Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Тая тема до тук ли свършва :) ? Нека я продължим малко. Някой може ли да каже как тогава да си добавим фабрична аларма от някой събрат,който вече е пътник? (Ударен наа части)
- alpinab
- Мнения: 570
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Frec,
Явно доста собственици като мен на пасат 6 си ги караме с каско невалидно за кауза кражба, това е. До сега съм разговарял с един опитен алармаджия ( работи в БСМ и частно поставя алармички на стари и не толко стари дараци) и ми отказа за пасата. Бил много чувствителен от към интервенций.
За препвавяне на пасат без фаб. аларма да се сложи от ударен, не си струва упражнението. Най-малкото, което се сещам, е че колонката до шофьорската врата няма дупка за бутона. Всяко Ауди/ВФ има такъв когато е налична оригиналната аларма и служи за забрана на свирката. В някои бели държави със закон е забранено да имаш звукова сигнализация а при нас е застрахователен трик.......
Явно доста собственици като мен на пасат 6 си ги караме с каско невалидно за кауза кражба, това е. До сега съм разговарял с един опитен алармаджия ( работи в БСМ и частно поставя алармички на стари и не толко стари дараци) и ми отказа за пасата. Бил много чувствителен от към интервенций.
За препвавяне на пасат без фаб. аларма да се сложи от ударен, не си струва упражнението. Най-малкото, което се сещам, е че колонката до шофьорската врата няма дупка за бутона. Всяко Ауди/ВФ има такъв когато е налична оригиналната аларма и служи за забрана на свирката. В някои бели държави със закон е забранено да имаш звукова сигнализация а при нас е застрахователен трик.......
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 24 сеп 2013 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Здравейте и аз от скоро съм собственик на Б 6 2006 Г. И не знам дали имам аларма или не.Има централно заключване и не издава никакви звукови сигнали по принцип и при заключване и при отключване.Имам една лампичка която свети на лявата врата но за какво е не го знам.Някой по знаещ да се обади ? Или ако е намерил някъде да се сложи аларма заради каското да дадете съвет.
- alpinab
- Мнения: 570
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
За всички, които се чудят имат ли нямат ли фабрична аларма ето картинка как изглежда фабричната със съставните и части. Естествено свирката е скрита а другата, която мисля, че са обемни датчици
(трябва да стоят горе на тавана в централната конзола) са фунционалните части. Третата малка част на снимките е вече дискутираният от мен бутон. Той трябва да се намира в колонката до шофьора или на страничния кант на шофьорската врата. Ако го нямате -нямате аларма 100%. Описано е дори книжката ( ръководство на собственика в жабката).
Относно червената лампичка, всички я имат и на всички мига червено като е заключена колата. Това не е признак, че колата има фабрична алармена инсталация като тази от снимката.
По немския ибей има КАН аларми за такива пасати но са доста скъпи. Лично аз не бих дал около 200-250Е за такава.
Остава сега най-накрая някой колега да сподели къде си е монтирал интерфейсна афтърмаркет такава и колко парички е дал.
(трябва да стоят горе на тавана в централната конзола) са фунционалните части. Третата малка част на снимките е вече дискутираният от мен бутон. Той трябва да се намира в колонката до шофьора или на страничния кант на шофьорската врата. Ако го нямате -нямате аларма 100%. Описано е дори книжката ( ръководство на собственика в жабката).
Относно червената лампичка, всички я имат и на всички мига червено като е заключена колата. Това не е признак, че колата има фабрична алармена инсталация като тази от снимката.
По немския ибей има КАН аларми за такива пасати но са доста скъпи. Лично аз не бих дал около 200-250Е за такава.
Остава сега най-накрая някой колега да сподели къде си е монтирал интерфейсна афтърмаркет такава и колко парички е дал.
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Колега, аз нямам копчета на колонката и след запитване на застрахователя ми казаха да звънна във фолксваген. Така и направих. От там бяха много любезни. Казах им номера на рамата. Оказа се, че имам фабрична аларма. Дадоха ми разпечатка. Казаха ми, че за да се активира, трябва да се рабие нещо. Колата е внесена от Германия и там е забранен звуковия сигнал. Така, че за да сте сигурни и преди да слагате допълнителни аларми, попитайте официалните представители.
Дано съм помогнал на някой, за не отпадне клаузата "кражба".
Дано съм помогнал на някой, за не отпадне клаузата "кражба".
- petrov.yordan
- Мнения: 71
- Регистриран на: Сря 14 авг 2013 13:28
- Автомобил: Passat b6 variant [3c5]
- Двигател: BVY 2006
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Здравейте, когато закупих моя Пасат (Б6), при диагностиката ми излезе:
"Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb
Part No SW: 3C0 959 433 R HW: 3C0 959 433 R
Component: KSG PQ46 ELV 042 0472
Revision: 00042000 Serial number: VWZCZ000000000
Coding: 0191020051030E763004941570084FCE707800
Shop #: WSC 05311 000 00000
VCID: 39729A8E708E84D688B
Subsystem 1 - Component: Sounder No Answer
Subsystem 2 - Part No: 3C0 951 171 A
Component: Neigungssensor 002 0508
Subsystem 3 - Part No: 3C0 951 171 A
Component: Innenraumueberw.002 0508
1 Fault Found
01134 - Alarm Horn (H12)
004 - No Signal/Communication "
т.е. Сирената ми неотговаря. В сервиза ми казаха, че ставало дума за откачена или изгоряла сирена което лесно се оправяло с някакъв тестер или нещо такова // ако не еизгоряла де//. Но така и несъм ходил да я оправят все още. Сега разбирам от вас, че в Германия звуковата аларма е забранена и това ми обеснява защо колата "непищи".
Който има съмнения да отидя да си направи една диагностика и да види какво се случва и евентуално защо , а и сега е удачен момента преди зимата профилактично давидим в какво състояние са автомобилите ни.
"Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb
Part No SW: 3C0 959 433 R HW: 3C0 959 433 R
Component: KSG PQ46 ELV 042 0472
Revision: 00042000 Serial number: VWZCZ000000000
Coding: 0191020051030E763004941570084FCE707800
Shop #: WSC 05311 000 00000
VCID: 39729A8E708E84D688B
Subsystem 1 - Component: Sounder No Answer
Subsystem 2 - Part No: 3C0 951 171 A
Component: Neigungssensor 002 0508
Subsystem 3 - Part No: 3C0 951 171 A
Component: Innenraumueberw.002 0508
1 Fault Found
01134 - Alarm Horn (H12)
004 - No Signal/Communication "
т.е. Сирената ми неотговаря. В сервиза ми казаха, че ставало дума за откачена или изгоряла сирена което лесно се оправяло с някакъв тестер или нещо такова // ако не еизгоряла де//. Но така и несъм ходил да я оправят все още. Сега разбирам от вас, че в Германия звуковата аларма е забранена и това ми обеснява защо колата "непищи".
Който има съмнения да отидя да си направи една диагностика и да види какво се случва и евентуално защо , а и сега е удачен момента преди зимата профилактично давидим в какво състояние са автомобилите ни.
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Здравейте и от мен. И аз от скоро съм собственик на Пасат 6 2007 г. 1,9 TDI 105 k.c. Интересното при нея е че няма климатроник а е с климатик и дисплея на таблото е по-малко от на другите модели. Искам да разбера как мога да проверя какъв разход дава според компютъра на колата и относно алармата да споделите кое е по-добре - да е с допълнително дистанционно или да се казачи към фабричното.
Благодаря предварително :)
Благодаря предварително :)
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Привет на всички,
Относно алрмите за В6 малко ще е трудно да сложиш конвенционална (аналогова) аларма, заради CAN шината.
Каквото и да слагате трябва да е цифрово и да си комуникира с компютъра на колата - CANBUS.
Всичко друго рискува да си пречи с компютъра и да прави проблеми за в бъдеще.
Има разни майстори дето правят т.н. застрахователки аларми, които пищят при отваряне на врата, но с кола на която всичко и минава през компютъра е малко безсмислено и се прескача много лесно от крадците.
Иначе за колегата който пита за смяната на езика, сменя се само с кабел.
Иначе има вариант за смяна през компютъра, но важи само до следващото палене:
1. Натискаш и задържаш копчето за нагоре на бордкомпютъра за около 8-9 секунди
2. Сега вече се появява сервизното меню на ектана и със кочетата нагоре и на долу се мести из него
3. за избор се ползва копчето което е отдолу на лостчето
3. пак от там може да се променят и настройките за пускане на фаровете с отключване на колата с дистанционното и т.н. follow me home светлини - светят 15 секунди след като заключиш колата с дистанционното. тези настройки си се пазят от компютъра
само езика не се пази.
Поздрави
Относно алрмите за В6 малко ще е трудно да сложиш конвенционална (аналогова) аларма, заради CAN шината.
Каквото и да слагате трябва да е цифрово и да си комуникира с компютъра на колата - CANBUS.
Всичко друго рискува да си пречи с компютъра и да прави проблеми за в бъдеще.
Има разни майстори дето правят т.н. застрахователки аларми, които пищят при отваряне на врата, но с кола на която всичко и минава през компютъра е малко безсмислено и се прескача много лесно от крадците.
Иначе за колегата който пита за смяната на езика, сменя се само с кабел.
Иначе има вариант за смяна през компютъра, но важи само до следващото палене:
1. Натискаш и задържаш копчето за нагоре на бордкомпютъра за около 8-9 секунди
2. Сега вече се появява сервизното меню на ектана и със кочетата нагоре и на долу се мести из него
3. за избор се ползва копчето което е отдолу на лостчето
3. пак от там може да се променят и настройките за пускане на фаровете с отключване на колата с дистанционното и т.н. follow me home светлини - светят 15 секунди след като заключиш колата с дистанционното. тези настройки си се пазят от компютъра
само езика не се пази.
Поздрави
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Наскоро разбрах, че моя застраховател иска задължително аларма със звуков сигнал и фабричните без звук (имобилайзери и т.н.) вече не се признават. Взех под внимание и написаното в тази тема - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=377831
Опитах да проверя с VCDS дали имам фабрична аларма с пищялка, но битовете бяха неактивни. Пробвах alarm horn test и чух слабо писукане, типично за аларма (пиюк пиюк). Идваше като че ли зад таблото. Но дотук - нищо не можах да разбера или активирам. Свързах се с колегата Vladko и се поинтересувах за аларма. Той ми обясни, че най-подходящата е интерфейсната. Вече бях започнал да планирам кога да му закарам колата, тъй като монтажа отнема доста време, и изведнъж колата взе, че пропя . Заради студовете и градското каране акумулатора взе леко да се озорва сутрин и реших да го заредя. Ето тук съм описал плана за сваляне, заключване на колата и после връщане обратно http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=73524. Всичко чудесно, пробвах първо дали работи аварийното отключване с пластмасовия ключ, беше ок. Заключих колата при отворен капак и махнах минуса на акумулатора. Изненадаааааа . Колата се разпищя яко, не можах обаче да локализирам къде е сирената. Някъде отдолу като че ли. Пробвах с ключа при махнат акумулатор - не стана. Върнах минуса, пищенето се усили малко. Този път успях да я спра с ключа, обаче и отключих вратите . Все пак накрая успях да заключа колата с пластмасовия ключ (на вратите имаше едни гумени тапички с нарисуван ключ и оттам заключих и затворих всяка врата, багажника за щастие си беше заключен). И така - ясно е, че имам аларма. Как да се активира това чудо (да пищи при натискане на бутон на ключа или отваряне на врата, все тая)? Ако успея да постигна това, мисля че ще свърши работа пред застрахователя за каското.
П.П. Докато чаках отговор от форума попаднах на това:
Изпробвах го и стана точно както на клипчето. При отваряне на вратата сирената се включи. В коментарите на клипа има и още един начин да се задейства сирената - оставя се отворен прозореца на шофьорската врата, заключва се колата и се отваря предния капак. Добавяме и откачането на акумулатора при заключена кола и стават 3 начина за установяване дали имаме аларма. С тази демонстрация мисля, че няма да имам проблеми с каското.
Опитах да проверя с VCDS дали имам фабрична аларма с пищялка, но битовете бяха неактивни. Пробвах alarm horn test и чух слабо писукане, типично за аларма (пиюк пиюк). Идваше като че ли зад таблото. Но дотук - нищо не можах да разбера или активирам. Свързах се с колегата Vladko и се поинтересувах за аларма. Той ми обясни, че най-подходящата е интерфейсната. Вече бях започнал да планирам кога да му закарам колата, тъй като монтажа отнема доста време, и изведнъж колата взе, че пропя . Заради студовете и градското каране акумулатора взе леко да се озорва сутрин и реших да го заредя. Ето тук съм описал плана за сваляне, заключване на колата и после връщане обратно http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=73524. Всичко чудесно, пробвах първо дали работи аварийното отключване с пластмасовия ключ, беше ок. Заключих колата при отворен капак и махнах минуса на акумулатора. Изненадаааааа . Колата се разпищя яко, не можах обаче да локализирам къде е сирената. Някъде отдолу като че ли. Пробвах с ключа при махнат акумулатор - не стана. Върнах минуса, пищенето се усили малко. Този път успях да я спра с ключа, обаче и отключих вратите . Все пак накрая успях да заключа колата с пластмасовия ключ (на вратите имаше едни гумени тапички с нарисуван ключ и оттам заключих и затворих всяка врата, багажника за щастие си беше заключен). И така - ясно е, че имам аларма. Как да се активира това чудо (да пищи при натискане на бутон на ключа или отваряне на врата, все тая)? Ако успея да постигна това, мисля че ще свърши работа пред застрахователя за каското.
П.П. Докато чаках отговор от форума попаднах на това:
Изпробвах го и стана точно както на клипчето. При отваряне на вратата сирената се включи. В коментарите на клипа има и още един начин да се задейства сирената - оставя се отворен прозореца на шофьорската врата, заключва се колата и се отваря предния капак. Добавяме и откачането на акумулатора при заключена кола и стават 3 начина за установяване дали имаме аларма. С тази демонстрация мисля, че няма да имам проблеми с каското.
- petrov.yordan
- Мнения: 71
- Регистриран на: Сря 14 авг 2013 13:28
- Автомобил: Passat b6 variant [3c5]
- Двигател: BVY 2006
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Horn-а (сирената на алармата) се намира отпред, под преднен десен подкалник (убедих се и сам, че е там ).
Последна промяна от petrov.yordan на Сря 07 май 2014 10:20, променено общо 1 път.
- ishodov
- Мнения: 160
- Регистриран на: Пет 23 мар 2007 9:27
- Автомобил: Passat Corrado
- Двигател: BMR 2007 VR6 1994
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Сирената на фабричната аларма при Passat 3c BMR 2007г. стои под предния десен подкалник сваля се подкалника и там в една ламаринена кутия е сирената лично съм е сменял моита.
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
след доста четене и разпитване дали имам аларма или не - реших да сложа и аз допълнителна. От VW ми гледаха конфигурацията и потвърдиха че нямам.
Ок, разпитах за сервизи, възможности и така и си харесах аларма. Монтираха ми я, поръчах си и обемни датчици, всичко по CAN и така.
Отивам пак при застрахователя и казвам - идвам за да заведем алармата. И какво чудене настъпи не е истина. След като намерих накрая кой се занимава с точно това и дадох талона , човека реагира така: абе...... какво се занимаваш с глупости, че и нас да занимаваш... всички б6 имат фабрични аларми, няма как да си изключение. Всичко ти е точно, дал си едни пари - по добре е като са 2, но нямаше смисъл...
Следва изумление и от моя страна и така... до следващия път, когато ще преподписвам каското.
Да всички имат имобилайзер фабрично, но за аларма явно доста хора нямаме. Освен това от VW ми препоръчаха сервиз с който постоянно работят и поставят алармита на новите си автомобили, когато застрахователят изиска...
та всичко приключи с смесени чувства. поне сега аз не го мисля.
Ок, разпитах за сервизи, възможности и така и си харесах аларма. Монтираха ми я, поръчах си и обемни датчици, всичко по CAN и така.
Отивам пак при застрахователя и казвам - идвам за да заведем алармата. И какво чудене настъпи не е истина. След като намерих накрая кой се занимава с точно това и дадох талона , човека реагира така: абе...... какво се занимаваш с глупости, че и нас да занимаваш... всички б6 имат фабрични аларми, няма как да си изключение. Всичко ти е точно, дал си едни пари - по добре е като са 2, но нямаше смисъл...
Следва изумление и от моя страна и така... до следващия път, когато ще преподписвам каското.
Да всички имат имобилайзер фабрично, но за аларма явно доста хора нямаме. Освен това от VW ми препоръчаха сервиз с който постоянно работят и поставят алармита на новите си автомобили, когато застрахователят изиска...
та всичко приключи с смесени чувства. поне сега аз не го мисля.
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Това, че оня е идиот, който не прави разлика между имобилайзер и аларма е друг въпрос. Въпроса е ти да си спокоен, че по каско всичко ти е наред
Re: Пасат B6 - Фабрична аларма и други въпроси?
Здравейте!
Относно алармите - ако имате такава задължително имате 2 бутона на лявата колона до водачa.
Също така имам и питане. Къде е скрит този бутон за спиране на звуковата сигнализация? (ако съм разбрал правилно)
В менюто на компютъра нямам ATA модул, какъвто съм виждал в няколко клипчета.
Когато купувах колата, ми я докараха с камионче. По пътя алармата се била включила няколко пъти и за да не пищи, шофьорът казал, че ще я спре.
Към момента имам светлинна индикация когато алармата се активира, но нямам звукова. На пътвата диагностика ми изкара грешка Н12, както на колегата по-горе, но след това не е излизала повече. Другото интересно е, че когато затворя прозорците с дистанционно ми дава звук (кратко "БИП" много висок тон) точно от сирената. Тъй като не успях да я сваля не съм я виждал, но ми се струва всичко ОК. Някакви предположения? :)
П.С.
Единия от двата ключа не отваря дистанционно, но мога да запаля с него. Също търся съвет.
Относно алармите - ако имате такава задължително имате 2 бутона на лявата колона до водачa.
Също така имам и питане. Къде е скрит този бутон за спиране на звуковата сигнализация? (ако съм разбрал правилно)
В менюто на компютъра нямам ATA модул, какъвто съм виждал в няколко клипчета.
Когато купувах колата, ми я докараха с камионче. По пътя алармата се била включила няколко пъти и за да не пищи, шофьорът казал, че ще я спре.
Към момента имам светлинна индикация когато алармата се активира, но нямам звукова. На пътвата диагностика ми изкара грешка Н12, както на колегата по-горе, но след това не е излизала повече. Другото интересно е, че когато затворя прозорците с дистанционно ми дава звук (кратко "БИП" много висок тон) точно от сирената. Тъй като не успях да я сваля не съм я виждал, но ми се струва всичко ОК. Някакви предположения? :)
П.С.
Единия от двата ключа не отваря дистанционно, но мога да запаля с него. Също търся съвет.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 164 госта