Много е подробно обяснението! Благодаря колега от името на всички собственици на пасати, които им предстои да се сблъскат с този проблем :)
Местя във форума за пасат.
Skoda, VW отстраняване на течове и поправка на инсталацията
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Важно е да се обърне внимание на темата,защото наистина много често се случва всичко,което е описал колегата.Основния проблем започва от запушването на дренажите под акумулатора и оттам се събира вода и пространството при акумулатора става "аквариум" .Тази вода съсипва всичките тези уплътнения (както и това,че са остаряли де), както и е с основната причина за проблемите на Б5 и 5.5 със сервото за спирачките - пълни се с вода и ръждясва отвътре...
Браво на колегата за труда и снимките!
Браво на колегата за труда и снимките!
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
- Автомобил: Skoda Superb 1.8T
- Двигател: AWT 2003
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Много добре обяснено-и аз съм със Суперб и определено ще ми е полезно.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Само да допълня - уплътненията при кутията за клима филтъра, които си заменил с такива за дограма, ги има като резервна част:
8D0 819 165 B - за въздушната струя
3B0 819 211 - против влагата
Пиша ги номерата, защото се занимавам точно с тях сега...да ги има за следващите с такъв проблем.
Браво за темата и описанието...същия ден, в които ми беше протекло през филтъра на климата си пуснал темата! Перфектен тайминг
8D0 819 165 B - за въздушната струя
3B0 819 211 - против влагата
Пиша ги номерата, защото се занимавам точно с тях сега...да ги има за следващите с такъв проблем.
Браво за темата и описанието...същия ден, в които ми беше протекло през филтъра на климата си пуснал темата! Перфектен тайминг
- emilstankov
- Мнения: 26
- Регистриран на: Чет 15 мар 2012 10:44
- Автомобил: 2.3 V5 4Motion
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
да попитам нещо, вчера бях на майстор да ми оправа колата и го помолих след като свърши да погледне отводняването защото до акумулатора се беше събрало вода,застана от дясната страна на колата до сервото натисна нещо и водата изчезна след това видях че там е стояло едно гумено тампон че, обаче пича го изхвърли каза че вече няма да се запушва там.Моето питане е след като го няма тоя гумен уплътнител водата ще се изтича обаче няма ли да влиза вода в купето. Passat B5 1999
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Не, там има дренажен отвор за оттичане на водата. В противен случай се пълни купето и сервото.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Колега,
поздравления за старанието и добре оформената статия! Така се създава истинска форумна култура!
Имам въпрос относно рециклирането на сервото - аз вече си пълних мотора с вода, за сега нямам проблеми с вода в купето и т.н., но явно това си болка при нашите каляски - би ли описал по-подробно как си го рециклирал и уплътнил наново?
Ако може тук и на ЛС - на всички ни е супер болна тема тая вода в сервото....
ПП, аз бера ядове с кората при прозореца - вечно е щръкнала над стъклото - как мога да я прибера надолу?
ПП ПП - да вметна - след като си напълних цилиндрите с вода се отпушех като отидох на автомивка и заврях пищова на водоструйката под акумулатора и сервото докато всичката гняс се отми и изтече под колата. Вече 9 месеца няма и грам вода в тоя "леген" там
поздравления за старанието и добре оформената статия! Така се създава истинска форумна култура!
Имам въпрос относно рециклирането на сервото - аз вече си пълних мотора с вода, за сега нямам проблеми с вода в купето и т.н., но явно това си болка при нашите каляски - би ли описал по-подробно как си го рециклирал и уплътнил наново?
Ако може тук и на ЛС - на всички ни е супер болна тема тая вода в сервото....
ПП, аз бера ядове с кората при прозореца - вечно е щръкнала над стъклото - как мога да я прибера надолу?
ПП ПП - да вметна - след като си напълних цилиндрите с вода се отпушех като отидох на автомивка и заврях пищова на водоструйката под акумулатора и сервото докато всичката гняс се отми и изтече под колата. Вече 9 месеца няма и грам вода в тоя "леген" там
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Вто 01 сеп 2009 14:08
- Автомобил: Skoda Superb 2.8 V6 30V
- Двигател: AMX
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Имам въпрос относно рециклирането на сервото - аз вече си пълних мотора с вода, за сега нямам проблеми с вода в купето и т.н., но явно това си болка при нашите каляски - би ли описал по-подробно как си го рециклирал и уплътнил наново?
Ако може тук и на ЛС - на всички ни е супер болна тема тая вода в сервото....
Няма проблем, с удоволствие ще обясня. Обаче не съм правил снимки, че тогава ми трябваше колата спешно и нямах време. Ще се опитам да събера снимки на сервото и отделните му части от гугъл-а и ще опиша процедурата. До утре обещавам да съм готов!
Ето ги прословутите гумени "тапи" и по какъв начин се запушват. Наистина имат много не функционален дизайн. Напомнят ми за филма "Баш майстора" и шапката, тези от вас, които са го гледали знаят какво имам в предвид .
Ето го и сервото, както обещах. За да го свалим от колата, първо премахваме казанчето за спирачна течност, като предварително сме изсмукали самата течност. Казанчето се държи на един дълъг болт под него, който преминава и през спирачната помпа. Намира се тук:
2. Отстраняваме спирачната помпа, като се развият двете гайки "1". Болтовете "2" държат самото серво към купето. След това се развиват и те. Отстраняват се и тръбичките, които отиват до ABS-a.
Последна промяна от neych на Пет 14 мар 2014 23:52, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Вто 01 сеп 2009 14:08
- Автомобил: Skoda Superb 2.8 V6 30V
- Двигател: AMX
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
ВАЖНО!!! В една от двете дупки на спирачната помпа, в които влиза казанчето имаше едно щифтче. То ограничава хода на едното бутало. Внимавайте да не го загубите, при вадене на помпата и обръщането и то пада свободно. Аз разбрах за него след като го загубих но пък с късмет го намерих на другия ден !
3. Трябва да се освободи оста (шпилката) на сервото, посредством която се свързва с педала. Сгъвате се някак си под педалите и се вижда контра гайката 19мм , а с ключ 16мм се освобождава от педала. След всичко това сервото е напълно освободено. Спирачния цилиндър може да се премахне и след като сервото се свали, но аз е махнах преди това, за да не ми пречи при ваденето на сервото, защото не ми се вадиха чистачките и пластмасовата кора. Ако желаете да свалите сервото заедно със спирачната помпа то задължително се премахват чистачките и пластмасовата кора.
С червените стрелки съм показал от къде се разглобява вече сваленото серво. Става лесно със здрава права отвертка.
Снимката е от нета, излиза само сервото без педала!
4. След или преди да "разкапсуловате" сервото, трябва да се развият и тези две гайки:
5. Вече имате разглобено серво в този вид: (следващите снимки са от Ауди форума, нека колегата от там да ме извини, че ги използвам. Това е линка към тях: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=114178#entry1715786)
3. Трябва да се освободи оста (шпилката) на сервото, посредством която се свързва с педала. Сгъвате се някак си под педалите и се вижда контра гайката 19мм , а с ключ 16мм се освобождава от педала. След всичко това сервото е напълно освободено. Спирачния цилиндър може да се премахне и след като сервото се свали, но аз е махнах преди това, за да не ми пречи при ваденето на сервото, защото не ми се вадиха чистачките и пластмасовата кора. Ако желаете да свалите сервото заедно със спирачната помпа то задължително се премахват чистачките и пластмасовата кора.
С червените стрелки съм показал от къде се разглобява вече сваленото серво. Става лесно със здрава права отвертка.
Снимката е от нета, излиза само сервото без педала!
4. След или преди да "разкапсуловате" сервото, трябва да се развият и тези две гайки:
5. Вече имате разглобено серво в този вид: (следващите снимки са от Ауди форума, нека колегата от там да ме извини, че ги използвам. Това е линка към тях: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=114178#entry1715786)
Последна промяна от neych на Съб 15 мар 2014 1:20, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Вто 01 сеп 2009 14:08
- Автомобил: Skoda Superb 2.8 V6 30V
- Двигател: AMX
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
6. Какъв беше проблема при мен? Моите мембрани (диафрагми) бяха здрави. При мен заради влезналата вода беше ръждясал металния диск "1" и счупен шплента в кръгчето.
Така както е гледате снимката, дясната част на тази шпилка е частта, която се свързва с педала, а в левия край, както се вижда на снимката има един гумен тампон. Той влиза в белия пластмасов цилиндър, който е хванат с металния диск "1". Ролята му е да запушва/отпушва едни малки прозорчета в пластмасовия бял цилиндър. Посредством това се регулира налягането/под налягането от двете страни на мембраните. Хода му е не повече от около 6мм - 7мм. А този ход се ограничава от шплента, който при мен бе счупен. Без шплент, при натискане на педала и отпускането му, тампона не се връща или по точно, връща се от педала но не си застава на правилното му място т.е. вече имаме задържали на мах спирачки!
Ето една по-проста примерна схема на принципа на работа. Нашите серво апарати са с две мембрани, на схемата е показано такова но с 1 мембрана. Идеята е да се види функцията на този тампон.
7. Търсим нов подходящ шплент. Същия като оригиналния не намерих в нито един специализиран магазин. Първоначално си изработих един сам от парче желязо под формата на буква "П" с помощта на пила и шмиргел. След като го направих, резултата бе единствено около 7 - 8 мазола по ръцете ми. Изделието ми не вършеше никаква работа, защото едва сега се сетих, че няма де е еластично и няма да стои на мястото си . Тогава купих пружинен шплент, с подходящи размери, закален и с квадратна форма: (снимката е примерна)
8. Сглобяваме всичко по обратния ред и вече си имате почистено и работещо серво на спирачките.
На въпроса как съм го сглобил без да гълта въздух, ами просто го сглобих точно както съм го разглобил. Внимателно съм разкапсуловал, за да не наранявам повърхностите. Краищата на мембраните се запрятат по ръбовете на отделните части на сервото. Ако се внимава да не се нараняват челните ръбове, които притискат мембраните, проблем няма да има. Не съм ползвал силикон или други средства. Нямаше нужда.
Между другото, въпреки ръждите шплента не беше корозирал. Предполагам причината за счупването му е или някоя микро пукнатина, която с времето се е разширила или съм уцелил на кола със серво, чийто шплент немеца е презакалил. Върху него няма абсолютно никакво усилие. Изследвал съм цялото движение и работа на диафрагмите на запален мотор но не монтирано серво. Просто да видя какво се случва.
При мен този проблем се случи в много кофти момент. На слизане от ферибота в Игуменица Гърция
Естествено в този момент изобщо не предполагах какво се е случило. С няколко груби натисканията и отпускане на педала колелетата отпускаха но не на пълно. При следващо използване на спирачките те отново блокирваха. Как се прибрах? Вдигах с крика всяко едно колело. Оказа се че задните държаха на 100% а предните се въртяха почти свободно, да са задържали не повече от 10%. Нямах нищо под ръка, че да изолирам задните колелета от помпата, за това ми дойде на ум и зорлем вкарах въздух в системата и бавно с едната ръка постоянно на ръчната......... се домъкнах да Пловдив. Феродото бе заминало но поне не се запали. Та даже и дисковете не се изкривиха. За сметка на това обаче разхода на бензин бе 10/100км.
Така както е гледате снимката, дясната част на тази шпилка е частта, която се свързва с педала, а в левия край, както се вижда на снимката има един гумен тампон. Той влиза в белия пластмасов цилиндър, който е хванат с металния диск "1". Ролята му е да запушва/отпушва едни малки прозорчета в пластмасовия бял цилиндър. Посредством това се регулира налягането/под налягането от двете страни на мембраните. Хода му е не повече от около 6мм - 7мм. А този ход се ограничава от шплента, който при мен бе счупен. Без шплент, при натискане на педала и отпускането му, тампона не се връща или по точно, връща се от педала но не си застава на правилното му място т.е. вече имаме задържали на мах спирачки!
Ето една по-проста примерна схема на принципа на работа. Нашите серво апарати са с две мембрани, на схемата е показано такова но с 1 мембрана. Идеята е да се види функцията на този тампон.
7. Търсим нов подходящ шплент. Същия като оригиналния не намерих в нито един специализиран магазин. Първоначално си изработих един сам от парче желязо под формата на буква "П" с помощта на пила и шмиргел. След като го направих, резултата бе единствено около 7 - 8 мазола по ръцете ми. Изделието ми не вършеше никаква работа, защото едва сега се сетих, че няма де е еластично и няма да стои на мястото си . Тогава купих пружинен шплент, с подходящи размери, закален и с квадратна форма: (снимката е примерна)
8. Сглобяваме всичко по обратния ред и вече си имате почистено и работещо серво на спирачките.
На въпроса как съм го сглобил без да гълта въздух, ами просто го сглобих точно както съм го разглобил. Внимателно съм разкапсуловал, за да не наранявам повърхностите. Краищата на мембраните се запрятат по ръбовете на отделните части на сервото. Ако се внимава да не се нараняват челните ръбове, които притискат мембраните, проблем няма да има. Не съм ползвал силикон или други средства. Нямаше нужда.
Между другото, въпреки ръждите шплента не беше корозирал. Предполагам причината за счупването му е или някоя микро пукнатина, която с времето се е разширила или съм уцелил на кола със серво, чийто шплент немеца е презакалил. Върху него няма абсолютно никакво усилие. Изследвал съм цялото движение и работа на диафрагмите на запален мотор но не монтирано серво. Просто да видя какво се случва.
При мен този проблем се случи в много кофти момент. На слизане от ферибота в Игуменица Гърция
Естествено в този момент изобщо не предполагах какво се е случило. С няколко груби натисканията и отпускане на педала колелетата отпускаха но не на пълно. При следващо използване на спирачките те отново блокирваха. Как се прибрах? Вдигах с крика всяко едно колело. Оказа се че задните държаха на 100% а предните се въртяха почти свободно, да са задържали не повече от 10%. Нямах нищо под ръка, че да изолирам задните колелета от помпата, за това ми дойде на ум и зорлем вкарах въздух в системата и бавно с едната ръка постоянно на ръчната......... се домъкнах да Пловдив. Феродото бе заминало но поне не се запали. Та даже и дисковете не се изкривиха. За сметка на това обаче разхода на бензин бе 10/100км.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Колега,
Не знам какво работиш, но трябва да се кандидатираш за работа в Haynes - инструкциите ти са невероятни!
Благодаря и поздравления!
Не знам какво работиш, но трябва да се кандидатираш за работа в Haynes - инструкциите ти са невероятни!
Благодаря и поздравления!
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Вто 01 сеп 2009 14:08
- Автомобил: Skoda Superb 2.8 V6 30V
- Двигател: AMX
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Благодаря ти колега, а и на всички останали за добрите думи!
Телевизионен техник съм, а и съм завършил машиностроене. Техниката си ми е в кръвта, ток ме удари още докато бях на 4г. (сега съм на 33г.).
Иначе се старах така да обясня всичко, че да се разбира. Все пак и аз чета подобни обяснения пуснати от други колеги по форумите. Нека и аз да съм полезен на някого.
Иначе, скоро ще сменям ремъци и ролки от тая тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=414395, ще се постарая да изработя да направя също подробни обяснения.
Успех и поздрави на всички!
Телевизионен техник съм, а и съм завършил машиностроене. Техниката си ми е в кръвта, ток ме удари още докато бях на 4г. (сега съм на 33г.).
Иначе се старах така да обясня всичко, че да се разбира. Все пак и аз чета подобни обяснения пуснати от други колеги по форумите. Нека и аз да съм полезен на някого.
Иначе, скоро ще сменям ремъци и ролки от тая тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=414395, ще се постарая да изработя да направя също подробни обяснения.
Успех и поздрави на всички!
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Oтстраняване на течове и поправка на инсталацията Skoda,
Колега,имам същия проблем с Пасат Б5 мисля,че до стъпка 5 всичко е 1:1 с моя Пасат?
Колега уплътнението,какво е точно?
Колега уплътнението,какво е точно?
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Skoda, VW отстраняване на течове и поправка на инсталаци
Някой знае ли, точното наименование на това уплътнение от първите няколко снимки от страница №1?
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Skoda, VW отстраняване на течове и поправка на инсталаци
Днес направих процедурата,но сега не мога да поставя обратно кората под чистачките?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта