Здравейте колеги,
днес при тръгване задържа ръчната.
Лоста остана свободен и пасата се движише тегаво.
Карах го така и след 20 мин. се оправи, но задно дясно колело беше по-топло от др.
Може ли да се откачи жилото и от къде ще е най лесно за временно.
Пасат Б5 1.9TDI 115 99г.комби.
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Ако я държиш навън не дърпай ръчната, само на скорост я оставяй, залежда се и се залепят накладките и после е зор! Ако не я държиш навън, значи нещо се е развалило наистина!
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
легни отдолу, отвътрешната страна на колелото има една пружина, която помага на лостчето на ръчната да се връща в изходно положение. Ориентирай се жилото накъде дърпа и с една отверка леко напъно лостчето в обратна посока. И не пипай ръчната докато не смениш жилото. Възможно е и самия апарат да задържа. Най-добре откачи жилото от лостчето, след като с отверка си върнал лоста в отпуснато положение. Хвани пъпката на жилото и раздвижи в двете посоки - така ще разбереш дали жилото се движи затруднено в кожуха си. Ако там всичко е наред, пак с отверката раздвижи лостчето - така ще разбереш дали не задържа апарата. Успех!
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Апарата е задържал.
Не я карай така,ще заминат диска,накладките,лагера.
Не я карай така,ще заминат диска,накладките,лагера.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Cvetomir-Panchev всъщност най често задържат лостчетата които се дърпат от жилата и задействат цилиндъра. Възвратната пружина не успява да върне лостчето и така става блокажа. Лостчето блокира от ръждата и боклука-кал и пясък.
След като се свали колелото и се напръска с ВД и се раздвижи с ръчната вътре жилото нещата се оправят. После може да се добави и масло в осите на лостовете и даже ако позволява и в самите жила.
При Ауди А4 беше се получило точно така- задържаше едното колело и след като го раздвижихме е ок. Там жилата гледат на горе и се пълнят по лесно с масло като се подпъхне с масльонка под защитната гумичка. На Пасата също го правих профилактично, но там на жилата края е ориентиран надолу и влиза по малко масло.
Абе най важни са лостчетата да са чисти и смазани !
След като се свали колелото и се напръска с ВД и се раздвижи с ръчната вътре жилото нещата се оправят. После може да се добави и масло в осите на лостовете и даже ако позволява и в самите жила.
При Ауди А4 беше се получило точно така- задържаше едното колело и след като го раздвижихме е ок. Там жилата гледат на горе и се пълнят по лесно с масло като се подпъхне с масльонка под защитната гумичка. На Пасата също го правих профилактично, но там на жилата края е ориентиран надолу и влиза по малко масло.
Абе най важни са лостчетата да са чисти и смазани !
Последна промяна от atrt на Чет 21 дек 2017 22:04, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8376
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
При мен винаги когато по някакъв повод колата е на канала или смъквам задно колело , напръсквам с устойчива на отмиване смазка ( грес ) около остичката на задния апарат. Като внимавам разбира се да не напръскам диска. Откакто го правя това никога не съм имал проблем със задържащо колело.
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Винаги е ползвана ръчната. Ще погледна апарата и ще пробвам да го напръскам с ВД.
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Колеги, какво трябва да се преработи в ел системата на В5.5 при включването на фаровете , крушките на габаритите да изгасват ?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Каква точно е целта ти?
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Чет 11 май 2017 16:13
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател:
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Колеги и аз се притеснявам за ръчната, обаче съм с автомат и без ръчна ми прещраква много неприятно скоростния лост и ей тази тема ме спаси (viewtopic.php?f=6&t=448672). Обаче точно заради нея си спирам и винаги дърпам ръчна (виж, на колко зъба никога не обръщам внимание, ама на равно ще трябва да пробвам на по-малко)
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
atrt написа:
Моето мнение е че от стара течност която е с повече съдържание на вода може единствено да се разложат с времето уплътненията.
А че при някакво спускане педала съвсем ще ви омекне и ще се бутурясате в някая пропаст?
Случи се с мен преди доста години с еднo VW LT 28. Карам за Анкона от Германия и понеже имах време реших да мина по непознат път. Избрал съм един проход, дето облизва швейцарската граница при Сен Мориц. Горе видах табелата за височината на превала, 2700 метра. Божествено!
След кратък престой се спуснах към Бормио, ама доста стръмно, та съм на втора, ама без да намалявам със спирачките не става. По едно време педала така ми омекна, че опира до ламарината. А виражите са остри, изправиха ми се косите, искам да спра, я не идва паркинг. Изпотих се три пъти. Едвам успях да спра бусът на един паркинг, стъпвайки с цялата си тежест на педала!
От тогава купя ли си нова кола първо сменям спирачната течност и след това регулатора на алтернатор а, че и от него съм патил един път до Сан Себастиян, екстрата бе, че дойдоха две джипки с полицаи, въоръжени с автомати!
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Курт Деликуртев при теб колега се е получил съвсем друг ефект на прегряване на спирачните апарати и от там на прегяване на спирачната течност. При прегряването и в нея се отделят газове които сриват сирачната система като цяло или обикновено се скапват предните спирачки защото при тях е по голямо натоварването обикновено.
Аз лично съм патил два пъти от това. Преди много години с Ладата на слизане от Витоша ми е пропадал педала до долу от интензивното ползване на спирачките, но после повтвърди. А по скоро на старият Пасат В3 от крив заден барабан и постоянното му задиране се срина цялата система. После стъргахме барабана и обезвъздуших системата.
Много по добре е стара спирачн течност която създава нужното налягане в системата от прегрята спирачна с въздух в нея.
Така че вероятно и пи теб това се е получило. Стара спирачна система, клеасали апарати които задържат, износени дискове и закалени накладки + голям наклон и работата пропада.
Това с тази стара спирачна течност и измиването на ръцете ако има проблем с системата е малко изтъркано вече....
Аз лично съм патил два пъти от това. Преди много години с Ладата на слизане от Витоша ми е пропадал педала до долу от интензивното ползване на спирачките, но после повтвърди. А по скоро на старият Пасат В3 от крив заден барабан и постоянното му задиране се срина цялата система. После стъргахме барабана и обезвъздуших системата.
Много по добре е стара спирачн течност която създава нужното налягане в системата от прегрята спирачна с въздух в нея.
Така че вероятно и пи теб това се е получило. Стара спирачна система, клеасали апарати които задържат, износени дискове и закалени накладки + голям наклон и работата пропада.
Това с тази стара спирачна течност и измиването на ръцете ако има проблем с системата е малко изтъркано вече....
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Искам да попитам,намерих си салон от А6 искам го сложа на моята Б5ца,но седалките на А6цата са с ел.регулиране и памет "доколкото разбрах",какво точно е нужно да заработят пеи мен? човека ми лаза,че трябвало някакви релета,но не бил запознат точно
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
atrt написа:Курт Деликуртев при теб колега се е получил съвсем друг ефект на прегряване на спирачните апарати и от там на прегяване на спирачната течност. При прегряването и в нея се отделят газове които сриват сирачната система като цяло или обикновено се скапват предните спирачки защото при тях е по голямо натоварването обикновено.
Старата спирачна течност с времето се навлажнява, т.е. почва да съдържа вода и точно водата при загряване се изпарява и стават въздушни мехури. Това създава ефекта на мекия педал. Иначе нова течност не съдържа изпаряеми съставки и следователно няма какво да омекоти педала!
Няколко месеца след омекването на педала ми в посока Бормио четох една статия за сервиз в града, който ползвал по 4-5 тона спирачна течност на година, понеже помагали на такива кат мен!
- AuDi_RuLzz
- Мнения: 197
- Регистриран на: Чет 28 юни 2007 9:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Пичове от какво може да бъде този проблем?Монохромния дисплей исветлява все повече със загряването на колата?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 174 госта