Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот vanesto » Чет 31 май 2018 13:35


"Как да занулим Oil Service и Inspection Service:
1. Натискате и задържате бутона за нулиране на "дневния" пробег (долу в дясно на таблото
2. Завъртате контактния ключ на позиция "контакт" (не палите)
3. Пускате бутона за "дневния" пробег и на дисплея излиза Service OIL
4. Завъртате бутона за сверяване на часовника (долу в ляво на таблото) на дясната страна
5. На дисплея излиза Service OIL ----
6. Ако искате да занулите и Service INSP, натискате отново бутона за зануляване на "дневния" пробег (долу в дясно), на дисплея излиза Service INSP
7. Натискате отново бутона за часовника (долу в ляво) на дясната страна и на дисплея се показва Service INSP ----"




Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 07 юли 2018 10:26


Благодаря за информацията, написах си на едно листче какво трябва да правя стъпка по стъпка и слезнах да нулирам.

Обаче след пускате бутона за "дневния" пробег вместо Service OIL ми излезе Service Now:

IMAG0993_2048x1158.jpg


После завъртях бутона за сверяване на часовника (долу в ляво на таблото) на дясната страна и ми излезе това:

IMAG0994_2048x1158.jpg


Но вече не ми излиза алармата за смяна на масло.

На какво се дължат тези разлики, ако някой е светнат по въпроса?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 11 юли 2018 21:52


Имам Пасата от аватара ми, минал съм около 16 000 километра и досега съм долял около 1,3 литра антифриз.

Това количество нормално ли е за 1,8 турбо бензин мотор?

Прави ми впечатление, че когато спра при загрял мотор и отвия капачката на разширителния съд вътре има доста ниско налягане, едвам се чува как изфъшква.

При последното доливане преди 2 дена забелязах повреден ръб на разширителния съд, та въпросът ми е дали има връзка със загубата на охлаждаща течност? Ето снимки на мястото:

DSCF8916_2048x1536.jpg


DSCF8919_2048x1536.jpg


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот atrt » Чет 12 юли 2018 8:31


На този двигател, а и на всички останали не е нормално да губи изобщо охладителна течност камоли пък над 1 литър.
Ръбът който се е отчупил е без съществено значение. Той е след клапана към преливника. Ако на централният отвор имаше спукване където е медната дифтунга тогава можеше да има проблем с изпускане при загряла кола.
Така че търси си проблема другаде. От водните съединения до гарнитурата на мотора...


JuStan
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот JuStan » Чет 12 юли 2018 9:14


има един шибан пластмасов шуцер отзад на двигателят откъм купето - с голяма вероятност той ти е пукнат и от там губи течност - би трябвало да се вижда издайнически бяло стекло се.....
виж си нивото и вида на маслото да не с станало все пак беля, и да вкарва водата при него


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 12 юли 2018 19:25


Нямам вода в маслото, в събота ще свалям престилката на мотора и тогава мога да огледам пластмасовия детайл отзад на мотора.

А това отчупване не е нормално, имам вече 5-то ФауВе, досега такова чудо не съм имал.

Тече по малко масълце, около литър на 1000 км, съмнява ме картерната вентилация, имало отдолу крив гумен маркуч, който при ТДИ моторите се напуквал и почвало да капе от там.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 14 юли 2018 18:40


Днес бях на сервиз със самообслужване, дават под наем подемници за вдигане на коли и инструменти, ако имаш нужда.

Свалих кората отдолу, теча е явно между мотор и скоростна кутия. Или е семеринга на изходящ вал от мотора или е от семеринг на скоростната кутия. Общо взето от агрегати и фантифлюшки нищо не може да се види!!! :11

Кое според вас е по-вероятно?

Тоест иска сваляне на скоростната кутия, ремонта ще го правя месец август в България.

Мисля да сложа онази добавка срещу течове и загуби на моторно масло на улмската фирма, за да пробвам как тя действа.

Последна промяна от Курт Деликуртев на Съб 14 юли 2018 22:23, променено общо 1 път.


Svetlix
Мнения: 1192
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Svetlix » Съб 14 юли 2018 21:53


Не сипвай боклуци на колата. С тази добавка само можеш, да си докараш глаболие.

Дано не попадне масло по съединителя, че тогава ще стане весело.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот goppa » Нед 15 юли 2018 21:51


Курт Деликуртев написа:Днес бях на сервиз със самообслужване, дават под наем подемници за вдигане на коли и инструменти, ако имаш нужда.

Свалих кората отдолу, теча е явно между мотор и скоростна кутия. Или е семеринга на изходящ вал от мотора или е от семеринг на скоростната кутия. Общо взето от агрегати и фантифлюшки нищо не може да се види!!! :11

Кое според вас е по-вероятно?

.

Ако не можеш да различиш моторно от трансмисионно масло по-добре не пипай нищо!


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Vasseto » Пон 23 юли 2018 7:51


Някой сменял ли е тампоните на задния мост. Искам да знам свалял ли се целия мост или се работи на място. Рових из нета, но не намирам как се сменят.


Потребителски аватар
hi4umir4uu
Мнения: 181
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
Автомобил: Passat b7
Двигател: EcoFuel
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот hi4umir4uu » Пон 23 юли 2018 12:07


Здравейте,
от известно време имам много неприятен проблем с Пасата (1,9 TDI, 131 к.с., автомат), при по продължително стоене (от няколко часа) след запалване пуши синьо и то доста, маслото не го гори (VW 5w-40),колата върви нормално, по време на движение не пуши, ако се запали докато е топла, пак не пуши, но изтине ли двигателя отново пуши при запалване. Къде според вас може да е проблема. На при сканиране с диагностика не показва грешки.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 23 юли 2018 18:08


Пуши синьо,масло.
Да не влиза нафта в маслото?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 23 юли 2018 20:01


Задни тампони още не съм сменял, но майстор още миналото лято миказа, че са за сменяне.

Искам да попитам целият тампон ли да купя или само селеновата втулка, после избивам старата, слагам новата?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 23 юли 2018 20:02


Смятам, че си далеч от истината.
Виж в някоя схема за части.


Потребителски аватар
hi4umir4uu
Мнения: 181
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
Автомобил: Passat b7
Двигател: EcoFuel
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот hi4umir4uu » Вто 24 юли 2018 8:02


Zdravko Zankov написа:Пуши синьо,масло.
Да не влиза нафта в маслото?


Не гори масло, не е мръднало и с милиметър даже. Имаше един спукан вакум, който смених и тази сутрин не изпуши, ще видим как ще е следващите дни.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ZEDYCUS, владислав и 50 госта