Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 04 окт 2018 18:56


Номерът на рамата ми е WVWZZZ3BZ2E268170.

Дебитомерът монтиран в момента е за пасати до VIN : 3B..2..100 000.

Филтърът го сменям най-редовно, но понеже карам малко по мръсни пътища се налага смяна на 50-60 000 километра.

Ето ви сменен от мен филтър, колеги казаха, че е доста чист

DSCF8423_1600x1200.jpg




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 04 окт 2018 19:47


Човек, по каквито и пътища да караш, 50 хил са твърде много за въздушен филтър. Сменявай го на 20 хил, баси тоя филтър е 20-30 лева


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 04 окт 2018 20:15


Нема и 15.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Pet_rov » Чет 04 окт 2018 20:29


Гответе се, Курти излезе от модуля.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот IvanMan » Чет 04 окт 2018 20:47


Курт Деликуртев написа:Намерих един руски сайт в немския форум на ФауВе, ама нещо не е наред, кутията на въздушния филтер е с друга конструкция. Затова моля някой с вход в истинската ЕТКА да ми види оригиналния дебитомер.


Това е номерът на дебитомера по номер на рама - 06A 906 461 N


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 04 окт 2018 22:38


Благодаря много.

Имам още един въпрос, при мен кабелът към дебитомера е с 4 жила, а дебитомера има 5 пина. Явно не се захранва температурният датчик?


nikral
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот nikral » Пет 05 окт 2018 16:44


Май си за сервиз, Курте!


slav4o08
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 20 мар 2012 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот slav4o08 » Нед 14 окт 2018 14:49


Здравейте колеги имам една вибрация при ускорение на б5 афн, като махна буксата за километража изчезва вибрацията .Та някои знае ли как се решава този проблем, с нов датчик на скоростите или по друг начин?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот vlado_tonev » Пон 15 окт 2018 17:37


Маховика е пътник :bishop Прекодирай на автомат и няма да се налага да вадиш или сменяш нищо


slav4o08
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 20 мар 2012 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот slav4o08 » Пон 15 окт 2018 19:00


Мисля че и това го пробва един майстор, но ще опитам пак.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот ulipet » Пон 15 окт 2018 19:17


старата ми б5 хвърли съединител миналата седмица на 300 000 км. чипосана помпа-дюза от 115 на 143кс
хванах я в "изневяра" с 50 000км.
маховика е орг. и няма проблеми...
1/2милион км. се появява проблема..
аз си купих 4г. б7 на 160 000 :drunk
ше ги ремонтирате и това е


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 15 окт 2018 19:50


Не мога да намеря схемата на свързване с референтните стойности на всеки ПИН на моят дебитомер, който сега е монтиран. Номер по Bosch 0 280 218 063 или VW 06A 906 461L.

Нормално на моят мотор трябва да е сложен Bosch 0 280 218 100 или VW 06A 906 461N, за който също търся схемата на свързване с референтните стойности на всеки ПИН.

След като много търсих в Гугъл и Бош имам съмнение, че във всеки от тези 2 дебитомера, а и не само в тях, се монтира един Heisfilm-Luftmassenmesser TYP HFM 5. Разликите са само в диаметъра и дължината на тръбата, в която е този сенсор, но не съм 100 % сигурен. днес ще пусна запитване към Бош, ама колко бързо ще отговорят и дали ще ми дадат информация е под въпрос.

Ето тук техническите характеристики на HFM 5.

Datenblatt_Bosch 0-280-218-119.pdf
(636.66 KиБ) Свален 49 пъти


Днес мерих напреженията на моят дебитомер.

IMAG1343.jpg
Куплунг за дебитомера


Според схемата на свързване на пин 1 трябва да е включен датчик за температура, при мен кабела е с 4 жила. Как е при вашите мотори 1,8Т?

При изваден куплунг и включен контакт се мерят две захранващи напрежения.

1. Между пин 2 и маса трябва да има 12 волта, при мен е 3,5 волта.
2. Между пинове 3 и 4 трябва да има 5 волта, при мен е толкоз.

После куплунгът се закача и се мерят три неща:

1. На контакт без да е запален мотора на рин 3 и 5 трябва да има около 1 волт.
2. Моторът се пали на ниски обороти на пин 3 и 5 трябва да има напрежение около 1,2 до 1,6 волта, при мен е 1,66 волта.
3. След това моторът се форсира от малки до максимални обороти, при което напрежението между пин 3 и 5 трябва да се дига до около 4,4 волта и да варира между 1 и 4,4 волта. При мен се дига до 2,37 волта, т.е. дебитомера "лъже" компютъра, че влиза твърде малко въздух.

Най-добре е тези сигнали да мерят с осцилоскоп ( цена около 300 евро), понеже понякога има много малки пикове извън този диапазон, което пак означава, че дебитомера си е заминал.

При мен постоянно излиза грешката 17536 Бедна горивна смес, след като в Сърбия ми светна мотор чека излезе грешката 16486 Сигнала от дебитомера е слаб.

Ако някой колега има повече опит в меренето на дебитомери може да обмени опит в тази тема.


nikral
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот nikral » Вто 16 окт 2018 8:00


Куртев, на куплунга липсва онова дето застопорява, счупи ли го?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 16 окт 2018 19:09


Счупих нещо, понеже вадих куплунга няколко пъти, сега се вади много лесно. Трябва обаче да го фиксирам с някаква лепенка.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 16 окт 2018 20:00


Да вземеш да си купиш един дебитомер нов и да си сменяваш филтъра на 20 хил км



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batjoro, Google [Bot], naixar и 70 госта