Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 24 юли 2018 19:12


Гледах в сайтовете за продажба на авточасти, тама дето се продават задни тампони има и селенови втулки, поне 5 съм видял.

Та затова попитах знаещите, как да го разбирам отговора, че не се продават отделно втулки?

Да попитам за губенето на антифриз, не е много, за 16 000 съм долял около 1,5 литра, откъде може да е проблема? Когато моторът е добре загрял слизам и стискам маркучите на охлаждащата система, меки са като на некой дедо!




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот goppa » Вто 24 юли 2018 19:27


Явно си пипал доста неща. :eek
Но маркучите на загрял мотор не са меки. Явно клапана в капачката на разширителния съд издиша. И от там ти е загубата на антифриз -изпарение.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 24 юли 2018 20:34


goppa написа:Явно клапана в капачката на разширителния съд издиша.


И аз така си помислих, но не бях 100% сигурен. Ще си купя нова.

Гоппа, има в нета капачки, дето пропускат на 1,4 бара, други нa 1,5 или 1,6. Коя според теб е по-добра?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 24 юли 2018 20:37


И трите.
Нали имаш мануал,чети.


pmochev
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 16 май 2015 14:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот pmochev » Вто 24 юли 2018 21:03


Колеги кората под чистачките на б5 и б5.5 еднакви ли са. Счупена е моята и искам да я сменя.


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот atrt » Сря 25 юли 2018 11:41


Ако водните съединения са меки значи мотора не надува.
Обаче ако по време на работа при загрял мотор и отворена капачка излизат балончета и изпуска през капачката то гарнитурата е за смяна. Това става най често извънградско. В казанчето не трябва да има следи от дв. масло.
Може и клапана на капачката да е скапан и да губи по малко.
Водните съединения при загряло двг не трябва да са на кокал. А леко твърди при нормална работа на системата.

-----------------

Корите за 5 и 5.5 са еднакви мисля под чистачките и над акуто и сервото.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 25 юли 2018 21:42


Нито излизат мехурчета, нито в антифриза има някакво масло.

Вече си поръчах нова капачка за разширителния съд, старата явно е с износен о-пръстен и не уплътнява добре.


belar
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 19 окт 2009 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот belar » Чет 26 юли 2018 9:04


Здравейте добри хора,
Колата е Passat b5.5, и се наложи смяна на пластмасовата кора под чистачките (старата беше счупена). Проблемът е следният: точно под стъклото има пластмасова лайсна, която има жлеб (гнездо) където трябва да влезе ръба на кората под чистачките. Натискам кората, ръба влиза в жлеба, но незакантва там и пак си излиза от вън. Самата кора не стои плътно до стъклото е е извадена и е грозно, а може да създаде и друг проблем. Кората ми е втора употреба, но видимо няма никакви проблеми.
Моля помагайте, има ли тънкост, която да приложа, за се получат нещата?
Предварително благодаря за отговорите, желая хубав ден!


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот atrt » Чет 26 юли 2018 9:26


Здравей добри ми братко :biggrin.
Както с всичко в тоя живот и тук козата си иска пръч.

Много важно е първо да се помолиш :biggrin....
И понеже молитвата няма да помогне ще се наложи да спазиш определени процедури при монтажа на тази кора.
Първо я махаш.
После с тънка права отверка бъркаш в канала в който трябва да влезе кората и изчистваш добре от боклуци чрез прокарване на острието на отверката многократно.
Накрая мажеш малко масло на ръба на кората с пръсти и по жлеба на шасито където влиза таз кора. Може леко да притиснеш с пръсти жлеба по дължината му преди да пристъпиш към поставяне на кората.
Ако след всичко това не се получава значи има някакъв проблем с детайлите.

Ами това е и силата да е с теб ...... :smile


belar
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 19 окт 2009 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот belar » Чет 26 юли 2018 9:53


atrt написа:Здравей добри ми братко :biggrin.
Както с всичко в тоя живот и тук козата си иска пръч.

Много важно е първо да се помолиш :biggrin....
И понеже молитвата няма да помогне ще се наложи да спазиш определени процедури при монтажа на тази кора.
Първо я махаш.
После с тънка права отверка бъркаш в канала в който трябва да влезе кората и изчистваш добре от боклуци чрез прокарване на острието на отверката многократно.
Накрая мажеш малко масло на ръба на кората с пръсти и по жлеба на шасито където влиза таз кора. Може леко да притиснеш с пръсти жлеба по дължината му преди да пристъпиш към поставяне на кората.
Ако след всичко това не се получава значи има някакъв проблем с детайлите.

Ами това е и силата да е с теб ...... :smile


Благодаря добри човеко,
Процедурата с чистенето с отверка я направих, след което дори минах с пистолета за въздух и продухаха добре канала (според мен) единствено не съм намазал с масло и сега ще пробвам и това.
Благодаря!


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 26 юли 2018 18:29


Завих новата капачка на разширителния съд, първо докато карах се дигна леко показанието за температурата на антифриза, да кажем с 5-6 градуса, след като загря спрях да стисна пак маркуча за антифриза, леко се е втвърдил, ама не знам дали е достатъчно.

Какво да правя, да спирам колега с такъв пасатник и да го моля да пипна неговия? :screwy


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Пет 27 юли 2018 19:44


Колеги, за смяна на биелите трябва ли задължително да вдигна колата с подемник? Как се работи по смяната им на двор или улицата?

Някакви особености по смяната?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот muns61 » Пет 27 юли 2018 19:54


Що ще сменяш биелите?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Пет 27 юли 2018 20:00


Тези на колата са се разбили, усеща се като се качвам на лек бордюр, предницата се разклаща насам-натам. Каучукът на биелите вече е заминал!

Купих си TRW по 14 евро бройката.

Та питам много ли е трудно без да вдигна колата на подемник?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот vanesto » Пет 27 юли 2018 20:02


Сигурно имаш предвид носачите. Май няма да стане без подемник.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 145 госта