Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 25 окт 2018 19:09


На мен ми се струва, че проблемите с бедна горивна смес си идват от газовата уредба. Нормално ламбда сондата мери излишъка на бензин, но когато мотора е на газ какво мери тя? Не дава ли тя постоянно грешна информация на компа на мотора?

Аз съм с друг мотор, AWT, на газ съм, и всеки втори ден ми излиза грешката 17536, бедна горивна смес. Но проблеми с палене или вървежа нямам.

Много ми се иска някой който разбира от газови уредби за инжекцион малко да ни светне лампата!




Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот KBK » Чет 25 окт 2018 20:43


Курте, няма Значение какъв е двигателя, принципа е един и същ. Ламда сондата работи без значение дали колата работи на бензин или газ, тя просто мери количеството на кислород в изгорелите газове. Твоят проблем е или в настройка на газовата или скъсан маркуч и във всмукателния колектор постъпва неизмерен от дебитомера въздух или от отиващ си дебитомер. При добре настроена газова нямаш никакви грижи с грешки в компа.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 25 окт 2018 20:44


Умишлено зададох въпроси.
Чакам отговори от колегата.
После ще напиша нещо.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот megatronS » Пет 26 окт 2018 11:03


Проблемите с тези грешки на колите, които карат с газ, се получават, защото газовия компютър, който имате не е адаптивен и няма връзка по OBD с бензиновия, за да си прави самокорекция. От там се получават изменения на стойностите на FUEL TRIM и автомобилът забива муцуна, прекъсва, не пали сутрин или много трудно, когато е студен, нестабилни обороти и много други проблеми. Направете диагностика на секция Long i Short fuel trim и вижте стойностите, записани в бензиновия компютър. Също така трябва да се види Lambda сондата дали работи правилно. Ръчната настройка при някои модели автомобили не помага, а на някои марки и модели от по-новите години е дори невъзможно и от тук идват страхотни главоболия. Най-добре в тези случаи е да изтриете на бензиновия компютър адаптираните стойности и след това да пробвате да карате пак. Ако след тази процедура всичко се оправи, значи проблема е ясен.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 26 окт 2018 11:39


Имам и аз една теория,все още непроверена на практика.
Както споменах,при Т на околната среда над 12-15 градуса първото палене за деня е проблемно.
Пали от втори,трети път.
Препука и гасне.
Сменен Т датчик,без ефект.
ТРИМ-овете са наред,и краткосрочния и дългосрочния.
Първа сонда играе енергично,0.1-0.9 и нещо си.
От както Т на околната среда паднаха,5-8-10 градуса пали от първия път.
Познат автомонтьор с Бора 2.0/116кс сподели за същия проблем.
Неговата версия е,замърсени,затиснати дюзи.От нагар,лакови отлагания и т.н.
При по-студено време ЕКУ "държи" дюзата по-дълго време отворена,респективно повече бензин.
Качествен бензин+добавка за дюзи и решил проблема.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот megatronS » Пет 26 окт 2018 13:23


Zdravko Zankov написа:Имам и аз една теория,все още непроверена на практика.
Както споменах,при Т на околната среда над 12-15 градуса първото палене за деня е проблемно.
Пали от втори,трети път.
Препука и гасне.
Сменен Т датчик,без ефект.
ТРИМ-овете са наред,и краткосрочния и дългосрочния.
Първа сонда играе енергично,0.1-0.9 и нещо си.
От както Т на околната среда паднаха,5-8-10 градуса пали от първия път.
Познат автомонтьор с Бора 2.0/116кс сподели за същия проблем.
Неговата версия е,замърсени,затиснати дюзи.От нагар,лакови отлагания и т.н.
При по-студено време ЕКУ "държи" дюзата по-дълго време отворена,респективно повече бензин.
Качествен бензин+добавка за дюзи и решил проблема.



Теорията е проверена и отговора си го написал правилно. Точно това се случва в конкретно описания случай. Така, че при подобни симптоми се проверяват и дюзите. Отлаганията са чудовищни при тези хубави горива.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот Курт Деликуртев » Пет 26 окт 2018 17:02


Megatrons, моята газова уредба е най-доброто на BRC, което можеш да получиш в момента в България. Дали между двата компа има връзка просто не знам, требе да си питам майстора.

Факт е при мен, че нещо дебитомера се инати, вчера след работа му мерих захранването с 12 волта, другото 5 волта е безупречно. Та като дам контакт трябва да дойде 12 волта, ама идва чак след като запаля. Вадих двата бушона както мотора си работеше на бензин, 28 за бензиновата помпа и 34 за управлението на дюзите, никаква промяна мотора си работи.

След това мерих напрежението на 28, обаче ми натрупа над 9 грешки.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 26 окт 2018 18:41


Кой модел на БРЦ използваш?


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот KBK » Съб 27 окт 2018 9:41


Здравко, и аз като тебе преди 5 години се блъсках и чудих защо при по ниски температури пали добре, после като се стопли прави приблеми. Заинатих се тогава и не се спрях докато не открих приблема. Чистих дюзи, проверявах дебитомер, загуба на вакуум и каквото още можеше да се провери. След смяната на бензиновата помпа вече 5 год колата пали безпроблемно от първия път.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 27 окт 2018 9:47


Тя помпата е сменена преди две години.
И си е същата история.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот KBK » Съб 27 окт 2018 10:25


Каква помпа си сложил, нова или втора употреба? А сега се сещам че заедно с помпата смених и регулатора на налягането на рейката. Да не би пък той да изпуска и да не държи налягане в рейката.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 27 окт 2018 10:42


Нова китайка.
Но не виждам логика с налягане на горивото и околната температура.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот silent » Съб 27 окт 2018 11:26


Аз нямам грешки но и при мен го има или няма този проблем на абсолютно произволен принцип...пали или с много дълго въртене или от втори път...може 3 месеца да пали нормално може да се случи трудното палене 2 пъти в седмицата...може да е при първо палене, може при полузагряла кола или на напъпно загряла кола...но винаги пали поне от 2ри път....а веднъж запали ли няма играене на обороти , гаснене и т.н.....в общи линии зависимост никаква....може би единствената заисимост е че не го прави( или поне не съм забелязал )при екстремни външни темеператури -много студено или много топло....


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот KBK » Съб 27 окт 2018 12:01


Zdravko Zankov написа:Нова китайка.
Но не виждам логика с налягане на горивото и околната температура.

Не е проблема само в налягането на помпата, но и в дебита и. Логиката и връзката с температурата според мен е че при по-студено време дюзите остават малко по дълго време отворени и осигуряват достатъчно гориво за да запали. А относно китайчето сигурен ли си че още работи нормално, че две години си много дълъг живот за тях. Само информативно успях да си намеря pierburg с отстъпка за 138лв.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2001г. AZM - грешка богата смес

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 27 окт 2018 13:37


Работи си помпата,на форсаж си стига 5600-800 обороти.
Няма драма.
Тия дни сипвам бардал 6 в 1.
Ще видим.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 60 госта