Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 16 окт 2018 20:34


Първо ще търся къде се губят 12-те волта по кабела до компа!
Мога да му пусна едно захранване директно от акумулатора през реле управляно от контактния ключ?

При намалено захранване не ме учудва, че изхода е около 2 волта вместо близо 4,5.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12753
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 16 окт 2018 20:40


Заминал дебитомер е следствие от нередовна смяна на въздушен филтър.


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Mishonti » Вто 16 окт 2018 21:41


Как да го убедиш този индивид, че филтъра не е вечен, няма как.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот hooligan_sk » Вто 16 окт 2018 21:53


Zdravko Zankov написа:Заминал дебитомер е следствие от нередовна смяна на въздушен филтър.


Не е задължително, Б5цата която търкалях до тази пролет, дойде при мен със заминал дебитомер през 2016та. Всички обслужвания й бяха правени по часовник, филтрите включително. :th_up


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 16 окт 2018 21:57


Дебитомерът си заминава главно от старост, все пак е доста сложна електронна част. А тези с Heisfilm-Luftmassenmeser /топлата пластина дори няма как да ги почистиш!

Все пак при мен ако проследя кабела на пин 2 и намеря причината за ниското захранващо напрежение може да живне.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12753
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 17 окт 2018 5:56


hooligan_sk написа:
Zdravko Zankov написа:Заминал дебитомер е следствие от нередовна смяна на въздушен филтър.


Не е задължително, Б5цата която търкалях до тази пролет, дойде при мен със заминал дебитомер през 2016та. Всички обслужвания й бяха правени по часовник, филтрите включително. :th_up

Да,не е задължително.
Но аз съм виждал моя,имаше фини прашинки,а въздушен филтър сменям на 10000км.
Вероятно никога не е пипан. А си е оригиналният.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 17 окт 2018 22:11


Здравко, при моите коли на 10 000 километра въздушните филтри са като нови, имай предвид, че почти не карам извън Германия.

Искам да попитам теб и останалите колеги откъде се захранва дебитомера с 12 волта напрежение? От компа или от контактния ключ през някакъв бушон?

Аз клоня към втория вариант, събота и неделя ще почна да проследявам кабелчето на пин 2.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот goppa » Сря 17 окт 2018 22:29


Не е ли по-лесно със схема, вместо да проследяваш жички?


nikral
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот nikral » Чет 18 окт 2018 8:15


Схема или без, все пак как се захранва дебитомер с напрежение?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 18 окт 2018 19:30


Въздушен филтър се сменя на 60 000 км според сервизната книжка на VW за Германия, с един междинен контрол на 30 000 километра. Ако някой го сменя на 5 000 км не му преча!

Имам проблем с дебитомер, ако приемем че дебитомера дава малък дебит на компа, той просто пуска малко гориво, но всъщност мотора си смучи максималното количество въздух, затова на ламбда сондата отиват изгорели газове, бедни на горивна смес и затова ми излиза през ден грешка 17536.

goppa написа:Не е ли по-лесно със схема, вместо да проследяваш жички?
Гоппа, ако имаш схема или знаеш къде мога да я намеря помагай!

Снощи прегледах книжката "Как се ремонтира Пасат Б5/5,5, има електрически планове само на най-простите елвъзли. Търсене в Гугъл също удари на камък.

От къде се захранва дебитомера с напрежение 12 волта?

Моята кола е на газ, как се лъже ламбда сондата да не подава лоша информация на компа? Ако някой е питал газаджия и той е дал обяснение моля да ни светнете лампата


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот goppa » Чет 18 окт 2018 19:54


В autodata има схеми на окабеляването за контролера на мотора.май точно това ти трябва за да видиш къде отиват кабелите от дебитомера.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот samo_pechka » Чет 18 окт 2018 21:30


Курт Деликуртев написа:Счупих нещо, понеже вадих куплунга няколко пъти, сега се вади много лесно. Трябва обаче да го фиксирам с някаква лепенка.

Свинска опашка върши чудесна работа в случая.
П.п. "умрял" дебитомер на ТДИ се "тунингова" с една дупка направена на подходящо място с бургийка. За съжаление нямам снимка да покажа. В 3/4 от случаите живва като нов и кара бая време. В останалите 1/4 - в кофата и нов/друг.
Ще потърся в нета да видя дали някой е снимал


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 18 окт 2018 22:52


Autodata търсих във форума, после Гугъл, оказва се платена платформа. Ако някой може да помогне със схемата която Гоппа описа ще съм до живот благодарен.

Сега видях, че Бош са ми отговорили с въпроси за каква кола става дума, дадох им всичко, включително две снимки и допълнително ги помолих за схема за връзките на дебитомер с компютъра и откъде идва захранването с 12 волта на дебиломера.

Дано ми пратят нещо! :bowdown


cokov79
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 06 мар 2009 17:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: harmanli

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот cokov79 » Пет 19 окт 2018 12:22


Някой има ли снимка на на Пасат 5-5.5 със пружини Eibach Pro Kit 30/30mm със джанти 18 цола?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Пет 19 окт 2018 18:51


Днес получих данните за двата дебитомера, на пръв поглед имат еднакви характеристики.

Изпратиха ми и схема на свързване, добрата новина е , че захранването на дебитомера не идва от компютъра. Някакво реле с означение К1.32.

IMAG1362.jpg
Схема свързава на дебитомер 1,8Т мотор


Сега трябва да търся какво е това реле и къде да го намеря. Ако има някой с достъп до autodata моля да ми помогне!

Много ме изкушава да го захраня от друго място с 12 волта, с едно бушонче за защита, може би само пробно!?!? Да го правя ли?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, petiop, Thunder_78, ViceroyF16 и 41 госта