел, че и това си има своите функции, но забравих къде и не мога да се сетя. Само можах да установя,че компресора пак се включва. Ако някой знае нека каже.

    П.С. и стига с този мит че климатиците покачват разхода с литър. Всеки който има борд компютър може да направи сравнение че говорим за около 3 пъти по малък разход и то пак зависи от скоростта с която се движиш. Колкото по бързо по малко гори. И все пак говорим вече за по съвременни модели и технологии, а не за тези от преди 20 години с бегли опити да се нарекат климатик.


    Потребителски аватар
    Цветомир Станевски
    Мнения: 44
    Регистриран на: Сря 07 мар 2012 19:20
    Автомобил: Passat B5.5 TDI
    Двигател: AVF 2001
    Местоположение: Троян

    Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

    Мнениеот Цветомир Станевски » Вто 03 апр 2012 16:23


    добър ден , и аз имам един вапрос като дам на контакт преди да запаля на климатроника излизат едни 8-ци и мигат няколко секунди и се оправя после , благодаря предварително


    Потребителски аватар
    zfa159
    Мнения: 7882
    Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
    Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
    Двигател:
    Местоположение: София
    Контакти:

    Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

    Мнениеот zfa159 » Вто 03 апр 2012 21:15


    aRcIs написа:П.С. и стига с този мит че климатиците покачват разхода с литър. Всеки който има борд компютър може да направи сравнение че говорим за около 3 пъти по малък разход и то пак зависи от скоростта с която се движиш. Колкото по бързо по малко гори. И все пак говорим вече за по съвременни модели и технологии, а не за тези от преди 20 години с бегли опити да се нарекат климатик.

    Никак не е мит,съвсем си е истина.Колите,на които не е така,са моделите след 2005-та година,където компресора е с променливо изместване "variable displacement" .Даже преди 20 години е било по-добре,поради една проста причина - системата има много фреон и работи на по-ниско налягане т.е. компресора е по-маломощен (примерно Пасат В3),тези от преди 10 години,както е Пасат В5,разчитат на по-малко фреон,за сметка на по-як компресор и по-високо налягане,което се отразява повече на разхода (моят Пасат събира 1150 грама фреон и има в пъти по-добър климатик от Пасат В5 или В5.5,който събира 650-700 грама фреон,да не говорим за БМВ от 90те години,което е с 2250 грама фреон mhihi ).Колко точно се товари двигателя от компресора,зависи от това каква е околната температура и какво искаш да постигнеш вътре като охлаждане.При температурна разлика от 25-30 градуса (външна 35,примерно,вътрешна на изпарителя около 5 градуса),компресора дърпа от двигателя нещо от сорта на 4-10kW енергия,което са до 14-15 конски сили и никак не е малко,особено при работа на празен ход.Когато налягането на фреона е по-ниско (времето е по-хладно или темп. разлика е по-малка),натоварването на компресора намалява по една крива,която е определена от производителя на съответния компресор.Когато караш по-бързо,налягането на фреона пада,защото радиатора отпред се охлажда по-ефективно,което води до намаляване и на разхода съответно,но в града,когато е много жега и охлаждането на кондензатора е зле (само от перките),лятото разхода е с поне литър нагоре,при бензиновите на газ,стига дори до 2 литра отгоре и причината вече я обясних.


    kossis
    Мнения: 2341
    Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
    Автомобил:
    Двигател:

    Re: Въпрос за климатроник на Пасат Б5.5

    Мнениеот kossis » Сря 03 окт 2012 16:09


    Къде е дренажната тръба на пасат 5.5, щото от долу не я киризя, а само се вижда че се стича конденз между изолацията и ламарината на пода-когато е вдигната на крик.
    Има ли склоност да се запушва или неква шибана клап да има на края си, че е много кофти ако се задръсти.

    До вентилатора как се стига най лесно и може ли само той да се маха ?
    На Б3 се маха жабка и той пада и може да си чистиш изпарителя от едната страна. Тука как Е :?:



    Върни се в “Passat”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 186 госта