Автоматична трансмисионна кутия 01M. Масло G 052 162 A2 – немско или Pentosin
Препоръчителна смяна на 30000 мили.
Необходими материали и инструменти:
4литра масло, к-кт филтър с гарнитура, маркуч диаметър ½ инча(1,27см) и дължина около 60см, съд за източване на маслото, фуния
Ключ 17мм, 10мм, Т30- торкс , шестостен 5мм, плоски отверки, (Инфрачервен) термометър. Ако нямате канал като мен – 2 рампи и 2 подпори за колелата.
Качете предните колела на рампите. Повдигнете с крик задните колела последователно и подложете подпори под задния мост. Не ползвайте крика на фолсваген защото е къс.
Развийте с ключ 17мм предпазителя на трансмисията – 4 болта.
После с Т30 развийте пробката на картера. Една част от маслото ще изтече.
После с шестостен 5мм достигнете тръбичката за ниво, която е пластмасова и е навътре, развийте я и втора порция масло ще изтече.
Сега развийте 4 болта 10мм на картера. Не ги махайте нацяло защото вътре има още масло. Отлепете картера с отвертка и бавно изсипете остатъка.
Филтъра просто се издърпва надолу.
Той се държи на голям семеринг (с метален пръстен вътре) , който не излиза с филтъра.
Бръкнете с пръсти и го издърпайте.
Почистете картера с парцал, който да не пуска власинки (аз не намирих такъв).
Маслото беше тъмно кафяво 2,3литра. По магнита нямаше никакви метални частици.
Сглобяване.
Поставете гарнитурата и четирите метални ограничителя.(някъде четох че е добре да се намаже гарнитурата с вазелин , за да не се слепва) ;
Поставете филтъра и го натиснете където е филтъра докато щракне.
завийте преливната тръбичка докрай без натягане,
а пробката – на ръка. Поставете картера на мястото.
Махнете тапата на тръбата за пълнене – намира се отпред. Тя е черна , а върху нея има червен пластмасов предпазен пръстен.(при мен липсваше). Пръстена може да се освободи с отверка и ако не се счупи може да се ползва отново. Ползвайте часовникарска отверка - най-малката
Тапата има 2 крилца , които я пазят да не падне. Ако ги разтворите с отвертка тапата се издърпва. Ако си намерите предварително семеринги за нея може да си спестите 9 долара при дилъра.
Сега нанижете маркуча на тръбата и поставете фунията.
Налейте 3литра. Запалете двигателя. При мен околната температура беше 25 °C. Температурата достигна 40 °C за 6 минути. Мерих температурата с термометъра и забелязах, че температурата от страната на пробката е по-висока от другата(42 на 39).
Термометъра го дават да мери с точност +/-1 °C в този диапазон. Затова реших да пробвам нивото при 40 , за да има толеранс +/-5 °C, т.е. все съм в обхват. При РАБОТЕЩ двигател отвийте пробката.
Наложи се доливане. Предварително махнах старото масло от ваничката за отработено масло така , че като изтече от преливника излишното масло, вътре остана около 100гр – 3,1 литра общо. Премерих температурата на тази течност и тя беше 38,6 °C, което е пак в обхвата. Завиваме окончателно пробката (аз нямах металната шайба(уплътнител) да я сменя. Слагане на тапата и защитния пръстен. Поставяме предпазителя на картера. (Взех на заем торзионен ключ , но той не работеше така че всичко завих по усет. )
Заключение:
Колата прави от време навреме рязък удар при потегляне, идващо от трансмисията.
Смяната на маслото (че не може да се направи при домашни условия) за мен е мит. Ходих в сервиза при дилъра и професионала ми каза че без VAG-COM няма да мога да го сменя.
Доказателства:
1.Колата я карам от 3 години , изминал съм над 30000 мили, маслото беше с 700ml по-малко!
2.Конструкцията на тази трансмисионна кутия с преливник е такава , че никога не можете да налеете повече !
Тънкостта е само да уцелите температурата, като имате на разположение 2-3минути. Винаги може някой да ви спира двигателя и пак да го пуска, или ако е прехвърлила 45 °C да изчакате докато се охлади. Успех !
Благодаря на всички, които са взели участие по темата и с това ми помогнаха да сменя трансмисионното масло на Пасата.
Смяна на масло и филтър на автоматична трансмисия на Б4
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Смяна на масло и филтър на автоматична трансмисия на Б4
Здравейте. Може ли някой да сподели от къде да намеря щека за проверка на нивото на маслото на кутията? Карам Skoda Octavia 1U5 със същата 01М кутия.
- ABSOLUT
- Мнения: 4426
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на масло и филтър на автоматична трансмисия на Б4
Любчо, не знам от къде да си намериш щека за проверка на нивото на маслото на кутията, обаче ми показа ебаси темата, която не бях виждал.
Направо си представих как бях на мястото на Жоро в Тексас и си смених маслото пред нас.
Шегата на страна, евала пич за усилието да пуснеш темата и всички тези снимки.
Направо си представих как бях на мястото на Жоро в Тексас и си смених маслото пред нас.
Шегата на страна, евала пич за усилието да пуснеш темата и всички тези снимки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта