B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Техническа и сервизна информация за Passat
drebenn
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 26 ное 2016 17:08
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот drebenn » Съб 17 фев 2018 19:07


Понеже според мен по-големия харч идва от тръбата за картерни газове(маслените изпарения минават през всмукателния колектор) пробвайте да държите нивото не на макс , а на средата.Така според мен ще „духа” през картерните пари по-малко.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот kris11 » Нед 18 фев 2018 17:54


vladovelin написа:Чудно ми е какви са тези нови мотори с доливане на 2л между смяните на масло??? :drunk


Не е от гумичките на клапаните. Сравнете височината на бутало на стар 2л и нов.Обаче и AGG е с ниско/ късо/ бутало, но не е масларник. Освен да има разлика в материала на буталата / стари/ нови/ - нещо % състав доста различен за икономия :screwy
Едва ли ние ще разберем. Блока е чугун - колко да има разлика в съста :screwy ва на чугуна ?

Последна промяна от kris11 на Пет 20 сеп 2019 9:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
frankofere
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 08 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот frankofere » Чет 03 май 2018 15:33


Здравейте отново,след още 20000 км,минах директно на 15w40 и свалих разхода на до максимум 1л.на 10000,надявам се това няма да има негативен ефект по мотора. Впрочем с газ съм на PRINS и като цяло съм много доволен от колата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот stefan4o » Чет 03 май 2018 16:34


Здравей, опитай и с 20в50, съвсем няма да го гори. Само че зимата ще ти трябва акумулатор от дизелова кола.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот kris11 » Пет 04 май 2018 19:54


stefan4o написа:Здравей, опитай и с 20в50, съвсем няма да го гори. Само че зимата ще ти трябва акумулатор от дизелова кола.

е чак пък. На минус 14 сутринта съм палил от раз с 10W40 на 1400м надморска височина.През нощта е бил зверски студ /горе на 2200м беше сутринта минус 23-24/
AZM a няма делко,палец и излишни VVкабелаци


Потребителски аватар
frankofere
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 08 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот frankofere » Вто 20 ное 2018 17:28


Няма нужда от сарказъм! Карам доста и лятото съм с 15/40 ,а зимата с 10/40,все пак вече доста безаварийни колометри навартях,всеки ден се кара колата и при студен старт няма чукане. Поздрави!


CvetomirVelkov
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:47
Автомобил: Passat B5.5
Двигател: 2.0 AZM 2001

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот CvetomirVelkov » Пон 26 ное 2018 22:26


От 4 години съм с този пасат с този мотор. В началото го карах с 10/40 после пробвах и 15/40 от смяна до смяна (на около година време и 12-13к км) си доливах по около 2литра.
Миналата есен сипах 15/50 мотул 4100 5л, и до тази есен (14500км) съм долял остатъка от тубата.
Доволен съм, в големите студове като запаля има леко причукване, но докато изчистя снега/леда от стъклата е загряла вече и всичко е ок. Вече почти 2к км не е мръднало на пръчката.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 26 ное 2018 23:03


Моторът харчел масло, обаче в нито едно мнение не прочетох дали колегата е проверил картерната вентилация дали е наред!

Моят мотор е друг, AWT, но той харчеше масло преди да реша да проверя картерната вентилация. Харчеше около 700 мл на 1000 км, маслото тънко Лонг Лайф 5W 40. Задръстена беше една тръба, един клапан горе на тръбата между въздушния филтър и турбото беше заминал. Смених клапана, почистих тръбата, сега, особено след като сложих Kастрол 10W 40, за 4000 километра нищо не съм доливал. Днес проверих нивото на студено, 2 мм под максимума.

Затова не си мислете веднага за ремонти на мотори, сваляне на глави, нови бутала и сигменти, просто тръгнете от простите ремонти, ако не помогне се отива към по-сложните. Ето при мен например ми остава още една опция, ако не дай Боже пак почне да гълта, да си сменя гумичките на 20-те клапана.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12786
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 27 ное 2018 10:29


Курте,
Ти опраи вентилацията и смяташ,че всики проблеми се решават по този начин.
В тия двигатели харча на масло е заложен още от завода.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот KBK » Вто 27 ное 2018 14:09


Имам чувстото че наистина има проблем и нещо не е домислено с картерната вентилация на този мотор. Моята харчи точно 1.5 л за 10к, това вече 100 к км, без значение от марката на маслото, карам винаги с 5w40 и винаги харча е константен. Сменял съм гумички, без резултат. Преди време бях изолирал картерната вентилация за проба и за 10к км се пълни шише от литър от нея. След това си купих оригинален маркуч с клапана, но от това което видях си мисля че нещо не е домислено- клапана никога ме езатворенн плътно, просто има една мембранка, която в зависимост от налягането в картера отваря или затватя, но около мембранката има няколко отвора които пропускат изпаренията дори при затворена мембрана. Карам си колата така и не мисля да се занимавам с ремонти със съмнителен резултат при положение че 1.5 л масло за 10к км е 25-30 лв, а и както са писали доста други хота на база евтината подръжка и надежността точно на този двигател не виждам каква е драмата. Изчел съм всички теми свързани с този двигател и съм наясно с отзивите на повечето колеги, но още нещо което ме кара да се съмнявам че колата ми има проблем със сигментите е че при реални 330 к км на колата и разход който стои константен за последните 100 к км ме кара да си мисля че не е там проблема.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 27 ное 2018 14:48


проблема не е в картерната вентилация, нейната роля е точно това, картерното налягане идва от лек пропуск на сегментите , това си е драмата , носят се легенди че сегментите от ADY ставали на AZM бутала и харча изчезвал, но дали някой реално го е направил не знам...


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 27 ное 2018 19:35


Картерно налягане се създава дори при чисто нов двигател, самото загряване на маслото в картера, да речем от 10 градуса до около 100 градуса създава едно налягане, което трябва да се отведе някъде. Има и изпаряеми части от моторното масло, което е фракция на нефта, все пак доста летлива течност, което също дига налягането в картера дори при чисто нови двигатели.

Разбира се с натрупване на километри може би една минимална част да минава през сигменти, но тя може да се пренебрегне.

Говоря за стари, но здрави мотори, като моя например!

Послепис В двете си мнения до сега винаги коментирам по-принцип, ако съм посочил моя мотор то е било за да подкрепя с факт принципните си разсъждения!

Последна промяна от Курт Деликуртев на Вто 27 ное 2018 19:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 27 ное 2018 19:38


Твоя мотор няма общо с темата.


BjoRi
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот BjoRi » Пет 20 сеп 2019 8:38


Здравейте, колеги в момента с какво масло сте?


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател

Мнениеот silent » Пет 20 сеп 2019 14:50


С турбо по-тънко без турбо може и по-дебело. Турбо мотор не бих карал с масло над 5W40. Атмосферен мотор 10W40 или 15W40



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта