пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Много ви благодаря за съветите Сашо и Ганчо утре ще действам по вашите указания,просто не бях се захващал с носачите до сега.Само да питам кормилния накрайник задължителен ли е за махане и захващането на амортисиора към долния носач нормално ли става(трябва ли да се надига на долния носач ,че да може да влезе болта на амортисиора на мястото си)
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
За да се вади амортисьора лесно се прави следното нещо: при махнато колело се откача откъм задната страна ( тампона) правия носач. За целта е добре да се откачат от едната страна и двете биалетки отпред ( още докато не е повдигната от едната страна) Понеже се получава напрежение и усукване . И след това при обратното слагане се наместват болтовете по-лесно ( налага се малко повдигане/избутване насам - натам шенкела). Като я спуснеш на колелата , стягаш наред отдолу.
За корм.накрайник не ми стана ясно какво питаш ? Искаш да остане там ли? Лично аз ги сменям наред с носачите , не знам за теб...
За корм.накрайник не ми стана ясно какво питаш ? Искаш да остане там ли? Лично аз ги сменям наред с носачите , не знам за теб...
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Накрайника- не помня с точност. Затова написах-за комфорт при работа.
Носача - Да, натиска се при монтажа, защото стабилизиращата щанга е под напрежение, когато едното колело е във въздуха...
Другия вариант е да се вдигне колата от двете страни отпред.
Носача - Да, натиска се при монтажа, защото стабилизиращата щанга е под напрежение, когато едното колело е във въздуха...
Другия вариант е да се вдигне колата от двете страни отпред.
Последна промяна от gancho на Пон 13 ное 2017 22:43, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Е то затова и откачам биалетките, за комфорт и лесна работа
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Колеги възможен ли е варианта да се повдигне колата и от двете страни и тогава да не се откачват биалетките и тампона на долния носач защото ми се струва,че ако махна болта на долния носач после ще бера много ядове да сложа болта обратно(само питам)
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Може всичко, но ти няма береш никакви ядове с това ! Дори си улесняваш някои неща многократно, вкл. и ваденето ма амортисьора с горните носачи, понеже се измъква леко надолу, встрани и след това се издърпва м/у шенкела и веждата на калника . Важното е като се вади болта, колата да е повдигната нали. Да не е с гумата , както е монтирана. Тогава става лошо.
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Днес смених горните носачи и от лявата страна по указанията на Сашо и Ганчо и станаха идеално с разкачването на амортисиора,но нека да обопщя и напиша стъпка по стъпка продцедурата за смяна на горните носачи за да са наясно на колегите които в бъдеще ще сменят и не са го правили:
Стъпка1:Преди да започнем измерваме разстоянието между централния болт на джантата и веждата на калника(при мен беше 38см)
Стъпка 2:Повдигаме предницата в въздуха и от двете страни,махаме гумата от старната на която ще работим
Стъпка3:Разхлабваме малко болтовете на двата носача от горе на тампоните и избиваме стопорния болт на шарнирните ябълки и ги избиваме нагоре
Стъпка4:Махаме болта на амортисиора от долу който е на долния носач и после махаме трите болта на амортисиора от горе на ботуша които са в двигателния отсек
Стъпка 5:Изваждаме амортисиора с двата носача сменяваме носачите като оставяме болтовете на тампоните им леко хлабави
Стъпка6:Монтираме амортисиора с носачите,като за вкарването на болта който държи амортисиора към долния носач е нужно леко повдигане на долния носач(около1-2см) за да влезе болта(аз го повдигнах с крик тип коркодил)
Стъпка7:Монтираме шарнирните ябълки към шенкела слагаме стопорния болт и стягаме яко
Стъпка8:Повдигаме с крика шарнира с главината нагоре докато разстоянието между централния болт на главината и веждата на калника не достигне толкова колкото сме го измерили в стъпка 1,когато го достигне стягаме яко болтовете на тампоните и отпускаме крика с който сме надигали на шарнира и след това може да монтираме гумата
За смяна на горен ЗАДЕН носач не е нужно да се сваля амортисиора защото болта на тампона на носача може да излезне.Там сменяме на място носача като прилагаме същите манипулации както в стъпка 1,7 и 8.
Надявам се това подробно обяснение да помогне на колегите.
Стъпка1:Преди да започнем измерваме разстоянието между централния болт на джантата и веждата на калника(при мен беше 38см)
Стъпка 2:Повдигаме предницата в въздуха и от двете страни,махаме гумата от старната на която ще работим
Стъпка3:Разхлабваме малко болтовете на двата носача от горе на тампоните и избиваме стопорния болт на шарнирните ябълки и ги избиваме нагоре
Стъпка4:Махаме болта на амортисиора от долу който е на долния носач и после махаме трите болта на амортисиора от горе на ботуша които са в двигателния отсек
Стъпка 5:Изваждаме амортисиора с двата носача сменяваме носачите като оставяме болтовете на тампоните им леко хлабави
Стъпка6:Монтираме амортисиора с носачите,като за вкарването на болта който държи амортисиора към долния носач е нужно леко повдигане на долния носач(около1-2см) за да влезе болта(аз го повдигнах с крик тип коркодил)
Стъпка7:Монтираме шарнирните ябълки към шенкела слагаме стопорния болт и стягаме яко
Стъпка8:Повдигаме с крика шарнира с главината нагоре докато разстоянието между централния болт на главината и веждата на калника не достигне толкова колкото сме го измерили в стъпка 1,когато го достигне стягаме яко болтовете на тампоните и отпускаме крика с който сме надигали на шарнира и след това може да монтираме гумата
За смяна на горен ЗАДЕН носач не е нужно да се сваля амортисиора защото болта на тампона на носача може да излезне.Там сменяме на място носача като прилагаме същите манипулации както в стъпка 1,7 и 8.
Надявам се това подробно обяснение да помогне на колегите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта