Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Интересна идея, ще я имам в предвид , въпреки, че при мен засега вс. си е ок и нямам намек за задръстено радиаторче. С какъв антифриз е карана колата?
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
DoH_KuXoT
адмирации за направеното :)
обаче в мен възниква въпросът след промивката няма ли опасност да протече пустото радиаторче с оглед изчистването на боклуците, които крепят евентуалните му дупчици и пукнатинки :)
или като цяло са здрави тия пущини и само се задръстват ?
адмирации за направеното :)
обаче в мен възниква въпросът след промивката няма ли опасност да протече пустото радиаторче с оглед изчистването на боклуците, които крепят евентуалните му дупчици и пукнатинки :)
или като цяло са здрави тия пущини и само се задръстват ?
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
5 години при мен е с Hepu , цялостно смених и промих като сменях ангренажа и водната помпа, но само с маркуч с вода, не съм се занимавал толкова обстойно, като цяло в охладителната система всичко е ок поне наглед, антифриза си е бистър, червен ,няма ръжди, но отлаганията по стените на радиаторчето и окисленията съчетани с годините си казват думата. Колата е от испания от първи собственик и преди това с какъв антифриз е била не знам, но предвид, установените смени всичко е сменяно с оригинално и предполагам, че не са правени компромиси с антифриза.
п.с. Откакто е при мен се кара на газ сложена тук в БГ, сега се замислям, че разклонението за изпарителя е точно на тези маркучи, е на теория това може би намалява дебите и възможността за отлагания в радиаторчето на парното, пък дали е така никой не може да каже...
п.с. Откакто е при мен се кара на газ сложена тук в БГ, сега се замислям, че разклонението за изпарителя е точно на тези маркучи, е на теория това може би намалява дебите и възможността за отлагания в радиаторчето на парното, пък дали е така никой не може да каже...
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
JuStan написа:DoH_KuXoT
адмирации за направеното :)
обаче в мен възниква въпросът след промивката няма ли опасност да протече пустото радиаторче с оглед изчистването на боклуците, които крепят евентуалните му дупчици и пукнатинки :)
или като цяло са здрави тия пущини и само се задръстват ?
Има резон в думите ти, затова избегнах промивката с по-силни киселини, защото имаше бая груби варианти със сярна киселина и всякакви химикали , но това ми се стори рисково. Има и друго нещо, протече ли от махнато боклуче, което е стояло на микродупчица, значи по-добре да протече сега , отколкото някъде напът. Един майстор като сменя накладки оставя спирачните апарати да висят на маркучите и като го питам, защо не ги върже , той ми отговаря ако се сцепи или скъса от това, значи вече му е било време и по-добре да протече сега и да го сменим, отколкото утре да се удариш някъде, защото се е държал на косъм.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Може да се ползва мравчена киселина и то пак с мярка . С лим.киселина ще е най-щадящо.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Моето така се запуши и то отведнъж.Извадих със спиралите в него по 6 до 12см набита ръжда,като пясък и силно ме съмнява,че някаква промивка с лимонтузу ще помогне.Лошото е,че реално отпушените тръби помат дебита и няма как промивката да е качествена.Тия за варовика таблетките са направо изишни.Тръбичките се запушват от изходящия край назад,задържайки пясъка по пружините.За в начален стадий става промивка от чешмата,че има и налягане и дебит.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
То смяната на радиаторчето не е сложно нещо , обаче шанса да попаднеш на върл китаец и много голяма. оттам и лошо парно или пак нов теч.
Пък и Пасата не е претрупан много и няма Фордови недомислици.
С годините явно отслабват скобите на страничните легенчета и от старост и започва таене , а после теч.
Пък и Пасата не е претрупан много и няма Фордови недомислици.
С годините явно отслабват скобите на страничните легенчета и от старост и започва таене , а после теч.
Последна промяна от kris11 на Пон 18 дек 2017 10:23, променено общо 1 път.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
ето и двата клипа, които направих при промиването
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Промивка на охладителна система става много добре с оксалова киселина. 50 грама кристали на литър мека вода е концентрацията. После се прави промивка с разтвор на сода бикарбонат за неутрализация, после промиване обилно с вода и готово.
Може и с фосфорна, но е по-скъпо.
Може и с фосфорна, но е по-скъпо.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Не е зле да се дадат резултати колко е топъл въздуха,който излиза от духалките,за да има някаква база.Четох едно мнение,но не вярвам нещо.Та моята талига преди години и извадих половината пружини от радиатора и все ми се струва,че паното е слабо,та оня ден направих замервания и май е в нормата???
входящ маркуч 90г.
изходящ 60гр.
темп. на духалките 60-65гр.
входящ маркуч 90г.
изходящ 60гр.
темп. на духалките 60-65гр.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
на празен ход при загрял двигател преди беше 33-36 градуса. На обороти достигаше до около 47-50. След процедурата на празен ход са 60-63, на обороти не премерих, но ще видя някой ден какво е положението.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
muns61 написа:Промивка на охладителна система става много добре с оксалова киселина.
Офф вярно ли е наименованието.? Не съм в час и може да греша , но преди много време съм използвал оксалонова киселина за премахване на ръждиви петна от дрехи /мет. копчета/
Беше кристалчета. Извинявам се , ако бъркам наименованието.
Имахме си хим .лаборатория .
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
не съм много насяно и затова ползвах това, което руснаците в you tube ползват, ето малко инфо за киселината , за която говорите
оксалова киселина
оксалова киселина
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Тя е, може и така да е написана.
Чистенето става и със сярна, но не се знае дали нещо няма да пострада, а и неутрализацията е по-сложна.
Чистенето става и със сярна, но не се знае дали нещо няма да пострада, а и неутрализацията е по-сложна.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
elm327 - напълно загрял двигател след 2,7км разстояние външна температура 0 градуса
стайния ми термометър свърши работа, гледаме OUT temp това са показанията на сондата пусната в средната духалка
на празен ход преди да угася, в движение изписва HIHI , явно мери до 70 градуса
стайния ми термометър свърши работа, гледаме OUT temp това са показанията на сондата пусната в средната духалка
на празен ход преди да угася, в движение изписва HIHI , явно мери до 70 градуса
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта