Оправих си дроселната вакумна мембрана на карбураторa PIERBURG 2E2. Исках да си купя по ефтина, но не. Такава струва над 70лв.
Има и други на п- ниска цена, но карат една зима и струват около 35лв.
Симптоми: Когато запалите колата и двигателя е струден започва да изкарва черен дим от ауспуха, прекасва яко и се дави. Твърде вероятно да е тази повреда. Е може и да не е това, но в 90% от случаите е тя.
Диагностика: Преди да запалите колата отворете капакът на филтъра и сложете една по-голяма отверка, която да отвори клапата за въздуха. Няма как да се сгреши, защото има само една клапа която се вижда при свален филтър. Като закрепите отверката така че да влиза по голямо количество въздух може да запалите.
Ако колата заработи добре то може сами да се уверите че е от мембраната която под вакум издърпва лостчето за отваряне не дроселната клапа. Прсто махнете отверката и ще видите ефекта на запотената работа на двигателя.
Ремонт: Сваляте мембранта, отваряте я внимателно. Малко е трудно но за 70 лв си заслужава. Изваждате гимената мембрана малко зачистване с бензин, лакочистител или квото и да било, малко силикон така, че да залепите цепнатината и да не се сцепи до лепенето, След това залепяте с каноколит двете части на корпуса, слагате силикон за уплътняване и сте ок. Монтирате и мембраната започва да работи като нова.
Е това е всичко!
Вакумна мебрана на дроселната клапа 2Е2
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
колега май не си запознат много с 2е2 и карбураторите-тази клапа за която говори6 е ВЪЗДУШНАТА клапа, а на дроселовата клапа има вакуум за оборотите-така наречения триточков модул. Ако говориш за черното вакуумче с 2 те крачета-струва в интервала от 40до70лв. В една тема от миналата година бях писал как се оправя(временно)аз лично си купих аналогично вакуумче но с едно краче на което пише пак пиербург работи си без проблеми пак
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Признавам специалността ми не е "Двигатели с Вътршно Горене".
Говоря за вакумната мембрана на въздушната клапа.
Бях сложил и снимка за да бъде ясно, но някой я е раzкарал е са я слагам отново. Виж долу за какво говоря.
Термините може и да съм объркал поправете ме ако нещо съм сгрешил.
Не намерих такава тема, когато ми трябваше и затова реших да напиша как съм се справил с проблема. Може да е временно но един месец така карам. Как да дадеш 70лв за това като колата ти струва 500лв.?
Може и да помогне на някой!
Говоря за вакумната мембрана на въздушната клапа.
Бях сложил и снимка за да бъде ясно, но някой я е раzкарал е са я слагам отново. Виж долу за какво говоря.
Термините може и да съм объркал поправете ме ако нещо съм сгрешил.
Не намерих такава тема, когато ми трябваше и затова реших да напиша как съм се справил с проблема. Може да е временно но един месец така карам. Как да дадеш 70лв за това като колата ти струва 500лв.?
Може и да помогне на някой!
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Така съм съгласен ве4е-а по въпроса за цените на този карб-многоооо ама многоооооо дебело е незнам защо даже като ходих в магазина на пиербург (някаква пряка на Симеон беше) използваха термина "АНТИКА" и продавачите се възползват от това цените са....... в Златен меркурии е същото. дано не се трошат ама станаха на по 20год д*ба
- HellFire
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 15:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Golf 2GL написа:
...........
Описание:
1 – пневмопривод на дроселната клапа на втората камера;
2 – захват на жилото на газта;
3 – корпус на карбуратора;
4 – нагревателен елемент;
5 – термостат на дроселната клапа на първата камера;
6 – ускорителна помпа;
7 – капак на ускорителната помпа;
8 – диафрагма;
9 – пружина;
10 – седло на клапана;
11 – клапан;
12 – економайзер за мощностните режими;
13 – пневмопривод на дроселната клапа на първа камера;
14 – клапан за управление на честотата на празен ход;
15 – планка;
16 – електромагнитен клапан;
17 – пневмоклапан с топлинно реле за време;
18 – гарнитура-уплътнение;
19 – поплавък;
20 – иглен клапан;
21 – филтър;
22 – ос на поплавъка;
23 – капак на карбуратора;
24 – винт за регулировка на качеството (състава) на сместта;
25 – корпус на горивния жильор;
26 – горивен жигльор за празен ход;
27 – пневмопривод на въздушната клапа;
28 – винт за регулиране на стартовата хлабина на въздушната клапа;
29 – автоматично пусково устройство;
30 – капак;
31 – уплотнителен пръстен;
32 – капак на пусковото устройство;
33 – корпус;
34 – винт за регулировка на хода на диафрагмата;
35 – главен горивен жигльор на втората камера;
36 – главен горивен жигльор на първата камера;
37 – раапръсквател на ускорителната помпа ;
А, В, С – щуцери на пневмопривода
Засега толкова
ЧНГ, колеги!
На кое му казвате "термо ампула". Да не е номер 5 на схемата дадена от колегата?
Относно вакумната мембрана: евтино, малоумно, временно и по български решение е клапата да се застопори на отворено положение и като се запали да се поддържат ръчно/крачно обороти около 1-2 минути. На фона на 70 лв около празниците е добре, бих казал
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Този термостат (под номер 5 на чертежа) в студено положение избутва механизма за газ педала и по този начин вдига оборотите.
Другия механизъм, който прави същото нещо само не знам кога и как е под номер 13. На моя 2Е2 13-ката ми саздава проблемчета и затова я вързах на директен вкум от сервото за да не вдига високи обороти.
Така като запаля колата веднага се прибира и цялата работа остава на термоампулата. Тя си определя оборотите според температурата т.е като загрее ги сваля на 850 - 1000.
Разбира се това не е решение на проблема, но за моята кола ми върши перфектна работа.
Другия механизъм, който прави същото нещо само не знам кога и как е под номер 13. На моя 2Е2 13-ката ми саздава проблемчета и затова я вързах на директен вкум от сервото за да не вдига високи обороти.
Така като запаля колата веднага се прибира и цялата работа остава на термоампулата. Тя си определя оборотите според температурата т.е като загрее ги сваля на 850 - 1000.
Разбира се това не е решение на проблема, но за моята кола ми върши перфектна работа.
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vladaeca написа:Този термостат (под номер 5 на чертежа) в студено положение избутва механизма за газ педала и по този начин вдига оборотите.
Другия механизъм, който прави същото нещо само не знам кога и как е под номер 13. На моя 2Е2 13-ката ми саздава проблемчета и затова я вързах на директен вкум от сервото за да не вдига високи обороти.
Така като запаля колата веднага се прибира и цялата работа остава на термоампулата. Тя си определя оборотите според температурата т.е като загрее ги сваля на 850 - 1000.
Разбира се това не е решение на проблема, но за моята кола ми върши перфектна работа.
Термоамулата или както пишете термостат действа точно обратно в студено положение се е прибрал и вдига оборотите а като почне да загрява избутва лост свързан с дроселовата клапа и оборотите падат-има и реглаж за продължителност на смукача и за оборотите на смукача, ама по добре не ги пипайте. Владаец, това което си направил с големия вакуум не е правилно-при него има две положения или работи или не. Ако работи и ти е правилно регулиран при студено играе ролята на доплълнителен смукач за около 5-10сек.След това при всяко палене той си подава газ сам на колата и като я загасиш отваря клапата да седи в отворено положение та да палиш по лесно.Много е важен за правилната работа на 2е2 , ти както си го направил, по добре го махни, но ако ти работи си го свържи заводски. От задната му страна има едно винтче с ключ 13 с него регулираш оборотите,отвии го и виж дали "О" пръстен му е здрав
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Да съгласен съм с теб, но не мога да го пусна 13 да работи заводски защото 16 и 17 (от чертежа) не работят изобщо. Незнам какъв ток да им вкарам и затова съм принуден на 13-ката да и слагам силен вакум така че да не вдига 3000 оборота. А иначе като неработи колата той си излиза достатъчно така че да не ми създава ядoве.
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта