Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Номерът на рамата ми е WVWZZZ3BZ2E268170.
Дебитомерът монтиран в момента е за пасати до VIN : 3B..2..100 000.
Филтърът го сменям най-редовно, но понеже карам малко по мръсни пътища се налага смяна на 50-60 000 километра.
Ето ви сменен от мен филтър, колеги казаха, че е доста чист
Дебитомерът монтиран в момента е за пасати до VIN : 3B..2..100 000.
Филтърът го сменям най-редовно, но понеже карам малко по мръсни пътища се налага смяна на 50-60 000 километра.
Ето ви сменен от мен филтър, колеги казаха, че е доста чист
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11895
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Човек, по каквито и пътища да караш, 50 хил са твърде много за въздушен филтър. Сменявай го на 20 хил, баси тоя филтър е 20-30 лева
-
- VW експерт
- Мнения: 12754
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- Pet_rov
- Мнения: 4412
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Гответе се, Курти излезе от модуля.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Курт Деликуртев написа:Намерих един руски сайт в немския форум на ФауВе, ама нещо не е наред, кутията на въздушния филтер е с друга конструкция. Затова моля някой с вход в истинската ЕТКА да ми види оригиналния дебитомер.
Това е номерът на дебитомера по номер на рама - 06A 906 461 N
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Благодаря много.
Имам още един въпрос, при мен кабелът към дебитомера е с 4 жила, а дебитомера има 5 пина. Явно не се захранва температурният датчик?
Имам още един въпрос, при мен кабелът към дебитомера е с 4 жила, а дебитомера има 5 пина. Явно не се захранва температурният датчик?
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Здравейте колеги имам една вибрация при ускорение на б5 афн, като махна буксата за километража изчезва вибрацията .Та някои знае ли как се решава този проблем, с нов датчик на скоростите или по друг начин?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Маховика е пътник Прекодирай на автомат и няма да се налага да вадиш или сменяш нищо
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Мисля че и това го пробва един майстор, но ще опитам пак.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
старата ми б5 хвърли съединител миналата седмица на 300 000 км. чипосана помпа-дюза от 115 на 143кс
хванах я в "изневяра" с 50 000км.
маховика е орг. и няма проблеми...
1/2милион км. се появява проблема..
аз си купих 4г. б7 на 160 000
ше ги ремонтирате и това е
хванах я в "изневяра" с 50 000км.
маховика е орг. и няма проблеми...
1/2милион км. се появява проблема..
аз си купих 4г. б7 на 160 000
ше ги ремонтирате и това е
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Не мога да намеря схемата на свързване с референтните стойности на всеки ПИН на моят дебитомер, който сега е монтиран. Номер по Bosch 0 280 218 063 или VW 06A 906 461L.
Нормално на моят мотор трябва да е сложен Bosch 0 280 218 100 или VW 06A 906 461N, за който също търся схемата на свързване с референтните стойности на всеки ПИН.
След като много търсих в Гугъл и Бош имам съмнение, че във всеки от тези 2 дебитомера, а и не само в тях, се монтира един Heisfilm-Luftmassenmesser TYP HFM 5. Разликите са само в диаметъра и дължината на тръбата, в която е този сенсор, но не съм 100 % сигурен. днес ще пусна запитване към Бош, ама колко бързо ще отговорят и дали ще ми дадат информация е под въпрос.
Ето тук техническите характеристики на HFM 5.
Днес мерих напреженията на моят дебитомер.
Според схемата на свързване на пин 1 трябва да е включен датчик за температура, при мен кабела е с 4 жила. Как е при вашите мотори 1,8Т?
При изваден куплунг и включен контакт се мерят две захранващи напрежения.
1. Между пин 2 и маса трябва да има 12 волта, при мен е 3,5 волта.
2. Между пинове 3 и 4 трябва да има 5 волта, при мен е толкоз.
После куплунгът се закача и се мерят три неща:
1. На контакт без да е запален мотора на рин 3 и 5 трябва да има около 1 волт.
2. Моторът се пали на ниски обороти на пин 3 и 5 трябва да има напрежение около 1,2 до 1,6 волта, при мен е 1,66 волта.
3. След това моторът се форсира от малки до максимални обороти, при което напрежението между пин 3 и 5 трябва да се дига до около 4,4 волта и да варира между 1 и 4,4 волта. При мен се дига до 2,37 волта, т.е. дебитомера "лъже" компютъра, че влиза твърде малко въздух.
Най-добре е тези сигнали да мерят с осцилоскоп ( цена около 300 евро), понеже понякога има много малки пикове извън този диапазон, което пак означава, че дебитомера си е заминал.
При мен постоянно излиза грешката 17536 Бедна горивна смес, след като в Сърбия ми светна мотор чека излезе грешката 16486 Сигнала от дебитомера е слаб.
Ако някой колега има повече опит в меренето на дебитомери може да обмени опит в тази тема.
Нормално на моят мотор трябва да е сложен Bosch 0 280 218 100 или VW 06A 906 461N, за който също търся схемата на свързване с референтните стойности на всеки ПИН.
След като много търсих в Гугъл и Бош имам съмнение, че във всеки от тези 2 дебитомера, а и не само в тях, се монтира един Heisfilm-Luftmassenmesser TYP HFM 5. Разликите са само в диаметъра и дължината на тръбата, в която е този сенсор, но не съм 100 % сигурен. днес ще пусна запитване към Бош, ама колко бързо ще отговорят и дали ще ми дадат информация е под въпрос.
Ето тук техническите характеристики на HFM 5.
Днес мерих напреженията на моят дебитомер.
Според схемата на свързване на пин 1 трябва да е включен датчик за температура, при мен кабела е с 4 жила. Как е при вашите мотори 1,8Т?
При изваден куплунг и включен контакт се мерят две захранващи напрежения.
1. Между пин 2 и маса трябва да има 12 волта, при мен е 3,5 волта.
2. Между пинове 3 и 4 трябва да има 5 волта, при мен е толкоз.
После куплунгът се закача и се мерят три неща:
1. На контакт без да е запален мотора на рин 3 и 5 трябва да има около 1 волт.
2. Моторът се пали на ниски обороти на пин 3 и 5 трябва да има напрежение около 1,2 до 1,6 волта, при мен е 1,66 волта.
3. След това моторът се форсира от малки до максимални обороти, при което напрежението между пин 3 и 5 трябва да се дига до около 4,4 волта и да варира между 1 и 4,4 волта. При мен се дига до 2,37 волта, т.е. дебитомера "лъже" компютъра, че влиза твърде малко въздух.
Най-добре е тези сигнали да мерят с осцилоскоп ( цена около 300 евро), понеже понякога има много малки пикове извън този диапазон, което пак означава, че дебитомера си е заминал.
При мен постоянно излиза грешката 17536 Бедна горивна смес, след като в Сърбия ми светна мотор чека излезе грешката 16486 Сигнала от дебитомера е слаб.
Ако някой колега има повече опит в меренето на дебитомери може да обмени опит в тази тема.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Куртев, на куплунга липсва онова дето застопорява, счупи ли го?
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Счупих нещо, понеже вадих куплунга няколко пъти, сега се вади много лесно. Трябва обаче да го фиксирам с някаква лепенка.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11895
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Да вземеш да си купиш един дебитомер нов и да си сменяваш филтъра на 20 хил км
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта