пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Техническа и сервизна информация за Passat
fantamaniaka
Мнения: 110
Регистриран на: Нед 29 апр 2012 2:01
Автомобил: VW PASSAT
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот fantamaniaka » Съб 15 фев 2014 23:22


отностно горните носачи има ли възможност по лесно да се извади болта без да се сваля всичко?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот samo_pechka » Съб 15 фев 2014 23:31


Голям к.р е ако е клеясал яката от ръжда ! Няма лесно/трудно , или става , или не. Ако тр се смъква целия шенкел барабар с горните носачи . Опита ли варианта , като на клипчето с къртач за бетон ? Преработва се шило за бетон за целта .


fantamaniaka
Мнения: 110
Регистриран на: Нед 29 апр 2012 2:01
Автомобил: VW PASSAT
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот fantamaniaka » Нед 16 фев 2014 20:58


за съжаление не го правя в сервиз а на канал извън града и пада голямо разкарване за всичко.А там ток няма :)

Всичко е сменено днес и то без канал. Пред блока. Важен инструмент е гаечен ключ 18 (който аз нямах).
Смених 2-та къси накрайника , 2-та маншона и носачите.
Най-големия ми проблем на всичко това дойде от това че когато слагах едното каре шлиците му не бяха наместени и когато го чукнах с чука му изпадаха съчмите.
За 20 минути успяхме да го разглобим и да намерим правилния начин на поставяне на съчмите и сепаратора вътре.
Другото което забелязахме е , че карето няма нужда от избиване силно с чука.
Когато се свали главината на полуоската се слага централния болт и се навърта. Междувременно се държи контра на полуоската. Така болта издърпва карето навън и после то почти само пада няма нужда от чук или нещо друго.
Благодаря на всички за помощта и видеото в началото на темата ;)


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот IRRITATING » Нед 16 фев 2014 23:03


Едно реглажче трябва да направиш :th_up


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 17 фев 2014 11:26


fantamaniaka написа:


браво колега за болта и са се усетих като сменях маншони. Служи като скоба за избиване на карето.
п.с. през отвора на болта може да се напълни с грес карето за да не се цапаш докато го тъпчеш с пръст :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот samo_pechka » Пон 17 фев 2014 12:30


Аз ги вадя с едно лесно приспособление , с топузче и винт какъвто е на карето . Довечера може да го фотна . Много лесно ,леко и елегантно излизат :cool
П.п. това с болта само, понякога се позакучва , прецаква се резбата му и после със зор се развива. И затова по моя начин си процедирам .


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот Благовест » Пон 17 фев 2014 12:47


fantamaniaka написа:отностно горните носачи има ли възможност по лесно да се извади болта без да се сваля всичко?

Може.
Относно стягането,ако го правиш пред входа :mhihi (както аз)-с втори крик(използвах крокодилче) вдигаш главината.Вдигаш до толкова,че разстоянието между края на носача и планката горе да бъде 47 мм.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 17 фев 2014 12:50


samo_pechka написа:Аз ги вадя с едно лесно приспособление , с топузче и винт какъвто е на карето . Довечера може да го фотна . Много лесно ,леко и елегантно излизат :cool
П.п. това с болта само, понякога се позакучва , прецаква се резбата му и после със зор се развива. И затова по моя начин си процедирам .

не се почуква по болта колега, просто стягаш болта почти докрай , той опира в полуоската и на избутване вади карето, после си развиваш болта и си готов.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот samo_pechka » Пон 17 фев 2014 19:13


Кой говори за почукане?! Точно някой път почва болта да "копае" навътре ( полуоската е куха) и се прецаква резбата в края му .
А за топузчето в моя случай , аз не чукам по болта , а изтеглям/издърпвам с лек удар карето.
скоба.jpg

Предварително бях пробил главите на болтовете на струг и нарязах вътр.резба , като на шпилката . По средата подвижен топуз . Болтовете единия е 14мм , другия 16мм , т.е. двата вида. Навивам нужния болт и с лек удар назад , избивам карето . Често същия топуз се ползва и за други "избивания" :biggrin навивам нужния дорник на шпилката и те така.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот zfa159 » Пон 17 фев 2014 19:38


Колегата е прав за размазването на болта.Аз затова имам друг "инструмент" - такива болтове с двата размера ама не с 6-стенната глава,а с тази,дето става за камък от гедоре. Болта в края си е с изпилена резба, за да не може да разкриви резбата и да не иска после да се развие. С гайковерта заради ударите по болта, карето излиза лесно. Единствения проблем на този метод е,че ако карето е сменяно някога и са сложили кофти зегерка на полуоската (контрата на карето),тя след това се прецаква и не става...ама пък с новите маншони,стига да са качествени,идва нова такава.
:beer


Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот iliyan nikolov » Нед 30 апр 2017 8:48


Здравейте колеги.Тъй като и аз обмислям варианта сам да си сменя разбитите носачи,да попитам какво представлява т.н. магаре което трябва да се разхлаби при смяната на долните големи носачи?При монтирането на новите с каква сила се стягат при тампоните и съответно при шарнира?Трябва ли да се използва специален ключ или се стягат до откат?

Благодаря!


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот fena_vd » Пон 01 май 2017 9:22


Напук на всеобщото мнение, болтовете на долните задни носачи излязоха без да разхлабвам магарето.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот kukata_pasat » Пон 13 ное 2017 18:14


Здравейте колеги карам Пасат Б5 комби АФН 110 ТДИ и днес ми се наложи да сменя двата горни носачи и биалетката от дясно.Голям зор видях с предния горен носач,главата на болта излизаше на пред към ботуша на амортисиора ине можеше да излезе в това малко разстояние,свалянето на макферсона с пружината ми се стори нерентабилно защото мислих,че трябва да да откачвам шарнира от шенкела.Реших проблема по следния начин; отрязах главата на болта с малък ъглошлайф и го измъкнах после пружината ми пречеше за навирането на новия болт и този проблем го реших като навих скоба за сваляне на пружини до някъде колкото да се отмести малко витката на пружината до толкова,че да мога да прокарам болта и се получи.Както и да е ,всичко завърши благополучно (някой може да ме упрекне на начина ми за смяна но за пръв път ги сменям) пък и не бях сигурен как става смъкването на амортисиора(със или без разкачване на шарнир или накрайник).Сега чета,че стягането на тампоните на носачите трябва да стане на спусната на земята кола,обаче не виждам някакъв шанс да се бръкне покрай гумата и да се затегне тампона на носачи и имам следните два въпроса:Как да се стегнат тампоните на носачите при спусната кола на земята,и за следващия път да си знам(за да не режа и да правя цигании)нужно ли е да се откачи шарнира или накрайника за да излезе амортисиора.Мерси предварително.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот samo_pechka » Пон 13 ное 2017 21:52


Стягането е лесна работа. Измери с рулетка на спусната кола колко см е от горния ръб на веждата до центр.болт на карето. Махаш гумата и с подходящ доп.крик повдигаш шенкела до измереното ниво минус сант-два . И стягаш. Аз си измервам предварително колко е било и стягам без колелото горните. Вече долните-там лесно.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?

Мнениеот gancho » Пон 13 ное 2017 22:02


Амортесьорната стойка към купето стои на 3 болта, 17 или 19 мм вложка . Отдолу е амортесьора - на 1 болт към предния носач.
Супер лесно.
Естествено - откачат се двата шарнира на горните носачи към шенкела, ама нали ще ги сменяш, та вече си ги откачил :mhihi
За комфорт - може да откачиш и шарнира на кормилния накрайник, той е още по-лесен.

А за другия въпрос - ДА, всеки тампон, поемащ усукване от движението на окачването на какъвто и да е автомобил трябва да се стяга в работно положение. Ясно защо.
Ако не може да се бръкне - има елегантни решения- подемник, канал, естакада...

Последна промяна от gancho на Пон 13 ное 2017 22:37, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Fiksata и 59 госта