Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7824
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот zfa159 » Пон 05 май 2014 10:45


KOKO ГЕОРГИЕВ написа:На Пенко Пулев искам да му кажа, че да ми хвали накладки Roadhouse и вентилирани дискове Brembo е меко казано несериозно, но това си е личен негов проблем. :no


Много съм съгласен с казаното от колегата - нито накладките, нито дисковете са читави по моите разбирания. Читав диск - Textar или ATE от скъпите, Делфи от по-евтините. Читави накладки - същото положение.
Roadhouse съм купувал и карал на Пасат-а - по моите разбирания нищо не става от тях, сравнено с ATE-то примерно,че дори и с Делфи-то.Говоря и като износване и като поведение при спиране. Brembo-то - последната изцепка беше зверски крив заден диск още от кашона :no .Писано е доста и за Brembo и за Brembo max на какво качество са през последните няколко години.
За супортите - никога досега никой не ми е отказвал да ми продаде само супорти за 288 дискове. Причината е, че много хора купуват само апаратите (които се развалят много по-често от супорта) и по моргите остават купчини супорти за такива като нас. Средната цена е между 10 и 30лв за брой - кой, както си ги намери.
:beer




penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот penko_pulev » Нед 11 май 2014 7:46


zfa159 написа:
KOKO ГЕОРГИЕВ написа:На Пенко Пулев искам да му кажа, че да ми хвали накладки Roadhouse и вентилирани дискове Brembo е меко казано несериозно, но това си е личен негов проблем. :no


Много съм съгласен с казаното от колегата - нито накладките, нито дисковете са читави по моите разбирания. Читав диск - Textar или ATE от скъпите, Делфи от по-евтините. Читави накладки - същото положение.
Roadhouse съм купувал и карал на Пасат-а - по моите разбирания нищо не става от тях, сравнено с ATE-то примерно,че дори и с Делфи-то.Говоря и като износване и като поведение при спиране. Brembo-то - последната изцепка беше зверски крив заден диск още от кашона :no .Писано е доста и за Brembo и за Brembo max на какво качество са през последните няколко години.
:beer

Колеги, да съм писал някъде хвалби относно въпросните накладки и дискове? Дори попитах за мнение за накладките, не получих такова...
Както казахте е въпрос на личен избор. А аз мога да ви кажа,че съм виждал и АТЕ и TEXTAR криви след месец каране но това не значи, че са лоши нали? И как така в Австрия примерно и АТЕ и TEXTAR са два пъти по -скъпи от тук. Кви са тези специални отстъпки за нас?Както и да е, въпросните дискове с накладки спират много добре вече 3к километра смесено каране. За тези километри не мислите ли, че ако диска не е добре темпериран фабрично и има вътрешни напрежения в отливката му вече щеше да се е изкривил? Замислете се и вие защото мисля, че съм запознат с отливане, отгряване, обработки и т.н Така, че не ме притеснява нищо за момента. Ако има проблем ще бъдат сменени, както дисковете, така и накладките. А за хвалбите ми е интересно къде ги прочетохте, защото аз такива не намирам, а виждам само едно споделяне за закупените от мен части.
Поздрави и със здраве!


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 698
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот fichtenweg » Съб 08 апр 2017 15:18


Изключителни благодарности на колегата zfa159 за детайлната информация относно видовете спирачни с-ми и спецификите на ремонта при тях!

Моята спирачна с-ма e Lucas с дискове 280мм. Имам слабо доловимо, синхронно с движението на колелата просвирване от ляв преден спирачен апарат което се усеща отчетливо до около 30 км/ч. Изчезва веднага щом докосна педала на спирачката, без дори да упражнявам спирачно усилие. Със сигурност не е от дискове - накладки, тъй като звук от същите се появява по време на спиране, с този звук е точно обратното, има го до момента до който докосна педала.

Така или иначе вече съм предвидил ремонтни комплекти за 2та предни апарата + спирачна течност,

Изображение

но има ли вероятност въпросния звук да се дължи на износване на съпорт скобите (съпортите)

Доколкото разбирам TRW са подходящи за спирачна система Lucas

Изображение
Изображение


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 698
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот fichtenweg » Съб 08 апр 2017 18:10


Ръководство за ремонт на спирачните апарати

http://www.autozone.com/repairguides/Au ... 52801c05df

Печатна версия с по-големи снимки

https://www.dropbox.com/s/3l0rd9l1z02y1 ... e.pdf?dl=0


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6210
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот Iezekil » Нед 09 апр 2017 15:43


Ремонт на супорти-дадох ги на стругар,разшири дупките с 1мм,направи нови водачи по тях и карам.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: Пасат Б3
Двигател: 9А 1991г
Местоположение: Русе

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот Tsankovski » Пон 10 апр 2017 9:05


В Русе има специализиран сервиз за спирачни уредби, малко соленичко взимат


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот sim_ex » Сря 12 апр 2017 18:13


НЕ си писал дали ти се е решил проблема, но този феномен с износването на диска в началото от към външната страна само е често срещан. На мен ми се е случвал и със сигурност не беше от нищо износено а просто от недобре почистени апарати преди слагане на новите накладки. Леглата където лягат накладките са малко по/надигнати към посока края на диска заради ръжда по апарата. От едната страна накладката ляга на задната страна на апарата а от другата самия цилиндър я притиска (там е идеално успоредно) . От страната където НЕ Е буталния цилиндър ами от другата (външаната страна на автомобила и съответно видимата за нас) има ръжда, микро подутини и т.н. които развалят абсолютната симетрия. Освен с телена четка може с пила да се зячисти хубаво и проблема ще изчезне или ще е минимален и ше се урегулира до седмица. Когато имах този проблем спецялно гледах всяка паркирана кола на улицата дали има подобно нещо диска към оста да е ръждив и да хваща само по краищата. Видях няколко нови коли които очевидно скоро са имали смяна на спирачките и бяха до 5 годишни и със сигурност не е било от износване. Аз изпилих мръсотията до метален блясък и проблема почти изчезна и тама бях сигурен че е от това Просто в сервизите никой не се престарава с чистене , една бърза четка да махне прахоляка и толкова и слагат новите накладки . Не се притеснявайте тва изобщо не е проблем, само наблюдавайте дали ще изчзне до няколко седмици напълно ръждивата зона на диска.


stefaan84
Мнения: 80
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот stefaan84 » Пон 22 юли 2019 19:39


Здравейте момчета, искам да повдигна една доста стара тема.
Имам един въпрос;
1 колата ми е пасат б5 афн синхро, с преправени предни спирачки на 312мм. Та въпроса ми е ,пише ли нещо някаде кои тип апарати сам ате54 или ате57.
Решил сам да подменя водачите +пружината+маншони и О-пръстен в апарата, за водачите няма проблем, но незнам на колко мм са буталата.
Ако някои знае как мога да ги различа, без предварително да свалям и меря, ще сам благодарен.
Колата я купих с дискове 312мм АТЕ и накладки АТЕ, вече 30к.км я карам така ,но започна при спиране да спира на пресекулки. Волана не бие,ами точно в момента преди спирането (от 30км/ч до 0км/ч) колата спира на тласаци, та мисля да почна първо с ревизия на апарати,и чак след това дискове.
Предварително благодаря.


ogromin
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 20 юни 2012 21:47
Автомобил: B 5.5
Двигател: AVF 2001 4motion
Местоположение: BG

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот ogromin » Сря 04 дек 2019 7:43


На апарата пише кой модел е . Аз съм с ате57 е диск 288 , взех апарати и супорти от кола с 312мм пак пише ате57 ,мисля че само по каталожен номер се различават . Мерих буталата еднакви са . Свали гумата и виш какво пише на апарата


stefaan84
Мнения: 80
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот stefaan84 » Съб 07 дек 2019 20:04


ogromin написа:На апарата пише кой модел е . Аз съм с ате57 е диск 288 , взех апарати и супорти от кола с 312мм пак пише ате57 ,мисля че само по каталожен номер се различават . Мерих буталата еднакви са . Свали гумата и виш какво пише на апарата

Мерси колега погледнах ги пише си 57.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ganstera, martito_p, ventakiss и 8 госта