Принципно най-правилното ползване на климатроника е да спираш компресора няколко минути преди да изгасиш колата. Идеята там е, че така вентилатора обдухва питата на изпарителя, която е цялата във влага и така постепенно я изсушава (а ако компресора работи,се образува нова влага), така намаляваш възможността да се образуват бактерии и да започне да смърди неприятно. Няколко минути са достатъчни. На клапите им е съвсем все едно кое кога спираш. Дали ще се преместят от примерно средно положение, до крайното си, когато колата още работи, а ти си го изключил или това ще се случи след като изгасиш колата,з а тях няма никаква разлика. Това, че колата е изгасена, съвсем не означава, че клапите си остават така, както е изгасена - контролера си има постоянно захранване (не обвързано с работата на двигателя) и когато колата се изгаси, той си ги премества така, както му е задал производителя да седят. Абсолютно същото се случва и когато се изгаси само климатроника, без колата.
