Б5 виско-перка

Техническа и сервизна информация за Passat
Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Б5 виско-перка

Мнениеот Станимир 45 » Сря 11 апр 2012 10:50


От няколко дни при отнемането на гаста започна да се чува фучене от двигателния отсег.Съмнява ме ,че виско-съеденителят на охлаждащата перката започва да затяга.Въпросът ми е може ли да се смажи лагера или да се направи нещо друго докъто не е блокирала напълно перката.




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот brum » Сря 11 апр 2012 14:42


А защо не го смениш? Нищо друго не е оправдано заради проблемите които може да докара ако болкира. Примерно откъсната перка и пробити радиатори...

Иначе принципно не подлежи на ремонт самото виско. Но някой хора ги отварят и сипват някакви работи вътре. Обаче това е когато виското не зацепва, а при теб е обратно. Няма нищо което не може да се ремонтира, но понякога цената не си заслужава, а този случай е такъв.

А ти сигурен ли си, че е перката? Странно ми е да фучи при връщане на газта.


Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот Станимир 45 » Сря 11 апр 2012 17:31


Ми тя фучи и при подадена газ ,но при отпускане двигатела затихва и се чува по-ясно.Още не е блокирала ,при изгасен двигател се върти на ръка ,но при работещ се опитвам да я спра с ръкавица и не мога.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот zfa159 » Сря 11 апр 2012 19:02


Виското зацепва или отцепва според температурата на муфата.Тя пък зависи от температурата на двигателя и от температурата на постъпващия въздух към перката.Принципно при не загрял напълно двигател,виското трябва да може да се спре без проблем (с вестник,ръкавица,картон и т.н.) и да не напъва.Като се пусне,трябва да се завърти плавно и да си ускорява постепенно,не да тръгва от раз бързо.
При загрял двигател виското не трябва да може да се спре лесно и ако все пак го спрете,да се завърти бързо после.Принципно високото почти никога не дефектира така,че да се зацепи самичко на максималните си обороти,освен ако не му се скапе лагера между оста и самата перка,при което вече е неизбежно да е 100% зацепено.Ако това се случи,тогава не се върти при изгасена кола отделно,а си седи зацепено към ролката или се върти,но доста трудно.Във всички други случаи,максималното му зацепване не е повече от 60-70% от оборотите на двигателя,защото то дефакто вътре работи с масло,което увлича едната част към другата и така предава движението и максималната предавателна сила на този тип съединител е не повече от 70%.Колко точно ще се върти,зависи от това колко се е отворил биметалния клапан (зависим от температурата на муфата),защото той регулира колко масло да постъпва в съединителя - постъпва ли малко масло,върти се по-бавно,постъпва ли повече масло,увлича повече и се върти по-бързо.
Смяната не е кой знае колко трудна,проблем е намирането на читава,защото никой по магазините не ги държи изправени,което е от огромно значение за това дали после ще работи или не,същото важи и за виско-тата 2-ра ръка.
:beer


Потребителски аватар
Mish87
Мнения: 324
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот Mish87 » Сря 11 апр 2012 19:13


brum написа:А защо не го смениш? Нищо друго не е оправдано заради проблемите които може да докара ако болкира. Примерно откъсната перка и пробити радиатори...


Прав е колегата. Мой колега се оплака от виене отпред, ама вика спря. Спря до след няколко дни... Резултата беше "уникален" - 300 лв ремонт. Става дума за БМВ. така че по - добре сменяй до де е време да не стане беля :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот zfa159 » Сря 11 апр 2012 19:38


А,това е така,трябва да се види какво се случва,защото ако лагера на перката е умрял и е зацепила постоянно,въпрос на време е да излети и както колегите са казали и по-горе, минава през радиатора ;)
:beer


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот muns61 » Сря 11 апр 2012 19:59


Ако перките на вентилатора се разхвърчат от оборoти, следствие от блокаж, конструктор и производител на този възел ще си ядат вратовръзките! :lol:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот zfa159 » Сря 11 апр 2012 20:15


О,излитат и още как mhihi На мен рекорда ми е виско на В5 1.9 ТДИ с AFN.Чупи се обтегача на пистовия ремък (онзи,с пружината,дето на 90% от AFN-ите седи на една страна от износване на втулката и потропва от време на време).От там излита обтегача напред и удря в ролката на виското, къса се онзи болт,който крепи цялото виско към конзолата на двигателя и всикото с все сила излита напред към радиаторите, размазва водния радиатор и спира в климатичния (който и той беше помлян и пробит,ама беше спасил бронята с тялото си mhihi ).Това се случва при около 3000 оборота по някаква магистрала.Жалко,че нямаше как да го снимам,беше много поучителна картинка в стил "деца,не правете това у дома си" mhihi :drinking:


Потребителски аватар
Mish87
Мнения: 324
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот Mish87 » Сря 11 апр 2012 20:21


zfa159 написа:Жалко,че нямаше как да го снимам,беше много поучителна картинка в стил "деца,не правете това у дома си" mhihi :drinking:


Или "Батки не допускайте това да се случи с колата ви" :mrgreen:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот zfa159 » Сря 11 апр 2012 20:48


Ами то обикновено е заради части менте,с каквито е пълно вече навсякъде.Обтегача е доста натоварен по ред причини и тези,по-евтините,просто се разпадат,понякога и без признак,от раз.Оригиналния доста време се гърчи,преди да се счупи така,че да те остави на място,само че понякога също не му се обръща внимание и резултата не закъснява mhihi


Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот Станимир 45 » Сря 11 апр 2012 21:36


zfa159 написа:А,това е така,трябва да се види какво се случва,защото ако лагера на перката е умрял и е зацепила постоянно,въпрос на време е да излети и както колегите са казали и по-горе, минава през радиатора ;)
:beer

Ами аз това питам ,може ли да се направи нещо преди лагера да е умрял? Нещо с VD40 или друго подобно ,а какво става с блокирал лагер знам ,миналото лято на Транзита перката ми излетя и се заби в радиатора.


Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот Станимир 45 » Пет 13 апр 2012 13:48


zfa159 написа:Виското зацепва или отцепва според температурата на муфата.Тя пък зависи от температурата на двигателя и от температурата на постъпващия въздух към перката.Принципно при не загрял напълно двигател,виското трябва да може да се спре без проблем (с вестник,ръкавица,картон и т.н.) и да не напъва.Като се пусне,трябва да се завърти плавно и да си ускорява постепенно,не да тръгва от раз бързо.
При загрял двигател виското не трябва да може да се спре лесно и ако все пак го спрете,да се завърти бързо после.Принципно високото почти никога не дефектира така,че да се зацепи самичко на максималните си обороти,освен ако не му се скапе лагера между оста и самата перка,при което вече е неизбежно да е 100% зацепено.Ако това се случи,тогава не се върти при изгасена кола отделно,а си седи зацепено към ролката или се върти,но доста трудно.Във всички други случаи,максималното му зацепване не е повече от 60-70% от оборотите на двигателя,защото то дефакто вътре работи с масло,което увлича едната част към другата и така предава движението и максималната предавателна сила на този тип съединител е не повече от 70%.Колко точно ще се върти,зависи от това колко се е отворил биметалния клапан (зависим от температурата на муфата),защото той регулира колко масло да постъпва в съединителя - постъпва ли малко масло,върти се по-бавно,постъпва ли повече масло,увлича повече и се върти по-бързо.
Смяната не е кой знае колко трудна,проблем е намирането на читава,защото никой по магазините не ги държи изправени,което е от огромно значение за това дали после ще работи или не,същото важи и за виско-тата 2-ра ръка.
:beer

Днеска го сравних с Пасата на един приятел ,моето се върти по-трудно от неговото ,но няма стъргане или друг шум като на останал сух или задрал лагер.По скоро при студен мотор се държи каткто трябва да е при загрял мотор.Възможно ли е въпросния биметален клапън да ми стои отворен.Направи ми впечетление ,че когато завъртях перката на ръка преди да запаля двигателя се завъртя лесно ,а след като запалих и загасих двигателя се въртеше но вече без инерция и с леко усилие.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот zfa159 » Пет 13 апр 2012 17:05


Възможно е,да.По-добре е да го смениш,преди да се разпадне.
:beer


Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот Станимир 45 » Пет 13 апр 2012 17:30


А лесно ли се сваля ,че на транзита е на централна резба и е лесно ,а тук гледам некви малки болтчета между муфата и перката. А и да ми кожеш горе-доло на каква цена се продава.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Виско-перка на Б5

Мнениеот brum » Пет 13 апр 2012 18:09


Държи се на болт за шестограм 8ца който можеш да го развиеш като бръкнеш отзад откъм мотора. Самият болт играе роля на ос на която седи цялото нещо. Само че трябва да хванеш и контра, че е на лагери. Контрата се хваща към ролката, не към виското, щото самото виско иначе си се върти и нищо не правиш:) .

А, да, преди да го свалищ сваляш ремъка от ролката на атлернатора. А за контрата ако няма засечка за гаечен ключ пред ролката - ползваш чираци. Внимаваш също да не надереш ролката, че после по нея се търкаля ремъка.

Сваля се без да махаш маскат. Ама е малко тясничко :) . После събираш по обратният ред. Аз като съм го правил 2-3 пъти вече ми отнема по-малко от час.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта