Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6043
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 06 юни 2013 15:40


Хайде да се съберем и да изясним с общи сили всичко по този двигател.
Много странен като цяло, натъпкан с излишни неща според мен.
Кой какво е правил, подобрил, рационализирал , съсипал :scare3

ще дам лека посока на дискусията...
Passat 2001 AZM

Еко помпа - нужна ли е, някой разкарал ли я е, какво прави и защо?
При мен лично се чува при първоначално стартиране и когато е по-хладно в интервала 1400-2000об/мин, гледам че смуче иззад двигателя , според мен картерни и изгорели газове , след това ги набива в кутията на филтъра над хартиения елемент.
Много бързо загрява, дали еко помпата допринася, дори зимно време на -15 загряваше за няколко километра до 90 градуса.

Сложил съм газ, доволен съм като цяло, първоначално светеше лапата на ДВГ, обогатихме смесите, почна да харчи по 14 газ , обеднихме сега съм я закрепил под 13 Софийско и около 9 извънградско при нормално каране , градско на разстояния около 2-3 км. Мисля че е доволно, за бензин не знам разхода, не дочаках да свърши резервоара и сложих ГИ.
Как сте с разхода - без значение дали е газифициран ДВГ или не ?

6 степенна скоростна кутия може ли да се набоде ?
Много дълги ми се струват скоростите, или пък въртящия момент е качен много нагоре ? Усещам че до 2400 се задъхва, натам е ок, разхода дори като че ли пада като сменям над 2400 градско, като цяло се държи по адекватно в по-високи обороти.

С кой маховик сме , демпферен ли е ?

Имаме ли вакуум помпа и къде се намира.

Кабелите на свещите и свещите как сменяте, аз си счупих ръцете да бъркам под гадния колектор, дали не е по-лесно ако се свали колектора или ще стане по-сложно ?

Не на последно място ... защо виско??? :)

Последна промяна от DoH_KuXoT на Пон 01 юли 2013 16:52, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
buller
Мнения: 2163
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

Мнениеот buller » Пет 07 юни 2013 14:38


Като цяло 2.0 115 (или както другаде пишат 116к.с.) са редки мотори (независимо от кода на мотора).
Аз дълго търсех такъв на купето на Голф 4 и не намерих запазен.
Поразгледай темите на колегите от "Голф подфорума" с 2.0 двигатели. Не вярвам да са толкова различни.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

Мнениеот Теодор » Пет 07 юни 2013 15:37


Че са редки редки са и по добре :mhihi Комшията ми е с такъв и бих казал че е отвратителен за всякакъв вид обслужване. Също е с ГИ и разхода в София е 12-15газ навън 8-9л. Най-големия недостатък поне при него е разхода на масл 4л на 12х.км :horror


Потребителски аватар
MrLover
Мнения: 270
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
Автомобил: Passat
Двигател: AMX
Местоположение: Бургас

Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

Мнениеот MrLover » Пон 10 юни 2013 16:27


С този разход на масло, на моторчето му е лошо! Сега по темата, карам Бора 2.0 (само, че при мен кода на мотора е APK. Като цяло съм много доволен от моторетката, имам минати около 70 000 км. на газ смесен разход 10! Свещите се сменят малко трудно, т.е. сваля се смукателния колектор и задължително сменяш и гарнитурата на смукателя (5 лв.) или в противен случай почва да посмуква въздух от там. Масло доливам около 1 л. на 10 хил. км, но си го понастъпвам. Свещите са триполюсни, като цените варират от 30 до 40 и няколко лева комплекта. Сменял съм доста работи и ако нещо друго те интересува питай!

ПС: Аз имам проблем със студеното палене от известно време, върти повече преди да запали и след това няма никакви ядове (смених бензинова помпа, свещи, горивен филтър, чистих дюзи и така си остана :dontknow :dontknow )


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6043
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Всичко AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 16 юни 2013 20:29


Теодор написа:Че са редки редки са и по добре :mhihi Комшията ми е с такъв и бих казал че е отвратителен за всякакъв вид обслужване. Също е с ГИ и разхода в София е 12-15газ навън 8-9л. Най-големия недостатък поне при него е разхода на масл 4л на 12х.км :horror

обслужването на някои неща е супер недомислено... Аз сменях кабели на свещи и ми отнеха повече време от смяната на ангренажи ролки. Бобината е завряна под колекторв и не може да се бръкне от никъде. Свещите ги преборих на място.
Маслото ми го пипа , за 5000км изяде литър, карах обаче 2500км с сериозно настъпване по магистрала с клима и 4 човека с багаж, но пак не е нормално, за радост видях че сълзи доста от дифтунката на пробката за източване. Затегнах малко и сега се надявам да намалее разхода, но пък от от горе някъде има място което е леко омаслено и предполагам че ще губи пак и от там.
За паленето сутрин след като е престояла цяла нощ пали и работи на 300об/мин и загасва ако я оставиш след 10 секунди някъде. Ако я загасиш принудително и запалиш веднага няма проблеми, четох някъде че ако се пълни резервоара повече този проблем изчезвал, но и с пълен догоре резервоар пак го прави. Смених горивен филтър, но сутрин в повечето случаи, да не кажа винаги закрепва стабилни обороти от втория път. Никога не се е налагало да паля трети път.
Сдобих се с кори под двигател и скорости, защото ги нямах, сега е доста по тихо, понеже са от дизел, даже виското не се чува ако не отворя прозорецa :)


Потребителски аватар
MrLover
Мнения: 270
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
Автомобил: Passat
Двигател: AMX
Местоположение: Бургас

Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

Мнениеот MrLover » Пон 17 юни 2013 7:46


Колега за паленето пробвайте да адаптирате дросела и вижте клапана на бензиновата рейка дали държи налягане :) След доста мъки, вече отстраних проблема с паленето :th_up


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6043
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 17 юни 2013 11:38


Така ли се адаптира дросела ?
Throttle Body Adaptation:

Turn the key on but do not start the car.

[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060 or Group 98
[Go!]
[Switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB
adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!


как да проверя клапана на бензиновата рейка ?


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 17 юни 2013 21:30


Да се включа и аз - от съвсем отскоро съм със съшият мотор на Б 5.5 2001 г.и имам същият проблем като колегата по-горе - сутрин - въртя ключа - пата-кюта и гасне. Въртя втори път - пали мазно сякаш нищо не е било!??

Давайте насоки за решения....


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

Мнениеот Теодор » Вто 18 юни 2013 7:26


dimitarpetrov написа:Да се включа и аз - от съвсем отскоро съм със съшият мотор на Б 5.5 2001 г.и имам същият проблем като колегата по-горе - сутрин - въртя ключа - пата-кюта и гасне. Въртя втори път - пали мазно сякаш нищо не е било!??

Давайте насоки за решения....

    Същия проблем 4-та год. и за колата за която писах.Сменени са доста неща по горивната и запалителната система но положението е още същото, пали от втория път.


    Потребителски аватар
    MrLover
    Мнения: 270
    Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
    Автомобил: Passat
    Двигател: AMX
    Местоположение: Бургас

    Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

    Мнениеот MrLover » Вто 18 юни 2013 18:12


    Пробвате ли да дадете няколко пъти на контакт и после да запалите ? Смисъл ако помпата или клапана не държат налягане да вдигне налягане и да се види тогава дали ще гасне първия път :question


    Потребителски аватар
    Теодор
    Мнения: 4928
    Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
    Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

    Мнениеот Теодор » Вто 18 юни 2013 20:16


    Колега повярвай ми че за тези години сме пробвали почти всичко за което сме се сетили icon_idea Не казвам всичко защото може би колата щеше да пали нормално тогава :wink


    Потребителски аватар
    MrLover
    Мнения: 270
    Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
    Автомобил: Passat
    Двигател: AMX
    Местоположение: Бургас

    Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

    Мнениеот MrLover » Вто 18 юни 2013 21:24


    При мен смучеше въздух, от гарнитурата на смукателния колектор. Смених я, адаптирах на ново дросела и сега пали нормално студена! Но имам един странен проблем, сега в големите жеги като я оставя цял ден на плажа да я пече слънцето и после пали с много въртене :banghead . Това палене на този мотор май никога не може да е перфектно :gruebel


    Потребителски аватар
    DoH_KuXoT
    Мнения: 6043
    Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
    Автомобил:
    Двигател:

    Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

    Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 18 юни 2013 23:26


    MrLover написа:Пробвате ли да дадете няколко пъти на контакт и после да запалите ? Смисъл ако помпата или клапана не държат налягане да вдигне налягане и да се види тогава дали ще гасне първия път :question

    пробвах доста пъти, помпата се чува как заработва, достига някакво налягане и спира, давам пак на контакт и дори не се чува (предполагам, защото си има нужното налягане) , и 5 пъти съм го правил, разлика няма. Ще пробвам адаптирането на дросела, но не ми потвърди никой дали се прави по цитирания от мен начин няколко поста по-нагоре ?


    Потребителски аватар
    MrLover
    Мнения: 270
    Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
    Автомобил: Passat
    Двигател: AMX
    Местоположение: Бургас

    Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

    Мнениеот MrLover » Сря 19 юни 2013 16:00


    Аз лично процедирах по процедурата с откачане на акумулатора и каране малко на бензин след това, поради това, че ми се прецака кабела.... :th_up


    Потребителски аватар
    DoH_KuXoT
    Мнения: 6043
    Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
    Автомобил:
    Двигател:

    Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...

    Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 20 юни 2013 9:54


    направих адаптация на клапата и сутринта запали от първия път , което се случва за първи път :beer Обаче след още няколко дни ще кажа дали не е било съвпадение или съм разрешил проблема наистина. Адаптацията направих по описания по-горе начин .



    Върни се в “Passat”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: bobi_robi и 42 госта