Темата е само за да споделя решението на проблем който ме тормозеше известно време. Имах следния проблем с мигачите (става дума за Пасат B5):
От време на време мигачите мигат много бързо, почти със скоростта на модерна шевна машина.
През друг период просто блокират и светят постоянно вместо да мигат.
И в двата случая аварийните се държат абсолютно по същия начин.
Много хора изказаха мнение че проблема е в релето. Реших да стрелям в тъмното и да го сменя. Релето е много малко и вградено в копчето на аварийките. Разглобява се и се стига до там лесно и удобно. Мисля че се развиваха 2 болтчета при което се вади цялото тяло (барче) което е около климатика. Така получаваме достъп, вадят се буксите на релето и хоп готово - пада напред. Отидох до една морга където извадиха реле от Golf 4 (нямаше от Passat). Релето беше същото само капачката отпред беше с друг наклон, смених я с моята - заспа идеално - 20лв.
Вече нямам проблеми и си мигам щастливо.
Б5 реле - мигачи
- pasatronic
- Мнения: 12
- Регистриран на: Сря 19 юли 2006 12:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 06 юни 2007 16:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Смяна/ремонт на реле мигачи
Благодаря, Колега!
Да споделя и моя опит...
При мен, поведението на мигачите беше малко по-различно. След пускане на мигач (независимо, дали ляв, десен или аварийни), мигачът правеше 2-3 нормални примигвания, след което угасваше. Въоръжен с информацията от горния пост и малка отвертка, сборих проблема:
1. Под бутона за аварийните има още 2 позиции, където могат да се монтират бутони. При мен тези позиции са незаети, затова извадих капачките, за по-лесен достъп до аварийните. Всяка капачка е захваната странично с щифтове. За да се извади, достатъчно е с отвертка да се издърпа навън долния край на капачката.
2. По подобен начин, издърпах и бутона за аварийните мигачи. Излезе само горната част на бутона, подобна на останалите капачки, но е червена и полупрозрачна, за да минава светлина през нея.
3. Дойде време и за вадене на самото реле. То е с профил, като бутона, но влиза навътре в арматурното табло (почти 10 см). Това е единственият по-досаден момент в манипулацията. С подбутване с отвертка от долната страна и едновременно издърпване с малка телена кукичка, релето излиза.
4. Като извадите релето, задната му част си остава вързана на сноп кабели (5 на брой, ако не греша).
6. Въпросът става, как да го свалим от кабелите. Не опитвайте да вадите отделните кабели. Вместо това, забележете, че по средата (в дълбочина) на релето, от 2 насрещни страни има сиви щипки. Абе не мязат на щипки, ама нямам по-добро описание Та ако хванете предната и задната част на релето и дръпнете настоятелно (все едно да го скъсате през средата), тези щипки излизат. В ръцете ви ще останат 2 части. Задната (на която все още са закачени 5-те кабела), е с размер 1/3 от релето и не е нищо повече от клеморед, направен за удобно демонтиране. Предните 2/3 са същинското реле.
7.а Сменете релето с ново. ...или...
7.б Релето вече е в ръцете ви, отделено от задната част. Отворете го. Държи се на 4 видими щифта, все ще ги сборите. Аз просто понасилих капачето с отвертка и 4-те щифта един по един се разкачиха.
8. Вече виждате вътрешността на релето
9. Забележете котвата (дебеличката метална пластина) до бобината на релето.
10. Раздвижете я с върха на отвертката. Нека се поразмърда малко. Не прекалявайте с грубостите, но и не я жалете.
11. В долния край на пластинката (този, който се скрива в пластмасовата основа), има метални пъпки (контакти). През тях се предполага да тече токът, управляван от релето. Обаче, с времето, тези контакти се окисляват/зацапват и започват да не провеждат ток. Внимателно почистете контактите, доколкото са ви достъпни. Имайте предвид, че не са особено достъпни. Почистете, в общи линии означава надерете им леко повърхността, с каквото намерите. Аз не
мисля, че се справих много добре, но все пак ще споделя, какво направих. Пъхнах грапав кламер между котвата и насрещният контакт и размърдах малко. Ако искате, може да почистите и с малко спирт.
12. Толкова, пробвайте, дали работи и сглабяйте.
Надявам се да съм помогнал
Да споделя и моя опит...
При мен, поведението на мигачите беше малко по-различно. След пускане на мигач (независимо, дали ляв, десен или аварийни), мигачът правеше 2-3 нормални примигвания, след което угасваше. Въоръжен с информацията от горния пост и малка отвертка, сборих проблема:
1. Под бутона за аварийните има още 2 позиции, където могат да се монтират бутони. При мен тези позиции са незаети, затова извадих капачките, за по-лесен достъп до аварийните. Всяка капачка е захваната странично с щифтове. За да се извади, достатъчно е с отвертка да се издърпа навън долния край на капачката.
2. По подобен начин, издърпах и бутона за аварийните мигачи. Излезе само горната част на бутона, подобна на останалите капачки, но е червена и полупрозрачна, за да минава светлина през нея.
3. Дойде време и за вадене на самото реле. То е с профил, като бутона, но влиза навътре в арматурното табло (почти 10 см). Това е единственият по-досаден момент в манипулацията. С подбутване с отвертка от долната страна и едновременно издърпване с малка телена кукичка, релето излиза.
4. Като извадите релето, задната му част си остава вързана на сноп кабели (5 на брой, ако не греша).
6. Въпросът става, как да го свалим от кабелите. Не опитвайте да вадите отделните кабели. Вместо това, забележете, че по средата (в дълбочина) на релето, от 2 насрещни страни има сиви щипки. Абе не мязат на щипки, ама нямам по-добро описание Та ако хванете предната и задната част на релето и дръпнете настоятелно (все едно да го скъсате през средата), тези щипки излизат. В ръцете ви ще останат 2 части. Задната (на която все още са закачени 5-те кабела), е с размер 1/3 от релето и не е нищо повече от клеморед, направен за удобно демонтиране. Предните 2/3 са същинското реле.
7.а Сменете релето с ново. ...или...
7.б Релето вече е в ръцете ви, отделено от задната част. Отворете го. Държи се на 4 видими щифта, все ще ги сборите. Аз просто понасилих капачето с отвертка и 4-те щифта един по един се разкачиха.
8. Вече виждате вътрешността на релето
9. Забележете котвата (дебеличката метална пластина) до бобината на релето.
10. Раздвижете я с върха на отвертката. Нека се поразмърда малко. Не прекалявайте с грубостите, но и не я жалете.
11. В долния край на пластинката (този, който се скрива в пластмасовата основа), има метални пъпки (контакти). През тях се предполага да тече токът, управляван от релето. Обаче, с времето, тези контакти се окисляват/зацапват и започват да не провеждат ток. Внимателно почистете контактите, доколкото са ви достъпни. Имайте предвид, че не са особено достъпни. Почистете, в общи линии означава надерете им леко повърхността, с каквото намерите. Аз не
мисля, че се справих много добре, но все пак ще споделя, какво направих. Пъхнах грапав кламер между котвата и насрещният контакт и размърдах малко. Ако искате, може да почистите и с малко спирт.
12. Толкова, пробвайте, дали работи и сглабяйте.
Надявам се да съм помогнал
- besnia7
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пон 04 авг 2008 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: реле - мигачи B5
Дам релето е същото както и на моя Б5.5 и струва чисто ново от офицялния 38 лв.
На пасата ми изгоря и симптомите са същите както на колегата логнал темата и се получи след като сменях крушката на мигачите с неправилна такава, дори неможах да включа мигачите направо се прееба след като пуснах габаритите.
Най интересното е, че моето което изгоря е било от А6 по номера на релето така излезна в офицялния и ми казаха, че го имат на цена 78 лв.
Като проверихме по рамата обаче излезна, че за моя струва 38 лв.
СМЯХХХ на Аудито частите са x2 а са същите.
Това е старото реле от А6:
http://picasaweb.google.com/nbarachkov/Passat#5427092580505731074
На пасата ми изгоря и симптомите са същите както на колегата логнал темата и се получи след като сменях крушката на мигачите с неправилна такава, дори неможах да включа мигачите направо се прееба след като пуснах габаритите.
Най интересното е, че моето което изгоря е било от А6 по номера на релето така излезна в офицялния и ми казаха, че го имат на цена 78 лв.
Като проверихме по рамата обаче излезна, че за моя струва 38 лв.
СМЯХХХ на Аудито частите са x2 а са същите.
Това е старото реле от А6:
http://picasaweb.google.com/nbarachkov/Passat#5427092580505731074
- death_valley
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 23:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: реле - мигачи B5
имах същият проблем на пасат 5.5 и го оправих сам както е описал колегата,операцията е лесна,не се плашете,а иначе актуална цена в официалния 49 кинта!!!!!!луда работаа!!!
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пон 03 яну 2011 1:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: реле - мигачи B5
и аз го имам този проблем с мигачите - светят, когато те си искат.
може ли да ми дадете актуална информация каква е цената на релето/ново/ и има ли значение дали ще го взема ново или 2ра ръка?
ааа и още нещо - ако карам още известно време така може ли да ми откаже още нещо освен мигачите ?
може ли да ми дадете актуална информация каква е цената на релето/ново/ и има ли значение дали ще го взема ново или 2ра ръка?
ааа и още нещо - ако карам още известно време така може ли да ми откаже още нещо освен мигачите ?
Re: реле - мигачи B5
пробваи тука (http://cgi.ebay.co.uk/Genuine-VW-Passat ... 27bc7a0480)ellitu написа:и аз го имам този проблем с мигачите - светят, когато те си искат.
може ли да ми дадете актуална информация каква е цената на релето/ново/ и има ли значение дали ще го взема ново или 2ра ръка?
ааа и още нещо - ако карам още известно време така може ли да ми откаже още нещо освен мигачите ?
- lechev
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 08 авг 2009 19:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofiq
- Контакти:
Re: реле - мигачи B5
Привет!
При мен проблема беше същия.
След обстойно почистване на релето със спирт и издухване със с сгъстен въздух проблема се реши моментално.
При мен проблема беше същия.
След обстойно почистване на релето със спирт и издухване със с сгъстен въздух проблема се реши моментално.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: реле - мигачи B5
Незнам обаче аз доста зор виждам със свалянето му...пробвах с кукичка и с отвертка но уви релето неиска да излезе...сега мисля да отида до някой сервиз
- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: реле - мигачи B5
21 или 24 лева с отрстъпката в ауто+
Ходих по моргите даваха ми оригинално за 30 лева само дето беше 10 годишно.
Предпочетох да си купя ново и на кутийката пишеше,че е произведено в Германия.
Една година вече няма ядове бачка безотказно
Ходих по моргите даваха ми оригинално за 30 лева само дето беше 10 годишно.
Предпочетох да си купя ново и на кутийката пишеше,че е произведено в Германия.
Една година вече няма ядове бачка безотказно
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: реле - мигачи B5
При мен когато пусна аварийните интервалът на включване/изключване е съвсем нормален, когато обаче включа мигач (без значение ляв или десен) започва ускореното мигане. Извадих релето, отворих корпуса му за да проверя за лош контакт, прах или каквито и да е други замърсявания но такива нямаше. Ако е само релето в аварийния бутон което управлява интервала на мигане, то тогава защо в режим мигачи и аварийни той е различен?
И малко ъпдейт по въпроса. От страната на левия заден мигач при мен има поставено следното у-во:
което служи за разширяване индикацията за изгорели крушки (двойно по-къс интервал) до светлините на евентуално свързано ремарке. Когато това у-во се разкачи дори без да има свързано ремарке, който и да е от мигачите започва да свети с двойно по-къс интервал (т.е. както за индикация за изгоряла крушка)
И малко ъпдейт по въпроса. От страната на левия заден мигач при мен има поставено следното у-во:
което служи за разширяване индикацията за изгорели крушки (двойно по-къс интервал) до светлините на евентуално свързано ремарке. Когато това у-во се разкачи дори без да има свързано ремарке, който и да е от мигачите започва да свети с двойно по-къс интервал (т.е. както за индикация за изгоряла крушка)
Последна промяна от fichtenweg на Нед 25 ное 2012 20:57, променено общо 1 път.
- lubo25
- Мнения: 113
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 19:22
- Автомобил: Seat Alhambra Tdi
- Двигател: AUY
- Местоположение: Враца
Re: реле - мигачи B5
При мен проблема е горе долу същия,при десен мигач като пусна си свети на таблото обаче при ляв някой път свети друг пат не свети и на дългите като пусна един път ще тръгнат един пат ще има забавяне от период 10-на секунди.Въпросът ми е дали може джойстика да ми прави мизерии.
- BoJoFF
- Мнения: 49
- Регистриран на: Сря 13 юни 2012 16:57
- Автомобил: Passat B5 1.8 turbo
- Двигател: ANB 2000
- Местоположение: Пловдив
Re: Б5 реле - мигачи
Ми и аз да питам тогава :) Релето се бъзика с мен и не работи както трябва.Както колегата е написал в началото на темата , мигачите или мигат много бързо или забиват и светят постоянно.До тук си знам че е реле , но има и една малко подробност и тя е че вместо обикновени крушки аз сложих диодни отзад!И тук вече идва проблема дали ако взема ново реле ще се оправи , защото нали има някакви аномалии със съпротивлението ?? Колата е Passat B5
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 19:31
- Автомобил: mazda 323 f 2003g.
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Б5 реле - мигачи
И аз имах проблем с това реле, поръчах в 1 магазин ново за 50 лв., но забавиха доставката и взех от автоморга за 20 лв и сега всичко е наред. Остана ми новото за резервно, доста скъпо са ми го продали явно е много качествено
Re: Б5 реле - мигачи
Хиляди благодарности !!!! Отворих го по описаната схема и почистих колкото можах. Заработи идеално ! :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта